Skrevet av Emne: Mye dop i Oslo?  (Lest 13866 ganger)

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Mye dop i Oslo?
« #105 : 06. august 2009, 10:45 »
Nå savner jeg den dislike-knappen igjen!

Oljen og pengene på bok er forbeholdt de som har jobbet for landet, et slags sikkerhetsnett for oss og våre foreldre for at vi plutselig ikke skal økonomisk tilbake til der vi var på 50-tallet.

Ikke kom her å si at noen lykkegjegere eller kriminelle fra Langtvekkistan skal få månedspenger på høyde med en som har gått 3år på høyskole, for å unngå at han/hun skal selge dop!
Tror du ikke at de likeså godt får lyst til å spe på denne "ukelønna" ved å fortsette å selge? Tror du ikke at de det gjelder har en kriminell bakgrunn fra hjemlandet, skal vi belønne kriminelle ved å gi de penger for å være snille?!
Det minner meg alt for mye om ukepengene jeg fikk av mor og far hvis jeg hentet avisa, tok oppvasken og tømte søpla hver dag. Men jeg fikk 10kr i uka, dvs 520kr året, ikke 300 000.
Nå vet ikke jeg i skrivende stund hva gateprisen på hasj, koka, amfetamin, heroin o.l er, men jeg regner med at bakmennene tjener betydelig mer enn 300 000kr året...

Jeg kan jo også legge til at disse "nye" doplangerne har mye mer agressiv salgsteknikk og selger gjerne til mindreårige. I det "gamle" miljøet ville dette betydd juling av de andre langerne, som ikke ønsker å rekruttere nye medlemmer. Jeg snakker med flere av disse "gamle" heroinistene som irriterer seg over den ekstreme veksten av afrikanere på salgsmarkedet.
 
Det er fakta at et mindretall avasylsøkerne har rett til asyl, størsteparten er lykkejegere og det er mistenkelig mange som 5-10år eldre ut enn det de oppgir å være. Hvor mange møter ikke opp med nedslipa fingre eller har trukket visdomstanna? Mange.
Jeg er helt klart for at folk skal ha rett til å søke asyl, men det bør bevilges penger til å utarbeide en bedre struktur og flere folk til UDI og PU's arbeid. Alt for mange av de som har rett til asyl mister "plassen sin" fordi illegale aslsøkere kommer dem i forkjøpet.

Jeg stiller megsterkt bak Regjeringens 13 tiltak mot asylvekst, spørsmålet blir hvor lang tid det vil ta.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Mye dop i Oslo?
« #106 : 06. august 2009, 10:48 »
300 000 til en asylsøker for å få ham til å slutte med dopsalg... det er 20 000 OVER begynnerlønna for en politimann det... Grin

Utlogget Tannfeen

Sv: Mye dop i Oslo?
« #107 : 06. august 2009, 10:52 »
Haha, du er ironisk nå?
Så du mener at løsningen på problemet er å gi kriminelle asylmottakere høyere lønn det enkelte tjener i året som f.eks barnehagetanter, miljøarbeidere i psykiatrien osv osv som gjør en god jobb for samfunnet og som kanskje sliter med å få endene til å møtes? Det løser nok mye problemer jeg. Sy ENDA mer puter under armene på dem, slik at de kan cashe inn 300 tusen i året, fortsatt jobbe som dop-dealere, bare at nå, med din glimrende ide kan de kjøre merce og ha feit leilighet på Frogner også? Det skaper nok mye mindre fremmedhat og generelt mistro til politikerne ja...

Merker at du er fremmedfiendtlig og problemorientert istedet for løsningsorientert.

Sitat
Hvorfor gir du ikke pengene dine til gutta langs Akerselva?

Jeg bor ikke i Oslo, og dette handler forsåvidt ikke om meg. Husk at dette uansett må være et spleiselag, og resultater oppnås bare når alle deltar.

Sitat
Dette vet man vel strengt tatt ikke før man får eventuelt asyl (og da er man ikke søker lengre).

Vi hadde f.eks en etnisk vesteuropeer som søkte asyl. Så vidt jeg vet så ble søknaden hans behandlet. Man er asylsøker såfremt man søker asyl, så UAC har gode muligheter (dog, han bør nok oppgi at han kommer fra et annet land enn Norge).

