Skrevet av Emne: Hvordan få svære armer??  (Lest 3092 ganger)

Utlogget Fredd5050

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 159
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 159

Hvordan få svære armer??
« : 28. juli 2009, 16:26 »
lurer på hvordan folk får så svære armer?

har trent en god del nå,  armene blir jo større , men det er bare på bicepsen å litt på triceps... armene blir liksom ikke tykkere og svære  og runde som andre folk får til,.,, er det noe spesielt kosthold å kosttilskudd for dette??  elns ?
17år - 1.85cm - 80kg

BP:90
ML:165
KB:180
MP:60

Mål innen 2010:
BP:110
KB:200
ML:200

Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: Hvordan få svære armer??
« #1 : 28. juli 2009, 16:27 »
bli feit, da får du svære armer

Utlogget Fredd5050

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 159
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 159

Sv: Hvordan få svære armer??
« #2 : 28. juli 2009, 16:32 »
hehe, ja er jo sant det ;P

men tenkte ikke akkurat sånn xD
17år - 1.85cm - 80kg

BP:90
ML:165
KB:180
MP:60

Mål innen 2010:
BP:110
KB:200
ML:200

Celdiir

  • Gjest
Sv: Hvordan få svære armer??
« #3 : 28. juli 2009, 16:37 »
Fortsett med treningen og vær tålmodig.

Du sier at armene vokser. Bra. Da er du sikkert på rett spor. Nå gjelder det bare å holde på lenge nok til de blir skikkelig store. Da først buler de i alle retninger. Ikke noe kosttilskudd her i gården nei. Smiley

Utlogget Fredd5050

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 159
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 159

Sv: Hvordan få svære armer??
« #4 : 28. juli 2009, 16:39 »
aha takk for svar:)
17år - 1.85cm - 80kg

BP:90
ML:165
KB:180
MP:60

Mål innen 2010:
BP:110
KB:200
ML:200

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Hvordan få svære armer??
« #5 : 28. juli 2009, 17:21 »
Det er så mange faktorer her inne for å få de store armene man alltid har drømt om;) Detter gjelder all muskel grupper i grunn

- Genetik, veldig mye å si i grunn
- Trening av armene? varasjon, trenings mengde, treffer du musklene omptimalt?
- Kostholdet ditt (Det viktigste i grunn)
- Overtrener du armene dine?  Noe jeg ser meget mye av er de som pumper og pumper armene sine, blandt annet folk som har gjort det i flere år å ikke fått svært dårlig resultater av det.


Biceps og triceps er en veldig liten muskel, som blir aktivert i grunn svært ofte i utrolig mange øvelser.

Biceps: Stang roing, ned trekk og andre øvelser der du dra en vekt i mot kroppen din.

Triceps: benkpress, hantel press, skulder press og andre øvelser der du presser en vekt ifra kroppen din.

Vis vi bruker Benkpress til en eks: Så er det faktisk tricepsen som først blir utslitt. Brystet trenger i grunn mere trening en det armene gjør men triceps gjør det ofte vanskeligere for bryst til å få den treninga den faktisk trenger, Derfor spør jeg: Trur du faktisk Tricepsen og bicepsen din trenger så mye juling vis du trener mye dra og press øvelser?

Det er ikke noe fasit hva som passer best for akkurat deg vi er jo alle forskjellige.

Men veldig viktig å variere: vekt, reps, øvelser, sett osv de trenger mye varasjon.

Prøvde et program som jeg satt opp, som jeg fikk greie resultater ut av etter en 2 mnd tid (jeg eier ikke genetik i armene)

Uke 1: Ikke noe triceps og biceps trening trente under armene hardt i steden (alt fra 15-30 reps) 1 dag

Uke 2: Halverte bryst og rygg øvelsene, Trente Triceps og biceps knall hardt (mange forskjellige øvelser 2 sett på vær øvelse) 12-15 reps på vært sett) Triceps og biceps vær for seg denne uka

Uke 3: Droppa all triceps og biceps trening vanlig mengde på press og dra øvelser. Vær for seg denne uka

Uke 4: Eksplosive reps 4-7  reps (tok en vekt der jeg kunne pressa en ca 12 reps) Hadde 8 sett på triceps og 5 på biceps her (lett trening på Bryst og rygg) Vær for seg denne uka

