Skrevet av Emne: Gutta i Kongo  (Lest 19646 ganger)

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Gutta i Kongo
« #120 : 01. september 2009, 14:51 »
Hva er så uklart med rase, man kan jo se at visse type mennesker som stammer fra visse områder foreksempel er generelt bedre i sport osv. Du kan jo ta en titt på bodybuilding, vil si det generelt er et større andel folk med afrikansk avstamning som har tynnere ledd, smalere hofter osv, og en større kapabilitet til å bygge en større kropp enn foreksempel mange av en annen avstamning. Men selv om du ikke nødvendigvis kommer fra den avstamningen som har disse egenskapene primært kan du også bli født med disse egenskapene pga variasjonen i mangfoldet, selv om det ikke vil være atypisk for ditt folkeslag. Det vil alltid finnes høye kinesere selv om de generelt er lave osv. I de fleste idretter/prestasjoner/jobber osv er det vanligvis en fordel med visse genetiske egenskaper, akkurat som det er med hjernebruk. Men med et høyt treningsnivå eller dedikasjon til å lære noe vil du fortsatt gjøre det bedre enn en person med et bedre medfødt talent for den samme tingen så lenge din dedikasjon og trening er på et høyere nivå enn den andre personen med et foreksempel høyere talent enn deg. Men i de aller fleste situasjoner når man kommer til toppnivået i en idrett eller annen form for prestasjonsrettet aktivitet vil det som oftest være folk av den avstamningen med genetisk best tilpasset kropp som dominerer aktiviteten, selv om det også vil være folk fra andre avstamninger som har hatt flaks og er født med like type egenskaper som det som er ideelt.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Gutta i Kongo
« #121 : 01. september 2009, 14:52 »
Fleksnes påstand er like reflektert som å si at jorda er flat.
Skulle ønske dere kunne slutte å presentere antagelser som fakta. Sad

Skulle ønske fingra dine brakk neste gang du prøvde å taste ett mongolid innlegg, samt referere til en artikkel som har blitt fullstendig slaktet og latterliggjort av de fleste andre anerkjente forskere på planeten.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Gutta i Kongo
« #122 : 01. september 2009, 14:55 »
Begrepet "rase" virker også litt uklart definert.

Virkelig? Da er det ingen vits for meg å diskutere dette videre med deg, siden du tydligvis lever i den egen verden der alle er "like på innsiden", rir på enhjørninger og driter regnbuer.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Gutta i Kongo
« #123 : 01. september 2009, 14:59 »
Meathead: Hvor stor genetisk variasjon er det mellom "raser" kontra variasjon innad i "raser"? Ikke vet jeg, men for at "rase-argumentet" skal kunne fungere så må variasjonen mellom "raser" totalt overskygge variasjonen innad i en "rase".

Virkelig? Da er det ingen vits for meg å diskutere dette videre med deg, siden du tydligvis lever i den egen verden der alle er "like på innsiden", rir på enhjørninger og driter regnbuer.
Fordi jeg ikke kjøper den tvilsomme argumentasjonen din blankt? Skaff deg et fnugg av kritisk sans.

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Gutta i Kongo
« #124 : 01. september 2009, 15:03 »
Beklager, Fleksnes, men du tar nok feil. Det skyldes hovedsaklig genetikk, og ikke mangel på skolegang.

http://www.news-medical.net/news/2005/04/26/9530.aspx


Hehe. Du viser til en artikkel som omhandler "forskning" fra en einstøing innenfor det vitenskapelige miljøet. Forskningen til denne Rushton er støttet av få, men blandt de få finner vi rasistiske pro-fascist organisasjoner og tidligere ledere av Ku Klux Klan. Dette kan sammenlignes med ID(Intelligent Design)-fanatikerenes metoder, som går ut på å bevise noe de "vet" fra før...

Utallige studier har vist at det ikke er forskjell i IQ mellom mørkhudede og hvite.


Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Gutta i Kongo
« #125 : 01. september 2009, 15:11 »
Meathead: Hvor stor genetisk variasjon er det mellom "raser" kontra variasjon innad i "raser"? Ikke vet jeg, men for at "rase-argumentet" skal kunne fungere så må variasjonen mellom "raser" totalt overskygge variasjonen innad i en "rase".
Fordi jeg ikke kjøper den tvilsomme argumentasjonen din blankt? Skaff deg et fnugg av kritisk sans.

