Skrevet av Emne: Gutta i Kongo  (Lest 19758 ganger)

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Gutta i Kongo
« #135 : 01. september 2009, 16:06 »
Hvor lenge har vi vært over steinaldernivå her i Europa? Et par tusen år? Hvor mye evolusjon skjer på den tiden?

Videre, vi har kulde f.eks her i Norge som gjør ting vanskelig. Lengre syd har man varme, men det gjør nødvendigvis ikke ting så enkelt. Det er bortimot umulig å oppbevare mat, sykdommer og parasitter florerer, og selv om det er grønt rundt en, så er ikke alt nødvendigvis spiselig. Det er ikke bare å reise seg opp og plukke en antilope fra treet.
Kikket over viewpoints og controversies, og det gav en god indikasjon for meg på at dette var en ganske lodden hypotese.
Lite avkom du får hvis du er dau.

Så du tror vi har utviklet oss fra Afrikanere til sånn vi ser ut i dag på et par tusen år? Tror du at på bare  et par tusen år har folk utvandret fra Afrika og bosatt seg over hele verden og utviklet oss til å se så forskjellige ut???

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Gutta i Kongo
« #136 : 01. september 2009, 16:08 »
Skulle ønske fingra dine brakk neste gang du prøvde å taste ett mongolid innlegg, samt referere til en artikkel som har blitt fullstendig slaktet og latterliggjort av de fleste andre anerkjente forskere på planeten.

Skulle ønske bæsjen rant ut av fitta di når morra di ble knulla i kjeften av en bikkje. Smiley
Sa brura

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Gutta i Kongo
« #137 : 01. september 2009, 16:15 »
Så du tror vi har utviklet oss fra Afrikanere til sånn vi ser ut i dag på et par tusen år? Tror du at på bare  et par tusen år har folk utvandret fra Afrika og bosatt seg over hele verden og utviklet oss til å se så forskjellige ut???
Nope, poenget er at samfunnsstrukturene mellom Europa og Afrika neppe har vært forskjellig så veldig lenge.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Gutta i Kongo
« #138 : 01. september 2009, 16:33 »
Nå tror jeg nok du har regna litt feil. For 2000 år siden var det allerede over 3000 år siden bronsealderen startet, og flere store sivilasjoner hadde allerede regjert store områder i både europa og asia. På denne tiden var afrika fortsatt dominert av stammelignende tilstander. Kina hadde i mange tusen år allerede hatt store trade networks og forskjellige dominerende dynastier. Avanserte skriftspråk var også utviklet allerede da..

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Gutta i Kongo
« #139 : 01. september 2009, 16:38 »
Skulle ønske fingra dine brakk neste gang du prøvde å taste ett mongolid innlegg, samt referere til en artikkel som har blitt fullstendig slaktet og latterliggjort av de fleste andre anerkjente forskere på planeten.

"The Origin of Species" av Charles Darwin ble i sin tid slaktet og latterliggjort av de såkalte lærde. Ikke nødvendigvis fordi de var uenige med Darwin, men fordi det var sosialt uakseptabelt å påstå at mennesket stammer fra apene.

I dag er raseteori like sosialt uakseptabelt som evolusjonsteori var på 1860-tallet. Forskere som legger frem bevis for at det er biologiske forskjeller mellom rasene, vil så klart møte motstand, selv om det er nettopp bevis de kommer med. Dette er ikke rart, spesielt ikke når man ser alle idiotene på dette forumet som avfeier fakta og dikter opp sin egen virkelighet.

Med tiden så tror jeg vi vil akseptere at intelligens og rase henger sammen, og de som roper "rasisme" i dag, vil bli husket slik vi husker de som latterliggjorde Charles Darwin og de som ville brenne Galileo Galilei på bålet.



Jeg har også et spørsmål til deg, Fleksnes. Tør du å si den kommentaren til meg i virkeligheten? Ansikt til ansikt?

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Gutta i Kongo
« #140 : 01. september 2009, 16:45 »
Jeg har også et spørsmål til deg, Fleksnes. Tør du å si den kommentaren til meg i virkeligheten? Ansikt til ansikt?

FACE 2 FACE!!!

La meg gjette strategien: Du lurer han etter deg på en 24 timer lang marsj, så omsider når han er utmatta, så hopper du på han?

