Skrevet av Emne: Hva steroidene gjorde med meg  (Lest 12686 ganger)

Utlogget hanshagerup

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

  • Coming soon.....MEEEEEEEE!!
Hva steroidene gjorde med meg
« : 05. august 2009, 07:11 »
Først vil jeg si at jeg anbefaler ingen å bruke steroider.
Men jeg brukte de i 10 år. To til tre kurer hvert år. Jeg brukte normale doser som anbefales i seriøse bøker. Og jeg må si med hånden på hjertet at jeg aldri erfarte bivirkninger. Jeg sjekke helsa for et par år siden og triglyceridene, LDL-kolestrolet, blodtrykk og hjerte var godt innenfor normalen. Jeg har ikke mista spesielt på hårfestet heller og erfarte heller ikke raseriutbrudd mens jeg drev på som værst. Det eneste jeg husker var en episode fra biltrafikken. Jeg og mine studievenner skulle hjem på helgefri og vi hadde kjørt i to timer i sommervarmen. Jeg gledet meg for å rekke økta med gutta på hjemstedet, men begynte å innse at på grunn av trafikken, ville jeg muligens ikke nå frem i tide. Jeg var midt inni en kur, 6-7 uka og var i kanonform og gleda meg til å vise meg frem. I et kryss, rakk jeg akkurat ikke grønnlyset og måtte vente og vente og vente. Så kom det en syrlig kommentar da det ble grønt fra hun ved siden av meg, hvorpå jeg svarte henne svært ufint og sint, noe som gjorde at hun ble på gråten. Jeg tenkte i etterkant litt på denne episoden og kom frem til at jeg nok ikke hadde vært så rask på avrekkeren om jeg ikke var på kur.
I løpet av ti år må jo dette sies kun å være en bagatell.
Det jeg sitter igjen med kronisk er en sollid vektøkning på 20 ekstra kg muskler som jeg enkelt greier å beholde og som og danner et sollid grunnlag dersom jeg bestemmer med for å bli styggrå igjen.
Liknende historier har de fleste av mine kompiser og. De kompisene som fikk trøbbel fra bivirkningene, var de som misbrukte stoffene, enten på grunn av manglende kunnskap som følge av ikkeeksisterende fora der man kunne innhente saklig objektiv informasjon, eller som følge av dumskap.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hva steroidene gjorde med meg
« #1 : 06. august 2009, 18:48 »
haha, dette var en morsom vri på den tullete tråden med samme navn som verserte her inne for noen måneder siden!

Personlig så blir jeg ikke mer fristet til å prøve doping av slike suksesshistorier som du forteller, og i opplysningssamfunnets ånd er du i din fulle rett til å fortelle om dine erfaringer.

Men jeg tviler på om tråden din får leve så lenge dersom flere hiver seg på i samme ånd.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget hanshagerup

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

  • Coming soon.....MEEEEEEEE!!
Sv: Hva steroidene gjorde med meg
« #2 : 09. august 2009, 16:45 »
Den lever enda, hehe. Suksesshistorie vet jeg nå ikke om den er. Bruk av slike stoffer er ikke nødvendigvis av det positive, selv om man blir større og slipper bivirkninger. Problemet er at man blir veldig snever i hodet. Eneste som opptar en blir kropp, ens egen kropp. Alt annet som politikk, samfunnssproblemer, annen kunnskap, relasjoner til ikketrenende, nyheter og til og med egen karriære utenfor gymmet blir nedprioritert. Funker i 20åra, men etterhvert innser man kanskje at man burde hatt flere jern i ilden.
Men for all del, det lar seg gjøre å kombinere. Jeg f.eks har greid å få meg stor enebolig og millioninntekt fra eget firma. Men jeg synes man skal være oppmerksom og på den sneverhetsbivirkningen. Viss du skal satse bygging og til og med bruke lovlige småfarlige steroider, glem for all del ikke å legge grunnlaget for det som som kreves av et helhetlig menneske i det moderne samfunnet.

