Skrevet av Emne: Bara kylling og fisk?  (Lest 995 ganger)

Utlogget Le shrimp

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Bara kylling og fisk?
« : 16. august 2009, 20:50 »
Ser at de fleste som er veldig seriøse spiser mye kjøtt, kylling, fiks med ris og brokkoli til hvert måltid.

Blir det da "feil" å spise mye ost og skinke til et måltid i stedet for? Ost er jo et meieriprodukt.

Utlogget mariusfa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Bara kylling og fisk?
« #1 : 16. august 2009, 20:58 »
ost inneholder endel fett, som mange er redde for.. liker du ost, så spiser du ost mener jeg.. skinke er sunt..

spis sunne matvarer i sunne mengder.. ikke tenk så mye på hva andre gjør.. prøv deg frem og se hva som fungerer for deg..
25år 190cm 104kg(på vei ned)

Bp: 90
Ml: 180
FB:100
Mp:60
Logg

Utlogget Le shrimp

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Bara kylling og fisk?
« #2 : 16. august 2009, 21:01 »
Ettersom jeg har skjønt er ikke mettet fett usunt i normale mengder, heller transfett som man skal holde seg unna. Veit dog ikke om det er det i ost.

Utlogget mariusfa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Bara kylling og fisk?
« #3 : 16. august 2009, 21:26 »
det er noe naturlig transfett i ost, men det er den tilsatte typen industriell transfett du bør du bekymre deg for.. styr unna frityrolje, samt kaker og kjeks med lang holdbarhet..
25år 190cm 104kg(på vei ned)

Bp: 90
Ml: 180
FB:100
Mp:60
Logg

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Bara kylling og fisk?
« #4 : 16. august 2009, 21:34 »
fett er kalorier rett og slett, enumettet mett, flerumettet fett, transfett, mettet fett. 9kcal pr gram uansett om fettet er "sundt" eller ikke.

-jeg for min del velger å si at kcal er et kapittel og i hovedsak _essensielt_ og om fettet er "sundt" eller ikke et annet - men det er jo meg..

fisk(hvit fisk) og kylling har lavt fettinnhold samt høyt protinnhold og er da egnet å bruke på diett når man vil fortsatt spise mat uten å sulte i hjel grunnet kcalbudsjett.
dette gjelder forøvrig brokkoli og ris, brokkoli er en utrolig grønnsak som har mye bra næring, metter bra og lavt på kcal. ris er god karbkilde, lavt fettinnhold og da et meget godt produkt på diett.

det er mye om og men om hvorvidt man skal spise meireiprodukter på diett, noen holder seg 100% unna og andre tillater seg litt ost, kesam/cottage cheese. dette fordi meieriprodukter kan lagre litt underhudsvann - da enkelte utøvere vil bli så harde som mulig og velger å holde seg unna.

litt mer feit fakta om fett

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1046
http://www.iform.no/pub/art.php?id=1040

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!