Skrevet av Emne: FRP; En vits slik jeg ser det.::  (Lest 12496 ganger)

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #60 : 29. august 2009, 21:05 »
vil gjerne være minister for ivaretagelse av den norske kultur.

Eg e litt "slow". Blitt så gammel at eg husker lite av det jeg lærte på skolen. Norsk kultur? Ivareta? Hva mener du? Kan du fortelle mer om dette? Hva innen norsk kultur har du tenkt å ivareta og fohåpentligvis videreformidle? Utenom det norske språk da seff..Det kommer av seg selv Wink
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #61 : 30. august 2009, 00:27 »
Eg e litt "slow". Blitt så gammel at eg husker lite av det jeg lærte på skolen. Norsk kultur? Ivareta? Hva mener du? Kan du fortelle mer om dette? Hva innen norsk kultur har du tenkt å ivareta og fohåpentligvis videreformidle? Utenom det norske språk da seff..Det kommer av seg selv Wink

norsk kultur anno 1970-80.da man enda kunne kalle afrikanere for negere uten å bli lynsjet,da man bare hadde et flagg i 17mai-toget,da man var stolt av og være norsk,da man ikke ga folk særbehandling pga religion,da det var lov å være uenig i innvandringspolitikk uten å bli stemplet som rasist. osv osv...

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #62 : 30. august 2009, 00:40 »
norsk kultur anno 1970-80.da man enda kunne kalle afrikanere for negere uten å bli lynsjet,da man bare hadde et flagg i 17mai-toget,da man var stolt av og være norsk,da man ikke ga folk særbehandling pga religion,da det var lov å være uenig i innvandringspolitikk uten å bli stemplet som rasist. osv osv...
   

Så det er dette du skriver her som er "norsk kultur" ? Det er kopiert om det blir slettet.. Takk for godt svar :=)
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #63 : 30. august 2009, 00:50 »
norsk kultur anno 1970-80.da man enda kunne kalle afrikanere for negere uten å bli lynsjet,da man bare hadde et flagg i 17mai-toget,da man var stolt av og være norsk,da man ikke ga folk særbehandling pga religion,da det var lov å være uenig i innvandringspolitikk uten å bli stemplet som rasist. osv osv...

Man var mer opplyst på den tiden sant? Fler kanaler på internett osv?? hehe
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #64 : 30. august 2009, 01:14 »
Forresten noen andre her som kan gjøre meg klokere på "norsk kultur"? Og/eller hvordan man kan ivareta/videreføre denne som et godt eksempel? Forklare hvordan man i handling viser feks en sønn/datter hva "norsk kultur" er?
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #65 : 30. august 2009, 01:22 »
Forresten noen andre her som kan gjøre meg klokere på "norsk kultur"? Og/eller hvordan man kan ivareta/videreføre denne som et godt eksempel? Forklare hvordan man i handling viser feks en sønn/datter hva "norsk kultur" er?
Det er vell en viss forskjell på norsk kultur og den norske kulturarven som jeg tror er det du egentlig mener her?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #66 : 30. august 2009, 01:35 »
Det er vell en viss forskjell på norsk kultur og den norske kulturarven som jeg tror er det du egentlig mener her?

Ok! Forklar forskjellen da? Eg vet da faen.. Hva norsk kulturarv er kan hvilken som helst idiot google seg frem til. Men hva er norsk kultur i dag da? Eg spør....Eller enda enklere, hva er kultur?
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget uglypie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #67 : 30. august 2009, 02:50 »
Helt enig med trådstarter! Hvis Frp kommer til makten blir Norge det nye USA. Javel, de har billigere bensin, billigere ditten og datten, men hvor er velferdsstaten? Det er jo derfor det er så forbanna godt å bo i Norge! Det er greit nok at man får bedre råd til hverdagslige ting, men hva skjer dersom man blir syk? Eller når man skal pensjonere seg? Jeg synes nå det er bedre å betale litt mer i skatt, litt mer for mat, litt mer for forsikring osv. Det er rett og slett nydelig å bo i Norge for tiden, hvorfor endre på det?

Utlogget Tannfeen

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #68 : 30. august 2009, 03:16 »
norsk kultur anno 1970-80.da man enda kunne kalle afrikanere for negere uten å bli lynsjet,da man bare hadde et flagg i 17mai-toget,da man var stolt av og være norsk,da man ikke ga folk særbehandling pga religion,da det var lov å være uenig i innvandringspolitikk uten å bli stemplet som rasist. osv osv...

