Skrevet av Emne: FRP; En vits slik jeg ser det.::  (Lest 12601 ganger)

janne

  • Gjest
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #45 : 22. august 2009, 19:39 »
Det er flere her som snakker som om man kun har to alternativer, enten de rød-grønne ELLER Frp..... Det finnes da vitterlig flere andre partier enn Frp på den borgerlige siden. Kanskje man kan ta en titt på partiprogrammene til de ulike partiene, og ut i fra det finne SITT parti. Jeg mener det blir helt feil å bestemme seg ut ifra det man leser i media, på et forum eller hører på tv på en eller annen debatt. Det eneste man hører i disse dagers debatter er hvor dårlig de andres politikk er. Politikerne ser ut til å "glemme" å presentere sin EGEN politikk på en lettfattelig måte slik at folk kan velge riktig for seg selv og sine. Vi har alle ulike prioriteringer, som selvsagt gjenspeiles i de valg man tar. Men når valgene blir tatt på helt feil grunnlag syns jeg det er trist.

Jeg oppfordrer herved ALLE som benytter stemmeretten sin, til å lese partiprogrammene, og sette seg litt inn i hva hvert enkelt parti står for. I tillegg anbefaler jeg å gjøre seg noen tanker om HVORDAN de ulike partiene skal klare å holde det de lover (skal man gi noe i den ene enden, må man gjerne kutte i en annen.....HVOR skal kuttene gjøres). På DEN bakgrunn kan man så levere sin stemme mandag den 14. september med god samvittighet.

tfildaed

  • Gjest
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #46 : 23. august 2009, 10:51 »
de lovet full barnehagedekning. og var det ikke kristin halvorsen som skulle gå av hvis de ikke klarte det? hun sa ihvertfall hun skulle gå av hvis de ikke oppnådde et av løftene sine.
hun sitter fremdeles.... det vil si at hun er en løgner.

og når du nevner de som lover hele tiden og at det ikke skjer noe,regner med du tenker på frp,de har aldri sittet i regjering.så i dette tilfelle har de aldri brutt sine løfter.

Oslo og Bergen som er styrt av bla. Høyre og FRP har ikke klart 100% barnehage dekning fordi de ikke ønsker det nettopp for å gi Halvorsen en på tygga(dumt av Halvorsen å være så bastant, minner meg om 36,9)


Du bekymrer deg for når oljen tar slutt og alikevell så er du for mer forskning på fornøybar energi?

En senior rådgiver ved Mckinsey jeg kjenner sier at Saudi Arabia ikke har begynnt leting etter olje i innlandet enda og at det er mye olje igjen, det er større sjanse for at det finnes en bedre alternativ energivarant før oljen er borte. Man utvikler hele tiden nye metoder for å utvinne mer i brønnene.

For at høyre skal reise seg må de kvitte seg med BMI-Erna og Jan Tore "talentløse" Sanner makan til udugelig to-spann skal du lete lenge etter.
Noe annet med Høyre er at de fleste Høyre-velgerne vil ha Foss som leder, det er altfor lenge siden de hadde Willoch og Syse.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #47 : 23. august 2009, 12:08 »
Synes dagens måte å styre landet på er en vits, sier ikke nødvendigvis jeg skal stemme frp, men forandring, ja det trengs. Alkoholavgiftene som du mener er så bra foreksempel, det mener jeg bare er tull, skal da kunne få kjøpe seg en øl ute på byen uten å betale 70 spenn for den mener nå jeg.
Finnes steder som selger øl for 20-etellerannet. Hvilket impliserer at det er i allefall 40-50 kroner i marginer hvis man selger øl til 70 spenn. For en del år siden tror jeg det billigste det gikk an å selge en øl (uten marginer) var 12 eller 16 kroner, da inklusive det øl koster fra bryggeriet pluss avgifter. Sikkert litt høyere nå, men ikke 70 spenn. Greit at vi har avgifter på øl, men det som gjør uteliv dyrt er nok heller husleie for lokaler, lønninger til ansatte, samt profitt.

Dessuten med alle de gratis godene vi har nå, så er det mange av dem som ikke fungerer. Foreksempel hadde jeg inngrodd tånegl, og ventelista for å operere noe som tar dem maks 5 minutter var på et og et halvt år. Vet ikke helt jeg, men man kan ikke gå rundt med sånn i så lang tid. Så det ender opp med at man må bruke private klinikker uansett. Folk sitter jo i over et år på venteliste også for nesten akutte hjertesituasjoner..
Vi bruker allerede mer enn nok penger på helse (vi ligger vel i toppen når det gjelder kroner på helse per kapita), men vi ligger åpenbart ikke i toppen når det gjelder å få mest valuta for pengene. Du foreslår privatisering som en løsning.

