Skrevet av Emne: Exit datakropp  (Lest 64356 ganger)

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Exit datakropp
« #15 : 05. september 2009, 12:04 »
Føler jeg har endel å gå på i mark. Kan være fristende å gå på 200 kg neste økt om to uker, men jeg holder en knapp på at det kan være best å skyndte seg langsomt og nøye seg med femkilos hopp. Tror egentlig 200 er inne, men det er vel lurt å ikke bli for grådig?

Lurt å være grådig en gang iblandt.. Selvfølgelig løfter du langt over 200! Gi beskjed nå det skjer. Håper det skjer snart.
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Exit datakropp
« #16 : 07. september 2009, 00:53 »

For lenge siden, inntil for et et halvt år siden eller så, sleit jeg med manglende rekruttering av gluteus maximus. Jeg gjorde egne øvelser for å få de musklene til å fyre av som oppvarming. Dette problemet er nå løst. Musklene har vokst markant, og jeg merker jeg blir sliten der, spesielt av mark og kettlebellsvinging. På knebøy er jeg nok mer quad-dominant. Her er det en funksjonsfeil jeg har identifisert og klart å rette opp ved å gjøre de riktige tingene, kult å se!

Kva øvelsar brukte du? Eg har hatt dette problemet så lenge eg kan hugse.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #17 : 09. september 2009, 20:21 »
Hei Leifbjørn!

Tror jeg brukte mest øvelser fra magnificent mobility-dvden. Subpine bridges, birddog og fire hydrants, rundt 10 reps med hver av de som oppvarming til knebøy. Det ligger eksempler på disse på youtube (tror jeg)

Kettlebellsvinging kan også være noe å prøve, hvis man fokuserer på å presse hofta fram og lar den bevegelsen styre det man gjør.

Ellers - korsrygggreine jeg skreiv om sist skyldes at jeg har stressa mye i det siste med ei innleveringsoppgave på studiet, og sittet mye anspent i stolen her - spesifikt med ryggen spent opp fra stolen. Det har skjedd før engang i en stressende periode - da var det værre, fikk nesten ryggsmerter. På treningene nå merker jeg ikke noe til dette.

Tok 140 i knebøy i dag! Teknikken er god nok. Det begynner å bli tungt. Tok lett knebøyøkt forrige fredag, så nå er planen å legge på 1,25 på fredag, mandag og neste onsdag. Da kan jeg være på 143,75 og det burde gå - tror jeg. Blir tungt, og kansje litt good morning og knær fram, jeg føler meg rimelig trygg på at det skal gå innenfor det som kan tolereres.

Gjorde støt i dag også. NullFokus spurte om jeg tok i alt jeg hadde fra bunnen eller begynte støtet først lenger oppe. Jeg har pleid å rykke til først når stanga er over knea. Så prøvde jeg å dra fra gulvet av - og vektene fløy opp! Men det ligna ganske lite på det olympiske løftet. Jeg drar bare stanga fra gulvet og opp i posisjon i en bevegelse. Rølpestøt vil jeg kalle det. Hvorfor det blei enklere slik lurer jeg virkelig på, kansje fordi støtteknikken min ellers suger Shocked Skal prøve meg litt fram på neste støt-økt om to uker.

Ellers begynner jeg å bli litt lei. Men bare litt. Lurer på å gå for det neandertal-programet til Eric Cressey jeg linka til i en av de første postene når jeg nå etterhvert stagnerer på knebøy. Kun tre ganger i uka og sannsynligvis ikke spesielt tungt, da vil jeg kunne trene kondis også!

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #18 : 09. september 2009, 20:25 »
Lurt å være grådig en gang iblandt.. Selvfølgelig løfter du langt over 200! Gi beskjed nå det skjer. Håper det skjer snart.

Hmm tror du det altså. Kansje greit å gå mot toppen på mark nå som jeg uansett stagnerer snart i bøy og tenker å bytte program. I såfall blir det 200 torsdag neste uke.

Utlogget Hellbouncer

Sv: Exit datakropp
« #19 : 08. oktober 2009, 00:13 »
Haloen! Vet du trener, hva med logging? Internett er kjedelig, syntes du kan bidra med å sprite det litt opp. (måtte skrive noe sånn at loggen din kommer opp til venstre på når jeg logger inn.)
Die trying

Utlogget bravo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 31

Sv: Exit datakropp
« #20 : 08. oktober 2009, 00:43 »
Hei..

Ser at du trente i 3 timer, men er ikke den optimale treninga innenfor en tidsramme op 1 time?
fikk høre av en som trener en god del at hvis man går over f.eks 1 time så begynner kroppen å tære på musklene for å få energi til å trene, var iallefall noe sånt.

Og fungerer de Fatgripzene?