Det er da fortsatt tillatt å være stolt av å være norsk. Bare så så lenge du slenger inn 'sosialist' og 'flerkulturell' i samme setningen.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #69 : 31. august 2009, 00:09 »
Jeg skal prøve å ikke slenge dritt og være nedlatende, men jeg syntes det var såpass mange usakligheter i denne tråden (spesielt i begynnelsen) og meninger som bare er basert på synsing om det norske samfunnet, om norsk politikk og generelt om synet på verden at jeg ikke orket å lese mer. Ja, jeg er svært i mot FrP. Jeg vil faktisk hevde at det er lite jeg er mer i mot enn FrP. Så da er det sagt.

Her følger en liste over hundre ting FrP er for eller mot, skrevet av en Arbeiderparti-kar. Men det er konkrete ting som er enkle å sjekke opp mot fakta. Svært mange av disse tingene er skremmende og er elementer som svært få snakker om når de sier at de stemmer FrP (Det er faktisk ført referanser nederst). Svært mange av disse vil ramme folk som stemmer FrP.

Her er mitt sammendrag:
Slik jeg ser det bør bønder være i harnisk fordi det norske landbruket skal så godt som avskaffes. Folk i distriktene bør være i harnisk fordi FrP vil stoppe økonomiske utjevninger mellom kommuner i Norge senke støtte til regional utvikling og nyskapning. Arbeidere bør være i harnisk fordi FrP vil fjerne rettigheter som har blitt kjempet frem av våre besteforeldre og oldeforeldre gjennom mange tiår. Kriminelle bør være i harnisk fordi de vil bli møtt med mye hardere straff fremfor sårt trengt behandling og hjelp til å komme seg ut av en kriminell tilværelse. Kulturarbeidere og frivillige bør være i harnisk fordi Frp vil kutte i økonomiske overføringer til frivillige kulturarrangører og kunstnere. Samer bør være i harnisk fordi FrP vil legge ned Samtinget og så og si kutte all økonomisk støtte. Aleneforeldre bør være i harnisk fordi stønader til enslige foreldre skal kuttes ned. Enslige bør være i harnisk fordi FrP på generelt grunnlag setter samboere/gifte/kjernefamilien høyere enn mennesker som lever alene. Familier bør være i harnisk fordi FrP vil kutte grunnskolen med ett år, skolefritidsordninger skal selvkostfinansieres av foreldrene samt at drift av skolefritidsordningene skal overlates til foreldre og frivillige. Homofile bør være i harnisk fordi FrP vil fjerne felles ekteskapslov. Studenter bør være i harnisk fordi FrP vil avskaffe Lånekassen og privatisere studielånet.
Folk flest bør være i harnisk fordi FrP vil at Politiutdannelsen skal være ettårig, avskaffe UP, gjøre alkohol billigere og lettere tilgjengelig til større deler av døgnets tider slik at vi får enda flere alkoholikere og alkoholrelaterte voldsepisoder, og sist men jaggu ikke minst: selge olja og vannkraften (les: Statoil og Statkraft) som er kilden til våre enorme rikdom. Og det er ikke alt.
Jeg klarer ikke se hvem i himmelens navn som skal tjene på dette. Folket som helhet? For (enkelt)grupper må jaggu ofre mye.

Bare les det, les partiprogrammer og gjør opp en egen mening. Godt valg!

http://www.aftenbladet.no/innenriks/politikk/1070483/100_innvendringer_mot_Frp.html

så for et annet syn på saken: http://www.frp.no/?module=Files;action=File.getFile;ID=32006
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #70 : 31. august 2009, 00:40 »
oiii.. honnør! mange her i bygda som støtter frp.. men de vet ikkje disse tinga (enda;))! takker!
Westside disciple

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #71 : 31. august 2009, 02:36 »

Her er mitt sammendrag:

Slik jeg ser det bør bønder være i harnisk fordi det norske landbruket skal så godt som avskaffes. Hvordan skal det norske landbruk avskaffes? Frp kommer ikke til å fjerne subsidiene med det første, og du burde ha større tiltro til at det norske landbruk faktisk klarer seg uten soveputa "subsidiering". Mange bønder tjener faktisk godt, men det viste du kanskje ikke?

Folk i distriktene bør være i harnisk fordi FrP vil stoppe økonomiske utjevninger mellom kommuner i Norge senke støtte til regional utvikling og nyskapning. Du vil med andre ord ikke få en regional utvikling og nyskapning med bedre infrastruktur? Det vil du iallefall aldri få med AP ved roret Smiley Hva mener du egentlig med at Frp er imot regional utvikling og nyskapning? Det blir bare påstander fra din side.