Utlogget ja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: Hva steroidene gjorde med meg
« #3 : 04. oktober 2009, 18:57 »
Først vil jeg si at jeg anbefaler ingen å bruke steroider.
Men jeg brukte de i 10 år. To til tre kurer hvert år. Jeg brukte normale doser som anbefales i seriøse bøker. Og jeg må si med hånden på hjertet at jeg aldri erfarte bivirkninger. Jeg sjekke helsa for et par år siden og triglyceridene, LDL-kolestrolet, blodtrykk og hjerte var godt innenfor normalen. Jeg har ikke mista spesielt på hårfestet heller og erfarte heller ikke raseriutbrudd mens jeg drev på som værst. Det eneste jeg husker var en episode fra biltrafikken. Jeg og mine studievenner skulle hjem på helgefri og vi hadde kjørt i to timer i sommervarmen. Jeg gledet meg for å rekke økta med gutta på hjemstedet, men begynte å innse at på grunn av trafikken, ville jeg muligens ikke nå frem i tide. Jeg var midt inni en kur, 6-7 uka og var i kanonform og gleda meg til å vise meg frem. I et kryss, rakk jeg akkurat ikke grønnlyset og måtte vente og vente og vente. Så kom det en syrlig kommentar da det ble grønt fra hun ved siden av meg, hvorpå jeg svarte henne svært ufint og sint, noe som gjorde at hun ble på gråten. Jeg tenkte i etterkant litt på denne episoden og kom frem til at jeg nok ikke hadde vært så rask på avrekkeren om jeg ikke var på kur.
I løpet av ti år må jo dette sies kun å være en bagatell.
Det jeg sitter igjen med kronisk er en sollid vektøkning på 20 ekstra kg muskler som jeg enkelt greier å beholde og som og danner et sollid grunnlag dersom jeg bestemmer med for å bli styggrå igjen.
Liknende historier har de fleste av mine kompiser og. De kompisene som fikk trøbbel fra bivirkningene, var de som misbrukte stoffene, enten på grunn av manglende kunnskap som følge av ikkeeksisterende fora der man kunne innhente saklig objektiv informasjon, eller som følge av dumskap.

det er som med alt annet,det kan misbrukes

du kan fucke deg opp på alt mulig rart,mat,alkohol osv hvis du virkelig ikke klarer å styre det



Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hva steroidene gjorde med meg
« #4 : 20. oktober 2009, 14:32 »
Hva er det du ønsker å oppnå med denne tråden?
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Diiaz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 145

Sv: Hva steroidene gjorde med meg
« #5 : 20. oktober 2009, 14:42 »
e-fame

tøff fyr

Utlogget VidarHaaheim

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

  • No excauses, no pain no gain!
Sv: Hva steroidene gjorde med meg
« #6 : 31. mars 2010, 01:28 »
Jeg synes det er bra du legger ut om dette,
dette beviser bare for alle som ikke vet noe om steroider,
att dette ikke er så farlig og voldsomt som alle skall ha det til,
som sagt, steroider er ett "doping" middel, og vist dette misbrukes kan det få alvorlige konsekvenser...
176cm
75.4kg


Benkpress: 92.5kg
Markløft:    176.4kg
Dips:          132kg
Knebøy:

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Hva steroidene gjorde med meg
« #7 : 31. mars 2010, 01:38 »
Så lenge du ikke misbruker noe, så gjør jo det naturligvis ingenting. Gir du en psykotisk mann en pistol, blir du overrasket om han skyter noen da? Nei..

Det handler om å kunne det man driver med, alkohol er også skadelig om du drikker daglig. En gang i blant blir ikke det samme. Så at steroider er så ekstremt farlig er nok svært svært svæææært overdrevet av folk som ikke kan en jævla dritt også poster alle horror historier "nei jeg ehm tok 14 sprøyter dagen og se hvordan jeg ble".

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Hva steroidene gjorde med meg
« #8 : 31. mars 2010, 01:45 »
Så lenge du ikke misbruker noe, så gjør jo det naturligvis ingenting. Gir du en psykotisk mann en pistol, blir du overrasket om han skyter noen da? Nei..

Det handler om å kunne det man driver med, alkohol er også skadelig om du drikker daglig. En gang i blant blir ikke det samme. Så at steroider er så ekstremt farlig er nok svært svært svæææært overdrevet av folk som ikke kan en jævla dritt også poster alle horror historier "nei jeg ehm tok 14 sprøyter dagen og se hvordan jeg ble".

Litt trivialiserende å sammenligne alkoholforbruk med kjemisk påvirkning av kroppens hormonbalanse.... men men

Utlogget VidarHaaheim

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

  • No excauses, no pain no gain!
Sv: Hva steroidene gjorde med meg
« #9 : 31. mars 2010, 01:46 »
bra besvart.
Steroider her i norge er overdrevet, det er ikke mange som er for dette,
jeg sier ikke att steroider er ett tipp topp middel som alle burde bruke men det er ikke farlig om man bruker dette riktig.   Leger i norge bruker også steroider (deca) på pasienter med ledd syk dommer og diverse ting i den dur.  
176cm
75.4kg


Benkpress: 92.5kg
Markløft:    176.4kg
Dips:          132kg
Knebøy:

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Hva steroidene gjorde med meg
« #10 : 31. mars 2010, 02:02 »
Litt trivialiserende å sammenligne alkoholforbruk med kjemisk påvirkning av kroppens hormonbalanse.... men men

Det var bare et helt random eksempel. Kunne sagt hva som helst annet i verden, det er bare lettere å relatere seg til alkohol. Smiley Ikke vær så kjip'a mann Cheesy

