Skrevet av Emne: Hva skal du stemme?  (Lest 14161 ganger)

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Hva skal du stemme?
« : 06. august 2009, 17:14 »
Hei!


Jeg har akkurat blitt 18år og skal stemme for første gang.

Er usikker på om jeg skal stemme, føler at jeg ikke har nok peiling på politikk til å stemme. Eneste grunnen til at jeg føler jeg burde stemme er for å hindre at FRP, Høyre osv kommer til makta...

Hva skal dere stemmer? Og for at dette ikke bare skal bli en telltråd, forklar hva slags kompetanse innenfor politikk  dere har? (lese aviser/hører på mamma og pappa/venner/bøker/TV osv)
sterk,blid og ronkefri

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Hva skal du stemmet?
« #1 : 06. august 2009, 17:20 »
norgespatriotene
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Hva skal du stemmet?
« #2 : 06. august 2009, 17:21 »
jeg stemmer etter fargene i regnbuen


Utlogget holrun

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 661
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 661

Sv: Hva skal du stemmet?
« #3 : 06. august 2009, 17:27 »
Stem Ap, de har gjort det ganske bra sålangt

GeirH

  • Gjest
Sv: Hva skal du stemme?
« #4 : 07. august 2009, 00:00 »
Gitaren

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Hva skal du stemme?
« #5 : 07. august 2009, 00:08 »
Jeg hører mest på venner som stemmer FrP fordi det er fett å kaste ut utlendinger. Men jeg synes det er skikkelig teit og barslig og zånt, så jeg skal ikke stemme. Kan ikke nok om det, og gidder ikke å lære meg noe om det heller Wink

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: Hva skal du stemme?
« #6 : 07. august 2009, 00:11 »
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget Tannfeen

Sv: Hva skal du stemme?
« #7 : 07. august 2009, 08:45 »
SV

(Ja, det var sarkastisk)
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hva skal du stemme?
« #8 : 07. august 2009, 08:53 »
Hei!


Jeg har akkurat blitt 18år og skal stemme for første gang.

Er usikker på om jeg skal stemme, føler at jeg ikke har nok peiling på politikk til å stemme. Eneste grunnen til at jeg føler jeg burde stemme er for å hindre at FRP, Høyre osv kommer til makta...


Så med andre ord synes du dagens regjering har gjort en fremragende jobb. Isåfall vil jeg anbefale deg å la være å stemme.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Amund Bjone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 287
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 287

Sv: Hva skal du stemme?
« #9 : 10. august 2009, 14:56 »
norgespatriotene

Hehe, Øyvind Heian. Kunne jo vært jævlig spennende og se hvordan det hadde blitt med hans meninger, hehe.. Tviler vel på at det noen gang kommer til og skje:P

http://www.youtube.com/watch?v=ol8s1gCnxoE#noexternalembed

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Hva skal du stemme?
« #10 : 10. august 2009, 15:18 »

Er usikker på om jeg skal stemme, føler at jeg ikke har nok peiling på politikk til å stemme. Eneste grunnen til at jeg føler jeg burde stemme er for å hindre at FRP, Høyre osv kommer til makta...


Hvorfor skal ikke Frp komme til makta? Du kan starte med å lese alle partiprogrammene og lete etter gode og saklige diskusjoner på forskjellige internettforum (diskusjon.no sitt politikk og samfunnsforum brukte å være et meget godt og informativt forum). For all del ikke lær fra media, de framstiller som regel ting feil og er bare ut etter å få lesere.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hva skal du stemme?
« #11 : 10. august 2009, 15:19 »
Skal obv stemme norgespatriotene.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Hva skal du stemme?
« #12 : 10. august 2009, 16:02 »
Hvorfor skal ikke Frp komme til makta? Du kan starte med å lese alle partiprogrammene og lete etter gode og saklige diskusjoner på forskjellige internettforum (diskusjon.no sitt politikk og samfunnsforum brukte å være et meget godt og informativt forum). For all del ikke lær fra media, de framstiller som regel ting feil og er bare ut etter å få lesere.

Jeg mener heller ikke FrP burde komme til makta. For det første får jeg dårlige vibber av Siv Jensen, type "gærn religiøs sektleder". Men hun er dyktig til å debattere og irritere. Det skal hun ha.

