Skrevet av Emne: kjøpe bil..  (Lest 3543 ganger)

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
kjøpe bil..
« : 13. august 2009, 21:46 »
for mellom 100k-150k, en som er mellom 2000 og 2009, og som går bra!
noen forslag?

Har sett på Opel Astra mod.05, Audi a3 og mercedes e-klasse..bra?

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget damnation

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: kjøpe bil..
« #1 : 13. august 2009, 22:07 »
hold deg langt unna Opel. fjærer knekker, bruker masse olje, hjullager slarker.. samt at km veldig sjelden stemmer da speedometervaier ryker minst en gang i løpet av Opelen's liv. de bruker lite bensin og er gode å kjøre, det skal de ha. men et problemfritt bilhold kan du skyte en hvit pil etter.

Mercedez ruster fælt, og Audi faller fort i pris etter 5-6 år. antar det er en grunn til det.

en ting har jeg lært meg etter 10 frustrerende år med egen bil.. kjøp japansk! Honda og Toyota er kanskje ikke veldig spennende, men til gjengjeld bekymringsfritt. har kjørt min '96 Civic 100.000 km på tre år uten et eneste problem.

skamklipt

  • Gjest
Sv: kjøpe bil..
« #2 : 13. august 2009, 22:09 »
bmw 3 serie
golf gti

...

Utlogget etn91

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 485
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 485

Sv: kjøpe bil..
« #3 : 13. august 2009, 22:14 »
Skal se på en 98 mod Audi A4 på lørdag! Cheesy Audi er biler som går og går, uten noe som helst rust! Jeg vurderte også lenge å kjøpe Toyota, men det blir nok Audi, av comfort ! Smiley
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116330.0

Gammel treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=102601.0


Det er fordi jenter som bygger muskler driter i gutter som måtte føle seg truet...de liker ordentlige menn! Wink

skamklipt

  • Gjest
Sv: kjøpe bil..
« #4 : 13. august 2009, 22:20 »
audi ja... hehe da blir verkstedet andre hjemme for bilen :Smiley

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: kjøpe bil..
« #5 : 14. august 2009, 11:27 »
Ingen som hittil har svart, har svart fornuftig.

Skal du ha bil for 150.000 og du krefter er prioritet 1, så gå for en voksenkjørt golf gti, så ny som mulig og så lav km stand som mulig i forhold til prisen. Ikke så dyr som audi på verkstedet, og minst like pålitelig ellers.

Skal du ha Mercedes, styr unna C klasse, de ruster mye i tak og dører ivertfall frem til rundt 2005/2006 modellene. Ellers ruster som regel ikke biler som er produsert for 4-5-6 år siden, med mindre det er fabrikkfeil o.l. som f.eks. har vært tilfelle med nyere c-klasse benz, men de som har kjøpt dette nytt har fått utbedret rust på garantien allikevel.

Noen skriver at audi ikke ruster, men det gjør eldre audi like herlig som alt annet.

En bil som IKKE ruster, er porsche, men du får ikke bra porsche for under 250.000,- etter min mening.

Du kan bort - prioritere fart, og kjøpe toyota så ny som mulig for 150.000 - og det vil antagelig være det beste valget til den prisen med tanke på servicer, pålitelighet og alt annet enn fart.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget DreRacing

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 125
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 125

Sv: kjøpe bil..
« #6 : 14. august 2009, 11:38 »
Skal se på en 98 mod Audi A4 på lørdag! Cheesy Audi er biler som går og går, uten noe som helst rust! Jeg vurderte også lenge å kjøpe Toyota, men det blir nok Audi, av comfort ! Smiley

Dagens beste spøk? Uten noe som helst rust? En så gammel A4 ville jeg holdt meg langt unna, så lenge du ikke gir 10-15k for den da.

Til trådstarter: BMW E46 og japansk er det beste man får. Volvo v70 også, men en annen prisklasse da desverre.

