Skrevet av Emne: Innvandrernes Supermakt  (Lest 4273 ganger)

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Innvandrernes Supermakt
« #15 : 24. august 2009, 09:02 »
Kjenner somaliere som har både bøffa meg og andre kamerater av meg... De er som regel ganske sleipe og hyggelige og så plutselig finner de på noe tull.

Utlogget Tannfeen

Sv: Innvandrernes Supermakt
« #16 : 24. august 2009, 09:46 »
Kjenner somaliere som har både bøffa meg og andre kamerater av meg... De er som regel ganske sleipe og hyggelige og så plutselig finner de på noe tull.

Sleip somalier?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Innvandrernes Supermakt
« #17 : 24. august 2009, 09:58 »
Sitat
Når jeg gikk så hardt ut som jeg gjorde, var det rettet mot Gerhard Helskog, ikke mot Geir M.  Såvidt jeg kan skjønne sprer Helskog rein kunnskapsløshet.  Det er f.eks. sånn at innvandrere til Norge fra Sør- og mellomamerika ikke bare gjøre det bedre enn andre innvandrere.  De gjør det faktisk bedre enn den innfødte befolkningen.  I USA er det derimot sånn at innvandrere fra Sør- og mellomamerika forbindes med de samme problemene som vi gjerne forbinder med somaliere og folk fra Balkan.  Dette er rart dersom integreringspolitikken generelt er så mye bedre i USA.
Godt poeng. Dog skulle jeg likt å se tilstandene i Norge dersom vi hadde fått samme volum med innvandrere som USA får. Da hadde vel FRP vunnet på reint flertall i stortingsvalget.

Sitat
Og det å påstå at alle gikk på trygd i Sovjetunionen, fungerer ikke godt som en spissformulering en gang. 
Hvem påstår dette? Hva har sovjetunionen med saken å gjøre?

Sitat
Man kan si mye stygt om Sovjetunionen, men de kom faktisk et stykke på vei i å industrialisere de asiatiske områdene av det gamle Russland.  Nå er det Islam og det frie markedet som rår der.  Industrien er borte, og mange av områdene har på alle måter sunket ned til U-landsnivå.
Dette stemmer, selv om jeg fortsatt ikke ser relevansen.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Innvandrernes Supermakt
« #18 : 24. august 2009, 12:00 »
Hvis du er lut fattig og sjanseløs på å noensinne få jobb, er det ikke sleipt å reise til Norge for å bli kriminell da dette er den beste og mest logiske løsningen på å få noe ut av livet ditt.

Politikerne får ta skylda, ikke de fattige som kommer hit til dekka bord.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Innvandrernes Supermakt
« #19 : 24. august 2009, 12:14 »
De folka som er totalt tullinger får nok ta skylda også. Somaliere selger ikke bare dop og gjør brekk som andre yrkeskriminelle. De småstjeler og lurer alle rundt seg i tillegg. Hele dems moralske kultur er så på trynet at det er nesten vondt.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Innvandrernes Supermakt
« #20 : 24. august 2009, 12:26 »
Hvem påstår dette? Hva har sovjetunionen med saken å gjøre?

Les Gerhard Helskogs artikkel en gang til, spesielt de to siste avsnittene.  Helskog skriver: "Michelet burde se på Sergey Brin. Han ga opp sitt fødeland, det kommunistiske arbeiderparadiset Sovjetunionen, der absolutt alle gikk på trygd. Brin dro med sine foreldre til USA. Familien jobbet hardt. Brin grunnla Google, i en garasje. Han endret verden til det bedre og skapte ufattelig mange jobber.

Brin rømte fra den komplette velferdsstaten Sovjet og fikk muligheten i velferdssamfunnet USA. Det er faktisk forskjell på velferdsstat og velferdssamfunn. Michelet vil se det om hun leser den boken hun nettopp har kritisert."

Dette er det som jeg viste til.  Helskogs eksempel med Sergey Brin er omtrendt like relevant som om noen her på forumet hadde trukket fram Haakon 7. som en gjennomsnittsinnvandrer til Norge.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Innvandrernes Supermakt
« #21 : 24. august 2009, 12:41 »
Kjenner somaliere som har både bøffa meg og andre kamerater av meg... De er som regel ganske sleipe og hyggelige og så plutselig finner de på noe tull.

De folka som er totalt tullinger får nok ta skylda også. Somaliere selger ikke bare dop og gjør brekk som andre yrkeskriminelle. De småstjeler og lurer alle rundt seg i tillegg. Hele dems moralske kultur er så på trynet at det er nesten vondt.

