Skrevet av Emne: har høyde noe å si  (Lest 36949 ganger)

Utlogget amok

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

SV: har høyde noe å si
« #15 : 01. mai 2004, 18:00 »
krugans.. hørt om kondisjon? mjukhet?


Pain Is My Friend

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

SV: har høyde noe å si
« #16 : 01. mai 2004, 19:43 »
selvfølgelig. jeg trener judo thai og bjj og anser meg selv som å være i veldig god form.

det jeg skulle frem til var at det er tyngre for meg å prøve å treffe ham i ansiktet enn det er for ham å slå meg.


Utlogget kick_ass

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 557
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 557

SV: har høyde noe å si
« #17 : 01. mai 2004, 20:28 »
det er noe av det dummeste jeg har hørt.... at høyde har mye å si innen kamsport LOL

Det som har noe å si... er styrke, hurtighet, og hard trening, akkurat som Bruce lee han var ikke noe høy...
han ble god fordi han trente trente trente...

og grunnen til at han hadde den store fordelen var fordi han hadde så lange armer i forhold til høgd.... menne høgd har ingen ting og si... jeg vil si 1.75 er perfect høgd til og drive kampsport

høyde har ingenting å si, men 1.75 er perfekt?  Huh
Det ordner seg for greie gutter.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: har høyde noe å si
« #18 : 02. mai 2004, 16:13 »
det er noe av det dummeste jeg har hørt.... at høyde har mye å si innen kamsport LOL

Det som har noe å si... er styrke, hurtighet, og hard trening, akkurat som Bruce lee han var ikke noe høy...
han ble god fordi han trente trente trente...

og grunnen til at han hadde den store fordelen var fordi han hadde så lange armer i forhold til høgd.... menne høgd har ingen ting og si... jeg vil si 1.75 er perfect høgd til og drive kampsport

Utifra din logikk (eller mangel på sådan) ville altså Vitali Klitschko ha oppnådd akkurat det samme i bokseringen om han var 140 cm? Såfremt han trente bra, altså.

 8)

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: har høyde noe å si
« #19 : 02. mai 2004, 19:01 »
Warmachine: du trener sikkert karate, tkd eller noe hvore dere ikke fokuserer så mye på kamp.
PRØV å bokse eller kickbokse mot en motstander som er lengre og større enn deg og finn ut at lengden faktisk HAR noe å si....
sjokk og vantro

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: har høyde noe å si
« #20 : 02. mai 2004, 19:02 »
Warmachine: du trener sikkert karate, tkd eller noe hvore dere ikke fokuserer så mye på kamp.
PRØV å bokse eller kickbokse mot en motstander som er lengre og større enn deg og finn ut at lengden faktisk HAR noe å si....
Gløm det du har hørt i ninja-filmene dine;)
sjokk og vantro

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: har høyde noe å si
« #21 : 02. mai 2004, 19:03 »
pokker,ble noe feil med innleggene mine der. argh
sjokk og vantro

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: har høyde noe å si
« #22 : 02. mai 2004, 20:33 »
såklart fysikk har noe å si, om to motstandere som har samme nivå rent teknisk sett møtes, og den ene er 195 høy, (og nei, man blir ikke tregere av å være stor og sterk om man trener riktig.. det er en forbaska dum myte.. Tongue ) og veltrent/sterk.. og den andre er 175 og spinkel.. så setter jeg alle pengene mine på karen på 195.. ting som kraft i slag, vekt å legge bak slag og spark, rekkevidde... og når man ligger på bakken så er det ingen ulempe alltid å ha lange bein/armer.. men men

slik jeg ser det så kan alle kroppsformer og fasonger klarer seg, men god fysisk form og styrke, fart, eksplosivitet og utholdenhet er ting som gjør odds bedre i din favør.,


http://unixgen.com <- les, kommenter.

nann-rosita

  • Gjest
SV: har høyde noe å si
« #23 : 02. mai 2004, 21:39 »
hehe. jheg må bare:
fetteren min er 2,06 høy. han vant Nm et år i kickboksing.

det var utrolig slitsomt for han å hele tiden måtte krøke seg samme når han skulle legge inn noen slag mot motstanderen, for motstanderen ble for liten. Som han sa , han kunne sikkert langa ut noen frontkick og truffet fyren midti panne, men tvilte på at han fikk poeng av det.....

så høyde har ikke noe å si for kampen/dommerne, men åpentbart for utøverne selv!!!

Utlogget amok

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

SV: har høyde noe å si
« #24 : 03. mai 2004, 15:38 »
Hardgainer jeg trener Taekwondo     og får meg har høyde ingenting og si.... har aldri prøvd kickboxing.. skulle gjerne prøvd det.....  8)
Pain Is My Friend

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: har høyde noe å si
« #25 : 03. mai 2004, 15:50 »
du skulle prøvd en kickboxingkamp med tilnærmet fullkontakt regler en gang. Da vil du få øynene opp;)

Selv gikk jeg på karate og vant 2 gull i poengkarate før jeg begynte på kickboxing. Trodde jeg var ganske god i kamp og størrelse hadde ikke så mye å si hadde treneren prøvd å overbevise meg om...men hva skjedde på kickboxinga? Jo,jeg fikk bank av nesten samtlige i klubben.
sjokk og vantro

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: har høyde noe å si
« #26 : 03. mai 2004, 16:58 »
"det jeg skulle frem til var at det er tyngre for meg å prøve å treffe ham i ansiktet enn det er for ham å slå meg."

Dette kommer vel også av at man er sterkere i declinebenk (påskrånedover-slag) enn inclinebenk (oppover).. hehe.

Men ja, det sier seg selv at det å generelt sett være et større individ medfører fordeler i veldig mange kampsporformer, så vel som på gata. Det som forvirrer folk her er kanskje at høye ofte er tynne siden de ikke spiser tilsvarende som de burde, kanskje har tynn beinbygging ol.. men er du høy og har kraftig beinbygging så er det klart det hjelper.

Men last ned noen martial arts-filmer... høye har ikke en  nubbesjans til å gjøre de tingene småtassene fra asia gjør der Grin
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: har høyde noe å si
« #27 : 03. mai 2004, 19:05 »
hehe. jheg må bare:
fetteren min er ",06 høy. han vant Nm et år i kickboksing.

det var utrolig slitsomt for han å hele tiden måtte krøke seg samme når han skulle legge inn noen slag mot motstanderen, for motstanderen ble for liten. Som han sa , han kunne sikkert langa ut noen frontkick og truffet fyren midti panne, men tvilte på at han fikk poeng av det.....

så høyde har ikke noe å si for kampen/dommerne, men åpentbart for utøverne selv!!!

Dette resonnementet var merkelig. Kan du forklare nærmere hva du mener her?

nann-rosita

  • Gjest
SV: har høyde noe å si
« #28 : 03. mai 2004, 19:33 »


Dette resonnementet var merkelig. Kan du forklare nærmere hva du mener her?

det jeg skrev. som du sikkert oppfattet var det en skrivefeil.  og "-tasten er samme som 2 , så da vil det vel gi seg selv!!?? Shocked

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: har høyde noe å si
« #29 : 03. mai 2004, 20:50 »
Nå var det som sagt resonnementet jeg stusset over; ikke den uskyldige tastefeilen. F.eks dette: " høyde har ikke noe å si for kampen/dommerne, men åpentbart for utøverne selv!!!"


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!