Utlogget Hawkon

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

Sv: Hva steroidene gjorde med meg
« #11 : 31. mars 2010, 02:44 »
Nå kjørte du 2-3kurer i året noe som er relativt lite slik jeg kjenner brukere over lengre tid. Mengden du bruker har også innvirkning på bivirkningene. Feks overnaturlige nivåer av testo i kroppen er bevist å gjøre spesielt rotter/menn mye mer aggressiv. Du hadde edle hensikter med stereoidene, men jeg tror historien din og kompissene dine hører til sjeldenhetene. At dere alle har mer eller mindre lik historie betyr ikke at det ikke er ufarlig, men kanskje i større grad at alle dere var i stand til å begrense bruken i tillegg til mye kunnskap. Jeg vet om flere som aldri klarer å slutte, blir depressiv og sliter sykt med selvbildet (i langt større grad enn tidligere og utgangspunktet for at dem begynte å trene/bruke stereoider) når dem ikke går på kur. Og slik blir det en evig ond sirkel. Jeg er likevel nysgjerrig på i hvilken grad stereoidene faktisk hjalp muskelveksten din dersom du hadde hatt samme treningsmengde (dersom det hadde vært mulig?) uten stereoidene, siden du hevder at du ikke har mistet muskelmasse eller har hatt unormale verdier av kolestorol osv. I tillegg er jeg også interessert i kroppsvekt, høyde og hvilke styrkerekorder du har slik at det er mulig å gjennomføre sammenligninger mot feks resultatlisten på styrkeloft for din klasse. Disse tingene er vel kanskje betinget hvilke produkt du har brukt, men styrkesammenligningen bør gi utslag. Ikke at du nødvendigvis tangerer de beste i klassen din dersom du ikke har rekorder med drakt/skjorte, men en viss sammenligning skal likevel være mulig å gjøre.

Dessuten tar du heller ikke høyde for at det er svært mange useriøse aktører på markedet som brygger produktene sine på kjøkkenet og har innhold som virkelig kan rævkjøre kroppen din, selv i forseglet emballasje som er identisk med en anerkjent produsent.

Du tar heller ikke høyde av verdien det er å kunne skryte over at du aldri har brukt noe "værre" enn kreatin når kroppen begynner å se veltrent ut. Det syns jeg er ganske gøy ettersom jeg kun kjenner 1utenom styrkeløft miljøet som har trent mer enn 5år og som jeg er 110% sikker på at ikke har brukt noe. De andre innrømmer det, eller jeg forstår det utifra muskel/styrkeøkningene deres.

Jeg har sett flere repotasjer over folk som har brukt bol over lengre tid uten bivirkninger osv, som også hevder at stereoider ikke er så skadelig osv som mange skal ha det til,- men jeg har mine tvil om at man oppnår de helt syke resultatene uten å påføre kroppen større arbeidsbelastning enn hva den har godt av (slik jeg har forstått hjelper de fleste produktene for hyppigere restitusjon og styrkeøkning) hvor både sener, ledd og muskelfester tåler over tid. Det er vel ikke uten grunn til at svært mange strongman utøvere har muskelavrivninger osv. Slik jeg kjenner styrkeløftmiljøet hvor dopingkontroll er svært aktuelt, er ikke det er videre problem.

Du kan gjerne forhellige stereoider så mye du vil, noe du på sett og vis gjør, selvom du "ikke anbefaler det". Inntrykket mitt av første innlegget ditt er at en 15-16åring som ønsker raske resultater og uten videre erfaring eller omgivelser som allerede ikke har gitt han en holdning som er imot stereoider, vil i større grad være villig til å kjøre en kur etter å ha lest innlegget ditt. Noe som ikke er spesielt heldig.
3plass benkpress-NM 125kg junior
BP: 155godkjent-god for mye mer
ML:160x10
KB:usikker

Utlogget Daeemon

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Hva steroidene gjorde med meg
« #12 : 31. mars 2010, 20:35 »
Nå kjørte du 2-3kurer i året noe som er relativt lite slik jeg kjenner brukere over lengre tid. Mengden du bruker har også innvirkning på bivirkningene. Feks overnaturlige nivåer av testo i kroppen er bevist å gjøre spesielt rotter/menn mye mer aggressiv. Du hadde edle hensikter med stereoidene, men jeg tror historien din og kompissene dine hører til sjeldenhetene. At dere alle har mer eller mindre lik historie betyr ikke at det ikke er ufarlig, men kanskje i større grad at alle dere var i stand til å begrense bruken i tillegg til mye kunnskap. Jeg vet om flere som aldri klarer å slutte, blir depressiv og sliter sykt med selvbildet (i langt større grad enn tidligere og utgangspunktet for at dem begynte å trene/bruke stereoider) når dem ikke går på kur. Og slik blir det en evig ond sirkel. Jeg er likevel nysgjerrig på i hvilken grad stereoidene faktisk hjalp muskelveksten din dersom du hadde hatt samme treningsmengde (dersom det hadde vært mulig?) uten stereoidene, siden du hevder at du ikke har mistet muskelmasse eller har hatt unormale verdier av kolestorol osv. I tillegg er jeg også interessert i kroppsvekt, høyde og hvilke styrkerekorder du har slik at det er mulig å gjennomføre sammenligninger mot feks resultatlisten på styrkeloft for din klasse. Disse tingene er vel kanskje betinget hvilke produkt du har brukt, men styrkesammenligningen bør gi utslag. Ikke at du nødvendigvis tangerer de beste i klassen din dersom du ikke har rekorder med drakt/skjorte, men en viss sammenligning skal likevel være mulig å gjøre.