Jeg har mer tro på å få sparket vekk legeforening-juntaen fra å styre inntaket på medisinstudiet. Flere leger ville gitt litt mer markedsdynamikk:
- man kunne fått ned legelønningene (ingen grunn til at offentlig ansatte leger skal tjene mer enn statsministeren).
- man kunne få dekket alle legestillinger, såpass at de som jobber som leger ikke trenger å jobbe 80 timer i uken.
- man kunne sparket ubrukelige leger uten å være redd for å ikke få dekket stillingen.
- og best av alt, man hadde sluppet bukken og havresekken.

"minuset" er at vi får noen arbeidsledige ubrukelige leger, men sånn er det i alle andre yrker også.

Føler man betaler og betaler og får omtrent aldri noe igjen for det. Allikavel hører man om at særorganisasjoner som nynorsk foreningen og slikt får millioner av våre skattepenger til å bruke på tullet sitt, gjør meg direkte kvalm!
Bruker du ikke offentlige veier? Drar du ikke nytte av offentlig veibelysning? Har du ikke fått skolegang? Har du aldri vært hos legen (tror du egenandelen dekker de faktiske utgifter)?

Problemet er at folk tar ting for gitt.

I f.eks Nederland har man lavere skatt, men man må ha privat sykeforsikring. Hvis man summerer sammen disse to postene, så blir det fort mer enn hva man betaler i skatt i Norge.

Enig i mye av dette.

I utdanningssektoren er det stort forbedringspotensiale, uten å måtte gå veien om privatisering. Forskning burde også bevilges mer penger, spesielt i retning fornybare ressurser og fremtidsrettet teknologi. En tendens som stadig blir sterkere er at flere forskerutdanninger/doktorgrader i tekniske fag blir utført av mennesker som tar med seg kompetansen ut av landet, bl.a asiater. Man kan ikke tvinge late nordmenn til å ta høyere utdannelse, men vi kan legge til rette for at disse menneskene forblir i norsk industri, slik at vi nyter godt av kompetansen som vi sponser.
I den del av forsknings-Norge jeg kjenner til så er det ikke mange asiater jeg har møtt... Høres ut som argumentasjon fra USA.

Derimot så er det en del stipendiater og post-doc'er fra EU-land (og en eller to fra India), og jeg kjenner til flere norske stipendiater og post-doc'er som tar sin utdannelse i EU-land eller USA.

Det er faktisk halvveis et krav at i en akademisk karriere har hatt flere utenlandsopphold,

anbefaler også at alle leser 4 års rapporten til den sittende regjering.
rofl

Jepp, der finner du et kritisk syn...


Ja, og etter å først ha stemplet ambulanse-sjåførene som rasister, for deretter å benekte dette da de ble frikjent for rasisme-anklagene løy hun igjen. Da begynte jeg sterkt å mislike den damen. Først var hun delaktig i å nesten drive to mennesker i sin grav, og så ba hun ikke om unnskyldning en gang etterpå.

Synes det har vært en hel del tabber begått av privatpersoner i regjeringen; Kristin Halvorsens løgner, Jonas Gahr Støres løgn i forbindelse med karikatur-striden, Ramin Osmundsens løgn, Saerea Khans løgn, helsesektorsaken med Bjarne Håkon Hansen, stabburet til Åslaug Haga og Knut Storberget i hijab-saken
Det har i allefall vært 4 underholdende år... Det litt bitre er at slike episoder ikke får noen konsekvenser.


