Skrevet av Emne: Exit datakropp  (Lest 64557 ganger)

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #75 : 17. november 2009, 20:04 »
Aerobic i dag, for første gang på mange, mange år. Skulle vært en blå step-time men blei en rød vanlig aerobic-time istedet pga sykdom.

For meg er dette mest nyttig som bevegelsestrening. Siden jeg ikke klarer å henge helt med i programmet blir det i ikke hardt nok til å kjøre meg helt ut. Kunne sikkert trent aerobic på dager der jeg trener noe anna i tillegg. Fortrinnsvis da ikke etterhverandre men et morgen/kveldsøkt-opplegg. Kansje ikke spesielt praktisk gjennomførbart.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #76 : 18. november 2009, 21:56 »
Mens jeg lå og dro meg i senga utover formiddagen i dag fikk jeg for meg at tingen å gjøre i dag var å kjøre markløft med lett vekt og armhevinger fra knea som supersett med tidsbestemte pauser. Lenge. Vet ikke hvor denne idéen kom fra eller hva jeg oppnår ved det, men nå som vektertorget er stengt blir det ikke regulære treningsøkter uansett så da passer det å eksperimentere.

Markløft 60kg x10
Armhevinger fra knær x10
1 minutt pause

Tok 20 runder. Det ca 48 minutt. Blei svett, fikk opp pulsen, de siste reppene på markløftsettene blei surere og surere og armhevingene lot seg ikke gjennomføre uten bra mye juksing etterhvert.

Etter å ha hvilt meg i 5-10 minutt kjentes ikke økta spesielt hard ut. Får se hva kroppen sier i morra, men så langt tenker jeg at slik trening fordrer mye psykisk mobilisering, for å kunne presse langt nok.

Valgte å fokusere på å prøve å gjøre hver enkelt rep best mulig rent teknisk. Hadde øyene igjen og kjente godt etter. Blei mest sliten nederst på ryggen. Fant ut at jeg mangla trøkk fra magen, ryggen blei litt for svai på toppen. Korrigerte litt med å prøve å få hoftene under navlen, på en måte. Det kjentes ihvertfall bra ut.

Kan godt være lengre serier og lengre pauser er bedre. x20 med to minutts pause kansje?

At jeg vil gjøre dette henger sammen med den crossfit-videoen jeg såg om han som tok 100kg  x100 i knebøy i et strekk, på 6-7 minutt. Egentlig er jeg usikker på mesteparten av det jeg holder på med nå, treningsmessig. Jeg har ikke klare målsetninger og er usikker på om det jeg gjør er det beste måten å komme dit jeg vil. Men det er lite plass i livet mitt nå til å spekulere mye om dette. Og 200 markløft på 60 kg er da trening og uendelig mye bedre enn å være hjemme og spille data.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #77 : 23. november 2009, 22:53 »
Ikke trent siden forrige onsdag. Kjipt med SiB sentrum, har sovd lenge og gjordt litt andre ting på kveldene. I dag kom jeg meg bort.

Tenkte å legge på et ekstra sett siden kroppen nå er ekstra uthvilt, og dermed kjøre fem tiere i bøy, dytt og dra.

5 minutt hoppetau til oppvarming. Var i lufta kansje 70% av tida.

Knebøy: La opp feil vekt - 102,5 istedet for 105. Blei ikke helt strikte 2 minutts pauser siden jeg tok imellom en annnen. Dette er den tyngste knebøyøkta jeg noengang har hatt. Veldig fornøyd med at jeg klarte å presse på. La meg flat på golvet og pusta og pesa i 3-4 minutt etter siste settet. Litt kvalm og litt hodepine. Dette er the shit.

Teknisk sett blei det litt framoverlening mot slutten, og jeg merker jeg legger mest vekt på fotballene framfor hælen. Jeg har litt å gå på når det gjelder teknikk. Vanskelig å fokusere hardt på dette når alt som finnes er tyngde, svie og for lite luft.

Dytt: Armhevinger. Tenkte å heve hendene opp fra bakken, men fant ikke noe å gjøre dette med. Måtte legge knea i bakken på slutten av setta fra det andre settet. Kjentes ut som det hang litt slitasje igjen i triceps siden forrige onsdag, da tok jeg jo 200 pushups.

Armhevinger må opplagt trenes mer. Armhevinger gir mye mer rom for juks enn for eksempel benkpress. Det kreves fokus og strikt teknikk.