Men det blir for dumt å mislike et parti uten grunn. Her er noen av grunnene for at jeg mener FrP burde holdes langt unna ei eventuell regjering:

# FrP tør ikke ta standpunkt til EU. Dette blir en av de viktigste sakene til høsten tror jeg. Her vil Høyre vinne mye, pga. deres tydelige ja til EU.
# FrP vil gi strengere straffer. I og for seg et fornuftig tiltak, men jeg mener andre tiltak er viktigere. Som for eksempel soning med fotlenke for mindre forbrytelser, og fokus på prevantive tiltak. Høye straffer virker ikke prevantivt. FrP vil også gi mer makt til uutdannede som f.eks vektere. Det kan funke, men jeg frykter mange maktsyke vektere vil bli resultatet. Politiutdannelsen er såpass lang for en grunn.
# FrP vil privatisere sykehjemmene og eldrehjemmene. En slik plass vil koste veldig mye, og da sier det seg selv at kun de rike har råd til en slik plass.
# Generelt vil FrP gi, gi, gi til alle og samtidig kutte skattene drastisk. Dette mener jeg vil gå ut over kvaliteten til det det offentlige tilbyder.
# Det og gi penger til noe, betyr ikke nødvendigvis bedre kvalitet. Mange sier at helse-Norge burde få mye mer penger. Det vil ikke endre situasjonen veldig mye, da det ikke er det som er problemet. Problemet slik jeg ser det er byråkratisering og unødvendige styrer og stillinger. I helse-Norge må en beslutning gå gjennom veldig mange instanser, før beslutningen blir en realitet.. hvis den blir det. Dette koster penger, og ikke minst tid! Jeg har jobbet i hjemmesykepleien i Norge, og på sykehus i Danmark(mye likt her), og har erfart byråkrati i sneglefart. Sidespor, men viktig.
# FrP vil bruke av oljefondet. Jeg mener at man ikke burde bruke før det er absolutt nødvendig. Som et apropos, har danskene brukt av sitt oljefond(litt mindre), og nå begynner oljereservene å ta slutt. De angrer seg på at de ikke gjorde som Nordmennene, og sparte.
# FrP har jo som kjent hatt mange PR-stunt. Ofte veldig useriøse. De fremstår for meg som et tulleparti som ikke har noe i en regjering og gjøre. Husk vi skal velge konge, ikke hoffnarr!
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Hva skal du stemme?
« #13 : 10. august 2009, 16:06 »
Jeg mener heller ikke FrP burde komme til makta. For det første får jeg dårlige vibber av Siv Jensen, type "gærn religiøs sektleder". Men hun er dyktig til å debattere og irritere. Det skal hun ha.

Men det blir for dumt å mislike et parti uten grunn. Her er noen av grunnene for at jeg mener FrP burde holdes langt unna ei eventuell regjering:

# FrP tør ikke ta standpunkt til EU. Dette blir en av de viktigste sakene til høsten tror jeg. Her vil Høyre vinne mye, pga. deres tydelige ja til EU.
# FrP vil gi strengere straffer. I og for seg et fornuftig tiltak, men jeg mener andre tiltak er viktigere. Som for eksempel soning med fotlenke for mindre forbrytelser, og fokus på prevantive tiltak. Høye straffer virker ikke prevantivt. FrP vil også gi mer makt til uutdannede som f.eks vektere. Det kan funke, men jeg frykter mange maktsyke vektere vil bli resultatet. Politiutdannelsen er såpass lang for en grunn.
# FrP vil privatisere sykehjemmene og eldrehjemmene. En slik plass vil koste veldig mye, og da sier det seg selv at kun de rike har råd til en slik plass.
# Generelt vil FrP gi, gi, gi til alle og samtidig kutte skattene drastisk. Dette mener jeg vil gå ut over kvaliteten til det det offentlige tilbyder.
# Det og gi penger til noe, betyr ikke nødvendigvis bedre kvalitet. Mange sier at helse-Norge burde få mye mer penger. Det vil ikke endre situasjonen veldig mye, da det ikke er det som er problemet. Problemet slik jeg ser det er byråkratisering og unødvendige styrer og stillinger. I helse-Norge må en beslutning gå gjennom veldig mange instanser, før beslutningen blir en realitet.. hvis den blir det. Dette koster penger, og ikke minst tid! Jeg har jobbet i hjemmesykepleien i Norge, og på sykehus i Danmark(mye likt her), og har erfart byråkrati i sneglefart. Sidespor, men viktig.
# FrP vil bruke av oljefondet. Jeg mener at man ikke burde bruke før det er absolutt nødvendig. Som et apropos, har danskene brukt av sitt oljefond(litt mindre), og nå begynner oljereservene å ta slutt. De angrer seg på at de ikke gjorde som Nordmennene, og sparte.
# FrP har jo som kjent hatt mange PR-stunt. Ofte veldig useriøse. De fremstår for meg som et tulleparti som ikke har noe i en regjering og gjøre. Husk vi skal velge konge, ikke hoffnarr!