Arbeidere bør være i harnisk fordi FrP vil fjerne rettigheter som har blitt kjempet frem av våre besteforeldre og oldeforeldre gjennom mange tiår. Enig

Kriminelle bør være i harnisk fordi de vil bli møtt med mye hardere straff fremfor sårt trengt behandling og hjelp til å komme seg ut av en kriminell tilværelse. Tror du virkelig "rehabilitering" i seg selv har en forebyggende effekt mot kriminalitet? Samfunnstraff er liksom ikke så avskrekkende. Kulturarbeidere og frivillige bør være i harnisk fordi Frp vil kutte i økonomiske overføringer til frivillige kulturarrangører og kunstnere. Imotsetning til AP har FRP baller til å innrømme hvor de skal ta kuttene fra. Jeg kan ikke på død og liv fatte hvorfor det er jeg som skattebetaler som skal betale kunstnere. Det er ikke en offentlig oppgave. Hilsen kunststudent Smiley

hvorfor Samer bør være i harnisk fordi FrP vil legge ned Samtinget og så og si kutte all økonomisk støtte. Hvorfor er egentlig sametinget så viktig i 2009?

Aleneforeldre bør være i harnisk fordi stønader til enslige foreldre skal kuttes ned. Enslige bør være i harnisk fordi FrP på generelt grunnlag setter samboere/gifte/kjernefamilien høyere enn mennesker som lever alene. Hvordan da? Familier bør være i harnisk fordi FrP vil kutte grunnskolen med ett år, skolefritidsordninger skal selvkostfinansieres av foreldrene samt at drift av skolefritidsordningene skal overlates til foreldre og frivillige. Klarte meg utmerket uten SFO. Trenger vi virkelig enda en så stort ressurssluk i dette velferdssamfunnet, hvor kun halvparten av oss bidrar (og kun 30% av ikke vestlige innvandrere) Homofile bør være i harnisk fordi FrP vil fjerne felles ekteskapslov. Enig

Studenter bør være i harnisk fordi FrP vil avskaffe Lånekassen og privatisere studielånet. Og hva innebærer egentlig dette?
Folk flest bør være i harnisk fordi FrP vil at Politiutdannelsen skal være ettårig I USA har de 3mnd politiutdannelse. "Vi ønsker en politiutdanning i flere trinn. På denne måten kan en få flere politifolk raskere inn i sektoren, og en kan differensiere arbeidsoppgavene mer i forhold til utdanningen. En trenger ikke bruke høyskoleutdannede politifolk til å motta anmeldelser, men legge til rette for å gi andre skolering til å kunne håndtere dette arbeidet. En må spesialisere de ulike oppgavene som finnes innenfor politiet, og få inn andre faggrupper til å utføre oppgaver som ikke må løses av utdannede politifolk. " www.frp.no Smiley , avskaffe UP Det blir fortsatt politi i trafikken, gjøre alkohol billigere og lettere tilgjengelig til større deler av døgnets tider slik at vi får enda flere alkoholikere og alkoholrelaterte voldsepisoder Ikke med mer politi?, og sist men jaggu ikke minst: selge olja og vannkraften (les: Statoil og Statkraft) som er kilden til våre enorme rikdom. Og det er ikke alt.
Jeg klarer ikke se hvem i himmelens navn som skal tjene på dette. Folket som helhet? Hvem vil da tjene på det? For (enkelt)grupper må jaggu ofre mye.

Bare les det, les partiprogrammer og gjør opp en egen mening. Godt valg!

http://www.aftenbladet.no/innenriks/politikk/1070483/100_innvendringer_mot_Frp.html

så for et annet syn på saken: http://www.frp.no/?module=Files;action=File.getFile;ID=32006
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

tfildaed

  • Gjest
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #72 : 31. august 2009, 11:41 »
Jeg skal prøve å ikke slenge dritt og være nedlatende, men jeg syntes det var såpass mange usakligheter i denne tråden (spesielt i begynnelsen) og meninger som bare er basert på synsing om det norske samfunnet, om norsk politikk og generelt om synet på verden at jeg ikke orket å lese mer. Ja, jeg er svært i mot FrP. Jeg vil faktisk hevde at det er lite jeg er mer i mot enn FrP. Så da er det sagt.

Her følger en liste over hundre ting FrP er for eller mot, skrevet av en Arbeiderparti-kar. Men det er konkrete ting som er enkle å sjekke opp mot fakta. Svært mange av disse tingene er skremmende og er elementer som svært få snakker om når de sier at de stemmer FrP (Det er faktisk ført referanser nederst). Svært mange av disse vil ramme folk som stemmer FrP.