Så, ut fra dette kan vi trekke konklusjoner om et helt folk! Somalia har et innbyggertall på 9 832 017. Men siden du kjenner noen sleipinger, så er det jo klart at alle nesten 10 millionene med somaliere er noen riktige møkkafolk! Tror du har en masteroppgave på gang her altså.. Statistisk signifikant så det suser etter.

Det som derimot er fakta, er at i Somalia er det nærmere 60 % analfabetisme, gjennomsnittlig levealder er 48 år og det er 12 % spedbarnsdødelighet. Somalia har ingen funksjonell regjering og er sørgelig ødelagt av tidligere kolonisering og borgerkrig. Så ja, mange fra Somalia har det helt klart veldig vanskelig. Dette skaper naturlig nok mange kriminelle. Moralske grenser blir kraftig ødelagt og forskøvet, når man lever under slike vilkår.

Men Meathead.. Drit i å sleng ut av deg generell karakteristikk som kun duger til å si noe om akkurat de du kjenner og har erfart. Prøv heller å se litt saklig på det, så kanskje du blir tatt litt på alvor du også.

-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Innvandrernes Supermakt
« #22 : 24. august 2009, 15:05 »
Det som derimot er fakta, er at i Somalia er det nærmere 60 % analfabetisme, gjennomsnittlig levealder er 48 år og det er 12 % spedbarnsdødelighet. Somalia har ingen funksjonell regjering og er sørgelig ødelagt av tidligere kolonisering og borgerkrig. Så ja, mange fra Somalia har det helt klart veldig vanskelig. Dette skaper naturlig nok mange kriminelle. Moralske grenser blir kraftig ødelagt og forskøvet, når man lever under slike vilkår.

Og nettopp derfor en særdeles ræva ide å la massevis av de komme til Norge. Noe som er POLITISK STYRT.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Innvandrernes Supermakt
« #23 : 24. august 2009, 15:35 »
Og nettopp derfor en særdeles ræva ide å la massevis av de komme til Norge. Noe som er POLITISK STYRT.

I en perfekt verden hadde vi hjulpet de til å hjelpe seg selv. Det aller beste hadde vært om alle hadde bodd der de er født, og hadd det fint der. Slik er det engang ikke. Så hva skal man gjøre da?

Skal da Norge heve seg over alle internasjonale avtaler å si: "de får ikke komme. de er analfabeter og kommer fra et sted som er fucked for life. vi vil kun ha ressurssterke, selvstendige, ikke-bøffende og flinke innvandrere som ikke plager andre men som er grei og snill"?

I Norge i dag har vi en veldig streng asylpolitikk. Strengere enn mange andre land. Jeg kjenner selv en som jobber med å intervjue asylsøkere, og svært svært få blir innvilget asyl.

-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Tannfeen

Sv: Innvandrernes Supermakt
« #24 : 24. august 2009, 18:54 »
I en perfekt verden hadde vi hjulpet de til å hjelpe seg selv. Det aller beste hadde vært om alle hadde bodd der de er født, og hadd det fint der. Slik er det engang ikke. Så hva skal man gjøre da?

Skal da Norge heve seg over alle internasjonale avtaler å si: "de får ikke komme. de er analfabeter og kommer fra et sted som er fucked for life. vi vil kun ha ressurssterke, selvstendige, ikke-bøffende og flinke innvandrere som ikke plager andre men som er grei og snill"?

I Norge i dag har vi en veldig streng asylpolitikk. Strengere enn mange andre land. Jeg kjenner selv en som jobber med å intervjue asylsøkere, og svært svært få blir innvilget asyl.



I en perfekt verden så hadde befolkningsveksten i de landene som 'disse' kommer fra, stått i forhold til ressurstilgangen, slik at de hadde maktet å stable på beina et eller annet som lignet på et fungerende samfunn. Istedet pøser vi inn mat nok til at de klarer å yngle enda mer, vokse opp i fattigdom, og finne ut at eneste måten å overleve på er som opprørssoldat eller asylsøker.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Innvandrernes Supermakt
« #25 : 25. august 2009, 09:10 »
Skal da Norge heve seg over alle internasjonale avtaler å si: "de får ikke komme. de er analfabeter og kommer fra et sted som er fucked for life. vi vil kun ha ressurssterke, selvstendige, ikke-bøffende og flinke innvandrere som ikke plager andre men som er grei og snill"?

Skal da norske folk lide fordi vi på politisk nivå har bestemt oss for å hjelpe folk fra den tredje verden? Ja, jeg sier lide, for veldig mye av kriminaliteten de har med seg hjemmefra går direkte utover etniske nordmenn.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Innvandrernes Supermakt
« #26 : 25. august 2009, 09:22 »
Skal da norske folk lide fordi vi på politisk nivå har bestemt oss for å hjelpe folk fra den tredje verden? Ja, jeg sier lide, for veldig mye av kriminaliteten de har med seg hjemmefra går direkte utover etniske nordmenn.