Dra: Tok noen forholdsvis lette nedtrekk med smalt grep, 57x10x5.

Burde gjordt noe med magen på slutten. Jeg var sliten. Må slutte med slike unnskyldninger.


Snakka litt med en som sa han er hovedinstruktør for BJJ-klubben i byen. På sikt, hvis livet mitt får fast struktur, faste arbeidstider og slikt, kunne det kansje vært noe for meg. Har prøvd det såvidt og det er ekstremt slitsomt og veldig gøy. Lekeslossing satt i system!

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #78 : 24. november 2009, 22:54 »
I dag:

Hoppetau 5 minutt.

Slankesirkel fra http://www.elitefts.com/documents/mma2.htm med 30 kg:

    *  Deadlift – 6 reps
    * Romanian Deadlift – 6 reps
    * Bent Over Row – 6 reps
    * Power Clean – 6 reps
    * Front Squat – 6 reps
    * Push Press – 6 reps
    * Back Squat – 6 reps
    * Good Morning – 6 reps

Fire runder med 90 sekunds pauser. Det var uvant. Fikk ikke så høy puls tror jeg. Greit å holde på med. Blei mest sliten nederst i ryggen, kommer nok av lite rumpebruk. Kjørte ikke brannhydrant og bro før jeg satte i gang. Men kansje trenger jeg å gjøre noe mer dramatisk enn det for å få rumpa til å koble inn?

Litt planke til slutt og mer rakk jeg ikke før SiB sentrum stengte. Kjipt at VT blir stengt enda ei uke.

Utlogget bartlaus

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Exit datakropp
« #79 : 25. november 2009, 10:26 »
Slankesirkel fra http://www.elitefts.com/documents/mma2.htm med 30 kg:

Den er fin! Og mye tøffere enn å hate seg selv og verden på en tredemølle eller tilsvarende. Jeg har kjørt den samme sirkelen et par ganger på slutten av ordinær vekttrening de siste ukene, kommer til å bruke den regelmessig framover. Gjelder å finne akkurat passe vekt slik at du hater å gjennomføre hver runde og må true deg selv til å ta de rundene du skal (det er push press som er det svakeste ledd for meg). Hvis du ikke syntes du oppnådde dette med 30 kg, prøv 35 kg eller endog 32.5 neste gang, osv.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #80 : 25. november 2009, 10:29 »
Anbefaler å prøve med kortere pauser. Gjerne 75, 60 og 45 sek slik artikkelen anbefaler. Det er STOOR forskjell på 90 og 45 sek pause.  >Cheesy

Deretter er det greit å øke vektene litt. Jeg skulle tøffe meg og økte fra 40 til 50 kg uten å ha trent den på lenge. Ikke smart. Endte opp som kadaver etter to runder. Fail.

Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #81 : 25. november 2009, 13:24 »
Har tenkt litt på dette og jeg tror jeg må trene den slankesirkelen en del før jeg vil på dreis på den og vil kunne få opp pulsen. Bevegelsesmønsteret er relativt teknisk og en stor del av fokuset blir liggende på utførelsen. Da er det ikke så stort rom for å presse.

Før har jeg gjordt noe som dette: To minutt markløft 40-50 kg, to minutt med armhevinger fra knær til failure og biceps, to minutt med kettlebellsving rundt 20 kg, to minutt med situps og planke. Gjenta. Mindre teknisk, mindre komplisert, mer repetativt. Lettere å presse på når tåka kommer.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #82 : 25. november 2009, 13:58 »
Veldig enig i tanken. Dersom teknikken blir en begrensning vil du ikke få fullt utbytte av treningen dersom poenget er høy puls og massive mengder kalorier brukt.

Ikke uvanlig å slite med frontbøy og vendinger, og da er det bare å ta dem ut av sirkelen.

Enkle øvelser der du kan knuse på uten å tenke er bra!
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #83 : 25. november 2009, 16:39 »
Veide meg inn til 122 i dag tidlig. Dette går for fort oppover. Må få orden på kostholdet. Enkle tiltak er å slutte med helmelk og å spise mer grønnsaker.

Prøvde bukser på Dressman i går og måtte opp i 44 i livet for å få de på. Alle galme buksene mine er rundt størrelse 38. Har gått i gasp-buksa mi for lenge. Mye er muskler men ikke alt.