http://www.youtube.com/watch?v=zAvf-lyAF0o#noexternalembed
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Hva skal du stemme?
« #14 : 10. august 2009, 16:34 »
Jeg mener heller ikke FrP burde komme til makta. For det første får jeg dårlige vibber av Siv Jensen, type "gærn religiøs sektleder". Men hun er dyktig til å debattere og irritere. Det skal hun ha.

Men det blir for dumt å mislike et parti uten grunn. Her er noen av grunnene for at jeg mener FrP burde holdes langt unna ei eventuell regjering:

1. FrP tør ikke ta standpunkt til EU. Dette blir en av de viktigste sakene til høsten tror jeg. Her vil Høyre vinne mye, pga. deres tydelige ja til EU.
2. FrP vil gi strengere straffer. I og for seg et fornuftig tiltak, men jeg mener andre tiltak er viktigere. Som for eksempel soning med fotlenke for mindre forbrytelser, og fokus på prevantive tiltak. Høye straffer virker ikke prevantivt. FrP vil også gi mer makt til uutdannede som f.eks vektere. Det kan funke, men jeg frykter mange maktsyke vektere vil bli resultatet. Politiutdannelsen er såpass lang for en grunn.
3 FrP vil privatisere sykehjemmene og eldrehjemmene. En slik plass vil koste veldig mye, og da sier det seg selv at kun de rike har råd til en slik plass.
4. Generelt vil FrP gi, gi, gi til alle og samtidig kutte skattene drastisk. Dette mener jeg vil gå ut over kvaliteten til det det offentlige tilbyder.
5. Det og gi penger til noe, betyr ikke nødvendigvis bedre kvalitet. Mange sier at helse-Norge burde få mye mer penger. Det vil ikke endre situasjonen veldig mye, da det ikke er det som er problemet. Problemet slik jeg ser det er byråkratisering og unødvendige styrer og stillinger. I helse-Norge må en beslutning gå gjennom veldig mange instanser, før beslutningen blir en realitet.. hvis den blir det. Dette koster penger, og ikke minst tid! Jeg har jobbet i hjemmesykepleien i Norge, og på sykehus i Danmark(mye likt her), og har erfart byråkrati i sneglefart. Sidespor, men viktig.
6. FrP vil bruke av oljefondet. Jeg mener at man ikke burde bruke før det er absolutt nødvendig. Som et apropos, har danskene brukt av sitt oljefond(litt mindre), og nå begynner oljereservene å ta slutt. De angrer seg på at de ikke gjorde som Nordmennene, og sparte.
7. FrP har jo som kjent hatt mange PR-stunt. Ofte veldig useriøse. De fremstår for meg som et tulleparti som ikke har noe i en regjering og gjøre. Husk vi skal velge konge, ikke hoffnarr!

1. Frp har ingen standpunkt i EU-saken. Syns du Høyre har vunnet mange velgere i det siste? Feil Wink

2. Og hvilke dramatiske tiltak er det liksom de andre partiene har? Frp har ihvertfall et veldig prevantivt forslag, send kriminelle innvandrere hjem! Smiley

3. Tull. Du snakker om Høyre og Krf nå. Frp vil la folk bestemme om de vil bruke private eller kommunale sykehjem selv, på statens regning. Stykkprisfinnansiering. I dagens Norge råtner gamle folk bort i både private og kommunale sykehjem, rett og slett pga. de ikke har noe annet alternativ.

4. De vil kutte drastisk i byråkratiet, kunst/kulturstøtte, subsidering av norsk landbruk. Vi snakker mangfoldige milliarder her.

5. Se nr. 4.

6. De vil investere.

7. Enig. Akkurat derfor jeg ikke stemmer Frp Smiley Nå skal det også sies at media elsker å skrive om de tullete sakene fra Frp. SV derimot slipper selvfølgelig glatt unna. Storparten av pressen er jo som kjent sosialister Smiley

Beklager at jeg ikke skriver mer utfyllende. Er på vei ut akkurat nå. Smiley
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!