Jeg mener man har en plikt i å hjelpe andre når man har anledning til det. At integreringen ikke fungerer som den skal, er jeg enig i. Likevel mener jeg at man ikke bare kan sitte stille å se på at andre har det vondt, mens man tenker, "nei, kan ikke hjelpe de, for det kan hende de er slemme mot oss".




-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Innvandrernes Supermakt
« #27 : 25. august 2009, 10:29 »
Les Gerhard Helskogs artikkel en gang til, spesielt de to siste avsnittene.  Helskog skriver: "Michelet burde se på Sergey Brin. Han ga opp sitt fødeland, det kommunistiske arbeiderparadiset Sovjetunionen, der absolutt alle gikk på trygd. Brin dro med sine foreldre til USA. Familien jobbet hardt. Brin grunnla Google, i en garasje. Han endret verden til det bedre og skapte ufattelig mange jobber.

Brin rømte fra den komplette velferdsstaten Sovjet og fikk muligheten i velferdssamfunnet USA. Det er faktisk forskjell på velferdsstat og velferdssamfunn. Michelet vil se det om hun leser den boken hun nettopp har kritisert."

Dette er det som jeg viste til.  Helskogs eksempel med Sergey Brin er omtrendt like relevant som om noen her på forumet hadde trukket fram Haakon 7. som en gjennomsnittsinnvandrer til Norge.

Ja, akkurat dette virket merkelig å trekke frem, ingen tvil om at Helskog er i overkant svak for USA, det skal jeg si meg helt enig i. Poenget er dog fortsatt det samme, og det er at USA har fått til en vesentlig bedre integrering av somaliere enn det vi har gjort i Norge.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Innvandrernes Supermakt
« #28 : 25. august 2009, 10:29 »
Jeg mener man har en plikt i å hjelpe andre når man har anledning til det. At integreringen ikke fungerer som den skal, er jeg enig i. Likevel mener jeg at man ikke bare kan sitte stille å se på at andre har det vondt, mens man tenker, "nei, kan ikke hjelpe de, for det kan hende de er slemme mot oss".

En innvandrer eller flyktning vil veldig ssjelden ønske seg til et annet land enn sitt eget. Man vil helst kunne bo i eget land og kultur. I Norge har man misforstått og tror at det handler om å hjelpe folk TIL Norge. Da får de ikke bare problemet med å forlate sitt eget land, miljø og kultur, men også innfinne seg i det nye landets normer. Å hjelpe folk der de er hjelper både de og oss.
Snu på kortene, hvrdan ville vi likt å måtte flykte til en annen kultur og innfinne oss på alle måter permanent. Vi ville helst at Norge skulle igjen bli mulig å bo i så vi kunne flytte tilbake - hjem!

BTW. er 345000 uføretrygdede i Norge pr dags dato.





Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Innvandrernes Supermakt
« #29 : 25. august 2009, 10:40 »
Spirrevipp skrev: En innvandrer eller flyktning vil veldig ssjelden ønske seg til et annet land enn sitt eget. Man vil helst kunne bo i eget land og kultur. I Norge har man misforstått og tror at det handler om å hjelpe folk TIL Norge. Da får de ikke bare problemet med å forlate sitt eget land, miljø og kultur, men også innfinne seg i det nye landets normer. Å hjelpe folk der de er hjelper både de og oss.
Snu på kortene, hvrdan ville vi likt å måtte flykte til en annen kultur og innfinne oss på alle måter permanent. Vi ville helst at Norge skulle igjen bli mulig å bo i så vi kunne flytte tilbake - hjem!

BTW. er 345000 uføretrygdede i Norge pr dags dato.


Dette er jeg 100% enig i. Det aller beste hadde vært å hjelpe mennesker der de er. I Somalias tilfelle er dette vanskelig, da de ikke har en funksjonell regjering, og er svært ødelagt av borgerkrig. De lever i et land der de sosiale normene er kraftig ødelagte, og der kvinnesynet tilhører middelalderen. Selvsagt blir det da vanskelig når de kommer til et annet land, der de må tilpasse seg et fungerende samfunn. Det vil si at hver enkelt flyktning burde hatt en veldig tett oppfølging. Desverre har det nok gått litt for lang tid før man innså dette..

Ja, akkurat dette virket merkelig å trekke frem, ingen tvil om at Helskog er i overkant svak for USA, det skal jeg si meg helt enig i. Poenget er dog fortsatt det samme, og det er at USA har fått til en vesentlig bedre integrering av somaliere enn det vi har gjort i Norge.

Dette er helt klart veldig sant!
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!