Uke 5: Hercules sett helvete: (4 sett eller flere etter værandre uten pause) Her brukte jeg 8 reps per øvelse: valgte 2 biceps øvelser og 2 triceps øvelser) Feks: 8xstående triceps press m/ stang- 8xpeacher curl-8xreverse grip triceps press stående m/ stang- 8xsittende hammer curl
(detter er pain in the ass vis du gjør det riktig) Etter 3 sett har du sannsynelig mest lyst å legge deg ned på gulve, vis du ikke er vandt til det. Triceps og biceps skal seff trenes på samme dag

også repterte jeg de 5 ukene en gang til

Detter er et program som funka veldig greit for meg. I det programet har du jo en veldig stor varasjons grad som vill sjokkere biceps og triceps til å vokse


Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Hvordan få svære armer??
« #6 : 28. juli 2009, 17:25 »
Glemte en viktig ting: Ta tiden til hjelp, roma ble ikke bygget på en dag

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Sv: Hvordan få svære armer??
« #7 : 29. juli 2009, 15:56 »
Øk i vekt samtidig som du blir sterkere i stangcurl/hantelcurl og smale dips/smalbenk.

supreme_1990

  • Gjest
Sv: Hvordan få svære armer??
« #8 : 29. juli 2009, 23:03 »
jeg vil anbefale deg å prøve programmet:

"massive biceps på 14 uker"

hjalp mye. Kjører det for andre gang nå. Veldig bra

Utlogget Gymnast

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

Sv: Hvordan få svære armer??
« #9 : 01. august 2009, 01:20 »
lurer på hvordan folk får så svære armer?

har trent en god del nå,  armene blir jo større , men det er bare på bicepsen å litt på triceps... armene blir liksom ikke tykkere og svære  og runde som andre folk får til,.,, er det noe spesielt kosthold å kosttilskudd for dette??  elns ?

du må nok bare være tålmodig og fortsette å trene, så vil de bli tykkere, større, rundere osv., men musklene kan også fremstå som litt "flate" hvis du ikke får i deg nok karbohydrater.. tren etter hva du erfaringsmessig vet virker og hiv i deg mye karbs rett etter trening.

en ting jeg vil nevne angående biceps er at mange anser som bicepscurl som en av de beste øvelsene, men personlig tar den mest på underarmene hos meg og lite på selve biceps, så bicepscurl med kabel blant annet belaster biceps mer effektivt på meg ihvertfall. tror dette er inviduelt... men front lever, back lever, iron cross, en-arms chinups osv. blant annet er også suverene øvelser for biceps.


front lever:
http://www.beastskills.com/front%20lever.JPG

back lever:
http://games2009.crossfit.com/MontoyaBackLever_th.jpg

iron cross:
http://d.yimg.com/eur.yimg.com/ng/sp/p5/20080331/04/2724455719.jpg

en-arms chinups:
http://comps.fotosearch.com/comp/UPC/UPC007/portrait-man-one_~JOF04018.jpg

Utlogget Polishboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Hvordan få svære armer??
« #10 : 01. august 2009, 01:33 »
 Trening tar tid Wink
``Ting tar tid``

Utlogget Fredd5050

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 159
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 159

Sv: Hvordan få svære armer??
« #11 : 01. august 2009, 01:55 »
Har tenkt å  begynne å ta  Gainer,, kan dette hjelp på`??   jeg er høy p litt slank.  (   høyde: 1.85 .  75kg )

17år - 1.85cm - 80kg

BP:90
ML:165
KB:180
MP:60

Mål innen 2010:
BP:110
KB:200
ML:200

Utlogget Gymnast

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

Sv: Hvordan få svære armer??
« #12 : 01. august 2009, 01:58 »
Har tenkt å  begynne å ta  Gainer,, kan dette hjelp på`??   jeg er høy p litt slank.  (   høyde: 1.85 .  75kg )



gainer er bare proteiner og karbohydrater.. det er billigere med havregryn og melk for å si det sånn. smaker generelt litt spesielt av alle slike produkter uansett.

Utlogget Fredd5050

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 159
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 159

Sv: Hvordan få svære armer??
« #13 : 01. august 2009, 02:00 »
Er det godt med gainer?? smaker det likt proteiner f.eks ??    jeg syns ikke protein pulver er så veldig godt...
17år - 1.85cm - 80kg

BP:90
ML:165
KB:180
MP:60

Mål innen 2010:
BP:110
KB:200
ML:200

Utlogget Gymnast

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

Sv: Hvordan få svære armer??
« #14 : 01. august 2009, 02:03 »
Er det godt med gainer?? smaker det likt proteiner f.eks ??    jeg syns ikke protein pulver er så veldig godt...

jeg spydde faktisk av gaineren jeg fikk fra ej-shop.. men antar at det finnes bedre produkter. men som sagt, havregryn og melk er topp. gainer smaker søtere enn rent proteinpulver.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!