Viss man skal bli sammen med en dame på følgende premisser:
- Hun gikk ut av et meget langt forhold som varte fra ungdomsalder til voksen alder, for å bli med meg
- Jeg er rake motsetningen, har alltid likt å være ensom ulv, men ser at tiden kanskje er moden for å roe seg ned i midten av 20-årene. Har hatt flere korte forhold og relasjoner, hun har ikke hatt noen.
Hun har ikke spes erfaring med å ha en type som får vel så mye oppmerksomhet som henne. Litt sjalu, noe hun innrømmer. Personlig er jeg ikke det selv. MEN, jeg forventer EN ting, og en ting alene: at hun ikke drar sitt tidligere forhold inn i vårt. Med det så mener jeg at hun skal bryte kontakten med hans familie. De er veldig nære, noe jeg forstår og jeg skjønner at dette kan være tungt. Slik jeg ser det så er dette noe hun har valgt å gå ut av når hun valgte meg. Derfor mener jeg det er feil overfor meg at hun skal ha kontakt med hans familie og han forøvrig om hun er med meg. Jeg er ikke av den mening pga sjalusi, men snarere mener jeg det er respektløst overfor meg og vår evt fremtid. I mine øyne er ikke dette en baggasje hun har med seg, men et resultat av hennes oppvekst og valg.Selv hevder hun at de siste 3 årene av forholdet kunne vært strøket ut følelsesmessig.
Det er på det rene at hun nekter meg kontakt med tidligere exer. Dette handler derimot ikke om likhet isåmåte, men om respekt overfor hverandre. Om hun skal dvele ved fortiden ved fortsatt kontakt med de, så setter det en følelsesmessig demper på vår nærhet slik jeg ser det. Jeg mner at om man har gjort et valg så skal man stå for dette om man ønsker å gi et nytt forhold de beste forutseninger.
Grunnen til at jeg spør er nettopp fordi jeg er vant til å være min egen herre, og dermed kanskje kan ha litt lett for å se min egen situasjon litt for tydelig. Er det jeg forlanger urimelig?