Skrevet av Emne: nytt armprogram  (Lest 1580 ganger)

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

nytt armprogram
« : 13. august 2009, 19:06 »
Noen som har et bra armprogram? Har vurdert begge TF sine 9 ukers program, men føler de er litt selvmotsigende. På det ene skal man bare ta 2 sett på bicep og 2 på tricep hver uke, mens man på det andre skal man vel ha 2 arm-dager på hvor man tilsammen fikk 11-12 sett om jeg ikke husker helt feil.

Håper noen kan dele et bra armprogram som funker. setter pris på bra svar!

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

Sv: nytt armprogram
« #1 : 13. august 2009, 21:06 »
ingen?

Utlogget Tommi Thorvildsen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: nytt armprogram
« #2 : 13. august 2009, 23:02 »
Heisann!
Anbefaler deg å kjøre biceps og triceps på samme dag en dag i uken Smiley

Anbefaler å kjøre hardt på hele kroppen i 6-8 uker så 2 uker litt lettere!

Eksempel på et arm program for å øke i styrke og muskel volum!

Biceps curl med stang: oppvarming 2 set    3 set ganger 10, 8 , 6 reps øk vekten litt på hvert set
Biceps curl med hantler                            3 set ganger 10,8,6 reps  øk vektene litt på hvert set
kabel curl eller scott curl FST-7                7 set 8-12 reps 30-45 sek pause mellom hvert set

Triceps push down 1 oppvarmings set     3 set ganger 10, 8 ,6 reps øk vekten på hvert set
Fransk press med stang                        3 set ganger 10, 8, 6 reps øk vektene på hvert set
Push down med rep eller dips maskin FST-7  7 set 8-12 reps 30-45 sek pause mellom hvert set.

For dietter og kosttilskudd av høy kvalitet til lav pris:

www.tomminutrition.com
Tommi Thorvildsen

Besøk meg på www.tomminutrition.com



Utlogget kingkris3

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 238
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 238

Sv: nytt armprogram
« #3 : 14. august 2009, 00:30 »
Heisann!
Anbefaler deg å kjøre biceps og triceps på samme dag en dag i uken Smiley

Anbefaler å kjøre hardt på hele kroppen i 6-8 uker så 2 uker litt lettere!

Eksempel på et arm program for å øke i styrke og muskel volum!

Biceps curl med stang: oppvarming 2 set    3 set ganger 10, 8 , 6 reps øk vekten litt på hvert set
Biceps curl med hantler                            3 set ganger 10,8,6 reps  øk vektene litt på hvert set
kabel curl eller scott curl FST-7                7 set 8-12 reps 30-45 sek pause mellom hvert set

Triceps push down 1 oppvarmings set     3 set ganger 10, 8 ,6 reps øk vekten på hvert set
Fransk press med stang                        3 set ganger 10, 8, 6 reps øk vektene på hvert set
Push down med rep eller dips maskin FST-7  7 set 8-12 reps 30-45 sek pause mellom hvert set.

For dietter og kosttilskudd av høy kvalitet til lav pris:

www.tomminutrition.com


Du synes ikke det blir litt i overkant mye trening på to så små muskler?

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

Sv: nytt armprogram
« #4 : 14. august 2009, 10:04 »
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=465
Vurderer dette, men blir det ikke litt lite belastning med bare 2 sett hver uke?

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

Sv: nytt armprogram
« #5 : 14. august 2009, 10:05 »
4 sett*

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 411
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 411

Sv: nytt armprogram
« #6 : 14. august 2009, 13:10 »
Hvorfor ikke bare kjøre tricep etter brystøkta, og biceps etter ryggøkta?
Smiley

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

Sv: nytt armprogram
« #7 : 14. august 2009, 13:30 »
Har trua på at armene har godt av mer enn en dag i uka der de for kjørt seg. Selv om man ikke akkurat blir utmattet i armene etter rygg/bryst..

Utlogget ribeee

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

  • Kg på stanga er bare et Tall (Redd for Tall?)
Sv: nytt armprogram
« #8 : 30. august 2009, 13:56 »
Du synes ikke det blir litt i overkant mye trening på to så små muskler?

kan gå ned til 2/2/7 på begge?
TTT Ting Tar Tid, og tid er det nok av.

Utlogget Bratani

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Uten Smerte, Ingen Fremgang!
Sv: nytt armprogram
« #9 : 30. august 2009, 14:23 »
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=465
Vurderer dette, men blir det ikke litt lite belastning med bare 2 sett hver uke?


Tror det der er ett ganske bra program Smiley

Lykke til Smiley

Utlogget Tommi Thorvildsen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: nytt armprogram
« #10 : 13. januar 2010, 15:58 »
Husk at når du kjører et set  på en øvelse er det intensiteten pr.set som teller og avgjør hvor mange set du bør ha på en øvelse....kjører du 2 tunge set pr øvelse. knall hardt skal det holde.Du stimulerer muskelen til å vokse på de 2 settene hvorfor ta da et nytt set! Dette er trening for litt viderekommende. Jeg anbefaler ellers ca 3 set på en øvelse. Tenk slik: om du slår ned en spiker med en hammer kan du gjøre det på 1 slag , men det er vanskelig, slår du hardt går spikeren ned på 2 slag, Når spikeren er nede på 2 slag er det ikke noe poeng å slå en gang til! Da blir du bare ....for eksempel overtrent i lengden.....klarer du ikke å slå så hardt pr slag må du bruke 3 eller 4 slag. sammenlign å slå ned en spiker med et set du trener på en øvelse...og du skjønner poenget!

ønsker du maksimalt med muskler av treningen din. Kjør maks hardt i 6-8 uker og så litt roligere i 1-2 uker ca 70% av max da. og kansje ta noen dager fri! så hardt igjen!

Lykke til! ha en god dag!

www.tomminutrition.com



Kjør på!
Tommi Thorvildsen

Besøk meg på www.tomminutrition.com



Utlogget frodeguns

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: nytt armprogram
« #11 : 23. januar 2010, 12:20 »
Eg trur eg skal prøva det armprogrammet til Tommi T.! Slite med å få større armar, sp kvifor ikkje prøva noko nytt?

Skal øvelsane taast i den rekkefølgen slik du har ramsa dei opp?

Gå til:  

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?