Løsningen her er å bevilge mere penger til immigrasjonskontroll slik at det kan ansettes flere personer til å kontrollere.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Mye dop i Oslo?
« #108 : 06. august 2009, 10:54 »
Kan vi ikke bare få lagt ned de asylmottaka med en gang? Fungerer jo kun som samlingspunkter for drittsekker som kommer hit for å tjene spenn på kriminell virksomhet. Veldig få som faktisk er ærlige og som trenger asyl som kommer seg til Norge i det hele tatt.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Tannfeen

Sv: Mye dop i Oslo?
« #109 : 06. august 2009, 10:54 »
Ikke kom her å si at noen lykkegjegere eller kriminelle fra Langtvekkistan skal få månedspenger på høyde med en som har gått 3år på høyskole, for å unngå at han/hun skal selge dop!
Tror du ikke at de likeså godt får lyst til å spe på denne "ukelønna" ved å fortsette å selge? Tror du ikke at de det gjelder har en kriminell bakgrunn fra hjemlandet, skal vi belønne kriminelle ved å gi de penger for å være snille?!

Trist å se hvor sterkt janteloven regjerer.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg


Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Mye dop i Oslo?
« #111 : 06. august 2009, 11:05 »
På dette forumet er det et krav å nevne "janteloven" i hvert tiende innlegg.
Fanden ta Aksel Sandemose!
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Mye dop i Oslo?
« #112 : 06. august 2009, 11:08 »
På dette forumet er det et krav å nevne "janteloven" i hvert tiende innlegg.
Fanden ta Aksel Sandemose!
Typisk janteloven å si noe slikt.

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Mye dop i Oslo?
« #113 : 06. august 2009, 11:11 »
Klippet ut av Wikipedia for å forklare for Tannfeen.

anteloven er en tekst, ikke offisielt en lov, som ble forfattet av Aksel Sandemose i 1933, og ble først presentert i verket En flyktning krysser sitt spor. Denne teksten gir et godt bilde av «menneskenes iboende ondskap og evne til å trykke hverandre ned», som Sandemose mente var medfødt.

Janteloven lyder slik:

   1. Du skal ikke tro at du er noe.
   2. Du skal ikke tro at du er like så meget som oss.
   3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
   4. Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.
   5. Du skal ikke tro du vet mere enn oss.
   6. Du skal ikke tro du er mere enn oss.
   7. Du skal ikke tro at du duger til noe.
   8. Du skal ikke le av oss.
   9. Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.
  10. Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.

Oppsummering: Janteloven er et begrep, ikke en lov. J. går ut på å rakke ned på individets selvtillit og selvfølelse. Det har nada å gjøre med kriminalitet.

Utlogget Tannfeen

Sv: Mye dop i Oslo?
« #114 : 06. august 2009, 11:14 »
Jeje.

Orker ikke mer nå, satt bare og kjedet meg.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Tannfeen

Sv: Mye dop i Oslo?
« #115 : 06. august 2009, 11:15 »
Klippet ut av Wikipedia for å forklare for Tannfeen.

Du kunne spart deg anstrengelsen Wink

There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Mye dop i Oslo?
« #116 : 06. august 2009, 12:26 »
Har vel ikke en dritt med janteloven å gjøre, man gir jo ikke penger til folk for å gjøre kriminelle ting. Er da masse folk som har fulltidsjobber som selger dop, 300 000 i året er da ikke altfor mye å leve for. Tjener du en ekstra 300 000 på å selge drugs i tillegg så er det plutselig 600 000 og plutselig ligger man jævla bra ann.

Utlogget Tannfeen

Sv: Mye dop i Oslo?
« #117 : 06. august 2009, 12:54 »
Har vel ikke en dritt med janteloven å gjøre, man gir jo ikke penger til folk for å gjøre kriminelle ting. Er da masse folk som har fulltidsjobber som selger dop, 300 000 i året er da ikke altfor mye å leve for. Tjener du en ekstra 300 000 på å selge drugs i tillegg så er det plutselig 600 000 og plutselig ligger man jævla bra ann.

Hei, jeg kødda.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Mye dop i Oslo?
« #118 : 06. august 2009, 12:57 »
Man skal ikke tro at man er humorist.
Sa brura

Utlogget Tannfeen

Sv: Mye dop i Oslo?
« #119 : 06. august 2009, 13:17 »
Man skal ikke tro at man er humorist.

Sant nok.

Arti å se at debatten blusser opp.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!