Her er mitt sammendrag:
Slik jeg ser det bør bønder være i harnisk fordi det norske landbruket skal så godt som avskaffes. Folk i distriktene bør være i harnisk fordi FrP vil stoppe økonomiske utjevninger mellom kommuner i Norge senke støtte til regional utvikling og nyskapning. Arbeidere bør være i harnisk fordi FrP vil fjerne rettigheter som har blitt kjempet frem av våre besteforeldre og oldeforeldre gjennom mange tiår. Kriminelle bør være i harnisk fordi de vil bli møtt med mye hardere straff fremfor sårt trengt behandling og hjelp til å komme seg ut av en kriminell tilværelse. Kulturarbeidere og frivillige bør være i harnisk fordi Frp vil kutte i økonomiske overføringer til frivillige kulturarrangører og kunstnere. Samer bør være i harnisk fordi FrP vil legge ned Samtinget og så og si kutte all økonomisk støtte. Aleneforeldre bør være i harnisk fordi stønader til enslige foreldre skal kuttes ned. Enslige bør være i harnisk fordi FrP på generelt grunnlag setter samboere/gifte/kjernefamilien høyere enn mennesker som lever alene. Familier bør være i harnisk fordi FrP vil kutte grunnskolen med ett år, skolefritidsordninger skal selvkostfinansieres av foreldrene samt at drift av skolefritidsordningene skal overlates til foreldre og frivillige. Homofile bør være i harnisk fordi FrP vil fjerne felles ekteskapslov. Studenter bør være i harnisk fordi FrP vil avskaffe Lånekassen og privatisere studielånet.
Folk flest bør være i harnisk fordi FrP vil at Politiutdannelsen skal være ettårig, avskaffe UP, gjøre alkohol billigere og lettere tilgjengelig til større deler av døgnets tider slik at vi får enda flere alkoholikere og alkoholrelaterte voldsepisoder, og sist men jaggu ikke minst: selge olja og vannkraften (les: Statoil og Statkraft) som er kilden til våre enorme rikdom. Og det er ikke alt.
Jeg klarer ikke se hvem i himmelens navn som skal tjene på dette. Folket som helhet? For (enkelt)grupper må jaggu ofre mye.

Bare les det, les partiprogrammer og gjør opp en egen mening. Godt valg!

http://www.aftenbladet.no/innenriks/politikk/1070483/100_innvendringer_mot_Frp.html

så for et annet syn på saken: http://www.frp.no/?module=Files;action=File.getFile;ID=32006

Du glemte minste-pensjonister og uføre, de vil jo få det flott.

tfildaed

  • Gjest
Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #73 : 31. august 2009, 11:48 »


Politiet i USA er ikke noe å trakte etter.(har bodd i USA 4år)

De fleste bønder i Norge har ikke gårder som er markedmessig fornuftige direkte pga topografien med mye bratt terreng og spredte åkerlapper.
Men hvis vi ser indirekte på saken spesielt på vestlandet(Hordaland, Sogn og MR) så er det mye turisme som kommer ditt pga hvordan det ser ut med fjorder, fjell og et naturlanskap som blir ivaretatt av norske bønder, om de mister grunnlaget for å drive så vil distriktene bli fraflyttet og da er det ikke grunnlag for kjøpmannen, skolen, hotell, restauranter mm og da kommer ikke turistene tilslutt.(da trenger man heller ikke å bygge veier)

For meg så fremstår FRP mer og mer som en fjortis hjemmealenefest med noen spennende gullkorn som går rett hjem til de som ikke leser, følger med, evt ser den store sammenhengen.........

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: FRP; En vits slik jeg ser det.::
« #74 : 01. september 2009, 01:33 »
Pripps the svetjkalj:

Kult at du kommenterer grundig og konkret på ting her. Jeg mener ikke at alle disse tingene er saker jeg er uenig i, blandt annet at landbruket er subsidiert i huet og ræva. Men poenget er mer hvordan FrP kan ha såpass bred støtte når de ønsker å gjøre til de grader store forandringer i samfunnet, er for meg uforståelig. For eksempel ville jeg tro bønder flest ikke er så gira på å miste subsidiene sine. Min teori er at folk egentlig ikke setter seg detaljert inn i saker, men går for de fem viktigste sakene FrP snakker om og glemmer resten. Jeg kan godt diskutere enkeltsakene (hvertfall de jeg "kan" og mener noe om), men akkurat nå er det mer interessant å diskutere den helhetlige politikken til FrP som jeg mener strider mot alt vi nordmenn egentlig ønsker.

oiii.. honnør! mange her i bygda som støtter frp.. men de vet ikkje disse tinga (enda;))! takker!

Vel, den bekymringen deler jeg med deg og.. jeg tror faktisk ikke folk vet hva FrP står for og hvilke konsekvenser det kan ha.

Du glemte minste-pensjonister og uføre, de vil jo få det flott.

Absolutt ikke glemt i mitt hode, lista blei bare så lang at jeg glemte å nevne det. Men takk for at du underbygger poenget mitt hehe.. Jesus, det kommer til å bli krise.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!