Skrevet av Emne: Exit datakropp  (Lest 64570 ganger)

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #90 : 04. desember 2009, 19:17 »
Har lest litt rundt her og oppdaga profilen til Kris og en som heter Ole som jeg har sett på VT. Etna heter visst Silje på ordentlig. Mye rart som skrives her, mye med begrensa verdi, tror loggbøkene til de jeg kjenner stort sett er det som er verdt å bruke tid på.

Begynner så smått å kvikne til, blir betydelig mindre sliten av å gjøre ting som å gå på do i dag enn tidligere. Tenker at kroppen kommer til å livne til igjen gradvis. Og snart er det jul, med familieritualer, pliktspising og stengte treningssentre. I praksis vil jeg ikke komme ordentlig igang med trening igjen før i januar. Og da begynner det å bli ei stund sida jeg har trent ordentlig over tid. Lurer på om det kan være like greit å kjøre et enkelt 5x5-opplegg en måned eller to, til jeg stagnerer. Kansje prøve Stronglifts.

Utlogget Hellbouncer

Sv: Exit datakropp
« #91 : 05. desember 2009, 03:19 »
Mye tull her på TF, noe helt meningsløst og noe jævlig provoserende. Ser at du kommer med litt fornuftige svar til folk som lurer på ting her inne. Da gjør hvertfall du ditt til at det blir mer verdifullt. Har stort sett holdt meg i loggene til de jeg kjenner selv, der er det jo bare kos. Har av og til angret når jeg roter meg ut i resten av forumet, men det kan jo være fint å mene noe innimellom, justerer seg selv det der.

Jul ja. Blir stort sett kalorioverskudd og bra trøkk i Januar  Smiley Enkelt 5x5 opplegg er ofte det beste, kjør på! Fortsatt god bedring.
Die trying

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #92 : 05. desember 2009, 15:20 »
Kansje det man burde gjøre i jula de få dagene man faktisk får trent er å ha noen elleville treninger. German volume training, 10x10, burde kunne passe bra. Pluss noe slankesirkel/tabata-greier til slutt :-P

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #93 : 07. desember 2009, 19:05 »
I morra er jeg frisk. Kunne kansje gått bort på VT i dag også men drøyern til i morra av smittevernhensyn. Får gå meg en tur i kveld.

Influensa er noe drit, men det er bra for motivasjonen!

Har ikke bestemt meg for om jeg skal trene med vekter eller gå på spinning i morra.

Vektmessig tenker jeg å bruke Stronglifts 5x5 som base:

Workout A     Workout B
Squat 5x5    Squat 5x5
Bench Press 5x5    Overhead Press 5x5
Inverted Rows 3xF    Deadlift 1x5
Push-ups 3xF    Pull-ups/Chin-ups 3xF
Reverse Crunch 3x12    Prone Bridges 3x30sec

og modifisere som følger:
Kun planke for magen, ikke noe reverse crunch (=nakkecrunch).
På de tre setta med kroppshev, gjøre så mange jeg klarer på vanlig vis og deretter negative til ti.
Tenker å legge til to tiere med hellstrings og hofteløft (altså barbell hip thrust) hver dag.
5 minutt hoppetau til oppvarming og mye uttøying.
Starte med toer på rundt 150, deretter 5x5 med vekt fra 80 kg. Korte pauser mellom setta.

Får se hvordan dette utarter seg i praksis og gjøre endringer utifra det. Det blir et tungt program så jeg bør gå forholdsvis langt ned i vekt på de øvelsene der det er mulig.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #95 : 08. desember 2009, 19:51 »
Har litt hoste ennå. Vegrer meg for å gå bort på VT og smitte folk.

Leker ellers med tanken på å begynne med brasilians ju jitsu over nyttår.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #96 : 08. desember 2009, 20:14 »
Gå på VT og smitt alle, så er der ryddig og fint til jeg er frisk igjen.  >Cheesy
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Exit datakropp
« #97 : 08. desember 2009, 21:08 »
Har litt hoste ennå. Vegrer meg for å gå bort på VT og smitte folk.

Leker ellers med tanken på å begynne med brasilians ju jitsu over nyttår.

Berre køyr på! Eg har treningsfri i morgo Grin

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #98 : 09. desember 2009, 02:26 »
I morra blir det trening samma faen. Rastløs!

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #100 : 09. desember 2009, 21:43 »
Kom meg bort i dag og gjennomførte trening etter programmet jeg forespeila over. Det tok nærmere to timer. Lurer på å korte ned til et minutts pauser på stort sett alt for å få det litt mer utholdenhetsprega og for å bli fortere ferdig.

Tok en rep på 130 i knebøy og deretter 80x5x5 med to minutts pauser. Passelig tungt egentlig, gitt 12 dagers opphold. Blir nok rask framgang her.

Volleyballmannen fikk vist meg hvordan man bruker strikk til å ta hellstrings. Fikk tatt 6-7 reps i de to setta, med mye drahjelp. Skal bli gøy å bli bedre i den øvelsen.

Tok 40 kg x10x2 i hofteløft. Et potensielt problem der er at jeg er såpass brei over hofta at jeg på sikt må legge noe under vektene før jeg kryper under, for å få avstand nok mellom stang og golv. Da blir jeg muligens avhengig av hjelp for å få stanga på plass og av igjen.

Lurer litt på å droppe millitærpress og istedet prøve å bake inn Eric Cressey sitt rotator cuff skulderprogram http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_body_training_performance_repair/cracking_the_rotator_cuff_conundrum

Snakk:
LA-mannen har begynt med 5/3/1. Bra han har innsett at han trenger periodisering, han har hatt fint lite framgang på veldig lenge.
Han med litt rødlig krøllete hår begynner å bli seriøs. Han tar noen helt nydelige dype lowbar knebøy.
Kris mener det som teller for muskelvekst, ikke hypertrofi men den andre typen, er belastninger som varer i 45 sekund. Settlengde og slikt har ikke noe å si, det er tid under belastning som er viktig, sa han.

