Skrevet av Emne: Hva skal du stemme?  (Lest 14164 ganger)

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Hva skal du stemme?
« #90 : 21. august 2009, 14:26 »
for å "fikse" skolesystemet må man fjerne alle rettighetene som elevene har til å påvirke undervisningen. elever stiller jo nesten likt sammen med lærerene..

Og som andre har nevnt burde man få lov å kaste ut drittungene i timen, nå til dags er det mange lærere som ikke tør å si ifra og er igrunn svært lite autoritære.  Skolesystemet er også ødelagt langt til helvete når det kommer til prøver og lignende, spesielt de siste årene. De som pugger mest får gode karakterer, dvs at det står i læremålene at man skal kunne bruke det man har lært, men allikevel får de som klarer å gjennfortelle det som står i boken best karakter. Bullshit på høyt nivå..

De fleste skolene er også helt forskjellige når det kommer til karakterer og prøver. En kamerat gikk fra så og si rogalands dårligste allmenn skole til en av de beste og gikk fra 4 og noe i snitt til 2 i snitt. Bullshit også.. Og når folk forsvarer dette med at vi får bedre utgangspunkt på universitetet, vi har evnen til å studere.. veeeel dette hjelper da fint lite når de andre kukene har tatt studieplassen til de som fortjener det.

Jeg tror aldri noen partier kommer til å prøve seg på noe av det som nevnes i denne tråden fordi de aldri vil tjene stemmer på det. Foreldre vil ha evnen til å påvirke lærere og syns det er fint at elevene ikke blir "mishandlet" i skolen. Vi har også hatt en enorm bølge av unge som går studiespesialiserende, realfag og lignende som burde strengt tatt ha gått andre ting..

ellers er jeg svært enig i hva tannfeen skriver Smiley

Første gang jeg er enig med deg i noe som helst (tror jeg)!
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget _Xena_

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 8

  • Liss Farstad Nerlandsrem ASK
Sv: Hva skal du stemme?
« #91 : 21. august 2009, 14:29 »
Norge har en moral å følge. Menneskerettighetene våre er det viktigste vi har, for det er det som fremstiller Norge til et bra land å bo i. Men det finnes jo mange etiske problemstillinger selfølgelig, om hendelser og ting som foregår i Norge også.

Men vi har en god velferdsstat, og det er jo det vi vil ha?
Vi betaler som sagt skattepenger for en grunn.
Hvis (iallefall jeg) tenker på helheten, tenker på hvordan jeg ville ha hatt det når jeg blir gammel, eller hvis jeg blir syk, skada etc. Et sosialistisk styret vil ta vare på deg i bunn og grunn.
Hvis vi skal velge FRP til å styre landet vårt, blir det for mye privatisering , ergo større klasseforskjeller, som også da vil trampe på moralene våre. Det vil bli en type markedsliberalisme, slik det er i eks. in the states.
Å herremin, jeg hadde vært livredd for å treffe en vegg hadde jeg bodd der!!

Neei, tenk på hverandre i et fellesskap, selv om det finnes ulemper i alle parti.
Å sette seg selv litt i andre sine sko er viktig tror jeg, for vi vet aldri når kanskje ting kan gå skjeis med oss selv.

"Det største målet i livet bør være å bli den beste utgaven av seg selv!"

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Hva skal du stemme?
« #92 : 21. august 2009, 14:44 »
Første gang jeg er enig med deg i noe som helst (tror jeg)!

thanks g, lets have a mandate
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Lucid

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Hva skal du stemme?
« #93 : 26. august 2009, 09:41 »
jeg har ikke tenkt til å stemme siden jeg synes at alle partiene gjør en grei jobb hehe +  at 1 stemme ikke har noe å si. MEN jeg vil likevel ikke at kristelig folkeparti skal få regjere siden.. ja, de er jo religiøse.
Sterk, blid og full av dop!

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Hva skal du stemme?
« #94 : 26. august 2009, 09:44 »
selvfølgelig har en stemme noe å si! Din stemme kan være den som tipper vekte over så ditt parti får en til representant i stortinget.

