Skrevet av Emne: Exit datakropp  (Lest 64378 ganger)

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #60 : 07. november 2009, 14:47 »
Du er Store-Øyvind Wink

Ha ha. Hørte du det Null? Du er Store- Øyvind, selv om du heter Øivind.

Store- Øyvind og Lille- Øyvind. Hva skal vi kalle forhenværende Smultbolle-Oluf som nå har blitt tynn da? Pleide-å-være-tjukke-Øyvind?

 Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #61 : 09. november 2009, 22:57 »
Det er i så fall Lars Vegard Mons David Toska Jahnsen. Han er sterk, punktum.

Ja det er han :-D

Hvem er lille og store Øyvind? Jeg heter Øivind så ingen av de er vel meg?

Visste ikke du hette Øivind! Men ja det var deg jeg mente med store-Øyvind.


Ok - trening!

Kunne trent fredag men viljestyrken kom ikke over dørstokken. I helga var jeg på meditasjonsretrett, mye stillesitting men en liten tur i skauen på Hellesøy blei det. Søndag var jeg tidlig nok hjemme til å kunne kjøre noen sprintintervaller, men lot være.

Nei nå blir det litt feil fokus her, det viktige er jo at jeg kom meg bort på vektertorget i dag!

Knebøy 100x10x4 med to minutter uten stang på ryggen mellom hvert sett, og kun et pust mellom hver rep. Merker framgang her fra sist uke. Gikk overraskende greit mot slutten, føltes som jeg kunne tatt flere sett. Virker som om man ikke kommer til et punkt der det går bratt nedover, men at ting jamnt bare blir seigere om mere smertefullt. Viljestyrke og fokus er da viktig.

Nedtrekk med 2,5 kg mer enn forrige uke, og de to siste setta blei ikke strikte. Lite framgang her, kan komme av at jeg hadde mer pause mellom bøy og nedtrekk forrige uke.

Barbell situps med 22,5 kg på stanga, gikk greit. Snakka med han fra LA, Smokey tror jeg han kaller seg, han tok planken med 40 kg på ryggen i et minutt som magetrening for tida. Planken er jo bra greier, jeg tenker å bytte ut situpsa med det framover.

Dips blei tungt, klarte ikke seriene med sju reps utenom den første og siste (etter lang pause og prat med Endre). Jeg er i tvil om dips og nedtrekk er bra å ha på samme dag, tar mye på latissimus dorsi begge deler. I alle fall slik jeg gjør dips.

Tenker å være fleksibel med programmet på mandagene. Det blir knebøy, dra, dytt og mage, bygd runt malen med 10 reps x4 og to minutters pauser. Hvordan jeg dytter og drar vil jeg bytte litt på innimellom. Neste gang tenker jeg å ro med fatgripza og ta dips.

Har lest litt i hoppetauboka og den er veldig overbevisende. Å hoppe tau ser ut til å kunne bidra på brei front mot å bli mer atletisk. Utenom styrke da selvsagt. Men fleksibilitet, koordinasjon, hurtighet, kondisjon osv - her kommer hoppetau inn. Jeg har fremdeles ambisjoner om å hoppe litt tau hver morgen. Tenker nå å bare gå ut på gata i nærheten for å spare de ti minuttene det tar å gå til/fra SiB sentrum.

Har tenkt mer på hvor kult styrkerykk er og har lyst til å ha som langsiktig målsetning å bli sterkere der enn Øivind er i rykk :-9 Skal jeg gjøre det må jeg jobbe mer med teknikk, lese meg opp, se mye på youtube, ha med kamera og filme og slikt. Så, får se.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #62 : 10. november 2009, 23:02 »
Spinning. Tok lengre pauser enn instruktøren la opp til og det funka bra. Topp på 180 og rundt 150 i snitt tipper jeg, starta klokka litt seint så vet ikke helt. Merker stadig framgang. Mye syre i beina, bra at flaskehalsen blir der og ikke i lungene.

En målepunkt er at - skrur man motstanden langt nok inn, kommer man til et punkt der den brått blir mye høyere. Der kan jeg ligge på korte drag.

Har ellers hatt den beste dagen på sikkert to måneder. Føler meg overbevist om at hvis ikke jeg hadde trent nå i det siste så måtte jeg ha begynt på antidepressiva. Nå tror jeg jeg slipper :-D

Og, kom meg ut og hoppa tau i dag tidlig. Fem minutt på fortauet, en veldig god start.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #63 : 11. november 2009, 07:28 »
Gode ting!

