Skrevet av Emne: Exit datakropp  (Lest 64379 ganger)

Utlogget Hellbouncer

Sv: Exit datakropp
« #45 : 30. oktober 2009, 13:39 »
[url
Bare se her! Skulle innom å kjøpe mer øll tirsdag morgen.
Kan være greit å komme seg helt til bunn, da går det bare oppover. Har jeg god erfaring med. Det med døgnrytme er det veldig fokus på på jobben, og er nok veldig viktig. Rytme i uken og året er også viktig. Lett å komme inn i en ond sirkel når ikke man skal noe spes om dagen. Minste ting blir stort prosjekt. Hadde en kompis som i løpet av et helt semester ikke kom seg på studentkontoret. Han klarte ikke å treffe åpningstiden, enda han bodde på nygårshøyden og var arbeidsledig.

Men alt kan repareres.
Die trying

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #46 : 30. oktober 2009, 19:27 »
QFT.

Mer trening, mindre tid alene hjemme. Mine dårligste erfaringer er når døgnrytmen er på tvers av verden, dvs oppe hele natten og sove hele dagen. Da føler man seg lett som en fremmed i hele samfunnet, og de eneste man møter er andre som har lik rytme og ofte like utfordringer. Ikke gunstig.

Det blir slik med meg når motstanden i livet overstiger mestrinsevnen - da rømmer jeg til natta. Natta er ei fin tid, det er stille og rolig og melankolsk stemning. Dagen blir rastløshet og frustrasjon.

Jeg har hovedsaklig holdt på med et rehabiliterings- og attføringsløp siden starten av 2004, og den kontakten med resten av menneskeheten det innebærer å ha ordentlig sysselsetting på dagtid er noe jeg klart merker fravær av. Således et fordømt stort pluss å ha vektertorget å trene på og ha blitt kjent med blant annet dere!

Kom meg bare såvidt ut døra i dag også. Ofte svinger pendelen helt bort dit til at jeg er 99% bestemt på å ikke trene men så føles det så kjipt at jeg kommer meg ut likevel :p Var klar for noe seigt etter all eksplosiviteten i går, så jeg fyllte sekken med 15 liter vann og gikk runden opp på fløyen. Nå merker jeg klar framgang her, det gikk mye lettere enn sist. Siste tredjedelen eller så opp tippetue ga jeg gass fordi ting føltes så bra. Leggene surna jo litt men ikke noe problem. Ser for meg at jeg på litt sikt kommer til å gå med pulsklokke og ta tida fra nederste fløystasjon opp til værpila.

Ekstra vekt var nå 18-19 kg, 15l vann pluss sekk og vannflaske. I dag tidlig veide jeg meg inn til 119 komma noe. For 2-3 år siden var jeg under 100. Tilsvarende vekt jeg hadde i sekken ekstra altså. Rart å tenke på. Det er mye å gå på i forhold til knær og slikt, jeg ser for meg at så lenge jeg trapper opp gradvis ikke trenger bekymre meg mye før sekken er i alle fall over 30 kg.

Styrkerykk, ok. Tenkte på det mens jeg gikk hvor kul den øvelsen er. Utrolig rå. Skal legge på 2,5 kg hver uke framover, det blir 10 kg i måneden, kansje kan en slik progresjon vare fram til jul?

Utlogget Hellbouncer

Sv: Exit datakropp
« #47 : 30. oktober 2009, 22:29 »
Styrkerykk er gode ting. Progresjonen du legger opp til går sikkert fint. Siden det er en svært teknisk øvelse kan det slå litt begge veier. Plutselig får du til teknikken knallgodt så får du en kjempe fremgang, eller du begyner å rote og får ikke noe fremgang.

Håpet på at du skulle dra tung mark idag. Hørt ett rykte om at du har kjørt strikte 5 ere på 190, Tipper du har 210-220 fint inne. Det vil gjøre deg til en av de sterkeste "gymrottene" på VT, og det vil jeg gjerne se.
Die trying

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #48 : 01. november 2009, 22:27 »
:-) Ja, har kjørt strikte femmere på 195. Det var så langt jeg kom før pausen i høst.

Jeg har ikke tro på den helt store framgangen styrkemessig framover, siden jeg vektlegger kondistrening ganske mye. Vi får se!

Blei ikke trening i går, og heller ikke i dag. I går spilte jeg brettspill fra kl 12 og satt deretter på naboen til over midnatt. Kunne trent på formiddagen, men valgte å sove og slappe av for å være mest mulig opplagt til resten av dagen. Jeg har vært mye huleboer i det siste og det var veldig bra å være ilag med andre en hel dag.

I dag sto jeg opp veldig seint, og fikk ikke spist "frokost" i tide til at den kunne synke tidsnok til å rekke trening før kl 20.

Når jeg skriver dette så ser jeg at dette er fryktelig tynne unskyldninger. Det som er fantastisk klart er at jeg har mye å hente på å begynne å stå opp tidligere.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #49 : 02. november 2009, 22:38 »
Var litt rastløs i dag, kjente at kroppen hadde gått noen dager uten trening.