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Gutta i Kongo
« #141 : 01. september 2009, 16:53 »
FACE 2 FACE!!!

La meg gjette strategien: Du lurer han etter deg på en 24 timer lang marsj, så omsider når han er utmatta, så hopper du på han?

Nei, jeg tar et bilde av meg selv der det ser ut som om jeg blir knullet i ræva (men liker det), bruker det som avatar på forumet og håper på at det vil virke avskrekkende.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Gutta i Kongo
« #142 : 01. september 2009, 16:59 »
Nå tror jeg nok du har regna litt feil. For 2000 år siden var det allerede over 3000 år siden bronsealderen startet, og flere store sivilasjoner hadde allerede regjert store områder i både europa og asia. På denne tiden var afrika fortsatt dominert av stammelignende tilstander. Kina hadde i mange tusen år allerede hatt store trade networks og forskjellige dominerende dynastier. Avanserte skriftspråk var også utviklet allerede da..

Nja. 3000 BCE var Egypt på det afrikanske kontinentet den mest avanserte sivilisasjonen på jordens overflate. Den største samtidige siviliasjonen i Kina (Longshan) besto av stamsamfunn som ikke på langt nær var så avanserte som Egypt.

Edit: Apropos skriftspråk: de første eksemplene på skrift i Kina er vel bare straks over 3000 år gamle. Husk at Egyptene bygget de store pyramidene i Giza for 4500 år siden.


Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Gutta i Kongo
« #143 : 01. september 2009, 17:06 »
"The Origin of Species" av Charles Darwin ble i sin tid slaktet og latterliggjort av de såkalte lærde. Ikke nødvendigvis fordi de var uenige med Darwin, men fordi det var sosialt uakseptabelt å påstå at mennesket stammer fra apene.

I dag er raseteori like sosialt uakseptabelt som evolusjonsteori var på 1860-tallet. Forskere som legger frem bevis for at det er biologiske forskjeller mellom rasene, vil så klart møte motstand, selv om det er nettopp bevis de kommer med. Dette er ikke rart, spesielt ikke når man ser alle idiotene på dette forumet som avfeier fakta og dikter opp sin egen virkelighet.

Med tiden så tror jeg vi vil akseptere at intelligens og rase henger sammen, og de som roper "rasisme" i dag, vil bli husket slik vi husker de som latterliggjorde Charles Darwin og de som ville brenne Galileo Galilei på bålet.
Nå hadde Galilei og Darwin noe litt mer innsiktsfullt å komme med enn en sterkt kritisert survey. Selv om noe blir kritisert, trenger det ikke bety at det egentlig er riktig. Noen ganger har også majoriteten rett.

Du hoster og harker om bevis, fakta og vitenskap. Les litt vitenskapsteori, og kanskje vil den kritiske sansen din våkne en smule.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Gutta i Kongo
« #144 : 01. september 2009, 17:43 »
Nei, jeg tar et bilde av meg selv der det ser ut som om jeg blir knullet i ræva (men liker det), bruker det som avatar på forumet og håper på at det vil virke avskrekkende.

Du bør passe deg litt for hva du sier, han er ellers kjent som en level 90 paladin fra 300:


Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Gutta i Kongo
« #145 : 01. september 2009, 20:24 »
"The Origin of Species" av Charles Darwin ble i sin tid slaktet og latterliggjort av de såkalte lærde. Ikke nødvendigvis fordi de var uenige med Darwin, men fordi det var sosialt uakseptabelt å påstå at mennesket stammer fra apene.

I dag er raseteori like sosialt uakseptabelt som evolusjonsteori var på 1860-tallet. Forskere som legger frem bevis for at det er biologiske forskjeller mellom rasene, vil så klart møte motstand, selv om det er nettopp bevis de kommer med. Dette er ikke rart, spesielt ikke når man ser alle idiotene på dette forumet som avfeier fakta og dikter opp sin egen virkelighet.

Med tiden så tror jeg vi vil akseptere at intelligens og rase henger sammen, og de som roper "rasisme" i dag, vil bli husket slik vi husker de som latterliggjorde Charles Darwin og de som ville brenne Galileo Galilei på bålet.



Jeg har også et spørsmål til deg, Fleksnes. Tør du å si den kommentaren til meg i virkeligheten? Ansikt til ansikt?

