Skrevet av Emne: Reker, why not?  (Lest 4874 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Reker, why not?
« #15 : 31. juli 2009, 12:48 »
Nei, det er derfor jeg er vegetarianer. Bedre å bli kalt Grønnsak.


"Biffen" ruler!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Reker, why not?
« #16 : 31. juli 2009, 14:04 »
"Biffen" ruler!

Eventuelt "Fruitcake" på spisedagen.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Reker, why not?
« #17 : 31. juli 2009, 14:12 »

Reker kommer ferdigplukket. Dessuten, som nevnt tidligere her så tror jeg neppe proffesjonelle byggere bryr seg nevnverdig om prisen på mat. For en som satser på et høyt nivå er kun det beste godt nok og hadde reker vært topp så hadde garantert en eller annen proff hatt dette i dietten sin - men som sagt har jeg aldri noensinne sett reker representert på noe diett jeg har lest om i byggerblader de siste 15 åra, så noe galt må det vel være med reka...

Ferdigplukket ligger de i saltlake....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Reker, why not?
« #18 : 31. juli 2009, 14:25 »
Ferdigplukket ligger de i saltlake....

De rekene som ligger i saltlate har man jo over på tørkerull før du spiser de / har de på brødskiva.. Har jo ikke rennende reker på brødskiva..
Selve reka har jo trukket til seg noe, men det er så småe mengder at det gjør fint lite.

________________________________________________________________________

Skal man spise seg mett på rekker noen ganger i uka bør du ha økonomien på gli. Reker som neven tidligere med loff og mye majones er igjen ikke noe "byggerkost" Er somregel det man forbinner med reker. Har ikke hørt at folk kjøper seg reker i saltlake og spiser dette med gaffel for å si det sånn.
Men å kjøpe et par hundre gram ferske reker nede på brygga er snacks midsommers Wink Særlig med en pils vedsiden av!
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: Reker, why not?
« #19 : 31. juli 2009, 20:25 »
Men å kjøpe et par hundre gram ferske reker nede på brygga er snacks midsommers Wink Særlig med en pils vedsiden av!

Word! Det å spise reker i saltlake er langt i fra de du skreller selv, går nesten ikke ann å sammenligne. Absolutt verdt renske-arbeidet når man har lyst/tid. Smiley
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget Gymnast

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

Sv: Reker, why not?
« #20 : 31. juli 2009, 22:29 »
Jeg undrer litt på hvorfor ikke reker er oftere representert i byggerdietter, jeg har enda ikke lest noen diett der rekker er nevnt - man skulle tro dette var god byggermat pga høyt proteininnhold og lavt fettinnhold.



jeg pleier å kjøpe et par kg (tilsvarer kanskje 1 kg med råvare etter skrelling) med frosne reker èn gang i uka og spiser opp alt alene. suveren "byggemat" etter min mening. godt er det også. skal visst være næringsrikt i følge matvaretabeller på nettet. det er noen som sier reker er fulle av kolestrol.. men who cares Smiley

Utlogget BlueLizard

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Sv: Reker, why not?
« #21 : 31. juli 2009, 22:32 »
Ferdigplukket ligger de i saltlake....

De lever i saltvann...
Svak, sur og full av varer.

Utlogget scroll

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Reker, why not?
« #22 : 01. august 2009, 13:15 »
Ferdigplukket ligger de i saltlake....

Og? Tunfisken ligger i saltvann. Egget ligger i kartong. Hva er greia..

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: Reker, why not?
« #23 : 02. august 2009, 02:35 »
Wtf, at egg er i kartong påvirker vel ikke smaken? :S
Derimot vet man jo at både tunfisk og reker er 100% bedre fersk enn i lagret form, som saltvann osv. Det er jo noe man gjør for å gi holdbarhet, men går jo veldig utover smak....
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget scroll

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Reker, why not?
« #24 : 02. august 2009, 13:19 »
Wtf, at egg er i kartong påvirker vel ikke smaken? :S
Derimot vet man jo at både tunfisk og reker er 100% bedre fersk enn i lagret form, som saltvann osv. Det er jo noe man gjør for å gi holdbarhet, men går jo veldig utover smak....

Forteller du meg at du ikke spiser tunfisk og reker fordi de ligger i sitt naturlige miljø - nemlig saltvann? Du vil aldri nå langt..

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: Reker, why not?
« #25 : 03. august 2009, 01:36 »
Haha. Tongue Har vel noe med hvor lenge siden det var siden de havnet i sitt rette element etter at de ble drept(fersk er som oftest best)... Men får håpe du var ironisk. Smiley
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Reker, why not?
« #26 : 03. august 2009, 02:09 »
De rekene som ligger i saltlate har man jo over på tørkerull før du spiser de / har de på brødskiva.. Har jo ikke rennende reker på brødskiva..
Selve reka har jo trukket til seg noe, men det er så småe mengder at det gjør fint lite.

________________________________________________________________________

Skal man spise seg mett på rekker noen ganger i uka bør du ha økonomien på gli. Reker som neven tidligere med loff og mye majones er igjen ikke noe "byggerkost" Er somregel det man forbinner med reker. Har ikke hørt at folk kjøper seg reker i saltlake og spiser dette med gaffel for å si det sånn.
Men å kjøpe et par hundre gram ferske reker nede på brygga er snacks midsommers Wink Særlig med en pils vedsiden av!

Rennende reker für le winz. Grin
"There Can Be Only One" - Bill K

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!