Skrevet av Emne: Størrelse på sykkel  (Lest 11425 ganger)

Utlogget Heineken

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Størrelse på sykkel
« : 10. august 2009, 15:20 »
Heisann!

Jeg har fått 40årskrise 21år for tidlig og har tenkt å begynne å sykkle litt.

Har lyst på denne http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=82458, eller denne http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=80532.

Det jeg ikke helt skjønner er hvilken størrelse jeg skal ha på den. Har lest på den "størrelsesguiden" på siden, men skjønner det fortsatt ikke Tongue.

Jeg er 188cm

Noen som kan hjelpe?
Jaja

Utlogget Fosen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Størrelse på sykkel
« #1 : 10. august 2009, 15:24 »
Med mine 180 cm fikk jeg sykkelstørelse 55 cm som passet meg pefekt. Det kan gi deg en pekepinn vertfall? Hvor i landet bor du? Noen sjapper har sånn måleapperat, for å finne perfekt størrelse og sittestilling, blir litt mer profesjonelt med en gang.

Utlogget etn91

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 485
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 485

Sv: Størrelse på sykkel
« #2 : 10. august 2009, 15:36 »
Du velger riktig butikk ihvertfall Smiley hehe.. Kjøpte Giant XTC2 jeg, kjempefornøyd Smiley

Kjøp en høyde så sykkelen passer deg perfekt. Du burde få prøve sykkelen på parkeringsplassen og bli vurdert med sittestilling o.l! Smiley Lykke til.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116330.0

Gammel treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=102601.0


Det er fordi jenter som bygger muskler driter i gutter som måtte føle seg truet...de liker ordentlige menn! Wink

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Størrelse på sykkel
« #3 : 10. august 2009, 15:40 »
Liten kuk stor sykkel, stor kuk liten sykkel. Er det ikke obv?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Heineken

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Størrelse på sykkel
« #4 : 10. august 2009, 15:47 »
Takker for svar Smiley.

Blir vell til at jeg drar innom butikken. Er ikke lenger unna en ca 30min med bil så da slipper jeg også å betale sure penger i frakt.

Har et spørsmål til. (Bekrefter på forhånd at jeg er rimelig grønn på området, hehe). Vet jo at det er sånn at jo mindre dekk man har, jo bedre fart får man. (Tror jeg vertfall Grin). F.eks på de linkene jeg la til, så er bredden på dekkene ca 1cm større på den ene husker jeg. Vil dette ha spesiell betydning? Som sakt, jeg har rimelig liten peiling
Jaja

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Størrelse på sykkel
« #5 : 10. august 2009, 15:52 »
jeg er 193 og har en dbs racersykkel som er str 58, den er ganske god, men da er setet heist litt.
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Fosen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Størrelse på sykkel
« #6 : 10. august 2009, 15:54 »
Du vil få bedre fart ja, men du vil også punktere mye lettere, så det får bli en prioriteringsak. På min har jeg dekk som er ganske flate å glatte i midten, med litt knaster på sidene, om jeg har mye lufttrykk vil jeg rulle på det glatte og få bedre fart, om jeg vil ha litt mer grep så tapper jeg ut litt luft Smiley

Anbefaler deg å gå innom en sykkelbutikk å høre, da de ikke alltid har den rette kompetansen på butikker som selger det meste, no offence om noen jobber der Smiley

Utlogget Heineken

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Størrelse på sykkel
« #7 : 10. august 2009, 17:00 »
Den er grei, takker for god respons, bedre enn forventet Smiley.

Da blir det nokk kjøp i morgen. Har fått med en i slekta som har jobbet i sykkelsjappe før, til å bli med. Så står jeg litt sterkere mot de ondsinnede selgerne. Wink

Jaja

Utlogget etn91

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 485
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 485

Sv: Størrelse på sykkel
« #8 : 10. august 2009, 17:31 »
Du vil få bedre fart ja, men du vil også punktere mye lettere, så det får bli en prioriteringsak. På min har jeg dekk som er ganske flate å glatte i midten, med litt knaster på sidene, om jeg har mye lufttrykk vil jeg rulle på det glatte og få bedre fart, om jeg vil ha litt mer grep så tapper jeg ut litt luft Smiley

Anbefaler deg å gå innom en sykkelbutikk å høre, da de ikke alltid har den rette kompetansen på butikker som selger det meste, no offence om noen jobber der Smiley

Helt enig her.! Vel, jeg jobber på XXL, men kan si at det finnes folk med bedre kompetanse om du stikker innom en ren sykkelbutikk! Smiley Men finn den sykkelen du vil ha der, og om den er er på XXL er den nok billigere, ettersom målet vårt er å være billigst, men alle syklene finnes jo ikke der =)

Jeg ville valgt noe annet enn helt rene racingdekk, eller har du ikke muligjet til å sykle på annet enn fin asfalt! Smiley
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116330.0

Gammel treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=102601.0


Det er fordi jenter som bygger muskler driter i gutter som måtte føle seg truet...de liker ordentlige menn! Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: Størrelse på sykkel
« #9 : 17. august 2009, 16:21 »
Kjøpte du sykkelen? Hvis ikke vil jeg gi et generelt råd: Hvis ikke butikken kan skreddersy sykkelen til deg (finne riktig rammestørrelse, styrestem, justere setet til deg osv, slik at du sitter perfekt), gå et annet sted og kjøp sykkel. At du får en sykkel som passer DEG, må da være et minstekrav... Positivt med justerbart stem på Scott'en, forøvrig så de begge ut som ok nybegynnersykler. Sjekk også om du får gratis 1. gangs service der du kjøper den. Ikke at en service på sykkel er så dyrt, men det er noen som gir dette uten at syklene nødvendigvis er dyrere enn hos de som ikke har det.

Hva dekk angår, må du nesten vurdere dette opp mot hva slags underlag du skal sykle på. Gode racerdekk med nok lufttrykk i, klarer en del småstein og finere grus greit. Men det er ofte billigste sorten som følger med syklene, noe som fører til relativt stort forbruk av slanger, før man innser at man kanskje bør kjøpe bedre dekk Wink Skal du sykle på litt varierende veikvalitet, går det ikke SÅ mye tregere med litt kraftigere dekk. Da er du også bedre rustet for løv og våte høstveier.

Og du: Anbefaler på det varmeste klikkpedaler og sykkelsko (men lær deg til å bruke dem først på et lite trafikkert sted, med muligheter for "myk landing" Wink ). Utrolig hvor mye mer effektivt tråkk du får da. Kjøp gjerne kombipedaler, slik at du ikke MÅ ha sykkelsko om du bare skal en kort tur på butikken e.l.

Uansett, lykke til med syklingen!  Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!