Mvh
Bravo
Prior Planning Prevents piss poor performance

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #21 : 08. oktober 2009, 15:45 »
Haloen! Vet du trener, hva med logging? Internett er kjedelig, syntes du kan bidra med å sprite det litt opp. (måtte skrive noe sånn at loggen din kommer opp til venstre på når jeg logger inn.)

Enig. Du må skrive mer.

Liker veldig godt at du identifiserer feil og korrigerer dem for så å merke resultater. Det skiller deg fra omtrent alle andre som trener på en veldig positiv måte.

Å ja. Drit i Crossfit, kjør deg opp på styrke i stedet!
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #22 : 15. oktober 2009, 18:05 »
Så hyggelig med tilbakemeldinger og skryt fra fenriken! Har vært uvenn med livet den siste måneden eller så, og vært helt uten trening og bevegelse generelt egentlig størstedelen av perioden. De siste ukene har jeg begynt å trene litt igjen, gått litt turer, hoppa litt tau og hatt noen enkle og lette vektøkter.

Foreløbig vil jeg ta treninga dag for dag uten noe videre opplegg. Tenker å trene kondis og styrke annenhver dag. Var innom vektertorget i går og tok litt knebøy, pushups or roing og blei skikkelig sliten, pluss vondt i hodet og kvalm da jeg gikk hjem. I kveld skal jeg på Alex sin basistreningstime i sal kl 8. Vet ikke hva det er men jeg regner med å bli sliten. Blir sikkert kjekt å prøve noe nytt.

Bravo:
Fatgripza har jeg ikke fått prøvd ennå. Fant ikke noe sted å putte de inn i programmet før jeg forsvant ut. Får vel nesten ta de med bort en dag og se hva de kan brukes til :p

Tretimersøktene mine besto jo for det meste av daffing, dvs lange pauser. I tillegg til mye utstrekking og oppvarming. Tid under arbeidsvekt var vel noe slikt som 10-15 minutt. Jeg pleide å spise underveis, bananer og shake. Og da går det greit :p

Fenrik jeg skal slutte å prøve å bli som deg :p Du er stor og sterk og jeg skal fortsette å ha åpen munn når jeg ser på at du tar knebøy og mark. Jeg for min del har tenkt å legge om treninga mot mer utholdenhet. Det blir neppe crossfit med det første, men jeg tenker å trene vesentlig mer kondisjon, og lengre sett med vekter. Dette fordi jeg ønsker å trene slik at jeg får mer igjen for det i livet ellers.

Et opplegg jeg ser for meg er volumdag mandag med 3-4 sett à 10 reps i knebøy, noen dra/dytt-øvelser og mage og slikt. Olympiske løft på onsdag med forholdsvis lette vekter og uten å bli helt sliten. Fredag eskalerende sett med 1-3 reps i knebøy, mark, benk og muligens opptrekk. Prøve å perse hver uke. Og kondis de andre dagene, i form av spinning, turgåing, hoppetau og kansje en saltime nå og da.

Men jeg er usikker på hvordan livet mitt blir framover og hva som vil passe best inn, så dette er ikke en endelig plan.

Utlogget Hellbouncer

Sv: Exit datakropp
« #23 : 15. oktober 2009, 20:30 »
Høres greit ut det opplegget der. De olympiske løftene på onsdag blir nok uansett lette i lang tid, siden teknikkene er så vanskelig. Du blir svett og må konsentrere deg mye, men det blir uansett lett dag i forhold til en dag med tunge styrkeøvelser. Unntak er drag. Dette er min erfaring. Smart å fortsette med baseløftene relativt tungt, og med progresjon, slik at du ikke mister så mye styrke til neste gang du er motivert.

Tror det er en god ting å skifte opplegg med jevne mellomrom. Regner med at du skal fortsette å trene på en smart måte uansett, og det blir spennende å følge med på.
Die trying

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #24 : 15. oktober 2009, 22:04 »
Takk for tilbakemeldinga Hellbouncer.

Om basistreningstimen med Alex:

Mest stabiliseringsøvelser som fokuserte på mage og som en konsekvens lårbøyer og armer/skuldre. Ganske enkle øvelser egentlig, eller det vil si, de *burde* være enkle :p Bruk av ball og sklimatter.

Jeg blei veldig sliten og svett. Strevde mye her og ser at det å være sterk i relativt statiske mageøvelser som vekta situps ikke nødvendigvis smitter over når ting er ustabilt og beveger seg i flere retninger.

De andre som var med var veldig hyggelige.


Ellers: Lurer på å legge inn ei 150-dollarsbestilling på hoppetauutstyr fra denne sida: http://www.buddyleejumpropes.com/

Det er han som hopper i denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=5MfhJjbNNJE#noexternalembed

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #25 : 16. oktober 2009, 14:57 »
Ikke bra å være uvenner med livet. Ikke mye å gjøre med det, bortsett fra å bruke all tiden man kan på det som betyr noe, og som er kjekt.

