Skrevet av Emne: "Dette er en muslimsk bydel"  (Lest 4720 ganger)

tfildaed

  • Gjest
Sv: "Dette er en muslimsk bydel"
« #15 : 19. august 2009, 13:25 »
Jeg kan ikke svare for alle områdene, men kan si med stor sikkerhet at det ikke går radikale kristne rundt i Flaktveit-området og sparker ned homofile... Ikke at Flaktveit er spesielt godt eksempel hvis poenget var å nevne områder med bare etnisk norske heller.

Syns svaret ditt bærer preg av klassisk "feie-problemet-under-teppet"-retorikk, ved å antyde at kristne kan ha samme holdninger. Inntill kristne overfaller homofile eller personer av ikke-kristen bakgrunn kan ikke de to tilfellene sammelignes. Og om det så hadde skjedd, hadde det uansett ikke vært greit å godta eller forsvare den ene gruppen fordi den andre er like gale. Det har forøvrig vært en del saker der homofile har blitt overfalt i Oslo av personer med utenlandsk bakgrunn
Hva med presten i Årdal som sa at de homofile var skyld i HIV og Aids, han kunne vært sendt bort ogsa sammens med Ludvig Nessa og han andre tullingen, Børre Knudsen!

Strandebarm prosti forstår seg selv som ei grein av Den norske Kirke som har frasagt seg tilsyn av offentligheten (Regjeringen, Stortinget, Kirkemøtet og Den norske Kirkes offentlig oppnevnte biskoper).

Strandebarm prosti kaller seg også Den norske Kirke i eksil - og motsetter seg en rekke av Statskirkens holdninger - både i forhold til abortloven, homofili - og gjengifte etter skilsmisse. Den godkjenner heller ikke kvinnelige prester. Strandebarm prosti er for en full løsrivelse mellom kirke og stat, og støtter dermed ikke Gjønnesutvalgets mildere linje i denne saken.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "Dette er en muslimsk bydel"
« #16 : 19. august 2009, 13:40 »
Mnæh. Det er en rase- og religionsuavhengig analyse. Jeg driter litt i hvem som banker hvem, og hvorfor, men jeg blir litt matt når èn idiot blir tatt å være representativ for en stor gruppe. Det er bare teit.
Helt enig at det er dumt å stemple hele gruppen for sånt som dette, men jeg vil nå likevel påstå at gruppen har en tendens til å si og gjøre ting som mange andre grupper ikke gjør. Nå var det jo faktisk ikke en ateist eller en buddhist som gjorde dette her, men jeg kjenner da faktisk både ateister og buddhister som har noe i mot homofili..
Syns nå videre det er litt creepy at det faktisk er gettoer i Oslo.. Er det dette vi snart kommer til å se?

Mange kristne miljøer har drevet systematisk utskyving av homofile, forfulgt dem, og drevet enkelte til selvmord. Selv om det ikke konservativ kristne går rundt å sparker ned homofile, så finnes det andre, mer utspekulerte måter å drive vold på, der sårene bruker mye lengre tid på å gro.
Oida, den der vil jeg gjerne ha utdypt. Mistenker at du ikke har så veldig mye grunnlag for å si det der,serru. Smiley
Jada, jeg har hørt om Arnfinn Norbø jeg og, om det er hans historie du baserer dette på. Jeg gikk sågar på skole med han i et par år, og snakka med han opptil flere ganger. Om det er hans historie du tenker på må jeg bare få opplyse om at det er folk i hans nære omgangskrets som ikke kjenner seg igjen i den fine boka han skrev; fyren er så betatt av seg sjøl og er så pr-kåt at han finner det for godt å ljuge for å fremme "saken"..
For øvrig komisk hvordan "konservativ" blir brukt i nesten samme ordelag som "terrorist".

