Skrevet av Emne: Gutta i Kongo  (Lest 19637 ganger)

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Gutta i Kongo
« #90 : 01. september 2009, 11:17 »
Er du så dum at du ikke klarer å søke dette emnet opp på google? Jeg skal på jobb nå, kan godt finne frem noen studier om rase og iq for deg senere i kveld.
Ja, jeg er så dum at jeg er nysgjerrig på hvilket belegg man har for ganske oppsiktsvekkende påstander.

Vel, iom du nevnte Mein Kampf ;p Tenkte jeg du tenkte i de banene.
Tja, det er vel en klassiker når det gjelder agitering for en rases overlegenhet i forhold til en annen.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Gutta i Kongo
« #91 : 01. september 2009, 11:19 »
å sammenligne IQ på tvers av kulturer er nesten umulig. Bare google litt om IQ tester, så finner du det nok.
Verdien av IQ-tester kan vel også diskuteres. Man kan jo si at jeg er i forsvarsposisjon her, siden jeg gjorde det relativt dårlig på den jeg prøvde.

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Gutta i Kongo
« #92 : 01. september 2009, 11:20 »
Det har jo blitt gjort mange studier på slikt. Men det er vanskelig å si om det er pga genetisk arv eller kulturell arv og hvor man er født. Men gjennomsnitts iq'n i Afrika sør for Sahara er rundt 70, mens i østlige asiatiske land ligger den på rundt 105, der det da er høyest i verden. Europeisk gjennomsnitts IQ ligger på rundt 100.

Og hva måler egentlig en IQ-test? Jo den måler ens ferdighetsnivå i å løse IQ-tester. Sikkert mange i Kongo som løper rundt og tar IQ-tester på jevnlig basis.. eller kanskje ikke?

IQ og intelligens brukes veldig ofte om hverandre, men dette er ikke det samme! Resultatet av en IQ-test bør ses på som en hypotese om en persons intelligens. IQ-tester er faktisk ganske så kritiserte fordi de ikke er kulturnøytrale, fordi de krever ferdigheter som ikke henger direkte sammen med intelligens (f.eks. motorikk og leseferdigheter), og fordi de kan brukes til å utvikle et sorteringssamfunn.

Det betyr jo selvfølgelig ikke at alle afrikanere er dumme som brød, men at de gjennomsnittlig har en mindre avansert tankemåte enn foreksempel Japanere.


Nei, det betyr at mange afrikanere har et lavere ferdighetsnivå i å løse IQ tester. Vet du også noe om disse testene er standardiserte? Utført av kvalifiserte fagfolk? Er egentlig resultatene sammenlignbare?

Dersom testene som er brukt er av høy kvalitet, og gitt av en tilstrekkelig kvalifisert person, under optimale forhold, kan resultatet regnes som svært pålitelig. Dette er mange faktorer å ta hensym til. Blir det tatt høyde for dette i kildene dine?
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Gutta i Kongo
« #93 : 01. september 2009, 11:26 »
Verdien av IQ-tester kan vel også diskuteres. Man kan jo si at jeg er i forsvarsposisjon her, siden jeg gjorde det relativt dårlig på den jeg prøvde.

Jeg er helt enig. Har aldri vært fan av IQ tester. IQ tester tester det som er på IQ tester. Enkelt og greit.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Gutta i Kongo
« #94 : 01. september 2009, 11:34 »
Ja, jeg er så dum at jeg er nysgjerrig på hvilket belegg man har for ganske oppsiktsvekkende påstander.
Tja, det er vel en klassiker når det gjelder agitering for en rases overlegenhet i forhold til en annen.

Ikke at jeg har noe særlig å referere til, da jeg er for trøtt til å begynne med slikt nå, men en kompis som er psykolog mener jeg har sagt at intelligens er rasebetinget. Ikke at det var noen store forskjeller, men litt. Husker ikke helt, men asiatere var f.eks litt smartere enn alle, og afrikanere var litt dummere (tror det var snitt IQ på 80 eller noe slikt). Sieg heil Smiley
Sa brura

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Gutta i Kongo
« #95 : 01. september 2009, 11:49 »
Ikke at jeg har noe særlig å referere til, da jeg er for trøtt til å begynne med slikt nå, men en kompis som er psykolog mener jeg har sagt at intelligens er rasebetinget. Ikke at det var noen store forskjeller, men litt. Husker ikke helt, men asiatere var f.eks litt smartere enn alle, og afrikanere var litt dummere (tror det var snitt IQ på 80 eller noe slikt). Sieg heil Smiley
Psykologer er generelt dumme som brød hele gjengen, så at det kommer forsøk på å hevde sin egen intelligens via rasetilhørighet er alt annet enn oppsiktsvekkende... Tongue

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Gutta i Kongo
« #96 : 01. september 2009, 11:54 »
Det handler om mangel på skolegang i Afrika, bedre skoler i Europa og en voldsom disiplinær, bedre om du vil,  skolegang i Østen og har ingenting med medfødt IQ å gjøre. Psykologen som sier dette evner virkelig ikke å lese mellom linjene.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Gutta i Kongo
« #97 : 01. september 2009, 11:59 »
Psykologer er generelt dumme som brød hele gjengen, så at det kommer forsøk på å hevde sin egen intelligens via rasetilhørighet er alt annet enn oppsiktsvekkende... Tongue