Utlogget Lucid

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Hva skal du stemme?
« #95 : 26. august 2009, 09:49 »
selvfølgelig har en stemme noe å si! Din stemme kan være den som tipper vekte over så ditt parti får en til representant i stortinget.

vil nok tørre å påstå at 1 stemme har null å si, men du tenker sikkert "hvis alle tenkte sånn.." - men det er ikke tilfellet. ingen vil merke mitt fravær.
Sterk, blid og full av dop!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hva skal du stemme?
« #96 : 26. august 2009, 11:24 »
vil nok tørre å påstå at 1 stemme har null å si, men du tenker sikkert "hvis alle tenkte sånn.." - men det er ikke tilfellet. ingen vil merke mitt fravær.

....men flere og flere gjør det, og det kan på sikt fort vekk bli er et problem mht å opprettholde et velfungerende demokrati......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hva skal du stemme?
« #97 : 26. august 2009, 11:27 »
vil nok tørre å påstå at 1 stemme har null å si, men du tenker sikkert "hvis alle tenkte sånn.." - men det er ikke tilfellet. ingen vil merke mitt fravær.
Din stemme har null å si for utfallet nettopp fordi du ikke stemmer.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Lucid

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Hva skal du stemme?
« #98 : 26. august 2009, 11:40 »
....men flere og flere gjør det, og det kan på sikt fort vekk bli er et problem mht å opprettholde et velfungerende demokrati......

norge ligger vel minst 10 år bak usa på de fleste områder, så jeg driter forsåvidt i det.. hvis ting skulle gå galt kan man alltids flytte til verdens største nasjon istedet
Sterk, blid og full av dop!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hva skal du stemme?
« #99 : 26. august 2009, 13:08 »
norge ligger vel minst 10 år bak usa på de fleste områder, så jeg driter forsåvidt i det.. hvis ting skulle gå galt kan man alltids flytte til verdens største nasjon istedet

OK, sånn å forstå!

Kina har jo mye å by på, så jeg har jo en viss forståelse for det da Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Hva skal du stemme?
« #100 : 26. august 2009, 13:21 »
OK, sånn å forstå!

Kina har jo mye å by på, så jeg har jo en viss forståelse for det da Smiley
og jeg som trodde at nord korea var størst hmmm
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Lucid

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Hva skal du stemme?
« #101 : 26. august 2009, 13:26 »
OK, sånn å forstå!

Kina har jo mye å by på, så jeg har jo en viss forståelse for det da Smiley

sant. de er jo i en enorm vekstfase:P

lønner seg å heie på vinnerlaget vett
Sterk, blid og full av dop!

Utlogget Klevs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: Hva skal du stemme?
« #102 : 26. august 2009, 13:32 »
norge ligger vel minst 10 år bak usa på de fleste områder, så jeg driter forsåvidt i det.. hvis ting skulle gå galt kan man alltids flytte til verdens største nasjon istedet
Spesielt på områder som skole, helsevesen, sosiale forhold, demokrati, fattigdom osv.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hva skal du stemme?
« #103 : 26. august 2009, 13:32 »
og jeg som trodde at nord korea var størst hmmm

De tror det definitivt selv da - på lik linje med en rekke andre - men dem om det Smiley

Med litt sviktende engelsk oversettelse så blir det jo fort en del store nasjoner, siden svært mange liker å omtale sitt eget land i vendinger ala.... "I live in the worlds greatest nation!"
Russerne derimot er ryddig når de snakker engelsk - de sier stort sett noe ala: "Aie liiiveee iin de largest laaand ofthe wøøørld!"

jada såååå neida - døgnet har nå bare 24 timer det så....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Hva skal du stemme?
« #104 : 26. august 2009, 13:45 »
Her til lands tar vi demokrati som en selvfølge, noe som betyr at mange ikke "gidder" bruke stemmeretten sin, mens andre steder er mennesker villig til å ofre livet for å avgi sin stemme og på den måten kunne ha en viss innflytelse på sin egen tilværelse. Det er ingen selvfølge at man skal ha stemmerett, selv om vi i "vesten" antar at det er det. Videre hører jeg mange som klager over det ene og andre partiet, men når de ikke engang orker å dra seg til valgurnene kan de igrunn bare holde kjeft! Selv om et parti i våre dager neppe vil oppnå fullt flertatt på Stortinget slik som Ap hadde etter krigen og dermed få fullt gjennomslag for sin politikk, bør ikke det hindre mennesker i å avgi sin stemme til det partiet man støtter. Dette kan medføre en representant mer på "Tinget", noe som i visse tilfeller kan være gunstig.

Uansett; hva jeg skal stemme forblir privat, men jeg skal i alle fall sørge for å bruke stemmeretten...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!