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: kjøpe bil..
« #7 : 14. august 2009, 12:43 »
ok.. Alle biler har sine problemer.. noen litt værre enn andre osv.. men velg en bil du selv liker. problemene vil komme uansett

de bilene som alltid, i mellom alle år har klart seg best på kvalitet er japanske biler.

styr unna disse bilmerkene:
1. Land Rover
2. MCC (Smart)
3. Rover
4. Alfa Romeo
5. Fiat
6. Jaguar
7. Renault
8. Seat
9. Chevrolet
10. Saab


den bilen som har klart seg best i test flere ganger er lexus. som er luxus modellen til toyota. sterk motor, god komfort og bakhjulstrekk;)
toytoa, i forhold til hvor mye den er brukt, er vel den mest pålitelige bilen du kan kjøpe.
 
rust? alle biler ruster ca like hærlig. det er mye eieren det kommer ann på. biler ruster av den simple grunn at bilforhandlere ville mistet mange millioner av inntekten sin, om de gjorde bilene rustfrie.

når det kommer til vw polo og golf som mange anbefaler, så ja, det er en veldig billig bil når det gjelder drivstoff.
men de har store problemer med girkasse og vannpumper.
Westside disciple

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: kjøpe bil..
« #8 : 14. august 2009, 15:56 »
takker takker for alle svar, hjelper å høre andres meninger, og jeg har nok skiftet blikket over på de japanske etter hva det står her Wink når jeg tenker meg om, så hadde det ikke vært så ille med en Toyota Celica eller en Honda Civic..bare å starte letinga ja Wink


Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget TAFATT

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 296
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 296

Sv: kjøpe bil..
« #9 : 14. august 2009, 16:17 »
vedlikehold har folk glemt hva er ...

bytt olje, vask bilen ofte. og en god lakk beskytter. da varer det meste.

ikke kjøp toyota før du går av med pensjon, de er like trause som ei pytepute.

nyere bmw 3 serie 316/318 er mye bil for penga.
 
Alle Forbedringer er til det bedere.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: kjøpe bil..
« #10 : 14. august 2009, 17:04 »
Ville nå gått for Lexus jeg. Alle fornuftige som har hatt Lexus har enten a) solgt den og kjøpt noe bedre, og blitt fornøyd. Eller b) solgt bilen, og kjøpt noe dårligere, og blitt missfornøyd. De som blir missfornøyd med erstatningen av Lexusen angrer noe innmari på at de solgte Lexusen i utgangspunktet.

Men, om sant skal sies får man nesten ikke tak i en mer holdbar bil enn Lexus. Disse er faktisk mer driftsikre enn Toyota. Det er en spennende bil for de fleste, da den har a) bakhjulstrekk b) rekkesekser c) 5 hk mer enn bmw 320. d) er hundre ganger mer komfortabel å kjøre enn bwm, audi og golf (mercedes stiller i en helt annen klasse der)

Dette gjelder da såklart Lexus IS200. Er du heldig finner du en svært brukbar en for rundt 150k.

Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: kjøpe bil..
« #11 : 14. august 2009, 18:40 »
vedlikehold har folk glemt hva er ...

bytt olje, vask bilen ofte. og en god lakk beskytter. da varer det meste.

ikke kjøp toyota før du går av med pensjon, de er like trause som ei pytepute.

nyere bmw 3 serie 316/318 er mye bil for penga.
 
tiden eg jobba på bilhuggeri var det nettop 316 og 318 det var mest av på hele plassen^^  + merce e190
Westside disciple

Utlogget etn91

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 485
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 485

Sv: kjøpe bil..
« #12 : 15. august 2009, 02:45 »
tiden eg jobba på bilhuggeri var det nettop 316 og 318 det var mest av på hele plassen^^  + merce e190
Han skrev "nyere" Smiley
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116330.0

Gammel treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=102601.0


Det er fordi jenter som bygger muskler driter i gutter som måtte føle seg truet...de liker ordentlige menn! Wink

Utlogget Fosen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: kjøpe bil..
« #13 : 15. august 2009, 03:18 »
Dagens beste spøk? Uten noe som helst rust? En så gammel A4 ville jeg holdt meg langt unna, så lenge du ikke gir 10-15k for den da.

Til trådstarter: BMW E46 og japansk er det beste man får. Volvo v70 også, men en annen prisklasse da desverre.


Trur det er du som har dagens beste spøk om du mener at du ikke bør gi over 10-15 tusen for en 98 modell A4.

Audi er kjempebiler, lykke til etn91 Smiley

Utlogget etn91

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 485
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 485

Sv: kjøpe bil..
« #14 : 15. august 2009, 12:42 »
Trur det er du som har dagens beste spøk om du mener at du ikke bør gi over 10-15 tusen for en 98 modell A4.

Audi er kjempebiler, lykke til etn91 Smiley

Takk! Skulle egentlig kjøpe i dag, men den jeg ville ha ble solgt! Så fant jeg en til, som jeg skulle se på i dag, men den ble f*** meg solgt den og! :@ Jeg blir snart farlig! Huff...!
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116330.0

Gammel treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=102601.0


Det er fordi jenter som bygger muskler driter i gutter som måtte føle seg truet...de liker ordentlige menn! Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!