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Exit datakropp
« #101 : 09. desember 2009, 23:06 »
Kom meg bort i dag og gjennomførte trening etter programmet jeg forespeila over. Det tok nærmere to timer. Lurer på å korte ned til et minutts pauser på stort sett alt for å få det litt mer utholdenhetsprega og for å bli fortere ferdig.

Bli fortere ferdig fordi du skal hva da???
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #102 : 10. desember 2009, 16:35 »
Hmm ja ser poenget ditt :-P når det er lite kjentfolk på VT så kjennes det greit ut å kunne gjøre ting fortere. Og så er det det med å holde øktene korte for å holde treningsutbyttet oppe og sikre restitusjon. Men det viktigste er jo at det er kjekt.

Var en smule uggen i går kveld og i dag tidlig. Gikk tur på fløyen med ei venninne med 15 kg vann i sekken - var planen. Jeg følte meg såpass dårlig at jeg dumpa sekken på Skansemyren. Kom meg opp, ned og hjem, men det føles ikke bra. Jeg har nok vært litt raskt ute med å friskmelde meg selv. Gikk rundt og hosta på VT i går, hvis jeg er smittebærende, og det tyder dagens skrale form på, er det antisosial adferd å være på VT.

Så nå vet jeg ikke helt.


Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #103 : 18. desember 2009, 15:22 »
Må bumpe tråden min opp littegrann.

Betydelig friskere i dag enn i går. Skyller nesen mye med nesehorn og det kommer gult gørr ut i sjokkerende mengder hver gang. Nesehorn er bare noe man må ha, mener jeg, når man har snørr. Ser ut til at treningsøktene forrige uke kosta meg rundt 10 dager med ekstra sjukdom. Skal ikke trene før jul, hvis jeg gjør noe blir det å gå korte turer og kansje varme litt opp og strekke litt ut. Har muskelsmerter nå pga for mye databruk, spesielt i venstre latissimus.

Har fått lyst på mer utstyr. Det ene er rockering. Det finnes rockeringer på 2,2 kg og det må jo bare være bra trening, spesielt hvis man i utgangspunktet ikke får det til: http://www.youtube.com/watch?v=5BaHiysrn8w#noexternalembed

Det andre er vektvest. En vektvest med potensielt 50 kg vekt vil åpne opp mange interessante muligheter. http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92199.msg1358761#msg1358761

Rockering vil koste rundt 600 og vektmest oppunder 3000. Skulle bestilt nå hvis saldoen min hadde vært femsifra. Men det er den altså ikke.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #104 : 20. desember 2009, 21:40 »
Er ennå ikke helt frisk og det blir januar før jeg får begynt å trene igjen. Strek i regninga med så lange fraværsperioder. Men slik er livet og slik kommer det sikkert til å fortsette å være. Eneste man kan gjøre er å trene så mye man kan når man først er frisk og har tid.

Jeg vil ned i vekt. Vel nei det vil jeg egentlig ikke, men jeg vil ha mindre kroppsfett og det er vanskelig å få til uten vektnedgang. Har tenkt å sikte meg inn mot kroppsfettprosent på maks 15, og mindre enn 10 blir neppe aktuelt. Det viktigste er at jeg kommer inn i de gamle buksene mine. Skal få kjørt bodyanalyse så snart jeg får anledning, da vil jeg kunne se hvor mye jeg trenger å ta av. Tipper det blir oppimot 10 kg.

Et kilo fettvev er verdt 7000 kcal. 1000 kcal i minus hver dag gir et kilo ned i vekt i uka, hvis jeg klarer å unngå muskeltap. Jeg tror ikke jeg kommer til å klare så rask nedgang, men kansje det kan være et tak å streve mot? Mindre enn et halvt kilo i uka synes jeg blir for lite.

Veiing av all mat og det å spise de samme monotone måltidene over lang tid har jeg lite lyst å begynne med. Jeg tenker å følge Stronglifts åtte kosholdsregler, og kalibrere nærinsinnhold fra måltid til måltid på øyemål. Hvor nøye jeg trenger å være vil vise seg, uteblir vektnedgangen må jeg jo bare spise mindre.

Treningsmessig satser jeg på Stronglifts 5x5 med hofteløft og hellstring lagt til. Usikker på om jeg også skal legge inn maksløft i knebøy, kansje en gang i uka? I tillegg, det vil si egentlig kansje viktigst, er utholdenhetstrening, med vektkomplekser, hoppetau, spinning, turer med sekk og så videre. Så mye jeg får tid til.

Trenger tid over jul til å komme i legret igjen, få rytmen i hverdagen, etablere kostholdsvaner og få kroppen til å komme i siget under stanga. Realistisk sett er det februar før jeg får stramma inn kaloriinntaket.

Hvor strukturert jeg trenger å være i kostholdet vil jeg se an i forhold til vektnedgangen. Det greieste er jo å slippe å bli totalt kontrollfrik.

Dette kommer til å bli tidkrevende. Jeg må styre mye med mat, og lage plass til å fokusere på det. Det kommer også til å koste penger. Jeg må spise mer grønnsaker, og knapt noe koster mer i forhold til kaloriinnhold.

Tror jeg vil kunne ha nytte av å veie meg nesten hver dag og tegne graf. Henge opp lapp i heimen der det står "jeg veier 110 kg 1. mai", slike ting.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!