Skrevet av Emne: Gutta i Kongo  (Lest 19648 ganger)

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Gutta i Kongo
« #75 : 01. september 2009, 10:00 »
Anbefaler at du googler kongo, belgia og kolonisering så ser du hvilke sjanser vi gav de for utvikling.. (Kan forresten gå lengre tilbake til portugal og kongo også (?)). I tillegg har jo vi det som skjedde i Rwanda også, uten at det var like direkte vår feil som koloniseringen av kongo.

Nå hadde vel egentlig ikke "vi" noe som helst med koloniseringen av Kongo å gjøre.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Gutta i Kongo
« #76 : 01. september 2009, 10:07 »
Nå hadde vel egentlig ikke "vi" noe som helst med koloniseringen av Kongo å gjøre.
http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/article1752351.ece

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Gutta i Kongo
« #77 : 01. september 2009, 10:23 »
Det er som Helgekriger også sier her, Afrikanske stammer har i tusenvis av år hatt tradisjon i å slå hverandre i hjel, stjele hverandres kvinner og gjøre hverandre til slaver. Synet på verdien av et liv i de fleste afrikanske land har aldri vært noe spesielt høyt, og det gjenspeiles fortsatt den dag i dag, uten at det har noe som helst å gjøre med europeisk kolonisering.

Kunne ikke ha sagt det bedre selv. I afrika er det den sterkestes rett som gjelder, det har det alltid vært. Det kommer av at man i afrika ikke trengte å samarbeide for å overleve når mennesket var på steinaldernivået. I europa var samarbeid kritisk for å overleve, da klimaet var kaldere og maten vanskeligere å fange  (dette er også grunnen til at afrikanere har lavere gjennomsnitts-iq enn andre folkeslag, de trengte ikke å være like smarte som sine slektninger i europa og asia, for å fange maten sin, men dette er en annen diskusjon). Noen sørget for ly, andre sørget for mat, andre igjen sørget for klær og redskaper. Det å samarbeide og hjelpe hverandre ble impregnert inn i europeerne, og til dels også asiaterene.

Dette gjenspeiles i de forskjellige kulturene selv den dag i dag. Dette er grunnen til at afrika er gjennomsyret av krig, korrupsjon og elendighet. Legg også merke til at afrika er det eneste kontinentet som ikke har hatt en sivilisasjon opp gjennom tidene (med unntak av nord-afrika). Samarbeid finnes ikke i den afrikanske kulturen.

Kall meg gjerne rasist, men dette er fakta, slå det gjerne opp.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Gutta i Kongo
« #78 : 01. september 2009, 10:27 »
Legg også merke til at afrika er det eneste kontinentet som ikke har hatt en sivilisasjon opp gjennom tidene (med unntak av nord-afrika). Samarbeid finnes ikke i den afrikanske kulturen.

Kall meg gjerne rasist, men dette er fakta, slå det gjerne opp.

Slå opp f.eks. Songhai, Ghana, Mali, Kanem, Bornu og de gamle sivilasjonene i det som i dag er Etiopia og Zimbabwe. Wink


Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Gutta i Kongo
« #79 : 01. september 2009, 10:33 »
Slå opp f.eks. Songhai, Ghana, Mali og de gamle sivilasjonene i det som i dag er Etiopia og Zimbabwe. Wink

Da foreslår jeg at du leser "The Clash of Civilizations" av Samuel P. Huntington. De aller fleste historikere regner ikke disse som sivilisasjoner på lik linje med de store sivilisajonene vi ellers kjenner til.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Gutta i Kongo
« #80 : 01. september 2009, 10:38 »
..  (dette er også grunnen til at afrikanere har lavere gjennomsnitts-iq enn andre folkeslag, ...
Hva slags belegg har du for å hevde dette?

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Gutta i Kongo
« #81 : 01. september 2009, 10:41 »
Det har jo blitt gjort mange studier på slikt. Men det er vanskelig å si om det er pga genetisk arv eller kulturell arv og hvor man er født. Men gjennomsnitts iq'n i Afrika sør for Sahara er rundt 70, mens i østlige asiatiske land ligger den på rundt 105, der det da er høyest i verden. Europeisk gjennomsnitts IQ ligger på rundt 100.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Gutta i Kongo
« #82 : 01. september 2009, 10:43 »
Hva slags belegg har du for å hevde dette?

