Her er mitt sammendrag:
Slik jeg ser det bør bønder være i harnisk fordi det norske landbruket skal så godt som avskaffes. Hvordan skal det norske landbruk avskaffes?
Frp kommer ikke til å fjerne subsidiene med det første, og du burde ha større tiltro til at det norske landbruk faktisk klarer seg uten soveputa "subsidiering". Mange bønder tjener faktisk godt, men det viste du kanskje ikke? Folk i distriktene bør være i harnisk fordi FrP vil stoppe økonomiske utjevninger mellom kommuner i Norge senke støtte til regional utvikling og nyskapning.
Du vil med andre ord ikke få en regional utvikling og nyskapning med bedre infrastruktur? Det vil du iallefall aldri få med AP ved roret
Hva mener du egentlig med at Frp er imot regional utvikling og nyskapning? Det blir bare påstander fra din side. Arbeidere bør være i harnisk fordi FrP vil fjerne rettigheter som har blitt kjempet frem av våre besteforeldre og oldeforeldre gjennom mange tiår.
Enig Kriminelle bør være i harnisk fordi de vil bli møtt med mye hardere straff fremfor sårt trengt behandling og hjelp til å komme seg ut av en kriminell tilværelse.
Tror du virkelig "rehabilitering" i seg selv har en forebyggende effekt mot kriminalitet? Samfunnstraff er liksom ikke så avskrekkende. Kulturarbeidere og frivillige bør være i harnisk fordi Frp vil kutte i økonomiske overføringer til frivillige kulturarrangører og kunstnere.
Imotsetning til AP har FRP baller til å innrømme hvor de skal ta kuttene fra. Jeg kan ikke på død og liv fatte hvorfor det er jeg som skattebetaler som skal betale kunstnere. Det er ikke en offentlig oppgave. Hilsen kunststudent
hvorfor Samer bør være i harnisk fordi FrP vil legge ned Samtinget og så og si kutte all økonomisk støtte.
Hvorfor er egentlig sametinget så viktig i 2009? Aleneforeldre bør være i harnisk fordi stønader til enslige foreldre skal kuttes ned. Enslige bør være i harnisk fordi FrP på generelt grunnlag setter samboere/gifte/kjernefamilien høyere enn mennesker som lever alene.
Hvordan da? Familier bør være i harnisk fordi FrP vil kutte grunnskolen med ett år, skolefritidsordninger skal selvkostfinansieres av foreldrene samt at drift av skolefritidsordningene skal overlates til foreldre og frivillige.
Klarte meg utmerket uten SFO. Trenger vi virkelig enda en så stort ressurssluk i dette velferdssamfunnet, hvor kun halvparten av oss bidrar (og kun 30% av ikke vestlige innvandrere) Homofile bør være i harnisk fordi FrP vil fjerne felles ekteskapslov.
Enig Studenter bør være i harnisk fordi FrP vil avskaffe Lånekassen og privatisere studielånet.
Og hva innebærer egentlig dette? Folk flest bør være i harnisk fordi FrP vil at Politiutdannelsen skal være ettårig
I USA har de 3mnd politiutdannelse. "Vi ønsker en politiutdanning i flere trinn. På denne måten kan en få flere politifolk raskere inn i sektoren, og en kan differensiere arbeidsoppgavene mer i forhold til utdanningen. En trenger ikke bruke høyskoleutdannede politifolk til å motta anmeldelser, men legge til rette for å gi andre skolering til å kunne håndtere dette arbeidet. En må spesialisere de ulike oppgavene som finnes innenfor politiet, og få inn andre faggrupper til å utføre oppgaver som ikke må løses av utdannede politifolk. " www.frp.no
, avskaffe UP
Det blir fortsatt politi i trafikken, gjøre alkohol billigere og lettere tilgjengelig til større deler av døgnets tider slik at vi får enda flere alkoholikere og alkoholrelaterte voldsepisoder
Ikke med mer politi?, og sist men jaggu ikke minst: selge olja og vannkraften (les: Statoil og Statkraft) som er kilden til våre enorme rikdom. Og det er ikke alt.
Jeg klarer ikke se hvem i himmelens navn som skal tjene på dette. Folket som helhet?
Hvem vil da tjene på det? For (enkelt)grupper må jaggu ofre mye.
Bare les det, les partiprogrammer og gjør opp en egen mening. Godt valg!
http://www.aftenbladet.no/innenriks/politikk/1070483/100_innvendringer_mot_Frp.htmlså for et annet syn på saken:
http://www.frp.no/?module=Files;action=File.getFile;ID=32006