Har bestilt 20 kg pulver fra ej-shop. Skulle kunne holde til sommeren. Såg annonse her på sida. Billigste pulver jeg har sett: http://www.ej-shop.no/90_protein_10_kg/P_115

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #84 : 25. november 2009, 22:42 »
På SiB Sentrum i kveld. Jobba litt med rumpemuskelaktivering. Prøvde stående jokking med vaier, fikk rumpa til å fyre av i hvertfall. Strake markløft blei som vanlig uten merkbar innsats av setemusklene.

Ellers handtelpress, facepulls, litt beinpress. Gikk litt rundt og virra. Forstyrrende omgivelser på SiB sentrum.

Prøvde fatgripza for første gang på de strake markløfta. De må helt klart brukes mer. Latterlig svakt grep med de på. Mens med bare stang handler det om å holde de fire ikke-tommelfingrene krumma, handler fatgripzgrep mye mer om å skape press mellom tommel og de andre fingrene.

Prata med en kar jeg har sett der som balanserer på en gymball mens han gjør tai chi-lignende bevegelser. Han klarer også gå helt ned på huk og opp igjen. Han driver med tai chi og qi gong, og har drevet mye med ekstremsport, fallskjermhopping, basehopp, elvepadling og slikt, tidligere. Han mente han fant igjen den måten de aktivitetene krever at man orienterer seg i kroppen på i qi gong og tai chi.

Balanse, kroppsbevissthet, smidighet, koordinasjon. Har litt å gå på på de felta der ja. Men man kan ikke gjøre alt på en gang heller.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #85 : 26. november 2009, 22:48 »
Kveldstur til Fløyen med sekk. Denne gangen nærmere 30 kg ekstra vekt.

Veldig fornøyd med at jeg kom meg ut selv om det regna og blåste, og at jeg ikke snudde selv om det regna bra mye til jeg var oppe ved Skansen. Det gjorde vondt over skuldrene, det flytter fokus, men jeg klarte å gøtse bra mye, siste tredjedel spesielt, likevel.

Helt topp!

I morra blir det maksing med treere i bøy, benk og mark.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #86 : 27. november 2009, 20:39 »
Langdryg økt i dag med mye prat og leting etter vekter.

Bøy: Kom meg opp til 150x3 på egenhånd. Valgte å ha spotter til 160, da nivåene på støttene i stativet på SiB Sentrum enten blir litt for høye eller litt for lave. 160x3 gikk, men spotteren var litt ivrig. Trengte uansett hjelp på siste. Kunne kansje hatt 155 eller 157,5 inne.

Benk: Kom meg opp til 90x3. 95 kunne kansje vært inne.

Droppa markmaksing da jeg spiste lite på forhånd og økta begynte å bli veldig lang.

Gjorde Eric Cressey sitt rotator cuff-program, ikke veldig strikt. Det gjorde jeg forresten også på onsdag. Tror det er bra greier. Her er linken: Langdryg økt i dag med mye prat og leting etter vekter.

Bøy: Kom meg opp til 150x3 på egenhånd. Valgte å ha spotter til 160, da nivåene på støttene i stativet på SiB Sentrum enten blir litt for høye eller litt for lave. 160x3 gikk, men spotteren var litt ivrig. Trengte uansett hjelp på siste. Kunne kansje hatt 155 eller 157,5 inne.

Benk: Kom meg opp til 90x3. 95 kunne kansje vært inne.

Droppa markmaksing da jeg spiste lite på forhånd og økta begynte å bli veldig lang.

Gjorde Eric Cressey sitt rotator cuff-program, ikke veldig strikt. Det gjorde jeg forresten også på onsdag. Tror det er bra greier. Her er linken.

Hadde en lengre samtale med Olav Kvitastein. Han blei jeg kjent med da jeg og han begynte samtidig med ju jitsu for noen år siden. Han er nå instruktør i klubben og er også personlig trener i SiB. Han lever og ånder for trening virker det som. Han er det jeg kjenner som som kan mest om trening og kosthold. Han forklarte en øvelse for meg som handler mest om rumpa. Man legger seg på bakken under ei vektstang, holder stanga fast helt øverst på låret, og presser hofta så langt opp man klarer. Skal prøve den.

Han holder på å lage bulkekokebok, matretter med nøtter, kokosfett, proteinpulver og lite annet :-P

Ellers gjorde jeg litt opptrekk og planken med 40 kg på ryggen.

