Skrevet av Emne: Banan vs riskaker  (Lest 14308 ganger)

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 157
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 157

  • Et mål av gangen
Sv: Banan vs riskaker
« #15 : 11. august 2009, 23:08 »
skal vi se, jeg er 182høy, veier 78kg og vil gjøre alt så riktig som mulig for å nå sceneformen til april.

bring it:)

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 238
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 238

Sv: Banan vs riskaker
« #16 : 11. august 2009, 23:09 »
Det jeg også tenker på spise vs drikke er at det tar mye lengre tid for karben i mat enn noe man drikker blir tatt opp(det skal jo helt ned i tarmen?), eller er jeg ute å sykler nå?
Dette stemmer, men med mindre du er en toppidrettsutøver med et par utholdenhetsøkter om dagen spiller nok dette meget liten rolle. ;-)
Passion trumps fucking everything!

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

  • GISP!!!!
Sv: Banan vs riskaker
« #17 : 11. august 2009, 23:13 »
500g rosin er vel kanskje litt drøyt til denne jenta også. Selv klarer jeg meg med to bokser a 42,5g Wink

selvfølgelig er det det.. nevnte bare bivirkningene somfølge av overdrevet bruk;-) om man skulle finne på å finne det dritlurt å spise en boks på spisedagen f.eks;-)

en liten boks rosin, samt 1 banan er en ganske spennede smaksmiks også faktisk:-)
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 157
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 157

  • Et mål av gangen
Sv: Banan vs riskaker
« #18 : 11. august 2009, 23:27 »
Dette stemmer, men med mindre du er en toppidrettsutøver med et par utholdenhetsøkter om dagen spiller nok dette meget liten rolle. ;-)

nå er jeg ikke det, men en "upcoming" fitnessutøver som vil gjøre ting riktig - så hvaa blir det til?Cheesy

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Banan vs riskaker
« #19 : 11. august 2009, 23:47 »
Nei. Det aller viktigste er å tilføre leucine for å aktiviser den såkalte mTOR pathway'en. Dette er det mest anabole/antikatabole du kan gjøre. Dette i seg selv vil også gi en insulin respons.
Ganske sikker på at en eller annen jer for en tid til bake siden gravde opp noen forskning på at karbo etter trening var det mest antikatbole, men, men. Jeg kjører en shake + litt rask karbo etter trening, så jeg er safe uansett. Grin

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Banan vs riskaker
« #20 : 11. august 2009, 23:49 »
nå er jeg ikke det, men en "upcoming" fitnessutøver som vil gjøre ting riktig - så hvaa blir det til?Cheesy
Gjør det du liker best, så lenge det er en kombinasjon av whey og raske karbohydrater. Grin

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 157
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 157

  • Et mål av gangen
Sv: Banan vs riskaker
« #21 : 11. august 2009, 23:53 »
forhører meg med coach i morra:)

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Banan vs riskaker
« #22 : 12. august 2009, 03:03 »
Hvorfor jeg lurte på dette er fordi jeg ikke benytter meg av flytende karb(noe jeg visstnok bør skaffe meg..)

Etter trening er det protshake og en banan = for lite karb, derfor jeg tenkte å bruke riskaker i tillegg. Kanskje jeg burde droppe begge to og investere i karbpulver..  har også hørt at melis kan "erstatte" karbpulver?
Spiser alltid et skikkelig måltid en times tid etter trening!



Kjøp deg noen avocadoer, de inneholder utrolig mye bra for deg. Protein, essensielle fettsyrer, vitaminer,mineraler... Dette er kongemat etter en treningsøkt. Og tilfører kroppen utrolig masse næring.

Smør avocado på noen skiver, strø mineralsalt over, litt pepper og noen agurkskiver så har du et bra lite måltid. Smiley
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Banan vs riskaker
« #23 : 12. august 2009, 09:57 »
Kjøp deg noen avocadoer, de inneholder utrolig mye bra for deg. Protein, essensielle fettsyrer, vitaminer,mineraler... Dette er kongemat etter en treningsøkt. Og tilfører kroppen utrolig masse næring.

Smør avocado på noen skiver, strø mineralsalt over, litt pepper og noen agurkskiver så har du et bra lite måltid. Smiley
Kødder du?