Angående tematikken rundt at "vi slipper inn hvem som helst". Jeg tror ikke det er der problemet ligger. Kravene for å få asyl i norge er strengere enn standarden til FN. Jeg kjenner selv en som jobber med å intervjue asyl-søkere, og de aller færreste får asyl. Så hvor problemet ligger, det vet jeg ikke, men innvandrerpolitikken vi har i dag er streng nok. Men den svikter nok på andre områder.
Er vel heller urelevant hvor streng norsk invandringspolitikk er når tilstandene fortsatt er som de er, men det er jo samtidig også slik du sier, den har sviktet på andre områder i tillegg. Det jeg da lurer på: hva med å faktisk bremse innvandringa til vi har løst problemet med de vi har her nå? Ser ikke helt logikken i at vi skal fortsette å ta inn folk når vi _vet_ at vi ikke har kontroll med dem som alt har kommet.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: "Dette er en muslimsk bydel"
« #17 : 19. august 2009, 15:24 »
dette vi snart kommer til å se?
Oida, den der vil jeg gjerne ha utdypt. Mistenker at du ikke har så veldig mye grunnlag for å si det der,serru. Smiley
Jada, jeg har hørt om Arnfinn Norbø jeg og, om det er hans historie du baserer dette på. Jeg gikk sågar på skole med han i et par år, og snakka med han opptil flere ganger. Om det er hans historie du tenker på må jeg bare få opplyse om at det er folk i hans nære omgangskrets som ikke kjenner seg igjen i den fine boka han skrev; fyren er så betatt av seg sjøl og er så pr-kåt at han finner det for godt å ljuge for å fremme "saken"..

Er vel heller urelevant hvor streng norsk invandringspolitikk er når tilstandene fortsatt er som de er, men det er jo samtidig også slik du sier, den har sviktet på andre områder i tillegg. Det jeg da lurer på: hva med å faktisk bremse innvandringa til vi har løst problemet med de vi har her nå? Ser ikke helt logikken i at vi skal fortsette å ta inn folk når vi _vet_ at vi ikke har kontroll med dem som alt har kommet.

Det jeg referer til er dokumentaren "skitne syndige meg". Jeg skal innrømme at jeg brukte litt vel sterke ordelag i forrige innlegg, men essensen er at enkelte kristne miljøer er svært trangsynte, og i sin fremmen av det de anser for å være den "rette sak", så er det mange som opplever en ondskapsfull behandling.

Jeg vet jo selvsagt bare det som står i media om Arnfinn Norbø. Om det er som du sier, at dette er sterkt overdrevet, så legger jeg meg selvsagt flat. Inntil videre er det ord mot ord, og jeg har en mistanke om at man ikke kutter all bånd til sin familie fordi man er pr.kåt. EN som anser seg selv for en god kristen, vil nok ikke kjenne seg igjen i en karakteristikk som går på mobbing og utskyving. Han (eller hun) mener jo bare at han/hun fremmer den rette tro og taler guds ord. Dette blir litt ut fra øyet som ser.. Men som sagt.. en sak har jo selvsagt to sider!

Når det gjelder innvandring..

Dette er vel det nærmeste du og jeg kommer til enighet på dette temaet. For noe må gjøres, det er klart. Om løsningen ligger i å stenge grensa en stund,(når det allerede er så få som får asyl?) eller hva som må gjøres, det vet ikke jeg.
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: "Dette er en muslimsk bydel"
« #18 : 19. august 2009, 16:26 »
http://www.dagbladet.no/2009/08/19/nyheter/innenriks/vold/hatkriminalitet/7723180/

Aslam (50) mener nordmenn bør innrette seg i bydelen

(Dagbladet.no) Når muslimske Aslam Shaid (50) som bor nær Grønlandsleiret i Oslo, får se bildet av to homofile menn i Dagbladet, sier han:

- Jeg blir sint når jeg ser bildet av at de holder hender. Jeg liker det ikke, for det strider mot vår kultur.


Så lenge man oppholder seg i Norge hvor homofili ikke er forbudt, bør man strengt tatt innrette seg etter de normer og relger som gjelder her. Det at man lever i en bydel hvor majoriteten muligens er av innvandrerbakgrunn, betyr ikke at norske regler og normer skal gjelde i dette området. Det at denne mannen blir provosert er så sin sak, men det å ytre at nordmenn bør innrette seg etter hans (og likesinnedes) behov når de ferdes på Grønland viser at han tydeligvis ikke forstår stort.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Tannfeen

Sv: "Dette er en muslimsk bydel"
« #19 : 19. august 2009, 16:49 »
http://www.dagbladet.no/2009/08/19/nyheter/innenriks/vold/hatkriminalitet/7723180/

Aslam (50) mener nordmenn bør innrette seg i bydelen

(Dagbladet.no) Når muslimske Aslam Shaid (50) som bor nær Grønlandsleiret i Oslo, får se bildet av to homofile menn i Dagbladet, sier han:

- Jeg blir sint når jeg ser bildet av at de holder hender. Jeg liker det ikke, for det strider mot vår kultur.