En senior rådgiver ved Mckinsey jeg kjenner sier at Saudi Arabia ikke har begynnt leting etter olje i innlandet enda og at det er mye olje igjen, det er større sjanse for at det finnes en bedre alternativ energivarant før oljen er borte. Man utvikler hele tiden nye metoder for å utvinne mer i brønnene.
Hvordan i allverden vet en rådgiver ved McKinsey noe om uoppdagede oljeforekomster? Han kan selfølgelig tro det, men å tillegge det noe vekt?

tfildaed

  • Gjest
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #48 : 23. august 2009, 13:54 »
Finnes steder som selger øl for 20-etellerannet. Hvilket impliserer at det er i allefall 40-50 kroner i marginer hvis man selger øl til 70 spenn. For en del år siden tror jeg det billigste det gikk an å selge en øl (uten marginer) var 12 eller 16 kroner, da inklusive det øl koster fra bryggeriet pluss avgifter. Sikkert litt høyere nå, men ikke 70 spenn. Greit at vi har avgifter på øl, men det som gjør uteliv dyrt er nok heller husleie for lokaler, lønninger til ansatte, samt profitt.
Vi bruker allerede mer enn nok penger på helse (vi ligger vel i toppen når det gjelder kroner på helse per kapita), men vi ligger åpenbart ikke i toppen når det gjelder å få mest valuta for pengene. Du foreslår privatisering som en løsning.



"minuset" er at vi får noen arbeidsledige ubrukelige leger, men sånn er det i alle andre yrker også.
Bruker du ikke offentlige veier? Drar du ikke nytte av offentlig veibelysning? Har du ikke fått skolegang? Har du aldri vært hos legen (tror du egenandelen dekker de faktiske utgifter)?

Problemet er at folk tar ting for gitt.

I f.eks Nederland har man lavere skatt, men man må ha privat sykeforsikring. Hvis man summerer sammen disse to postene, så blir det fort mer enn hva man betaler i skatt i Norge.
I den del av forsknings-Norge jeg kjenner til så er det ikke mange asiater jeg har møtt... Høres ut som argumentasjon fra USA.

Derimot så er det en del stipendiater og post-doc'er fra EU-land (og en eller to fra India), og jeg kjenner til flere norske stipendiater og post-doc'er som tar sin utdannelse i EU-land eller USA.

Det er faktisk halvveis et krav at i en akademisk karriere har hatt flere utenlandsopphold,
rofl

Jepp, der finner du et kritisk syn...

Det har i allefall vært 4 underholdende år... Det litt bitre er at slike episoder ikke får noen konsekvenser.

Hvordan i allverden vet en rådgiver ved McKinsey noe om uoppdagede oljeforekomster? Han kan selfølgelig tro det, men å tillegge det noe vekt?

McKinsey er et av verdens ledende rådgivningsselskap, han jeg kjenner er så smart at vi vitser om at han itervjuet de og ikke omvendt, han tjener mer én fotballproffer på kontinentet og vil sikkert jobbe til han er 70 kontra 33-35------
Det ble spådd at verden ville produsere mindre olje fom 2000, hvis man ser på Hubbert's Peak i forhold til Norge så var den rimelig rett frem til 2006 for så å bomme ganske mye siste 3 år.
Saudi Arabia trenger ikke lete etter olje på innlandet fordi de har mer én nok til produskjon idag, de venter på enda bedre tider, men de glemmer at det kommer nye funn i Nord-Amerika og at alternativer dukker opp.
Many oil producing nations do not reveal their reservoir engineering field data, and instead provide unaudited claims for their oil reserves. The numbers disclosed by some national governments are suspected of being manipulated for political reasons.[4] http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_reserves

Statestikken er basert på beviste reserver og ikke et estimat da det kan være umulig å gjette.....

http://www.edmunds.com/advice/fueleconomy/articles/105512/article.html

Hubbert's Peak baserte seg på at produskjonen begynte å snu i 2000, men enkelte mener at 2036 er mer sannsynlig med dagens kunnskap. Vi har også opplevd 2 tilbakeslag i verdensøkonomien de siste 10år som har påvirket etterspørselen etter olje.(9.11 og finanskrisen)

Jeg har mer tro på å få sparket vekk legeforening-juntaen fra å styre inntaket på medisinstudiet. Flere leger ville gitt litt mer markedsdynamikk:
- man kunne fått ned legelønningene (ingen grunn til at offentlig ansatte leger skal tjene mer enn statsministeren).
- man kunne få dekket alle legestillinger, såpass at de som jobber som leger ikke trenger å jobbe 80 timer i uken.
- man kunne sparket ubrukelige leger uten å være redd for å ikke få dekket stillingen.
- og best av alt, man hadde sluppet bukken og havresekken.
"minuset" er at vi får noen arbeidsledige ubrukelige leger, men sånn er det i alle andre yrker også.
Bruker du ikke offentlige veier? Drar du ikke nytte av offentlig veibelysning? Har du ikke fått skolegang? Har du aldri vært hos legen (tror du egenandelen dekker de faktiske utgifter)?

