Skrevet av Emne: Exit datakropp  (Lest 64364 ganger)

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #105 : 27. desember 2009, 19:14 »
Tilbake fra juleferie, har hatt det veldig kjekt. Søstra mi som er lege mener jeg er frisk av influensaen for lengst men at jeg så har fått bihulebetennelse. Det renner ennå snørr og det skal lite til for at jeg blir slapp. Vurderer antibiotika. Tipper det blir en seig prosess å bli helt frisk. Skal prøve å komme meg bort på VT framover. Blir veldig rolig oppvarming og uttøying. Pluss solarium mot utslettet jeg har i hodebunnen.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #106 : 04. januar 2010, 21:41 »
Ferdig med en ukeslang antibiotika-kur mot bihulebetennelse i morra og jeg er i dag for første gang på veldig lenge fri for snørr.

Jeg er nå i fryktelig, fryktelig dårlig form. Har beveget meg veldig lite siden slutten av november. Dette blir å starte på nytt. Jeg var sjuk like lenge i fjor vinter og det blei et bra år treningsmessig så det er ingen grunn til å deppe, det er bare å komme i gang - så snart kroppen er istand til det, gitt rekonvalesenstid.

Jeg har tenkt at siden jeg tross alt vet mye er det bedre at jeg lager meg et program tilpassa min kropp og mine målsetninger framfor å følge noe ferdig oppsatt som SL5x5. Det har jeg gjordt nå:

(settlengde x antall sett)

Mandag:
knebøy 5x3
hofteløft 10x2
hellstring 10x2
dips fx3
skulderhev 10x3.
kroppshev, tre sett.
planke, tre sett

onsdag:
knebøy 5x3
mark 5x1
armhevinger fx3
Eric Cresseys rotator-rutine, omtalt tidligere
roing med stang og fatgripz
planke, tre sett.

fredag:
knebøy 5x3
hofteløft 10x2
(1-beins) rygghev, eller 1-beins strakmark. Går det an?
benkpress 5x3
flies 10x2
kroppshev, tre sett
planke, tre sett


Kommentarer:

- Det mest radikale er masse rumpe og bakside lår-øvelser. Samt fravær av overhodetpress.
Mer rumpe/lår fordi hamstring og gluteus ikke blir trent spesielt hardt når jeg tar hverken mark eller bøy, og jeg tror alt blir bedre hvis jeg gir de litt mer fokus.
Skuldrene vil jeg trene på andre måter til jeg får strekt nok til å kunne gjøre OHP riktig.
Støt/rykk utgår også, for svak for det nå uansett, får se på det seinere.

- Dette er et skrivebordsprogram og jeg blir helt sikkert å forandre på ting når jeg får prøvd det i praksis.

- Til å begynne med skal jeg trene med latterlige vekter. Bedre å begynne med tom stang nå enn å vente til februar for å begynne med noe tyngre.

- Med 6-7 øvelser per økt blir det korte pauser, og dermed lette vekter. Får se hvordan dette blir etterhvert. Har lyst til å få tid til noe kondis/fettforbrennings-aktig til slutt i vektøktene, og da må vektprogrammet jammen gå unna.

- Jeg MÅ komme igang med systematisk utstrekking. Det er viktigere for meg nå enn å løfte tungt. Planen er utstrekking i heimen morgen og kveld, pluss mye strekking etter trening - som, det etter planen, skal bli hver dag.

- Progresjonsmessig tenker jeg å legge på litt fra økt til økt. Ingen grunn til å gjøre det mer komplisert så svak jeg er nå.
Hva jeg gjør med kroppshev, dips og armhevinger vet jeg ikke ennå. Har hatt problem med å få framgang her tidligere med bare å trene til failure på hvert sett. Mulig jeg satser på negative kroppshevinger og å ta en rep mer i dips/armhevinger fra økt til økt. Eller noe sånt.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #107 : 05. januar 2010, 20:56 »
Nå er jeg i gang! Veldig pinglete vekter men jeg fikk fullført og potensialet er enormt.

Ambisjonene om å få dette unnagjordt på en time - da må jeg slutte å prate med folk og det vil jeg jo ikke.

Hofteløft tar ganske mye i hamstrings hos meg, det skal det visstnok ikke gjøre (http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BWLyingHipExtension.html) men slik er nå kroppen sin. Henger vel sammen med stiv hamstring og stiv hofteleddsbøyer som gjør at jeg ikke kommer spesielt langt opp i løftet. Kansje endrer dette seg etterhvert. Foreløbig tror jeg jeg gjør best å ikke gjøre hofteløft og hellstring samme dag.