Så lenge man oppholder seg i Norge hvor homofili ikke er forbudt, bør man strengt tatt innrette seg etter de normer og relger som gjelder her. Det at man lever i en bydel hvor majoriteten muligens er av innvandrerbakgrunn, betyr ikke at norske regler og normer skal gjelde i dette området. Det at denne mannen blir provosert er så sin sak, men det å ytre at nordmenn bør innrette seg etter hans (og likesinnedes) behov når de ferdes på Grønland viser at han tydeligvis ikke forstår stort.

Stakkars Aslam ble jo så sint at han nesten ble hvit i ansiktet.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: "Dette er en muslimsk bydel"
« #20 : 19. august 2009, 16:55 »
jeg er ikke redd for "tilstandene" vi har på grønland med et flertall med utlendinger
det jeg er redd for er at vi ikke har nok ressurser til å få tatt slike idioter som ikke kan klare å oppføre seg
for min del så er jeg glad for å se kulturforskjeller,og jeg er ikke redd utlendinger selv om dem samles i klynger
jeg er egentlig ikke så bekymret for muslimer heller,da muslimer flest er hyggelige mennesker
jeg kjenner flere muslimer,og jeg ar glad for å ha blitt kjent med noen av dem  

MEN jeg synes at vi kan sette  noen få krav

norge er tross alt en stor gulrot for innvandrere

ALLE skal lære seg å snakke brukbart godt norsk i løpet av 3 år,ellers så må dem tilbake
(unntakene på dette må være hvis dem har spesielle lærevansker)

innvandrere som blir dømt for lovbrudd for 3 gang,skal på huet ut av landet med første ledige fly,selv om dem har blitt norske statsborgere Cool
(det skal ikke holde å bare være snill gutt/jente i noen år)

disse opplysningene skal bli opplest med tolk og underskrevet så fort dem kommer til norge,hvis ikke,så blir det null velvilje fra norske myndigheter,og dem skal da bli sent tilbake med en gang

er nesten litt rart at jeg enda ikke har blitt statsminister Grin
 


 
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: "Dette er en muslimsk bydel"
« #21 : 19. august 2009, 17:23 »
jeg er ikke redd for "tilstandene" vi har på grønland med et flertall med utlendinger
det jeg er redd for er at vi ikke har nok ressurser til å få tatt slike idioter som ikke kan klare å oppføre seg
for min del så er jeg glad for å se kulturforskjeller,og jeg er ikke redd utlendinger selv om dem samles i klynger
jeg er egentlig ikke så bekymret for muslimer heller,da muslimer flest er hyggelige mennesker
jeg kjenner flere muslimer,og jeg ar glad for å ha blitt kjent med noen av dem  

MEN jeg synes at vi kan sette  noen få krav

norge er tross alt en stor gulrot for innvandrere

ALLE skal lære seg å snakke brukbart godt norsk i løpet av 3 år,ellers så må dem tilbake
(unntakene på dette må være hvis dem har spesielle lærevansker)

innvandrere som blir dømt for lovbrudd for 3 gang,skal på huet ut av landet med første ledige fly,selv om dem har blitt norske statsborgere Cool
(det skal ikke holde å bare være snill gutt/jente i noen år)

disse opplysningene skal bli opplest med tolk og underskrevet så fort dem kommer til norge,hvis ikke,så blir det null velvilje fra norske myndigheter,og dem skal da bli sent tilbake med en gang

er nesten litt rart at jeg enda ikke har blitt statsminister Grin
 


 

Kan da ikke behandle folk annerledes når de først har blitt norske statsborgere..

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: "Dette er en muslimsk bydel"
« #22 : 19. august 2009, 17:28 »
Kan da ikke behandle folk annerledes når de først har blitt norske statsborgere..
jeg synes ikke at det er noe problem i å legge inn en liten klausul på akkurat det punktet der 
ellers så kan dem ha akkurat di samme rettighetene som nordmenn
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: "Dette er en muslimsk bydel"
« #23 : 19. august 2009, 17:33 »
Du skjønner at hvis du gir dem norsk statsborgerskap er de norske statsborgere, og dermed er det ikke noe land du bare kan sende dem til?