En spennende dag, trivelig var det òg, masse VT-folk på SiB sentrum i dag.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #87 : 29. november 2009, 01:11 »
Ingen trening i dag. I seng halv fem i går og opp kl tre i dag. Har lyst å slutte med disse være deprimert-greiende, det er jo bare vås. Vel, føler meg sliten etter 5 dagers trening til nå i uka så det er ingen krise.

Olav som jeg snakka om i går sa mye. Han prata om at man får større baller og mer testosteron av kokosfett, som kan kjøpes billig som delphiafett. Han fortalte om hvordan han brukte kanel til å gjøre kalvegodt drikkelig. Jeg viste han hvor lite mobil jeg er i skulderleddet og han sa at det der går jo bare ikke, og viste meg en god tøyemetode for latissimus.

Ellers har jeg funnet ut at jeg har brukt høsten til å drikke meg feit på helmelk. Har sikkert fått litt ekstra muskler også men pokker så solide magehåndtaka er blitt. Ikke bra. Men trokke jeg gidder å begynne med noe diettgreier. Vel, skal kutte ut helmelka da. Det viktigste tenker jeg er å få trent mye. Og komme igang med utstrekking igjen. Viktigere å være bra trent enn å ikke ha håndtak!

Det går i retning crossfit. Vektbasert utholdenhetstrening. Ville vært kult å få til 2xkroppsvekt i mark og 1,5xkroppsvekt i bøy (240/180) kg, utover det vil jeg heller strekke meg mot andre typer kroppslig forbedring. Bevegelighet, utholdenhet, koordinasjon, slike ting.

Kansje på sikt begynne med BJJ.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #88 : 02. desember 2009, 04:07 »
Influensa siden natt til mandag. Rimelig kjedelig. Er snart ferdig med første sesong Stargate Atlantis.

Har komt litt igang med daglig utstrekking. Planen er å lage en enkel og kortvarig utstrekkingsrutine jeg kan gjøre tre ganger om dagen. Det blir kun de viktigste musklene. Har tenkt på legger, latissimus, pectoralis, framside lår og å stå rett opp og ned med hodet og armene hengende ned mot golvet med helt strake bein. Skal det virke må det bli en vane som jeg har over lang tid, for eksempel fram til sommeren.

Skal vurdere å begynne med belte. Kansje ihvertfall prøve det ut, har egentlig ikke gjordt det engang. Tilsynelatende gode argumenter for beltebruk finnes: http://startingstrength.com/resources/forum/showthread.php?t=13539. Argumentet er at rectus abdominus jobber hardere under løftet når de har noe å presse mot, og at det gjør tyngre løft sikrere. Men det finnes visst motargumenter også: http://stronglifts.com/weight-lifting-belts-to-wear-or-not-to-wear/

Jeg har lenge vært usikker på om måten jeg har lagt opp treninga på i det siste er den beste måten for meg å trene på i forhold til hvilke målsetninger jeg har. Men andre hensyn spiller også inn. Trening handler ikke bare om å nå målsetninger, men også om å gjøre noe som kjekt i seg selv. Jeg har ikke mulighet til å prioritere å lese meg opp tilstrekkelig til å kunne lage et treningsprogram som er virkelig optimalt. Slik jeg har trent de siste månedene trives jeg med og det må da bringe meg framover, selv om jeg trener såpass generelt at framgang på spesifike områder ikke vil gå så fort. Derfor tenker jeg å fortsette med det jeg gjør.

Utlogget Hellbouncer

Sv: Exit datakropp
« #89 : 02. desember 2009, 10:48 »
Haleien Are! God bedring!

Trenger ikke være et spørsmål om belte eller ikke belte. Kan løfte alt utenomm toppsett uten belte. Jeg løfter litt mer i bøy og mark med belte, derfor bruker jeg det, men bare på toppsett. Har jo en verdi å ta de tunge settene, både for treningen sin del og for at det er gøy å løfte mye.

Tror ikke det finnes ett optimalt treningsprogram, selv ikke om det er laget spesielt for deg. Etter min mening er det ideele å bytte treningsprogram innimellom, og løse problemer som måtte dukke opp på denne måten. Dessuten er det motiverende å bytte ut og begynne på noe nytt man har tro på avogtil. Tror du har bra med kunnskap om trening. Når det gjelder målsettninger, så er det nok ingen av oss som skal til OL, så jeg er 100% enig med at det viktigste er å ha det trivelig med det man gjør.

Die trying

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!