Avocado-måltidet du beskriver høres digg ut og er sikkert et fint mellommåltid, men er jo en real bolk med fett. Fettet er bra det, men rett etter trening er proteiner og karbohydrater tingen, og det er om å gjøre å få det ut i blodet så fort som mulig.

I allefall i følge idrettsernæringsboka mi, i følge hva restitusjonsdrikker inneholder, og i følge de artiklene jeg har funnet om temaet. Men Kamerat Young har vel noen revolusjonerende insights her.

Utlogget Marthe Skog Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 51

Sv: Banan vs riskaker
« #24 : 12. august 2009, 10:21 »
Hvorfor jeg lurte på dette er fordi jeg ikke benytter meg av flytende karb(noe jeg visstnok bør skaffe meg..)

Etter trening er det protshake og en banan = for lite karb, derfor jeg tenkte å bruke riskaker i tillegg. Kanskje jeg burde droppe begge to og investere i karbpulver..  har også hørt at melis kan "erstatte" karbpulver?
Spiser alltid et skikkelig måltid en times tid etter trening!



Jeg bruker nå VITARGO og proteinshake rett etter trening...
Ellers bruker jeg 6riskaker og proteiner ..

SPONSET AV

*X-LIFE.NO*
Høykvalitets kosttilskudd på nett!!
*PROGYM*
Drammen og Hokksund



*If you aren't going all the way, why go at all*


Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Banan vs riskaker
« #25 : 12. august 2009, 11:02 »
Noen som har en referanse til studien til Karolinska instituttet om Vitargo?

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 238
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 238

Sv: Banan vs riskaker
« #26 : 12. august 2009, 11:13 »
Noen som har en referanse til studien til Karolinska instituttet om Vitargo?
Karolinska studien:
http://www.myprotein.co.uk/img/pdf/vitargo_gastric.pdf

En nyere studie:
http://www.vitargo.com/PDF/VitargoMaltMaxEnd07.pdf

Personlig liker jeg også å ha en karbkilde med litt mer næring. Som f.eks banan med kalium og div vit/min osv. Jeg kommer heller aldri til å betale 200 kr kiloen for karbohydrater!! Det er penger som går til Biff og andre ting med et ansikt. Smiley
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Banan vs riskaker
« #27 : 12. august 2009, 11:43 »
Karolinska studien:
http://www.myprotein.co.uk/img/pdf/vitargo_gastric.pdf

En nyere studie:
http://www.vitargo.com/PDF/VitargoMaltMaxEnd07.pdf

Personlig liker jeg også å ha en karbkilde med litt mer næring. Som f.eks banan med kalium og div vit/min osv. Jeg kommer heller aldri til å betale 200 kr kiloen for karbohydrater!! Det er penger som går til Biff og andre ting med et ansikt. Smiley
Takker!

Hmm, første studien viser at Vitargo skulle gå fortere ut av tarmen pga osmotisk trykk, men det gir ingen forskjell i nivåer i blodglukose, insulin etc, som man egentlig er ute etter skulle jeg tro.

Den andre studien sammenligner to glukosepolymére fra stivelse med høy og lav molekyltetthet, og viser at høy molekyltetthet er fordelaktig. Men så vidt jeg kan si så sier det lite om hvordan Vitargo sammenligner seg med kortkjedet glukose?

Blir nok banan på meg videre. Wink

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 157
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 157

  • Et mål av gangen
Sv: Banan vs riskaker
« #28 : 12. august 2009, 12:12 »
Tror dette bare er enda et faktum at det finnes ingen fasit når det kommer til trening og kosthold Smiley

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Banan vs riskaker
« #29 : 12. august 2009, 12:49 »
Ja, er nok det. Og man får mistanke om at mye av diskusjonen går på helt marginale effekter....

Gå til:  

Nøtter er en av de mest konsentrerte næringskilder vi har i kostholdet.
Hun gikk ned i vekt og så opp i vekt igjen - og ble strammere!
Abby Pollock (22) har gjort litt av en forvandling.
Vil en kaffekopp eller to føre til at du presterer bedre på trening?
Søtsug og andre cravings er din verste fiende når du er på diett.