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: "Dette er en muslimsk bydel"
« #24 : 19. august 2009, 17:34 »
For ikke å nevne at det er regelrett diskriminering, og ikke tillatt på noen som helst måte å gi folk halvgode statsborgerskap?

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: "Dette er en muslimsk bydel"
« #25 : 19. august 2009, 17:36 »
har en enkel og grei filosofi på slikt jeg (innvandrere), "innfinn deg eller stikk til helvete til et annet land".

Norge er ikke et muslimsk land, derimot så har Norge tatt imot muslimer, og når man kommer til et nytt land bør man innfinne seg etter hva som er norm på stedet hvor man bor...

Selv har jeg ikke noe imot "Mustafa" som driver en kiosk på hjørnet og tjener penger til livets opphold  samt følger sin religion innenfor sine egne vegger, "Achmed" som banker folk, truer, presser på folk sin religion derimot...

Fatter ikke hvorfor det skal være så vanskelig...
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: "Dette er en muslimsk bydel"
« #26 : 19. august 2009, 17:38 »
Du skjønner at hvis du gir dem norsk statsborgerskap er de norske statsborgere, og dermed er det ikke noe land du bare kan sende dem til?
selvfølgelig er dette komplisert,men er det politisk vilje nok,så kan en forandre loven
jeg tror det er viktig å gjøre noen kraftanstrengelser for å få samfunnet på rett kjøl
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: "Dette er en muslimsk bydel"
« #27 : 19. august 2009, 17:43 »
For ikke å nevne at det er regelrett diskriminering, og ikke tillatt på noen som helst måte å gi folk halvgode statsborgerskap?
diskriminering er en del av samfunnet
diskriminering er noe staten gjør hele tiden med feks å nekte enkelte å komme inn i landet deres pga ulike grunner
jeg feks  kan ikke reise til usa pga fengseldom
det er også diskriminering
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: "Dette er en muslimsk bydel"
« #28 : 19. august 2009, 17:52 »
Det er på en helt annen måte... Et statsborgerskap betyr at man er innbygger i et land.. Det er ulovlig i forhold til internasjonale lover å offentlig diskriminere mot visse folk kun basert på hvor de er fra. Men hvor ville du sende disse folka da? Tror du de landene de kommer fra vil ha en kriminell nordmann, noe man er når man har fått statsborgerskapet til sitt land?

Hvis du har en fengselsstraff har du gjort noe kriminelt, som det er lov å lage regler mot. Men hvis du hadde fått et amerikansk statsborgerskap, og så plutselig sender de deg vekk, det kan de ikke.

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: "Dette er en muslimsk bydel"
« #29 : 19. august 2009, 18:13 »
Det er på en helt annen måte... Et statsborgerskap betyr at man er innbygger i et land.. Det er ulovlig i forhold til internasjonale lover å offentlig diskriminere mot visse folk kun basert på hvor de er fra. Men hvor ville du sende disse folka da? Tror du de landene de kommer fra vil ha en kriminell nordmann, noe man er når man har fått statsborgerskapet til sitt land?

Hvis du har en fengselsstraff har du gjort noe kriminelt, som det er lov å lage regler mot. Men hvis du hadde fått et amerikansk statsborgerskap, og så plutselig sender de deg vekk, det kan de ikke.
er enig i at dette blir vrient å få til,jeg ser det
en må da heller lage reglene slik at en innvandrer ikke blir norsk statsborger hvis en begår mer enn2 alvorlige lovbrudd på en periode på feks 20år
men at personen er sikra på å bli norsk statsborger så lenge en holder seg til gitte regler som er satt
dvs at en innvandrer som er så heldig å blitt tatt opp som kandidat til å bli norsk statsborger etter en del år i norge ,får en garanti av staten om at hvis personen oppfyller disse kravene om å klare norskprøven etter 3år og unngå å bli domfelt mer enn 2 ganger for alvorlige kriminelle handlinger skal da bli norsk statsborger etter 20år
personen som er blitt kandidat til å bli norsk statsborger,kan da få leve i det norske samfunnet  med nesten di samme fordelene som en statsborger har bortsett fra at han ikke er norsk statsborger
sikkert masse problemstillinger her også,men poenget er at hvis man vil det nok,så får man det til

VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!