Helt klart et poeng, de skaper unødvendig overtid og sløsing med midler.
En lege som har fast ansettelse 37,5t pr uke og i tillegg tar ei bakvakt uke med 3xvanlig lønn blir helt skrullete.
Noe annet er hvordan pasientskade-erstattning og feilbehandling blir behandlet med venners venner og venner(kameraderi)

Når alt er betalt av nødvendigheter sitter den gjevne mann i Norge med mer kjøpekraft én de aller fleste i verden, ingen land i verden er eienandelen på boliger så stor som i Norge, vi får faktisk skrive av 28% av rentene på skatten også.

I USA kostet en øl på byen 2,50$ når jeg var der og en drink 8$
Tilsvarende i Norge da var ca 50 og 80 NOK på en vanlig uteplass.
DVS at en vanlig mann i USA får mellom 2-4 øl for 1 brutto timelønn.
I Norge mellom 2-3
For sprit blir det ca 0,6-1,25 drinker i USA
Norge ca 1,25-2 drinker
Moralen blir da: drikker du øl flytt til USA, drikker du sprit bli i Norge og dra på sydenferie, der hvor de ansatte tjener 20kr timen.............

tfildaed

  • Gjest
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #49 : 23. august 2009, 14:03 »
Når det gjelder prisen på alkohol i Norge på uteplasser så kan det sies at mindre én 10% av uteplassene tjener penger eller har overskudd.
Lett å ha billig øl hvis du har ei brun kneipe uten underholdning, uten service uten noe annet en sigarettdampende petterøs venner.........

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #50 : 23. august 2009, 18:31 »
Når det gjelder prisen på alkohol i Norge på uteplasser så kan det sies at mindre én 10% av uteplassene tjener penger eller har overskudd.
Lett å ha billig øl hvis du har ei brun kneipe uten underholdning, uten service uten noe annet en sigarettdampende petterøs venner.........
Hvor har du det tallet fra? Og det at de ikke har overskudd betyr ikke at det er dårlig butikk, bare at de vet å føre regnskap.

Poenget mitt er at det er ikke alkoholavgiftene som gjør at man selger halvlitere til 70-100 spenn. Det er vel heller at folk er villige til å betale det.

Et totalt kutt i alkoholutgiftene hadde redusert prisen en 10'er eller noe slikt for serveringsstedet, som igjen kunne økt profitten sin (jfr halv matmoms og hvilken reell reduksjon i utgifter for konsumenter dette gav). Så da ville man kanskje fått øl 5kr billigere.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #51 : 23. august 2009, 18:46 »
McKinsey er et av verdens ledende rådgivningsselskap, han jeg kjenner er så smart at vi vitser om at han itervjuet de og ikke omvendt, han tjener mer én fotballproffer på kontinentet og vil sikkert jobbe til han er 70 kontra 33-35------
Samme gjengen som har skapt finanskrisen skal kunne vite om uoppdagede oljereserver... Har man ikke gjort prøveboringer så vet man lite om hva som er under bakken. Har man ikke skutt seismikk vet man absolutt ingenting, og det å tolke seismikk er alt annet enn eksakt viten.

Det ble spådd at verden ville produsere mindre olje fom 2000, hvis man ser på Hubbert's Peak i forhold til Norge så var den rimelig rett frem til 2006 for så å bomme ganske mye siste 3 år.
Hubbert's peak sier vel ikke noe mer enn at utvinningsraten vil følge en klokkeformet kurve, men den som bruker kurven må finne et estimat for toppunktet. Så Hubbert's peak-modellen har ikke nødvendigvis bommet, det er vedkommende som har brukt modellen som har bommet på toppunktet.


Saudi Arabia trenger ikke lete etter olje på innlandet fordi de har mer én nok til produskjon idag, de venter på enda bedre tider, men de glemmer at det kommer nye funn i Nord-Amerika og at alternativer dukker opp.
Many oil producing nations do not reveal their reservoir engineering field data, and instead provide unaudited claims for their oil reserves. The numbers disclosed by some national governments are suspected of being manipulated for political reasons.[4] http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_reserves

Statestikken er basert på beviste reserver og ikke et estimat da det kan være umulig å gjette.....
Selv om det er umulig å gjette, så vet en eller annen smarting i McKinsey svaret?