Det er selvfølgelig stor forskjell innenfor en rase, så vel som det er mellom raser. Men jeg vil bare påpeke at det er forskjeller mellom raser, ikke nødvendigvis enorme forskjeller, men store nok forskjeller til at det faktisk kan utgjøre en forskjell på forskjellige områder. Man vil finne en hvit person som er mye likere en svart person på de fleste områder, enn foreksempel en annen svart person vil ligne på den førstnevnte i forhold til talenter, væremåter, intelligens osv. Men i gjennomsnitt, og i de største ytterkantene av en rases primære styrker/egenskaper, vil man finne visse ting som står ut fra andre raser.

Forekesempel tror jeg ikke man finner så mange folk av samisk avstamning som har talent til å løpe like fort som Usain Bolt. Men hadde ikke overrasket meg om man kunne finne en kar av en slik avstamning som kunne greid å løpe ned mot 10 tallet med riktig trening, noe som egentlig ikke er en enorm forskjell, men i måling på tid selvfølgelig vil utgjøre en forskjell. På samme måte vil jeg tro at det finnes flere folk i Japan med ekstrem medfødt intelligens enn i foreksempel Uganda. Men jeg vil også tro at det vil finnes personer der som har tilnærmet likt medfødt intelligens til nivået der det nesten er umulig å måle forskjellen igjen.. Men det jeg vil frem til er at det er visse forskjeller, der noen folkeslag har en liten fordel over andre.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Gutta i Kongo
« #126 : 01. september 2009, 15:16 »
Men det jeg vil frem til er at det er visse forskjeller, der noen folkeslag har en liten fordel over andre.
Du får mene ivei. Lykke til.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Gutta i Kongo
« #127 : 01. september 2009, 15:23 »
Det er selvfølgelig stor forskjell innenfor en rase, så vel som det er mellom raser. Men jeg vil bare påpeke at det er forskjeller mellom raser, ikke nødvendigvis enorme forskjeller, men store nok forskjeller til at det faktisk kan utgjøre en forskjell på forskjellige områder. Man vil finne en hvit person som er mye likere en svart person på de fleste områder, enn foreksempel en annen svart person vil ligne på den førstnevnte i forhold til talenter, væremåter, intelligens osv. Men i gjennomsnitt, og i de største ytterkantene av en rases primære styrker/egenskaper, vil man finne visse ting som står ut fra andre raser.

Forekesempel tror jeg ikke man finner så mange folk av samisk avstamning som har talent til å løpe like fort som Usain Bolt. Men hadde ikke overrasket meg om man kunne finne en kar av en slik avstamning som kunne greid å løpe ned mot 10 tallet med riktig trening, noe som egentlig ikke er en enorm forskjell, men i måling på tid selvfølgelig vil utgjøre en forskjell. På samme måte vil jeg tro at det finnes flere folk i Japan med ekstrem medfødt intelligens enn i foreksempel Uganda. Men jeg vil også tro at det vil finnes personer der som har tilnærmet likt medfødt intelligens til nivået der det nesten er umulig å måle forskjellen igjen.. Men det jeg vil frem til er at det er visse forskjeller, der noen folkeslag har en liten fordel over andre.

Jeg husker jeg leste et sted at en viss jødisk folkegruppe/stamme (hva enn det kalles) hadde en gjennomsnitts IQ på 120.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Gutta i Kongo
« #128 : 01. september 2009, 15:27 »
Du får mene ivei. Lykke til.
Det er da slik det er. Nå er det snakk om fordeler på forskjellige nivåer. Ikke snakk om at et spesielt folkeslag er suverene på alle måter. Via evolusjon og tilpasning til forskjellige miljøer har folkeslag utviklet seg for nettop disse stedene de lever i, og dermed utviklet visse kvaliteter som kan være en fordel på noen områder i livet.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Gutta i Kongo
« #129 : 01. september 2009, 15:33 »
Det er da slik det er. Nå er det snakk om fordeler på forskjellige nivåer. Ikke snakk om at et spesielt folkeslag er suverene på alle måter. Via evolusjon og tilpasning til forskjellige miljøer har folkeslag utviklet seg for nettop disse stedene de lever i, og dermed utviklet visse kvaliteter som kan være en fordel på noen områder i livet.
Så det å være intelligent gir ingen evolusjonsmessig fordel syd for ekvator?

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Gutta i Kongo
« #130 : 01. september 2009, 15:42 »
Så det å være intelligent gir ingen evolusjonsmessig fordel syd for ekvator?
Evolusjonen fungerer slik at de som er mest utrustet til å overleve får mest avkom, da andre vil dø ut. I et område der man aldri har behøvd å lære noe mer enn å jakte, sloss, lage mat og holde seg i generell sikkerhet vil jeg nok si at de som har størst sjanse for å overleve ville være de som var naturlig sterke og har et godt innstinkt, og en grei egenskap til å arbeide i flokk.