De er en kvalm veslevoksen gjeng alle sammen ja, det er jeg enig i. Men jeg vet ikke. Det er selvsagt ekstremt lite politisk korrekt å påstå at enkelte raser er mindre intelligente, men den som gidder får finne forskning på det. Uten forskningen så vet vi jo...at begge påstander bare er synsing, og ingen har rett! Smiley
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Gutta i Kongo
« #98 : 01. september 2009, 12:01 »
Det handler om mangel på skolegang i Afrika, bedre skoler i Europa og en voldsom disiplinær, bedre om du vil,  skolegang i Østen og har ingenting med medfødt IQ å gjøre. Psykologen som sier dette evner virkelig ikke å lese mellom linjene.

Ja, det høres jo rimelig ut i mine øre det. Men jeg vet ikke hvor gjennomført den forskningen som psykologen har lest er.
Sa brura

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Gutta i Kongo
« #99 : 01. september 2009, 12:10 »
... "I.Q.s around the world appeared to be rising by 0.3 points per year, or three points per decade, for as far back as the tests had been administered." ... "the typical teen-ager of today, with an I.Q. of 100, would have had grandparents with average I.Q.s of 82—seemingly below the threshold necessary to graduate from high school. And, if we go back even farther, the Flynn effect puts the average I.Q.s of the schoolchildren of 1900 at around 70, which is to suggest, bizarrely, that a century ago the United States was populated largely by people who today would be considered mentally retarded."

http://www.newyorker.com/arts/critics/books/2007/12/17/071217crbo_books_gladwell


Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Gutta i Kongo
« #100 : 01. september 2009, 12:12 »
Det handler om mangel på skolegang i Afrika, bedre skoler i Europa og en voldsom disiplinær, bedre om du vil,  skolegang i Østen og har ingenting med medfødt IQ å gjøre. Psykologen som sier dette evner virkelig ikke å lese mellom linjene.

Enig. Endelig en reflektert svar.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Gutta i Kongo
« #101 : 01. september 2009, 12:13 »
Nå er ikke jeg så smart personlig, men jeg antar at det tyder på at teorien om at f.eks Afrikanere er mindre intelligente enn oss ikke helt stemmer, men at utdanning, fremskritt og kunnskap er det som gir oss bedre IQ-score enn de i U-land.
Sa brura

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Gutta i Kongo
« #102 : 01. september 2009, 12:16 »
uansett hva man kan si så virker hele opplegget som en dårlig komedie hvor alle skal prøve å karre til seg mest mulig penger i det de tror er et endeløst pengehav som vil strømme fra Norge. Tenk hvor frustrerende det er å sitte der(skyldig eller ikke) eller stå i deres tilfelle da, og høre på alle de ufattelig sjuke teoriene de kommer med og donald duck lignende penge krav... Om jeg skulle blitt dømt til døden av et slikt system ville jeg følt meg seriøst snytt for en ordentlig rettsak ihvertfall
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Gutta i Kongo
« #103 : 01. september 2009, 12:21 »
Selv har jeg 148 i IQ målt og kontrollert av MENSA.

Tidligere var jeg stolt av den høye IQen og brukte den til å se ned på andre "nobrainers". Ego at its worst. 

Nå ser jeg ikke verdien av å ha en høy IQ. For meg har det ikke hatt noen betydning i det daglige liv utover det at jeg tidligere ikke fant meg særlig til rette sosialt. Bare stengsler jeg satt opp for meg selv fordi jeg følte jeg måtte diskutere noe som var banebrytende for menneskeheten hver gang jeg var sosial.

Ubevisst bruk av høy intelligens (den målbare, tankebaserte) er det som har skapt mest smerte på jorden. Ført an av den vestlige sivilisasjon. Ikke borgerkriger i Afrika.

Det som har hatt betydning for meg er å innse at der fins en høyere intelligens på jorden; awareness of presence. Og der står alle mennesker likt på startsstreken - alle uansett rase kan finne den underliggende stillheten i seg, hvor livskraften til alt i universet er samlet i kjærlighet, og slik skape fred og bevissthet på jorden. Ubegrenset kreativitet som "empowerer" tankene er noe av det den kan brukes til, hvis skal sammenligne det med IQ. Men siden man har oppnådd bevissthet, vil kreativiteten brukes til noe som bygger opp menneskeheten kontra bryte den ned og skape sykdom i den.
 
Alle kan kjenne den høyere intelligensen hvis de tillater det og alle vil tenke "ah, der er den".
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Gutta i Kongo
« #104 : 01. september 2009, 12:22 »
Det handler om mangel på skolegang i Afrika, bedre skoler i Europa og en voldsom disiplinær, bedre om du vil,  skolegang i Østen og har ingenting med medfødt IQ å gjøre. Psykologen som sier dette evner virkelig ikke å lese mellom linjene.
Bra innlegg!  Antagelig har Fleksnes sin evne til å skrive innlegg av varierende kvalitet ikke noe med hans medfødte IQ å gjøre.  Honnør er avgitt.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!