Skrevet av Emne: FRP; En vits slik jeg ser det.::  (Lest 12591 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #15 : 20. august 2009, 12:23 »
Nå skal ikke jeg legge ut om sosialismen (eller kommunismen om det er det du egentlig mener) og kapitalismen, for dette kan jeg lite om. Slik jeg har forstått det så representerer disse ytterpunktene, mens alle(?) brukte ideologier befinner seg et eller annet sted i mellom. Det er sikkert en del på forumet som kan forklare dette. Uansett så er en slik betraktningsmåte feil, man går ikke nødvendigvis mot sovjet om man ser feilene med amerikansk politikk.
Poenget er jo at begge ytterpunkter har sine fordeler og ulemper, og at det blir feil å bare belyse de negative sidene ved et av ytterpunktene. Men målet til trådstarter er jo selvsagt og svartmale et parti, i dette tilfellet FrP, som ikke har meninger som sammenfaller med hans. Da er selvsagt beste fremgangsmåte å finne frem til alle de negative sakene dette partiet fører, og ikke nevne de positive. Når trådstarter i tillegg ikke helt har forstått hva FrP står for og skriver hva han MENER at FrP står for så blir det litt feil. Det er dette jeg reagerer på.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

tfildaed

  • Gjest
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #16 : 20. august 2009, 12:35 »
Jeg er enig med mange av trådstarters synspunkter. Synd de rød-grønne har en innvandings, integrerings, og kriminalpolitikk på sikt kan gjøre landet vårt ubehagelig å leve i. Ellers har de gjort mye bra for fordeling av goder. Et lite, oljerikt land som Norge burde kunne med litt mer strikt politikk på de nevnte punkter vært det nærmeste man kommer et perfekt samfunn. Fremdeles har vi det veldig bra, men jeg frykter det kan forverre seg. Men på endel punkter vil det det med en blå regjering også... Hm, kanskje jeg skulle startet mitt eget parti som:

- Ville opprettholde velferdsstaten, men kutte kontatstøtten
- Satset på forskning fornybare, miljøvennlige energialternativer
- I minst mulig grad ville privatisere skolen, men som sørget for at prinsippet om tilpasset opplæring i den offentlige skolen gjaldt alle, også de flinkeste elevene
- Kuttet all støtte til alle former for religiøse skoler
- Økte straffene for grov kriminalitet som vold, voldtekt, ran osv
- Bremset innvandringen, kastet ut alle kriminelle asylsøkere uten statsborgerskap, og innførte en prøveperiode på 5 år for personer har fått Norsk statsborgerskap
- Konsekvent nektet å tillate en masse spesialtilpasninger til religiøse minoriteter
- Satset på god norskundervisning og orientering om norske forhold, hvor en må avlegge prøve som går på forståelse av det norske samfunn
- Økte ressursene til politiet
- Kuttet bistand til land der pengene ikke kommer folket til gode, men en korrupt diktator. Ellers opprettholde bistanden

Enig i mye med begge.

Desverre går mye U-hjelp i lomma til korrupte ledere, alle bistands midler burde vært kanalisert via norske grupper som Norad ol.

Problemer rundt invandringene har vært der med nåværende regjering og tidligere Bondevik regjeringer og vil forbli om ikke frp får 50%++ ved valget.
Høyre vil ikke slå handa av invandrene(billig arbeidskraft til fiffen;o))
Krf og Venstre vil ikke sammarbeide med de så da blir det nok ikke endringer med det første.
Dessuten er det lovverket som er problemet og det tar tid å endre det uten å ramme "de god invandrene"
Jeg har 2 små i barnehage og sparer ca 3000,- pr mnd i forhold til min bror for 4 år siden, vi betaler heller ikke mer skatt én før, folk i Norge kan generelt svært lite om skatt og om prosent regning.
En jeg kjenner som tjente ca 1mill fortalte at han skattet 42% av lønnen sin, jeg vet du skal tjene mye mer én det for å komme på det nivået når du er gift og har barn samt boliglån.
For morro skyld ba jeg han slå opp seg selv i skattelisten, der sto det 293' i skatt, han hadde regnet skatten etter alle fradrag, men det blir feil. 29,3% skatt betalte mannen, dvs at han hadde 58.000,- pr mnd netto, stakkars jævel........
I USA kostet en lege-visit  i 2001, 165$, forsikringene har så høye egenandeler at 50% av de som har det ikke kan bruke den, samt 50mill som ikke har noe forsikring i det hele tatt.

Jeg gikk på et college som var i midt skjiktet prismessig, 12.000$ i tuition fee idag er det på 16.000$ husk at en dollar i USA er ca det det samme fordi om valutaen svinger i forhold til annen valuta.

Alkohol og bensin er faktisk rimelig i Norge i forhold til lønnen vi mottar, dessuten så finnes det god statestikk på hva som skjedde i Estland etter at bensinstasjonene sluttet å selge alkohol etter 2400 om kvelden.

FRP lukker det blinde øyet til svært mye og snakker om at den enkelte bør ta ansvar for egne handlinger, det vet vi svært mye om at ikke fungerer, hvorfor vil vi trenge politi om frp kommer til makten, nettopp fordi folk ikke tar ansvar for egen handling og USA er premie-eksemplet på frie markedskrefter, bare se på National Rifle Association hvordan de promoterer våpen og frykt for å øke våpensalget.

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #17 : 20. august 2009, 13:24 »
Do it. Hvilken stilling tar du til statsreligion, ville den blitt avskaffet?

Hm, det har jeg ikke tenkt så mye på, så i utgangspunktet vil jeg si at det skal avgjøres ved folkeavstemning.