Når stammer utvandrer ut fra der til områder langt unna, har det jo selvsagt krevd en del tilpasning og en vektlegging på andre egenskaper. I tøffere klimaer med mindre natur ressurses har man blitt nødt til å finne opp flere redskaper, nye teknologier for å krysse hav osv. Det vil da være naturlig at de som finner opp slike ting har fått flere avkom, og at den generelle vektleggingen kulturelt sett har vært mer utbredt, og dermed vil mennesker med et litt annet syn ha en større sjanse for å overleve. Kroppslig sett er det heller ikke alle områder som har krevet den samme type fysikken for å lykkes, og helt andre jaktstrategier som ikke er like vektlagt på fysiske forutsetninger. Med dette i tankene så vil det jo være en selvfølge at andre type personligheter har fått flere avkom, og dermed fått flere etterkommere som er like seg selv, og som resultat utviklet seg i en annen retning.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Gutta i Kongo
« #131 : 01. september 2009, 15:45 »
Skal nå ikke være Så bastante da Plumbo?

http://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligence

Som man ser på Wikipedia så står det ekstremt mye om temaet der. Kanskje det er kontroversielt, men det er fortsatt et tema som hverken kan bevises eller motbevises. Så ingen av dere har egentig feil eller riktig, enn så lenge.
Sa brura

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Gutta i Kongo
« #132 : 01. september 2009, 15:48 »
Så det å være intelligent gir ingen evolusjonsmessig fordel syd for ekvator?

Evolusjon er forresten ikke bare basert på hva som er hendig ;p men hva slags type mennesker med hvilke egenskaper primært som dominant greier å karre til seg mest avkom ;p

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Gutta i Kongo
« #133 : 01. september 2009, 15:52 »
Evolusjonen fungerer slik at de som er mest utrustet til å overleve får mest avkom, da andre vil dø ut. I et område der man aldri har behøvd å lære noe mer enn å jakte, sloss, lage mat og holde seg i generell sikkerhet vil jeg nok si at de som har størst sjanse for å overleve ville være de som var naturlig sterke og har et godt innstinkt, og en grei egenskap til å arbeide i flokk.

Når stammer utvandrer ut fra der til områder langt unna, har det jo selvsagt krevd en del tilpasning og en vektlegging på andre egenskaper. I tøffere klimaer med mindre natur ressurses har man blitt nødt til å finne opp flere redskaper, nye teknologier for å krysse hav osv. Det vil da være naturlig at de som finner opp slike ting har fått flere avkom, og at den generelle vektleggingen kulturelt sett har vært mer utbredt, og dermed vil mennesker med et litt annet syn ha en større sjanse for å overleve. Kroppslig sett er det heller ikke alle områder som har krevet den samme type fysikken for å lykkes, og helt andre jaktstrategier som ikke er like vektlagt på fysiske forutsetninger. Med dette i tankene så vil det jo være en selvfølge at andre type personligheter har fått flere avkom, og dermed fått flere etterkommere som er like seg selv, og som resultat utviklet seg i en annen retning.
Hvor lenge har vi vært over steinaldernivå her i Europa? Et par tusen år? Hvor mye evolusjon skjer på den tiden?

Videre, vi har kulde f.eks her i Norge som gjør ting vanskelig. Lengre syd har man varme, men det gjør nødvendigvis ikke ting så enkelt. Det er bortimot umulig å oppbevare mat, sykdommer og parasitter florerer, og selv om det er grønt rundt en, så er ikke alt nødvendigvis spiselig. Det er ikke bare å reise seg opp og plukke en antilope fra treet.

Skal nå ikke være Så bastante da Plumbo?

http://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligence

Som man ser på Wikipedia så står det ekstremt mye om temaet der. Kanskje det er kontroversielt, men det er fortsatt et tema som hverken kan bevises eller motbevises. Så ingen av dere har egentig feil eller riktig, enn så lenge.
Kikket over viewpoints og controversies, og det gav en god indikasjon for meg på at dette var en ganske lodden hypotese.

Evolusjon er forresten ikke bare basert på hva som er hendig ;p men hva slags type mennesker med hvilke egenskaper primært som dominant greier å karre til seg mest avkom ;p
Lite avkom du får hvis du er dau.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Gutta i Kongo
« #134 : 01. september 2009, 16:05 »
Skulle ønske fingra dine brakk neste gang du prøvde å taste ett mongolid innlegg, samt referere til en artikkel som har blitt fullstendig slaktet og latterliggjort av de fleste andre anerkjente forskere på planeten.

Honnør .
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!