Skrevet av Emne: Forebygging av strekkmerker  (Lest 1374 ganger)

Utlogget Phinn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Forebygging av strekkmerker
« : 31. mars 2004, 19:03 »
Er det noe som helst en kan gjøre for å forebygge strekkmerker uten å slutte å trene/trene mindre?

Jeg har trent styrke i godt og vel ett år, og har fått svære strekkmerker på armer og bryst. Jeg vil gjerne unngå å få flere, noen som har noen gode råd?

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: Forebygging av strekkmerker
« #1 : 31. mars 2004, 20:50 »
Det sies at Zink skal ha en viss forebyggende effekt. Regner med at du tar et mineraltilskudd og får i deg nok zink...

Ellers handler det vel om å vokse jevnt, og ikke i "rykk og napp", samt å deffe så fort det er noe fett å fjerne på de stedene du er utsatt for strekkmerker.

Holder ikke dette, må du bare ta treninga mindre seriøst mht å bygge muskelmasse, kutte ned på treningsmengde/proteininntak, eller rett og slett gå over til vekselvis høy-rep og veldig lav-rep trening i perioder.. (Den siste teknikken vil dog føre til en del økning i muskelmasse uansett, dersom du spiser og hviler nok)

Strekkmerker er slik jeg ser det denne sportens største svakhet. Jeg opplever det som blodig urettferdig, som hårreisende dumt og fullstendig meningsløst at jeg i perioder må NEDPRIORITERE muskelgrupper som har masser av potensiale, droppe treningsøkter, skippe eggene til frokost osv for å slippe å få "strekkmerker", som i store mengder ofte ikke er noe særlig pent å se på.. Men man får velge selv hvordan man skal takle dette problemet.

Lurer forresten på hvorfor jeg aldri ser strekkmerker på proffe byggere/fitnessutøvere? Ser jeg ikke nøye nok? Huh

Bare for å nevne det så blir strekkmerkene mindre synlige over tid, samt hvis du soler deg og får en brunere hud...

Lykke til!

mvh viten
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

SV: Forebygging av strekkmerker
« #2 : 31. mars 2004, 21:17 »
Hei!!!
På Body Shop har de kremer og oljer beregnet til gravide.
Disse kan kanskje hjelpe, men det avhenger jo av hudtype og hvor fort du vokser også.. Noen er desverre mer disponible for det enn andre.
Lykke til Wink
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

nann-rosita

  • Gjest
SV: Forebygging av strekkmerker
« #3 : 03. april 2004, 12:00 »
på hudpleiesalonger har de bra produkter som motvirker og behandler strekkmerker. De på bodyshop er vel ganske ymse kvalitet og resultat på og vil ikke anbefale dem.
Gå innom et sted som har "hudpleie" og spør, det koster som regel ganske mye for disse kremene , men vil påstå de er verd det.
Forøvrig kan man også si at man skal ta vare på huden sin , så vel som kroppen. Og gode dusjsåper, hudkremer o.l. er viktig for en sund hud. Er ikke pent  med fantastisk kropp og ødelagt hud!
Er motstander av supermarkedprodukter , og handler bare på parfymeri , og har forholdsvis bra hud! (stresskviser får vi vel alle?).

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!