Nå er jeg veldig kritisk her, men jeg er generelt kritisk til verdien av rådgivere. Både rådgivere med og uten mensa-medlemskap.

Men poenget er vel at oljen er en endelig ressurs, og det er vel ganske akseptert at det utslipp av klimagasser med høy sannsynlighet påvirker miljøet? Hvis ja, så bør man jo fortest mulig prøve å finne på et alternativ. Og hvis/når dette alternativet kommer, så bør Norge ha noen andre bein å stå på en olje, for den kommer til å bli lite verdt.

tfildaed

  • Gjest
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #52 : 24. august 2009, 00:15 »
Samme gjengen som har skapt finanskrisen skal kunne vite om uoppdagede oljereserver... Har man ikke gjort prøveboringer så vet man lite om hva som er under bakken. Har man ikke skutt seismikk vet man absolutt ingenting, og det å tolke seismikk er alt annet enn eksakt viten.
Hubbert's peak sier vel ikke noe mer enn at utvinningsraten vil følge en klokkeformet kurve, men den som bruker kurven må finne et estimat for toppunktet. Så Hubbert's peak-modellen har ikke nødvendigvis bommet, det er vedkommende som har brukt modellen som har bommet på toppunktet.


Saudi Arabia trenger ikke lete etter olje på innlandet fordi de har mer én nok til produskjon idag, de venter på enda bedre tider, men de glemmer at det kommer nye funn i Nord-Amerika og at alternativer dukker opp.
Many oil producing nations do not reveal their reservoir engineering field data, and instead provide unaudited claims for their oil reserves. The numbers disclosed by some national governments are suspected of being manipulated for political reasons.[4] http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_reserves
Selv om det er umulig å gjette, så vet en eller annen smarting i McKinsey svaret?

Nå er jeg veldig kritisk her, men jeg er generelt kritisk til verdien av rådgivere. Både rådgivere med og uten mensa-medlemskap.

Men poenget er vel at oljen er en endelig ressurs, og det er vel ganske akseptert at det utslipp av klimagasser med høy sannsynlighet påvirker miljøet? Hvis ja, så bør man jo fortest mulig prøve å finne på et alternativ. Og hvis/når dette alternativet kommer, så bør Norge ha noen andre bein å stå på en olje, for den kommer til å bli lite verdt.

Smartingen er i en posisjon hvor kunnskapen faller han for øret..............

Så Hubbert's peak er en modell man tilpasser det man ønsker??? Norsk oljeproduskjon styres av tilbud og etterspørsel og den aviker fra den modellen da det var oppgang i 06-07-08. nedgangen i 01-02-03---> kan vel skyldes 9.11.......... minner meg om dommedag da 144' fra Jehovas vinner i lotto.......

Jeg har jobbet som rådgiver, 95% av de jeg var i kontakt hadde generelt ingen kunnskap om det faget jeg jobbet med, og de ble svært overrasket over hvor lite de visste. Folk blir lurt til å tro at billig er best og at de som har kunnskapen er et fordyrende mellomledd(mellomlevradører av finansielle tjenester er det. av værste sort)

Det er jo ikke sikkert Saudi Arabia har fortalt noen offisielt om sine funn, men tystere og informanter finnes overalt....... Hvorfor skulle de fylle markedet med mer olje slik at prisen blir lavere?Huh

Finanskrisen skyldes i hovedsak grådige banker som lånte ut penger til eiendom, å beskylde McKinsey for det skal du slite med å argumentere for.........

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #53 : 24. august 2009, 08:14 »
Smartingen er i en posisjon hvor kunnskapen faller han for øret..............
Såfremt det ikke er skutt seismikk og gjort prøveboringer så er det ikke så veldig mye kunnskap som kan falle han for øret...

Men jeg utelukker ikke at det er olje der, selfølelig.

Så Hubbert's peak er en modell man tilpasser det man ønsker??? Norsk oljeproduskjon styres av tilbud og etterspørsel og den aviker fra den modellen da det var oppgang i 06-07-08. nedgangen i 01-02-03---> kan vel skyldes 9.11.......... minner meg om dommedag da 144' fra Jehovas vinner i lotto.......
F.eks. http://en.wikipedia.org/wiki/Hubbert_peak_theory

Hubbert's peak er en generell modell for formen på kurven for oljeproduksjon, og gitt et topp-punkt så får man en spesifikk modell. Så for å anvende Hubbert's peak-modellen på f.eks Norsk oljeutvinning, så må man anta et tidspunkt for maksimal produksjon.