Skandaløst mye folk der som vanlig på mandager. Jeg kom ca kl 20.

Bøy: kropp-20-40-60-105-105-105-100x10 stort sett med litt over 2 minutts pauser.

Gikk ned 5 kg på siste settet fordi det var så slitsomt. Virkelig hardt dette her. I pausene blir jeg bare sittende og puste og pese, og jeg blir lett svimmel, kvalm og får hodepine når runden er ferdig. Synes jeg merker framgang på den måten at jeg klarer å gjøre meg mer sliten nå enn de forrige mandagene.

Neste mandag tenker jeg 100x10x4 med presise to minutts pauser, og ikke mer enn et pust mellom hver rep med mindre jeg holder på å miste balansen. Spotting kan faktisk være greit da ikke for vekta si skyld, men for at jeg ikke skal ramle over av svimmelhet.

Blei sur nederst i ryggen på de siste setta. Kan komme av at jeg sitter litt anspent foran dataen nå til dags, eller at teknikken ikke var perfekt. (Formcreep - formkryp? Nytt norsk ord!)

Lurer på hva jeg egentlig oppnår med å trene slik. Tviler på at det hjelper nevneverdig mot maksløftstyrke, og jeg lurer på om sirkulasjonssystemet er en såpass stor flaskehals at det ikke blir nevneverdig muskelvekst av det heller. Men jeg blir i alle fall flinkere til å ta fire tiere i bøy med to minutts pauser og det er da noe :-P

Endre og Øyvind (lille-Øyvind) var der også og det var kjekt. En ulempe ved å trene tidlig på dagen selv om apparattilgangen da må være bedre. Jeg erfarer også at slik jeg trener nå er vesentlig mindre sosialt enn slik jeg trente før, med lange pauser og korte sett. Nå får jeg stort sett ikke gjordt så mye mer enn å puste og pese og være slitene mellom setta. Styrkeløftorientert trening er veldig sosialt!

Nedtrekk, rett stang, chinsgrep: 28-33-47-67-67-67-67x10 med rimelig strikte to minutts pauser. I alle reps fikk jeg stanga ned til brystet eller t-skjorta ihvertfall bortsett fra det aller siste. Dette gikk lettere enn sist uke. Framgang!

Barbell situps: kropp-20-20-20-20x10, to minutts pauser. Greit, tungt sett i forhold til at jeg har tatt to tiere med 40 kg tidligere.

Dips: litt oppvarming med hopp og negative deretter 7-7-6-3. To minutts pauser her også. Klarte 6-6-6-6 forrige mandag, såvidt. Hm.

Prøvde litt high facepulls på slutten. Endre mente rykkdrag er bra greier men jeg var for daff til å bruke tunge vekter.

Jeg har ennå ikke begynt å strekke nevneverdig mye ut. Det gjorde jeg mye før. Dette må adresseres etterhvert.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #50 : 03. november 2009, 07:43 »
Fin økt det der! Hvis du klarer å løfte mer vekt med bedre teknikk på kortere eller samme tid, så blir du sterkere. Enkelt og greit. Når 4x10x100 går greit er det bare å legge på 5 kg og gjøre det igjen.  Grin

Et alternativ kan være å kjøre opp til to-tre halvtunge doble over tiervekten din. Fx 2x110- 2x130 - 2x140. Da vil tierne kjennes lettere etterpå, og du vil gjøre nok til å vedlikeholde styrken, samtidig som det ikke tar mye lengre tid.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #51 : 03. november 2009, 21:41 »
Takk for tipset Fenrik skal tenke på det, spesielt hvis maksstyrken min svinner hen utover.

Litt stiv i dag på den bakre halvdel av innsida av låra. Ja, forresten. De siste åra har det blitt trangere og trangere mellom beina på meg. Sikkert noe fett men tror knebøy med litt brei beinstilling som jeg har har mesteparten av skylda. Det er ei stund siden jeg gikk lang fjelltur, men jeg har opplevd at gnagsår på forskjellige steder helt øverst oppe kan bli et problem. Blir neppe lang fjelltur (altså mer enn 2-3 dager) på meg før mot våren igjen. Forhåpentligvis kan problemet løses for jeg ser ikke for meg at det blir mindre trangt slik jeg trener nå.

Spinning! Kvart over sju. Veldig korte pauser, drag på 3-4 minutt med 1 minutts pauser. Fungerte ikke spesielt bra for meg i dag. Merka godt at beina var brukt i går. Kom meg såvidt opp i 170 på siste draget, men under 150 i snitt de 45 minuttene fra start til slutten av siste drag.

Fikk hoppetaupakken i posten i dag. Den var merka med verdi 20 dollar og gikk rett gjennom uten tollkrav! Boka som følger med virker veldig bra. Seriøst opplegg, ser bedre ut enn websida og reklamen gir inntrykk av. Retta mot idrettsutøvere som supplementtrening.