Mer trening vil i verste fall gjøre deg sterk og deprimert, noe vi alle vet er bedre enn å være svak og deprimert.   Grin


Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #64 : 12. november 2009, 23:50 »
Sliten og trøtt. Har vært flink denne uka og trent fire dager så langt. I går - olympisk økt. 20-30-40-50 kg med støt og rykk vekselsvis, og maksing på 57,5 kg til slutt. Spesielt på rykk tenker jeg at det er mye som kan gjøres med vekter under maks. Prøver å kaste vekta gjennom taket og fange den med armene. Funker bra. Dette skal jo være den lette dagen, med volum på mandag og maksing på fredag slik jeg legger det opp.

Kettlebell-time i sal med Alexander i dag kl sju. 50/50 jenter i 20-åra og menn i 30-åra. Bra greier. Treninga altså. Holder kansje likevel en knapp på timen han har etterpå, siden jeg er dårligere i de tinga enn i kettlebellting. Mer interessante jenter der også.

I morra blir det maksing i baseløfta. Begynner kansje med mark, for å få mest mulig der.


Tror det er noe galt med skuldrene mine. Jeg har ikke fleksibilitet til overhodetbøy, delta-muskelen er nesten komisk liten i forhold til resten av kroppen tross mye millitærpressing, og i nettopp millitærpress hadde jeg veldig lite eller ingen framgang over en periode på 4-5 måneder. Kansje dette er noe jeg kommer til å gjøre noe med en gang i framtida, forhåpentligvis før noe føkkes opp.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #65 : 13. november 2009, 21:30 »
Fryktelig sliten og trøtt. La meg for seint og våkna etter rundt 6 timer søvn. Tenkte å utsette treninga til i morra. Sov på ettermiddagen, tenkte at ja ja, kan nå gå bortom og løfte littegrann, bedre det enn å bare være hjemme, heller moderere løftinga litt. Kan ikke perse hver gang.

Begynte med mark. Stiv og sur i hamstrings under oppvarming. Tenkte at dette blir ikke bra.

Dagens resultat:
Mark ny pers 210 kg opp fra 200.
Benk ny pers 105 kg opp fra 100.
Bøy ny pers 170 kg opp fra 165

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Veldig gøy. Og jeg har mer inne. Og dette er etter ei uke med nokså mye trening. Synes 170 i bøy er skandaløst mye.

Det jeg stadig ser er at jeg ikke er istand til å bedømme dagsformen, før den testes ut. Altså, er det bare å gå å trene. Alltid.

Hilste på etna her inne fra, har sett ho der før. Leifbjørn kom etterhvert. Marinemannen, han lille med mørkt hår med kroppsform lik Alexander og t-skjorte med marine-noe på, prata jeg med i går. Jeg kommenterte at han burde få de to andre han var med til å holde knea stive når de tok millitærpress. Men han mente både stronglifts og dette nettstedet foreskreiv svikt i knea utifra knehelsehensyne. Jaha.


Ellers:
Prøvde litt chins på slutten, med magert resultat. Klarte knapt triple. Vektertorget mangler ei skikkelig stang med høyde til å ta opptrekk.
Vandreren begynner å bli tynn, synes jeg.
Med tanke på knebøyøkta på mandager tenker jeg å komme meg opp til 120 kg med 2 minutts pauser. Deretter gå ned på pausene til det rekker med 45 sekund. Gjennomfører jeg det kommer det til å ta lang tid. 120 i januar/februar og 45 sekunds pause til sommeren eller neste høst. Før den tid har jeg sikkert funne på noe nytt men det er jo greit med planer.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Exit datakropp
« #66 : 13. november 2009, 21:32 »
Jeg har tenkt over dette i en ganske lang tid, og jeg er veldig sikker på at det hadde vært kulere om loggen din hadde blitt omdøpt til "Esc datakropp" eller "Escape datakropp". Eventuelt så går også "Delete datakropp", men den blir liksom litt feil, har mest tro på en av de to første alternativene.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Hellbouncer

Sv: Exit datakropp
« #67 : 13. november 2009, 22:21 »
Gratulerer!!!

Har gledet meg til å lese dette i loggen din i dag, og du skuffet ikke.

Kan ikke huske å sett deg bruke belte. Brukte du det? Viss ikke har du sikkert noen kg inne på å bruke det når du makser, er fremdeles raw og deretter imponerende. Smart å trene uten, men er greit å bruke for høye tall og "bragging rights".
Die trying

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Exit datakropp
« #68 : 13. november 2009, 23:33 »

Dagens resultat:
Mark ny pers 210 kg opp fra 200.
Benk ny pers 105 kg opp fra 100.
Bøy ny pers 170 kg opp fra 165

Det jeg stadig ser er at jeg ikke er istand til å bedømme dagsformen, før den testes ut. Altså, er det bare å gå å trene. Alltid.


Gratulerer!! Og mer kommer!
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget etna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 131

Sv: Exit datakropp
« #69 : 13. november 2009, 23:41 »
Va jo reine TF-samlingen på VT idag jo Tongue E brnz lille-Øyvind? Haha  Grin Detta ska han få høyra! Sterke resultat i dag anyways!!!