Partiet ville forøvrig gått inn for å beholde dagens styringsform med konstitusjonelt monarki

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #18 : 20. august 2009, 17:47 »
Hm, det har jeg ikke tenkt så mye på, så i utgangspunktet vil jeg si at det skal avgjøres ved folkeavstemning.

Partiet ville forøvrig gått inn for å beholde dagens styringsform med konstitusjonelt monarki

kan vi ikke avskaffe monarkiet og gjøre deg til president? virker mer fornuftig enn hele det norske storting tilsammen.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #19 : 20. august 2009, 21:14 »
.

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #20 : 20. august 2009, 21:38 »
kan vi ikke avskaffe monarkiet og gjøre deg til president? virker mer fornuftig enn hele det norske storting tilsammen.

Klareste honnøren jeg har gitt, hehe... En spesiell ministerpost du er interessert i, i regjeringen som skal styre landet fra 2013 og fremover?

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #21 : 20. august 2009, 21:44 »
Klareste honnøren jeg har gitt, hehe... En spesiell ministerpost du er interessert i, i regjeringen som skal styre landet fra 2013 og fremover?

vil gjerne være minister for ivaretagelse av den norske kultur.
min oppgave vil da være og få hele norge til og bli like nasjonalistiske som usa.
vi skal stå sammen og være stolte av å være norske og fremheve vår egen kultur.
alt av media og presse skal jobbe sammen mot et mål der alle skal yte sitt beste for landet sitt.

slagordet skal være : Et land.et folk.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #22 : 21. august 2009, 11:05 »
anbefaler også at alle leser 4 års rapporten til den sittende regjering.

Ja, jeg er enig med dere, det er store feil i landet, MEN, mange hevder at de ikke har vært gode i det hele tatt.

Les 4 års rapporten, så tror jeg kanskje mange får seg en "aha" opplevelse.

De har gjort veldig mye bra i sin periode denne gangen.


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Tannfeen

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #23 : 21. august 2009, 14:08 »
Et Haiku-dikt fra meg:

FrP er en vits,
men hvis de vinner i høst er det ingen som ler,
foruten de som ikke vet bedre
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #24 : 21. august 2009, 14:17 »
anbefaler også at alle leser 4 års rapporten til den sittende regjering.

Ja, jeg er enig med dere, det er store feil i landet, MEN, mange hevder at de ikke har vært gode i det hele tatt.

Les 4 års rapporten, så tror jeg kanskje mange får seg en "aha" opplevelse.

De har gjort veldig mye bra i sin periode denne gangen.



nettopp det faktum at rapporten kommer fra den sittende regjering og ikke fra en uavhengig kilde tilsier at denne er vridd i positiv retning for partiene den gjelder.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #25 : 21. august 2009, 14:43 »
.

Utlogget Klarks

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 859
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 859

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #26 : 21. august 2009, 14:58 »

Føler man betaler og betaler og får omtrent aldri noe igjen for det. Allikavel hører man om at særorganisasjoner som nynorsk foreningen og slikt får millioner av våre skattepenger til å bruke på tullet sitt, gjør meg direkte kvalm!

ja dette blit altfor dumt Sad

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #27 : 21. august 2009, 15:43 »
Skal du ikke svare meg? Hva synes du om innvandringspolitikken til de rød-grønne?

Innvandringspolitikken ja:)

Jeg ser hull i den, men faktisk, satt i perspekiv, glemmer mange at mange av vårt lands ledende eksperter på mange fagfelt er fra andre land en norge. Leger, forskere, sykepleiere, og ingeniører, vi har mange innvandrere systemet vårt er avhengig av.

Vi må ikke glemme at innvandrere er også alle våre svenske og danske venner som bor i norge også. Svenskene er den største gruppen av innvandrere i norge i dag.

Dersom innvandrere kommer til landet, jobber, betaler sin skatt, og bidrar til samfunnet er de veldig velkomne slik jeg ser det, men enkelte inbiller seg at det bare er elendighet som kommer med innvandring.

Ja, jeg mener faktisk at tungt kriminelle innvandrere bør sendes hjem, og ja, jeg mener at innvandringen bør begrenses intil norge har et funksjoniblet mottaksapparat for disse, men dette er forutsetninger jeg ikke har særlig tro på at den blå siden vil bedre noe stort heller.

Innvandring er en natulig del av utviklingen i norge, der vi med våre snaue 4.8 millioner inbyggere har kapasitet til å ta mot mennesker som trenger det.

Det er noe galt med mottakene, og saksbehandlingstiden på asylsøkere og innvandrere, men slik jeg ser det er egentlig rød grønt alternativ det beste av to onder i den sammenhengen.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #28 : 21. august 2009, 15:46 »
nettopp det faktum at rapporten kommer fra den sittende regjering og ikke fra en uavhengig kilde tilsier at denne er vridd i positiv retning for partiene den gjelder.

4 års rapporten er utarbeidet med konkrete punkter av måloppnåelse som den sittende regjering har gjort.

De har lovet billigere barnehageplasser, reduserte soningskøer, økt bidrag til eldreomsorg etc, og faktisk kan bevise at dette er løfter de har gjort noe med. (i motsetning til dem som bare lover, uten at det noensinne skjer noe)

Og tenk over dette også; den sittende regjering har klart å holde seg ganske bra med tanke på at de under sin periode har opplevd en historisk krisetid i finanssektoren, og det at de har klart det er temmelig respektabelt.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #29 : 21. august 2009, 15:47 »
ja dette blit altfor dumt Sad

Jeg er enig i dette, men endog, du må også tenke på de andre tingene skattepengene våre går til.

Hva med at vi bare betaler hundrelappen når vi går til lege? Sykepenger fra staten? Arbeidsledighetstrygd? Skole/Skolemateriell?

Dette ville ikke vært billig om vi skulle dekke alt selv.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!