Når det gjelder trening, så er det kanskje ikke så dumt å trene styrke og kondis annenhver dag. Det viktigste er å ha en plan som regulerer volum, intensitet og progresjon, og så kjøre på den til den ikke virker lengre. Evaluere, endre, og kjøre på igjen. Du høres ut til å ha prioriteringene på plass, og da er det bare å forme planen deretter.

Veldig enig i det Endre sier om å trene de tre store, slik at du beholder styrke til du eventuelt blir motivert for å satse på styrke igjen. 

Forøvrig er livet til for å kontrolleres. Sett deg mål for hva DU vil ha, hva DU vil at tiden din skal fylles med, og kjør på. Drit i alle, absolutt alle, inkludert meg, som prøver å fortelle deg hva som er bra for deg hvis du er sikker på at du vil noe annet!

Lykke til, og fortsett å logge!  Cool

Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #26 : 18. oktober 2009, 18:50 »
Jeg setter pris på det du skriver!

Kom meg opp på fløyen i går, med ca 14 kg på ryggen. Sekk med vanndunker i. Jeg går opp tippetue og ned fløysvingene. Dette bruker jeg bortimot to timer på - turen er litt lang, hadde bedre turforhold da jeg bodde attmed Løvstakken. Der hadde jeg ei løype som gav ei passelig lett og intens økt på 50 minutt. Det tar litt tid å gå bort til nedre fløystasjon og det virker teit å snu før jeg er oppe med vindmåleren, så det blir denne ruta så lenge jeg bor her tror jeg.

Gikk noen turer i vår med sekk også, en gang med 47 kg. Det var tungt på linje med ei veldig hard markløftøkt eller en veldig hard spinningtime. Tror disse sekkturene blir noe jeg gjør en gang i blant når det er litt ok vær.

Med hoppetau på SiB Sentrum i kveld. Leggene var slitne etter i går og nå er de helt ødelagte. Var vanskelig å gå hjem. Tror ikke jeg skal gjøre det til en vane å hoppe tau rett etter fjellturer i framtida. Skal sikkert litt til for å få belastningsskader men man trenger jo ikke be om bråk heller.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #27 : 20. oktober 2009, 13:43 »
Kom så smått igang med det tiltenkte ukesprogrammet mitt i går. Det var fryktelig mye folk på vektertorget da jeg kom dit i sju-tida, jeg brukte mye tid på å vente. Tror enten jeg skal prøve å komme rundt halv ni eller før klokka tre.

Tok 60-87,5-97,5-107,5 x10 i knebøy (delte vekter med Endre :p). Fire 5-sett med dips, omtrent 10x3 nedtrekk med 57 kg og to sett good morning med 60 kg tror jeg det var.

En grei start. Det gjorde meg ikke veldig sliten. Det blir sikkert å ta litt tid å komme inn i denne måten å trene på, altså med tiersett og kortere pauser, og finne ut hvor hardt og hvor mye jeg skal ha på mandager

I dag er planen å gå på spinning.

Om det med hoppetau - hoppetau er litt som olympiske løft, det fungerer ikke så bra hvis man er sliten og det er vanskelig å ta seg helt ut. Det gjør at jeg tenker at det passer best til korte intensive økter, som forsåvidt kan gjøres hver dag. Jeg kan legge det inn som morgentrim - eller, mer gjennomførbart, hoppe tau i 20 minutt etter hver styrkeøkt.


Har nå bestilt hoppetauutstyr fra http://www.buddyleejumpropes.com/ for 180 dollar. Pluss frakt og toll og moms blir dette sikkert i nærheten av 1500 kr. Mye penger men hvis det er det som skal til så er det verdt det!

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #28 : 21. oktober 2009, 19:04 »
Ganske lett økt i dag med olympiske løft. Tror det er greit å ta det litt med ro, greit å ikke gå helt fra null til hundre dvs fra å sitte i en stol hele tida til å trene hver dag.

Lekte meg med både støt og rykk med 30, 40 og 50 kilo på stanga. Dette med støt er noe jeg bare såvidt har prøvd tidligere - og det er jo kjempetøft! Alt skjer i en bevegelse, blir råere enn støt.

Til slutt prøvde jeg litt på knebøy med stang over hodet. Kom faktisk både ned og opp igjen med tom jentestang med opptil flere repetisjoner og sett. Med svært brei og krøkkete beinstilling, men likevel!

Får se hva jeg gjør i morra. Alexander har to timer i sal på kvelden. Det er meldt bra vær, har litt lyst til å gå opp i fjellveien og ta sprintintervaller. Det å springe fort er en helt grunnleggende ferdighet jeg synes jeg burde være bedre i enn jeg er

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #29 : 21. oktober 2009, 19:22 »
It asked a question of us, and we delivers to it. Yes we do.

http://www.elitefts.com/documents/mma2.htm

Cosgrove om complexes.

Forøvrig helt enig i at det å løpe fort er en grunnleggende ferdighet. Det har holdt mange av mine beste venner ute av fengsel.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!