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Exit datakropp
« #70 : 13. november 2009, 23:49 »
Va jo reine TF-samlingen på VT idag jo Tongue E brnz lille-Øyvind? Haha  Grin Detta ska han få høyra! Sterke resultat i dag anyways!!!

Stemme da. Og eg bli nok endao mindre no med min nyerverva ryggskade Wink

Utlogget etna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 131

Sv: Exit datakropp
« #71 : 13. november 2009, 23:54 »
Stemme da. Og eg bli nok endao mindre no med min nyerverva ryggskade Wink

Offdao! Drive ikkje du å reparera på ein gammal skulderskade og dao? Kostaskaft-øvelsen e jo fast reportoar på treningadn dine Tongue Ke du ha gjort dg i ryggen dao?

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Exit datakropp
« #72 : 14. november 2009, 00:06 »
Offdao! Drive ikkje du å reparera på ein gammal skulderskade og dao? Kostaskaft-øvelsen e jo fast reportoar på treningadn dine Tongue Ke du ha gjort dg i ryggen dao?

Har aldri hatt ein skikkeleg skulderskade, men har ofte vondt i skuldrane. Det er nok meir "prehab" som eg gjer når eg hugsar det. Korleis eg klarte å skade ryggen kan du lese om i loggen min Smiley

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #73 : 15. november 2009, 04:07 »
Takk for trivelige meldinger!

Jeg har tenkt over dette i en ganske lang tid, og jeg er veldig sikker på at det hadde vært kulere om loggen din hadde blitt omdøpt til "Esc datakropp"

Må bli "Datakropp escape" i såfall :p

Kan ikke huske å sett deg bruke belte. Brukte du det?

Nei. Har prøvd å løfte litt med belte men synes det bare er i veien. Tror jeg i såfall må bruke tid på å lære meg å løfte med belte. Får se hvordan det blir å føles og se ut når vektene kryper oppover.


Blei ikke trening lørdag, sov uregelmessig om natta og kom for seint igang til å rekke VT til kl fem og gadd ikke gå på studentsenteret. Hadde tenkt å kjøre noe vektbasert kardiogreier.

Har tenkt litt og tror jeg har mye å gå på når det gjelder hvor mye treningsmengde jeg kan få kroppen til å restituere seg ut fra hvis jeg får litt mer orden på spesielt døgnrytme men også kosthold. Tenker da å gi mer gass på kondistrening.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #74 : 16. november 2009, 22:49 »
Svart dag i dag. Ut av senga i halv sju-tida. På kvelden altså. Men trening blei det!

Trodde VT skulle stenge fra i morra av. Rusla ned på SiB Sentrum og tenkte at nå blir det sikkert 20 minutters venting før jeg slipper til i knebøybenken. Kom ned og det var stappfullt. Masse rips på tredemøller og med tokilosmanualer, masse bycepcurl. Og ledig knebøybenk!!!

Fire tiere i knebøy på 102,5 kg. Tenkte at dette er det verste jeg gjør. Tilogmed oppvarminga på 60 kjentes tung. Men det er som det går lettere og lettere, andre settet virker tyngst? Kom i mål med strikte pauser.

Dips, 6-6-6-5-3. Ikke kjekt å ta disse på assisted dips-maskina, glatte ustabile plasthåndtak. Tror det ville blitt fler på VT.

Bøy-dytt-dra. Dagens draøvelse blei mark. Fikk tak i ei stang etterhvert og etter endel leting så klarte jeg samle sammen 120 kg vekter. Fryktelig lite vekter der nede og det var to andre som også holdt på med mark. Gikk ned til 120 etter første settet da det var fryktelig vondt. Det blei passelig med 100 på de to siste setta. Slurva litt med pauselengde og pustfrekvens. Hadde lyst til å kaste opp mot slutten av seriene. Stort sett bra teknikk. Vektene er så lette at jeg tror ikke det er noen risiko uansett.

Denne type intensiv markløfting har jeg ikke kondis til å holde på med, ennå. Det blir lite styrketrening over det, synes jeg. Skal heller ta mark med lette vekter (100 kg er jo lett) som en del av kondisøkter.

Blei værende igjen og fikla litt med manualøvelser, flyers og en for skuldrene. Prøvde ettbeins rygghev, som gjør lite for ryggen og fryktelig mye for hamstrings hos meg.

Tok planken med 20 kg på ryggen, først et minutt og så to på 30 sekund. Armer/skuldre blei flaskehals. Dette blei absurd tungt.

Sa hei til vandreren og han med mørkt hår og sidesleik som alltid går med øreplugger var også der, ellers kjente jeg ikke igjen noen andre fra VT. Blir døllt å trene kommende uke uten kjentfolk.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!