Skrevet av Emne: Gutta i Kongo  (Lest 19655 ganger)

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Gutta i Kongo
« : 14. august 2009, 16:11 »
Begynner å få litt sansen for denne saken her.
Virker på meg som påtalemyndighetene paraderer de gjennom gatene for å forhåndsdømme de. Dette er ikke ulikt hva norske påtalemyndigheter gjorde med NOKAS gutta, der de ble påført fotlenker osv uten skjellig grunn, nettopp for å påvirke opinionen. Litt mer usivilisert versjon i Kongo, men allikevel stort sett samme prinsipp.

Man kan jo spørre seg her hva gutta har gjort. Man vet de har jobbet for useriøse aktører innenfor "sikkerhetsfirmaer" og foretatt oppvaskoppdrag for disse. Å tro nordmenn som sådann ikke begår forbrytelser i en slik grad er jo naivt. Blir spennende å se hva rettsapparatet der nede kommer frem til.

Utlogget MakeItCount

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

Sv: Gutta i Kongo
« #1 : 14. august 2009, 16:22 »
Saken er blir framstilt som en farse.

Greit at det er naivt å tro at de har helt rent mel i posen, men her er det mye som skurrer.
F.eks. at den påståtte faren til den avdøde kun er ni år eldre enn den avdøde.
The key to my exercise program is this one simple truth: I hate my body!

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Gutta i Kongo
« #2 : 14. august 2009, 16:26 »
som sagt, det blir spennende. Å spekulere i om de har gjort det eller ikke er litt vanskelig, men man kan vel si at Knoll (gutta) og Tott (kongo) har funnet hverandre

Utlogget Tannfeen

Sv: Gutta i Kongo
« #3 : 14. august 2009, 19:14 »
Rettsaken er en farse, liten tvil om det, men hva skal man egentlig forvente?

Først så hadde kona til avdøde én unge, så hadde hun seks unger. En av vitnene har i én anledning hevdet å være far til avdøde, for siden å hevde at han er broren. Ingen tolker osv osv. Så vidt jeg har fått med meg så er ingen av bevisene entydige heller.

Jeg tipper at saken på en eller annen måte ender med forlik, det er uansett penger disse folka er ute etter uansett.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Gutta i Kongo
« #4 : 14. august 2009, 20:21 »
Tja, det jeg har sett av forklaringen til gutta i Kongo har jo også vært en smule pussig.

Utlogget Tannfeen

Sv: Gutta i Kongo
« #5 : 15. august 2009, 03:08 »
Tja, det jeg har sett av forklaringen til gutta i Kongo har jo også vært en smule pussig.

At de jobber for private aktører i vakt- og sikringsbransjen?

Når det gjelder bevisene så er det ingen av dem som er vanntette, men det vi har fått servert av informasjon kan jo selvsagt være farget i så måte.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Pumpaholic!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • You want something? GO AND GET IT!
Sv: Gutta i Kongo
« #6 : 15. august 2009, 03:22 »
To nordmenn på oppgrad i kongo, med norsk forsvars identifikasjon. hmm.

Hvem ler av slikt?

Mye som stinker av denne saken. Både av hvordan ting blir gjennomført, men også hele historien. Magefølelsen sier at de er skyldige
Personlig Trener
- Akademiet For Personlig Trening AFPT
- American College Of Sports Medicine

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87895.new#new

Hjemmeside www.martinnorum.no

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Gutta i Kongo
« #7 : 15. august 2009, 04:01 »
tja ikke godt å vite hvem som har gjort hva her,men det ene bilder der Tjostolf gliser mens han vasker blod
vekk fra ruta ikke akkurat taler til hans fordel Cool
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Gutta i Kongo
« #8 : 15. august 2009, 10:44 »
At de jobber for private aktører i vakt- og sikringsbransjen?
At de blir ranet, men bilen står der når de kommer tilbake etter å ha søkt tilflukt i jungelen, f.eks.

Utlogget Tannfeen

Sv: Gutta i Kongo
« #9 : 15. august 2009, 11:24 »
tja ikke godt å vite hvem som har gjort hva her,men det ene bilder der Tjostolf gliser mens han vasker blod
vekk fra ruta ikke akkurat taler til hans fordel Cool

Men det beviser ingenting.

Stressreaksjoner er veldig individuelt, og i dette tilfellet synes jeg det høres plausibelt ut at han uttrykte lettelse over å ha overlevd.

At de blir ranet, men bilen står der når de kommer tilbake etter å ha søkt tilflukt i jungelen, f.eks.

Kan jo tenkes at ranerne så en mye større verdi i nordmennene enn en blodig pickup.

Etter det jeg har fått med meg så er det ikke engang avgjort om hagla de ble tatt med (og som vitnene beskrev som drapsvåpenet), faktisk ble brukt til å lage hull i hodet på sjåføren. Et skudd på den avstanden med hagle ville lagt igjen både hagl og forladning rundt om kring i bilen eller hodet på sjåføren, men likevel har ikke dette kommet fram. Viser det seg at hagla ikke er drapsvåpenet så kan man jo trekke vitnenes forklaringer i sterk tvil, kombinert med at de også har fremmet et erstatningskrav i millionklassen så det er tydelig at de også har økonomiske interesser i å få nordmennene dømt.

Selvsagt har ikke alle opplysningene i saken kommer ut i media, så det kan jo være at de har solide bevis i bakhånd. Blir uansett spennende å se.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Gutta i Kongo
« #10 : 15. august 2009, 11:45 »
Selvsagt har ikke alle opplysningene i saken kommer ut i media, så det kan jo være at de har solide bevis i bakhånd. Blir uansett spennende å se.
Ja, kortene er definitivt ikke på bordet ennå, så det blir spennende å se hvordan dette utvikler seg. En obduksjon burde jo si mye, hva det ble skutt med, fra hvor og på hvilken avstand. Det burde i allefall kunne skille mellom om noen blir skutt utenifra bilen eller innenifra ville jeg tro.

Men nordmennene har jo vært foreløpig sparsommelige med opplysninger, disse vil vel komme frem i retten når de får forklart seg.

Det som forbauset meg veldig da jeg leste twitter-feed'en aftenposten hadde i går var snakket om problemene med språk. Rettssaken foregikk på fransk. En ting er at gutta i kongo ikke snakker fransk, men at aftenposten sender en journalist som *ikke* kan fransk til kongo for å dekke rettssaken er jo utrolig. Det er jo ikke verdens mest obskure språk, det burde jo være mulig å grave opp en dugelig journalist som kan fransk?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Gutta i Kongo
« #11 : 27. august 2009, 13:07 »
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Tannfeen

Sv: Gutta i Kongo
« #12 : 27. august 2009, 13:44 »

Utrolig.

Løsningen er jo å trekke dette fra bistandsbudjettet til nettopp Kongo. Pengene havner nok uansett opp på samme sted til slutt likevel.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Gutta i Kongo
« #13 : 27. august 2009, 14:10 »
Off topic, men hva får noen til å kalle sønnen sin for "Tjostolv"? Tenkte kanskje at faren hadde et tilsvarende merkelig navn, men jeg ser nå at han heter Knut...

Søkte forøvrig på "Tjostolv Moland" på google og fikk nesten en halv million treff!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Tannfeen

Sv: Gutta i Kongo
« #14 : 27. august 2009, 15:40 »
250 millioner kroner i erstatning?!

Kjenner frekkheten ingen grenser?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!