Fleksnes får svare for seg selv (og jeg må si at han har overrasket positivt både her i i tråden om hasj!), men jeg skal uansett kommentere det som du skriver.

At Darwin også ble slaktet og latterliggjort, er et retorisk knep.  Selv det var Newton, Darwin og Einstein møtte kritikk i starten, så betyr ikke det at kritikk av pseudoforskere som Daeniken, Hoagland, L. Ron Hubbard og ymse raseteoretikere er feil.  Det er forskjell på god og dårlig forskning.  God forskning møter gjerne kritikk i starten, ofte som en del av en sunn pluralistisk prosess der teorien analyseres og testes.  Dårlig forskning møter så god og vedvarende kritikk at den ikke får gjennomslag dersom akademia fungerer sånn som det skal.

Det er tull å tro at det finnes massevis av sensasjonelle funn innen raseforskning som sensureres og holdes hemmelig av en verdensomspennende undertrykkende konsesnus.  Forskere har faktisk funnet forskjell på 'raser'/etniske grupper, og har publisert disse forskjellene tidt og ofte.  Et eksempel på dette er at multippel sklerose og sigdcelleanemi er ujevnt fordelt bland etniske grupper.  Likså er prosentandelen nærsynte sterkt forskjellig dersom man sammenlikner f.eks. Japan med latinamerika.  En stor artikkel i Scientific American dokumenterte at afroamerikanere og europeiskamerikanere prosesserer restproduktene av tobakk litt forskjellig.  Alle disse resultatene blir publisert uten at forskerne blir stemplet som rasister.

Når påstander om rase og intelligens, rase og moral, rase og muskelstyrke osv. skytes i senk, er det rett og slett fordi den såkalte forskningen bak er så himla dårlig.  'The Bell Curve' av Murray og Herrnstein baserte seg f.eks. på for lengst diskrediterte kilder fra før 2. verdenskrig.  Kevin McDonalds teorier om jødene baserer seg på ideer om genetisk homogenitet blandt jøder som rett og slett ikke er sanne.

Så jeg tror neppe at disse folkene vil bli nevnt sammen med Darwin og Gallilei i framtiden.  Jeg tror snarere de vil bli husket som tullinger som holdt vitenskapelig framgang tilbake ved å prøve å holde liv i tankegods som er skutt i senk forlengst.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Gutta i Kongo
« #146 : 01. september 2009, 20:36 »
Sitat
A 60-page review of the scientific evidence, some based on state-of-the-art magnetic resonance imaging (MRI) of brain size, has concluded that race differences in average IQ are largely genetic
Jeg ble nesten nysgjerrig her: En MR-maskin veier sykt mye og tåler ingenting. Har de reist rundt i jungelen i afrika med en MR-maskin eller fløyet noen landsbyer inn til f.eks sør-afrika for scanning?

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Gutta i Kongo
« #147 : 01. september 2009, 21:15 »
Kommer med et dårlig men sammenlignbart eksempel.

så en doumentar om hunder på tv for en tid tilbake.
der hadde de stilt opp 2 hunder,en Chihuahua (en av verdens minste raser) og en Grand danois (en av verdens største raser).
på disse 2 så skilte det under 1% på genene. likevell får man så store forskjeller.

Å påstå at det ikke finnes forskjeller på menneskeraser blir litt for dumt.
hvor store disse forskjellene er kan man derimot diskutere,men at det er forskjeller er åpenbart.


Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Gutta i Kongo
« #148 : 01. september 2009, 21:47 »
Jeg regner med nordmenn hadde hatt større talent for idrett om vi for et par hundre år siden hadde havnet under et knallhardt afrikansk styre, hvor hundre tusener døde av å bli arbeidet ihjel, hvor kun de aller sterkeste overlevde. Hvor de største og sterkeste hadde blitt fraktet over til afrika som sild i tønne, hvor bare 1/3 til halvparten overlevde reisen, og bare halvparten av de igjen overlevde lengre enn noen måneder, og bare en bitte liten del av de igjen ble verdsatt høyt nok til å få lov til å få barn, og vi hadde vært deres etterkommere Wink

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Gutta i Kongo
« #149 : 02. september 2009, 02:11 »
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!