Skrevet av Emne: har høyde noe å si  (Lest 36840 ganger)

Utlogget vebjørn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

har høyde noe å si
« : 28. mars 2004, 00:47 »
Mange sier at høyde har mye å si når man sloss, jeg for min del vil si det er hurtighet styrke og ferdigheter!!
jeg er selv lav men har ikke noe problem med å "ta" høye folk, Hva mener dere som har greie på det ?

Utlogget Dempsey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 145

  • Rule #1 - Don't Act Cockless
SV: har høyde noe å si
« #1 : 28. mars 2004, 01:20 »
De som har høy høyde har lengre armer som lager lengre rekkevidde, hvis de er kloke taktisk kan de uten problemer holde deg på avstand og ta deg der du ikke rekker til.
Jeg har også problemer med det, jeg prøver bare å bevege meg så mye som mulig og finter og greier meg fint på det.
Feel every rep like it's your last!

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: har høyde noe å si
« #2 : 28. mars 2004, 14:57 »
høyde og vekt har endel å si....
sjokk og vantro

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

SV: har høyde noe å si
« #3 : 29. mars 2004, 09:38 »
Helt enig. At vekt har noe å si er stort sett innlysende (dessuten, hvorfor har man ellers vektklasser...), og selv om det er godt mulig for en som er liten og kjapp å ta en som er høyere og muligens tregere, så er det heller unntaket enn regelen. Hvis det er mye armer og bein du må igjennom for å nå fram, så er det vanskeligere enn hvis vedkommende hadde hatt mindre å beskytte seg med...

Utlogget GerberD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 247
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 247

SV: har høyde noe å si
« #4 : 30. mars 2004, 20:27 »
Ja helt klart.. Tyson vant jo hele tiden fordi han kom seg innpå kroppen til motstanderen, men når motstanderen har lengre armer(ben) må du innenfor hans rekkevidde for å treffe.. men fordelen hans ligger i at du tror at han har en fordel. Din fordel er at du er kjappere eller har bedre footwork. Da har høyde ikke så mye å si.
"You hit the ground running and dont look back... "

Utlogget gaasart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

SV: har høyde noe å si
« #5 : 31. mars 2004, 18:44 »
Det finnes ingen vektklasser i en slosskamp. Havner du i en fight på gata, så har høyde ærlig talt ikke mye å si. Er man for høy blir man ofte mye tregere/klumsete. Det som derimot kan gi utslag er antall kg fordelt på cm. Hvis to personer har identisk vekt og like stor "erfaring fra tidligere fighter" - men den ene er 20 cm høyere enn den andre - da vil jeg vel tippe en femmer på at den laveste går seiriende ut av det. Ikke det at jeg har mye erfaring fra gateslagsmål, så vil jeg likevel mene at det er et lite pluss å være kompakt/tett i kroppen. De fleste fighter ender som regel med at begge parter ligger rullende på bakken - om du vil det eller ei. Og der kommer fordelen med å ha lik vekt fordelt på en 20cm lavere kropp godt med.

Dette kan vel også komme av at jeg selv ikke er blant de høyeste - og er sjalu på de som er. Men akk, er ikke alle klar over at det er deres egen høyde som er den perfekte? Tongue Finnes vel mange knep for de høye som kan ta rotta på oss som ikke er riktig så høye og. Det handler vel i bunn og grunn om å finne en teknikk som passer deg og høyden din. Vite hva som er den sterke siden ved å være lav - og nettopp utnytte den.

Utlogget GerberD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 247
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 247

SV: har høyde noe å si
« #6 : 31. mars 2004, 21:28 »
Ja.. det er en fordel å være tettbygd og liten iforhold til å være en lang strek..

men er begge like kraftige er det en fordel å være høyere.. det betyr at hodet er lengre unna og at man har en fordel innen rekkevidden.. ta feks tyson som vant hele tiden i starten men når buster douglas fant ut at han bare tregte å utnytte armlengden så vant han.. lennox og holifield vinner pga høyde og armlengde stort sett... gata er jo gata uansett..
"You hit the ground running and dont look back... "

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: har høyde noe å si
« #7 : 01. april 2004, 11:18 »
Vel, hvis man vet å utnytte overlegen rekkevidde er det absolutt et aktivum. Jeg har ofte klart meg bra mot teknisk overlegne sparringspartnere, utelukkende pga større rekkevidde. Man må være bevisst på å bruke den for alt den er verdt; selv unngår jeg som regel alltid å havne i infight mot kortere motstandere.

Son of light

  • Gjest
SV: har høyde noe å si
« #8 : 01. april 2004, 15:54 »
Judo er litt interresant der. I judo så er det faktisk meningen at en liten skal kunne kaste en stor og sterk person uten å bruke så veldig mye krefter.

Utlogget GerberD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 247
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 247

SV: har høyde noe å si
« #9 : 01. april 2004, 19:32 »
Ja bruce lee feks hadde armene til en mann på 190 så høyde er ikke nødvendigvis det viktigste men armlengden teller enn del.. spes visst sparringpartneren vet å utnytte det..
"You hit the ground running and dont look back... "

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: har høyde noe å si
« #10 : 02. april 2004, 14:00 »
Judo er litt interresant der. I judo så er det faktisk meningen at en liten skal kunne kaste en stor og sterk person uten å bruke så veldig mye krefter.
Men hvis begge har peiling på judo er det den tyngste og sterkeste som vinner. De har tross alt vektklasser...
sjokk og vantro

Son of light

  • Gjest
SV: har høyde noe å si
« #11 : 02. april 2004, 14:59 »
Den tyngste ja, men han kan være både høy eller lang.
Vekta har mye å si i Judo, men jeg tror at dette kanskje ikke er så viktig i f. eks. Tae Kwon Do.

Son of light

  • Gjest
SV: har høyde noe å si
« #12 : 03. april 2004, 10:37 »
Mente høy eller kort så klart!!!!!!!

Utlogget amok

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

SV: har høyde noe å si
« #13 : 01. mai 2004, 15:14 »
det er noe av det dummeste jeg har hørt.... at høyde har mye å si innen kamsport LOL

Det som har noe å si... er styrke, hurtighet, og hard trening, akkurat som Bruce lee han var ikke noe høy...
han ble god fordi han trente trente trente...

og grunnen til at han hadde den store fordelen var fordi han hadde så lange armer i forhold til høgd.... menne høgd har ingen ting og si... jeg vil si 1.75 er perfect høgd til og drive kampsport
Pain Is My Friend

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

SV: har høyde noe å si
« #14 : 01. mai 2004, 17:13 »
jeg vill si at høyde har noe å si.

hvis jeg 1,77 sparrer med kameraten min på 2 meter så blir jeg mye mer sliten enn med en på min egen høyde.
det er ikke mange kilo som skiller oss heller.

jeg må på en måte slå oppover, noe som er utrolig slitsomt å fokusere på hele tiden. han har da fordelen av at han kan slå nedover. På en måte så kan han slå på skrå ned bak guarden min.

men når jeg tar han til bakken og begynner å grapple så har han ikke mye å stille opp med  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!