Skrevet av Emne: Hvor mange ganger pisser du om dagen?  (Lest 2016 ganger)

Utlogget trengsgutt_17

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Hvor mange ganger pisser du om dagen?
« : 08. august 2009, 02:48 »
Her en dag kom jeg til å tenke på at jeg kanskje pisser litt mer, og etter å ha lest litt på nettet så ser jeg at mye tørste og hyppige toalettbesøk er symptomer på diabetes, noe jeg ikke har lyst på. Pisser kanskje 7-9 ganger om dagen. Jeg er 18, trener tre ganger i uken og har et bra kosthold, noe jeg har hatt stort sett hele livet. Er ikke overvektig eller noe slikt. Lurer på om det er vanlig å pisse så ofte blant dere andre som trener? Vi trenger jo ofte litt mer vann enn stillesittende mennesker.

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Hvor mange ganger pisser du om dagen?
« #1 : 08. august 2009, 03:18 »
Ser ikke 7-9 ganger om dagen til veldig mye for å si det slik;) Har jo noe med hvor stor blær enkelte har også og hvor mye veske det er inni bildet som kommer ned på høykant'Wink

Vill si at jeg er på do å pisser ca noe i den duren vær dag, å sist jeg var hos legen å tok masse blod prøver pga jeg trudde jeg hadde fått noe virus eller noe for jeg var så sinnsykt slapp så ble alt på det papiret testa å jeg var langt ifra noe diabettes å jeg er på do å pisser opp til 10 ganger dagen de dagene jeg trener feks da det sikkert går 2 litere ekstra veske i løpet av en dag.

Trur nok det er støre mengde do besøk de sikter til;)

Men føler du deg litt hypokondriks koster det jo ikke all verden å dra å sjekke lissom 160 kr ca vis jeg ikke husker feil

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Hvor mange ganger pisser du om dagen?
« #2 : 08. august 2009, 03:28 »
spørs mye på hvor mye en drikker. Jeg drikker 3-4 liter melk + ca 1.5 liter cola til dagen, så jeg skal love deg at jeg pisser mye..

kingkris3

  • Gjest
Sv: Hvor mange ganger pisser du om dagen?
« #3 : 09. august 2009, 15:27 »
Jeg pisser rundt 5-10 ganger daglig. Når jeg for noen uker siden var på ferie så pissa jeg opptil 25 ganger i døgnet. Jeg tror det kan være noe galt med meg da jeg ikke ser på det som vanlig og urinere 5-10 ganger om dagen. Jeg spiser helt vanlig og drikker bare noen liter vann daglig.
Her er noen tips for og redusere hyppig vannlating:
http://www.dinside.no/819319/dropp-dette-for-konserten

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Hvor mange ganger pisser du om dagen?
« #4 : 09. august 2009, 18:23 »
Tror vel de fleste som driver med vekttrening og som spiser godt pisser en del. Jeg har i perioder pisset veldig mye, uten noe spesiell forklaring. Det var hver halvtime på det verste. Etter å  ha testet meg, kom det fram at jeg hadde matintoleranser mot vanlige matvarer som melk, gluten, egg, og det ble antatt at pissingen kom ifra det, at det var en form for reaksjon. Jeg har prøvd ulike ting på "alternativfronten", bl.a. kosttilskudd for å bygge opp tarmen til å tåle matvarene igjen. Har begynt å spise hvete og melk igjen, og merker ikke noe. Pisser nå rimelig normalt vil jeg tro, alt fra 2-5 timers mellomrom, noen ganger lenger. Så du kan sjekke deg for matintoleranser hos en terapeut. (Vanlige leger er billigere, men de har ikke så gode tester - ifølge terapeutene...) Du kan også skaffe deg en egen blodsukkermåler og teste blodsukkeret for diabetes, så du behøver ikke å gå til legen. Jeg fikk min blodsukkermåler gratis på apoteket. (Hadde for øvrig ikke diabetes...) Men synes ikke 7-9 ganger om dagen er skremmende, kanskje litt mye, men det kommer jo an på hvor mye du spiser og drikker.  Du sier du drikker "bare noen liter", men det er ikke bare, det er ganske mye. Eksperimenter med drikkingen. Drikk når du er tørst.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!