Skrevet av Emne: På tide med endringer?  (Lest 717 ganger)

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
På tide med endringer?
« : 29. juli 2009, 18:26 »
Jeg har deffet i snart 3 mnd (15aug) og har fått bra resultater. Jeg begynte på 83kg og er nå nede i 78-79kg. Egentlig bryr jeg meg ikke om vekten men greit å vite hvor landet ligger. På målebåndet har jeg gått ned 1-3 cm hver andre uke rundt magen, hoftene, lårene, litt rumpa, der fettet i hovedsak ligger.

Jeg har planer om å stille til våren(debutant!) og har deffet nå for å få en liten kickstart både erfaringsmessig og hensiktsmessig. Sommerformen klager jeg ikke på for å si det slik!

Jeg har ligger på 2300kcal med fordelingen 200-250prot(har vært oppi 340g prot og!)-150karb-30(minimun!)-70g(max!) fett - ender alltid på pluss/minus 2300kcal. På treningsfrie dager har jeg gått litt ned på karben og totale kcal til 1900.

Jeg er 18 år, 182cm høy og veier i skrivende stund 79kg. Fett% er målt for 4 uker siden til 12,7(vel..)** med fettfri vekt på 70,6kg, fettvekt på 10,4kg

Det jeg tenkte på nå er at når jeg er ferdig på deffen så skal jeg bygge litt masse, har allerede juksestartet litt med rygg/skuldre da dette trengs mest, og selv om jeg egentlig skal gå ned på kcal i løpet av deffen har jeg holdt meg på 2300kcal.
Selv om dette kun har vært en "sommerdeff" har jeg ikke skeiet ut en eneste gang. Absolutt ingenting annet enn clean (diettmat), altså ikkeno sukker/hvetemel/godis ol.. Jeg begynte med oppkarb hver andre uke til 300karb og dro det til hver uke og fortsatt 300karb da jeg begynte å småbygge litt.
..Noe som tilsier at jeg har gått på hakket nivået høyere enn vanlig deff der noen utskeielser er tillatt, gir meg vel også en fordel når jeg skal konkurransedeffe?

Hvordan skal jeg fortsette? Jeg er livredd for å stagnere/miste muskelmasse* og legge på meg alt jeg har deffet bort, vil så gjerne klare formen til april!


Har tenkt å fortsette slik(innspill?); 3000kcal - 250 prot - 250karb - 70fett (dette ble 2540kcal, så mer/mindre av prot/karb/fett slik at jeg får rundt 3000kcal - hvis dette blir riktig for meg?)



*Kan forsåvidt nevne at jeg har jobbet i 3uker som vekstkontrollør(går i åkern dagen lang) noe som fører til at jeg brenner 5-6-700kcal bare på gåinga i tilegg til treninga senere - kuttet ned på cardioen selvsagt - men har likevel ligget på 2300kcal (har vært på 2600 og noen dager). Har brukt pulsklokke og den viser at jeg hele tidne går på veldig lav puls - 80-110 og på slutten av økta sier den at jeg har eks brent 650kcal der 75% er fett, altså "fatburnpulsen".

**velger å se på nedgang og ikke selve prosenten, da jeg begynte på 15,6% Smiley

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: På tide med endringer?
« #1 : 02. august 2009, 23:45 »
Plingplong; stagnering :Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!