Skrevet av Emne: Daniel m/labrum skade loggbok - kommet godt igang igjen!  (Lest 2401 ganger)

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Litt fra treninga i dag.. treninga starte dårlig ved at jeg følte meg sykt stiv og sliten i baksiden av skuldra og underarma.. da jeg i de nesten to siste ukene har trent 4 ganger per uke.. og i det siste året har jeg generelt holdt meg til 2, og mellom 1-3.. og opererte skuldern forrige sommer så har trent veldig lett med noen setbacks iblant og noe tyngre etter april tider.. Og har nå kommet opp til målet mitt som var å kunne trene med 40kg i skrå hantelpress uten at skuldern blir værre, kjøre chins nesten godkjent - må passe på å gå heelt ned i chins for der kan det fort gå galt om man tar i maks.

Video av pull ups fra i dag.
https://www.youtube.com/watch?v=ec4ncre5ln8&list=UU61Dn5H3nm1fbdpDIoJHG3g

Markløft kjører jeg kun med overhåndsgrep nå etter operasjonen da jeg har lest at underarmstyrke er veldig viktig for god skulderhelse da når man trener og blir sterkere i underarmene blir man også sterkere i støttemuskelaturen i skuldra. Også klarer man ikke å løfte like mye med overhåndsgrep som med mixed eller reimer å da holder skuldra bedre opp, da grepet slepper før det går "gæli" liksom. Som en sikring.

Kan ikke kjøre vanlig knebøy, så kjører kun frontbøy om dagen.. de siste ukene har jeg lagt til benpress.

Osv. . Skriver opp treningene framover =)

Også trener jeg litt sparking på bag og sånt.. boksing blir det mindre av da skulderen får kjørt seg litt for hardt enn så lenge :p Kjenner at det blir vanskeligere å sparke sånn hvis man har stor mengde trening på beina (blir "tung" og litt tregere og mindre "smidig").

Trener som regel 5-10 in sparking på bag etter en av treningene iløpet av uka, men jobber med å øke dette.

Her er litt fra sparke treninga (er noe kreative påfunn av spark og sånt for morro skyld, og for å forbedre atletiske ferdigheter Tongue ).

https://www.youtube.com/watch?v=qvYLfZUaKWs&list=UU61Dn5H3nm1fbdpDIoJHG3g



Og er er film av "highlightsa" fra treninga mi før jeg skada skulderne Tongue hehe.. (og noe fra nyligere).

https://www.youtube.com/watch?v=g285r9sQ-CA&list=UU61Dn5H3nm1fbdpDIoJHG3g&index=9


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!