Dessuten tar du heller ikke høyde for at det er svært mange useriøse aktører på markedet som brygger produktene sine på kjøkkenet og har innhold som virkelig kan rævkjøre kroppen din, selv i forseglet emballasje som er identisk med en anerkjent produsent.

Du tar heller ikke høyde av verdien det er å kunne skryte over at du aldri har brukt noe "værre" enn kreatin når kroppen begynner å se veltrent ut. Det syns jeg er ganske gøy ettersom jeg kun kjenner 1utenom styrkeløft miljøet som har trent mer enn 5år og som jeg er 110% sikker på at ikke har brukt noe. De andre innrømmer det, eller jeg forstår det utifra muskel/styrkeøkningene deres.

Jeg har sett flere repotasjer over folk som har brukt bol over lengre tid uten bivirkninger osv, som også hevder at stereoider ikke er så skadelig osv som mange skal ha det til,- men jeg har mine tvil om at man oppnår de helt syke resultatene uten å påføre kroppen større arbeidsbelastning enn hva den har godt av (slik jeg har forstått hjelper de fleste produktene for hyppigere restitusjon og styrkeøkning) hvor både sener, ledd og muskelfester tåler over tid. Det er vel ikke uten grunn til at svært mange strongman utøvere har muskelavrivninger osv. Slik jeg kjenner styrkeløftmiljøet hvor dopingkontroll er svært aktuelt, er ikke det er videre problem.

Du kan gjerne forhellige stereoider så mye du vil, noe du på sett og vis gjør, selvom du "ikke anbefaler det". Inntrykket mitt av første innlegget ditt er at en 15-16åring som ønsker raske resultater og uten videre erfaring eller omgivelser som allerede ikke har gitt han en holdning som er imot stereoider, vil i større grad være villig til å kjøre en kur etter å ha lest innlegget ditt. Noe som ikke er spesielt heldig.

Bra post, honnør!

Men bare en liten pirk angående doser og kurer på årsbasis; det er bare blodprøvene som kan bestemme når kroppen din er klar for en ny kur. Og jeg ville egentlig aldri sagt at 2-3 kurer i året er særlig lite for en aktiv bruker. Vil heller kalle det ganske normalt, f. eks, 1 kur (kan) = 12 uker på, 1 uke pause, 4 uker pct. Så en kur kan faktisk tilsvare 17 uker!

Leger i norge bruker også steroider (deca) på pasienter med ledd syk dommer og diverse ting i den dur. 

Dette er et helt elendig argument for å støtte AAS-diskusjonen.
Ja, deca-durabolin brukes som legemiddel, det gjør også paracet. Men prøv og trykk i deg 10x anbefalt dosering hver tredje dag i x antall uker av paracet og sjansen for at du dør av leverforgiftning er stor.

Legemiddel doseringen på deca ligger på en 25-30mg hver tredje uke (tror jeg, husker ikke helt), nå skal jeg ikke skrive eksakt om AAS doseringer da dette er imot tf sine regler. Men du kan trygt si at du trenger en hel del mer enn 25-30mg hver tredje uke for å bygge noe særlig muskler, og du skal helst blande det med noen annet "snacks".
18 år
BP 120
ML 180
KB 100x10 (ikke maksa enda)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hva steroidene gjorde med meg
« #13 : 31. mars 2010, 22:29 »
Litt trivialiserende å sammenligne alkoholforbruk med kjemisk påvirkning av kroppens hormonbalanse.... men men
Ja. Alkoholmisbruk har mye større og alvorligere konsekvenser enn steroidemisbruk dessverre. Både samfunnsbelastning, sosialt, voldsmessig, økonomisk og helsemessig.

Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: Hva steroidene gjorde med meg
« #14 : 31. mars 2010, 22:36 »
Ja. Alkoholmisbruk har mye større og alvorligere konsekvenser enn steroidemisbruk dessverre. Både samfunnsbelastning, sosialt, voldsmessig, økonomisk og helsemessig.
Kombinasjonen er jo uansett en klar vinner. Og der ligger vel litt av problemet.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!