Som jeg skrev, slå det gjerne opp.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Gutta i Kongo
« #83 : 01. september 2009, 10:48 »
Som jeg skrev, slå det gjerne opp.
Det er du som påstår, og da bør du kunne backe opp utsagnene dine. Er det en noe mer kredibel kilde enn Mein Kampf som hevder dette?

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Gutta i Kongo
« #84 : 01. september 2009, 10:52 »
Det er du som påstår, og da bør du kunne backe opp utsagnene dine. Er det en noe mer kredibel kilde enn Mein Kampf som hevder dette?

Er du så dum at du ikke klarer å søke dette emnet opp på google? Jeg skal på jobb nå, kan godt finne frem noen studier om rase og iq for deg senere i kveld.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Gutta i Kongo
« #85 : 01. september 2009, 10:53 »
De aller fleste historikere regner ikke disse som sivilisasjoner på lik linje med de store sivilisajonene vi ellers kjenner til.

Mulig det, men det er fortsatt eksempel på sivilisasjoner. De som bygget Store Zimbabwe under middelalderen var jo ikke akkurat steinaldersfolk.


Det har jo blitt gjort mange studier på slikt. Men det er vanskelig å si om det er pga genetisk arv eller kulturell arv og hvor man er født. Men gjennomsnitts iq'n i Afrika sør for Sahara er rundt 70, mens i østlige asiatiske land ligger den på rundt 105, der det da er høyest i verden. Europeisk gjennomsnitts IQ ligger på rundt 100.

Apropos dette så mener jeg å ha lest at forskjellen fra folkeslag til folkeslag innenfor Afrika sør for Sahara imidlertid spriker betraktelig mye mer enn mellom/innenfor europeiske og asiatiske folkeslag.


Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Gutta i Kongo
« #86 : 01. september 2009, 10:57 »
Det er du som påstår, og da bør du kunne backe opp utsagnene dine. Er det en noe mer kredibel kilde enn Mein Kampf som hevder dette?

Er da ikke rasistisk å komme med fakta? Er heller ikke rasistisk når en fyr sier at svarte folk gjennomsnittlig løper raskere enn foreksempel asiatere. Dette er bare forskjeller som går fra folk til folk. Det betyr jo selvfølgelig ikke at alle afrikanere er dumme som brød, men at de gjennomsnittlig har en mindre avansert tankemåte enn foreksempel Japanere.

Det er bare å søke opp på Google om dette temaet, ellers leste jeg også en sak om det i London Times for en tid tilbake. Det er ikke så utrolig rart er det egentlig?

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Gutta i Kongo
« #87 : 01. september 2009, 11:08 »
Er da ikke rasistisk å komme med fakta? Er heller ikke rasistisk når en fyr sier at svarte folk gjennomsnittlig løper raskere enn foreksempel asiatere. Dette er bare forskjeller som går fra folk til folk. Det betyr jo selvfølgelig ikke at alle afrikanere er dumme som brød, men at de gjennomsnittlig har en mindre avansert tankemåte enn foreksempel Japanere.

Det er bare å søke opp på Google om dette temaet, ellers leste jeg også en sak om det i London Times for en tid tilbake. Det er ikke så utrolig rart er det egentlig?
Jeg har ikke nevnt ordet "rasistisk". Men før noe kalles fakta så er det greit med en kredibel kilde.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Gutta i Kongo
« #88 : 01. september 2009, 11:10 »
Jeg har ikke nevnt ordet "rasistisk". Men før noe kalles fakta så er det greit med en kredibel kilde.

Vel, iom du nevnte Mein Kampf ;p Tenkte jeg du tenkte i de banene.

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Gutta i Kongo
« #89 : 01. september 2009, 11:17 »
Er du så dum at du ikke klarer å søke dette emnet opp på google? Jeg skal på jobb nå, kan godt finne frem noen studier om rase og iq for deg senere i kveld.

å sammenligne IQ på tvers av kulturer er nesten umulig. Bare google litt om IQ tester, så finner du det nok.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!