Men modellen er enkel virker det som, siden den, så vidt jeg kan se, modellerer utvinning med konstant etterspørsel samt politiske føringer, så da vil ikke forandringer i dette reflekteres i modellen.

Men det som jeg ikke ser helt, er hva argumentet her for at dette har noe med FRP å gjøre?

Jeg har jobbet som rådgiver, 95% av de jeg var i kontakt hadde generelt ingen kunnskap om det faget jeg jobbet med, og de ble svært overrasket over hvor lite de visste. Folk blir lurt til å tro at billig er best og at de som har kunnskapen er et fordyrende mellomledd(mellomlevradører av finansielle tjenester er det. av værste sort)
Rådgiver innen finans?

Det er jo ikke sikkert Saudi Arabia har fortalt noen offisielt om sine funn, men tystere og informanter finnes
overalt....... Hvorfor skulle de fylle markedet med mer olje slik at prisen blir lavere?Huh
Et annet scenario er at de ser at de ser at en alternativ energikilde kan komme, og når denne kommer, så vil de brenne inne med det de har igjen av olje. Så de prøver å realisere så mye av den potensielle kapitalen de har (=olje) mens den har verdi.

Dette viser en litt dyster side av Norge som oljenasjon. Egentlig så er det i Norges (og alle oljeprodusenters) interesse at det IKKE forskes på alternative energikilder slik at kapitalen u-utvunnet olje representerer ikke forsvinner. En slik stratetegi er selfølgelig moralsk tvilsom sett i lys av miljøproblemer.

Så man kan begynne å lure på om forskningen i Norge på alternativ energi er mer for å tilfredsstille miljøvernere enn et reellt ønske om å finne en alternativ energikilde. Resultatene foreløpig er jo ikke akkurat overveldende. Og det kuriøse er hvorfor vi ikke satser hardt på å forske på thorium-kraftverk, vi har massevis av thorium og dette vil kunne skape kjernekraftverk med et drivstoff som har halveringstid som måles i år og ikke i tusener av år.

Finanskrisen skyldes i hovedsak grådige banker som lånte ut penger til eiendom, å beskylde McKinsey for det skal du slite med å argumentere for.........
Jeg beskylder ikke McKinsey, men bankene alene er vel ikke skylda her. Mange har gitt råd, ta en titt på Terra.

Utlogget KjellV

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10


Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #55 : 24. august 2009, 10:26 »

".. og de vil kutte ned bevilngingene til Kredittilsynet, Tolletaten og Skatteetaten". Er dette for å tekkes hvitsnippforbrytere, grensehandlere med for mye kjøtt i bagasjerommet og brukere av sort arbeidskraft?

Utlogget KjellV

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #56 : 24. august 2009, 12:40 »
Bingo

tfildaed

  • Gjest
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #57 : 24. august 2009, 15:03 »
Det beste med FRP er at de fleste som stemmer på de(uføre, lavtlønnede, u-utdannede mm) vil ikke tjene noe på FRP, men de vil få det vanskeligere.
Tenk på Finnmark, de stemmer snart 50% FRP og nettopp FRP har kalt Finnmarkingene late for noen år siden.......

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #58 : 24. august 2009, 15:35 »
Det beste med FRP er at de fleste som stemmer på de(uføre, lavtlønnede, u-utdannede mm) vil ikke tjene noe på FRP, men de vil få det vanskeligere.
Tenk på Finnmark, de stemmer snart 50% FRP og nettopp FRP har kalt Finnmarkingene late for noen år siden.......
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

tfildaed

  • Gjest
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #59 : 29. august 2009, 20:39 »
Jeg tror til og med at mange frp-velgere rygget noen skritt av 100 punktslista til frp, frp vil selge arvesølvet til sine venner, frp og høyre klarte faktisk å selge Trondheim E-verk for 5,5milliarder, idag er det verdt det dobbelte etter ca 5år, samt at det avga god avkastning til en tom kommunekasse vært eneste år.
De sier at de ikke vil selge seg ut av statoil, telenor mm. men få nye aktører inn på banen uten for mye statlig styring, hvem faan vil gi fra seg to melkekyr som skaffer så mye inntekter til landet hvert eneste år, samt gi fra seg kontrollen over det som skjer.........

FRP=hjemme alenefest for konfirmater..........................

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!