Planen nå er at jeg skal komme meg tidligere opp om morgenen, meditere og så gå rett bort til vektertorget og hoppe tau et kvarter eller så. Hjem å dusje og spise - det må bli en bra start på dagen.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #52 : 04. november 2009, 22:15 »
Olympiske løft i dag. Samme opplegg som sist onsdag.

20-30-40 med 5-5x2 og 3-3x2 på 55 kg med støk og rykk. Lite saft igjen på slutten og lange pauser etterhvert. Er ikke sikker på at det er lurt å gå for maksløft, kansje bedre å ta seg ut på litt lettere vekter? Og kompansere med å øke hastigheten.

Merker mandagen i kroppen. Stiv og støl i lår, bryst og latissimus spesielt.

Lille-Øyvind var der også. Han prata med en god og rund fyr med gode bollekinn som kom etterhvert. Reimene hans var slitne og da han rodde såg det ut som han hadde gjordt det før på teknikken. Etterpå sa han til meg at det er Mr Benkpress her inne, som er norgesmester og løfter helt latterlig tungt. Vanvittig kult.

Han vektløftermannen som før bare var der på tirsdager var der i dag. Jeg vet ikke hva han heter, store-Øyvind har prata mye om han. Han tok knebøy da jeg kom. 200 på stanga, jeg telte ikke men det må ha vært 8 eller 10 reps. Bare tøys :p

Jeg synes det er et poeng å skulle være sterkere enn det ser ut som man er. Litt det samme som at hvis man har veldig mye fancy fjellutstyr så bør man være bra fjellvant, eller hvis man i gult sykkeltøy på dyr sykkel så bør man sykle fort :-P

Jeg kom meg avgårde og hoppa tau i formiddag, det er jeg skikkelig fornøyd med!

Utlogget Hellbouncer

Sv: Exit datakropp
« #53 : 04. november 2009, 23:16 »
Så jeg deg kl 1300 idag? Småløpende bortover nygårdsgaten? Var du og hoppet da? Er jo ganske tidlig det, ikke værst.

Vektløfteren heter Per Hordnes. Har fire kongepokaler og norgesrekord i alt. Han er sjef, og mye sterkere enn han ser ut for et utrent øye. Det er tøfft.

Du er sterkere enn du ser ut du og, derfor har jeg lyst å se deg ta ut potensialet i mark. De fleste som svinser rundt i fancy utstyr og legger ut om hvordan ting skal gjøres som ikke er i nærheten av deg.
Die trying

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Exit datakropp
« #54 : 05. november 2009, 16:35 »

Lille-Øyvind var der også.

Snart blir Lille-Øyvind Store-Øyvind, og Store-Øyvind Lille-Øyvind! Det er målet iallfall  Cool

Store-Øyvind: No må du faen meg trena! Im coming for you!

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #55 : 05. november 2009, 17:38 »
Ja det var meg du såg, på vei bort til SiB sentrum. Hoppa tau der.

Googla Per Hordnes og fant denne sida: http://www.perhordnes.com/

Det ligner ikke på han som trener på vektertorget. På galleri-sidene der fra NM 2009 var det bilde av både han vi snakker om og Alex - samt noen særdeles visuelt interessante kvinner.


Gikk tur på fløyen i dag, denne gangen med oppimot 25 kg ekstra vekt. Kjennes greit ut ennå men det begynner å bli tungt, og det begynner å gjøre vondt.

Litt demotiverende med alle disse noen og tjueårige jentene som jogger forbi meg, selv om de har trange bukser som kan studeres bakfra etter at de har passert. Tror egentlig ikke at jeg er i spesielt bra form. Jammen bra jeg trener mye :p

Synes det er rart at jenter på den ene siden ser ut til å mislike kroppsfokuset og for mye blikk og slikt på treningssentre, samtidig som de som regel har på seg klær som er svært tettsittende.

Utlogget Hellbouncer

Sv: Exit datakropp
« #56 : 05. november 2009, 21:42 »
Det er ikke de samme kvinnene. De du ser i tettsittende klær liker kroppsfokuset, de som ikke liker det er de feite som sitter på cafe og spiser kake. Syntes det er verre med de damene på 50+ som kommer lett joggende forbi meg, og de er det mange av.

Løfteren du har sett er kanskje Mons. Blå addidas på bildene? Flotte de vektløfte damene, heier på de.
Die trying

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #57 : 06. november 2009, 07:15 »
Er det han du har sett?

Det er i så fall Lars Vegard Mons David Toska Jahnsen. Han er sterk, punktum.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Exit datakropp
« #58 : 07. november 2009, 09:17 »
Hvem er lille og store Øyvind? Jeg heter Øivind så ingen av de er vel meg?
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Exit datakropp
« #59 : 07. november 2009, 13:12 »
Hvem er lille og store Øyvind? Jeg heter Øivind så ingen av de er vel meg?

Du er Store-Øyvind Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!