Kosthold! Skal jo ned i vekt, da. Foreløbig har jeg gått inn for å spise mindre og det har fungert fint i praksis så langt. Dropper frokost, og søndag spiste jeg ikke før på kvelden. Det gikk helt fint. Får jeg tilstrekkelig vektnedgang med så enkle tiltak er jo det veldig bra.
Har tenkt å lage meg en plansje eller noe for å følge med vekt og livvidde, og måle hver dag. For å holde fokuset og motivasjonen oppe.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #108 : 07. januar 2010, 23:25 »
Var bortom VT i dag også. Fikk litt mer følelsen av å faktisk trene og ikke bare dille rundt enn på tirsdag.

Ville prøve å kjøre litt kondis til slutt, noe helt enkelt. Fant en benk og satte med ned og reiste meg opp i rimelig raskt tempo, 30 sekund av og på i ti minutt. Greit nok men enkelte av musklene på framside lår blei mye mer sliten enn resten av kroppen. Trolig bedre med for eksempel kettlebellsvinging.

Mot slutten var det et fotballag med jenter rundt 18-20 som var der for å gjøre noen tester. Blant annet var Mr. Benkpress (tror det var han) der med datamaskin kobla til en liten platting, som de brukte til å måle spenst. Artige greier.

Var der i to-tre timer i dag. På lang sikt kan jeg ikke bruke 15 timer i uka på trening. Tror jeg kan bli mer effektiv uten at det blir dårligere trening eller vesentlig mindre tid til prat.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #109 : 08. januar 2010, 10:02 »
Kjekt å se deg på trening i går!

Vet ikke med deg, men jeg ble sliten av å se på at du tok knebøy på slutten der.  Grin Forøvrig er jeg enig i at det nok er bedre med kb sving for det du ønsker å oppnå.

Ser at du lurer på om ettbeins strakmark går an, og det gjør det. Det er dog veldig ydmykende. Har ikke ræven virket før, så kommer den til å gjøre det. Samtidig er det godt mulig at du ryker på et nesebrudd av å gå på trynet.  Wink

Kan anbefale Harry Selkow sine artikler på elitefts om chins/pull ups hvis du sliter med framgangen der. De funket for meg i den korte perioden jeg trente det. Ellers går det an å bruke 5/3/1 på det, men da trenger du maskin med avlastning, og den er gjerne full av småjenter og eiendomsmeglere.  Grin

Avslutningsvis tror jeg det er lurt av deg å holde deg til enkle fullkroppsprogrammer der du sørger for å ha progresjon over lang tid. Da vil du slippe å tenke mye underveis, og kan bare gå inn og trene. Når prestasjonen øker vil alt annet komme etter. Enkelt.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #110 : 08. januar 2010, 16:45 »
Hai Fenrik!

Har tenkt å gjøre strakmarken med krum rygg, etter å ha lest http://www.exrx.net/Questions /DangerousExercises.html#anchor416052 og
http://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/BBStiffLegDeadlift.html. Ser for meg at balansen også vil bli trent :-P blir gøy å prøve.

Takk for tipset om Harry Selkow-artiklene. Foreløbig kjører jeg bare negative. Tenker det er greit til jeg kan gjøre tre tiere med med 4-5 sekunds senkninger. En fordel med negative er at jeg kommer helt opp :-P


Tur på Fløyen i dag, gikk opp til utsiktspunktet framom Brushytten. Alt av bakker der oppe er omgjordt til kulekjøringsakebakker. Glatt å gå ned. Deilig å være ute i sola. Skal prøve å rekke en tur på Løvstakken også før dette aldeles legendariske vinterværet gir seg. Dette er den desidert lengste perioden med finvær jeg har opplevd siden jeg kom til bergen for 13 år sia. Greit at det ikke er sommer og 30 varmegrader ute og inne også :-P

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #111 : 09. januar 2010, 18:09 »
Grei trening i dag. Prøvde ut strakmark med et bein - veldig tungt for beinet kun med lite vekt. Denne øvelsen tenker jeg å gjøre med krum rygg, og det jeg fant ut i dag er at begge beina trengs for at ryggen skal bli flaskehals. Bra strekk bak på beina når jeg holder de helt rette.

Fenriken kom forbi og nevnte steinsimulator som en bra krum rygg-øvelse. Får se, kansje etterhvert, tenker det er noe jeg ikke bør begynne med før jeg har trent med krum rygg litt først i enklere øvelser.

Tok ikke noen kondisøvelse på slutten i dag. Var halvveis uti utsrekkinga da jeg kom på det. Og så var jeg litt daff. Hadde forsåvidt tid til det så det at jeg droppa det er jeg ikke så fornøyd med. Bør vel skrive det opp i programmet så jeg ikke glømmer det av. En fire minutters tabata er det minste jeg kan gjøre.

Var sur i beina etter turen i går, og enda surere nå. Tror det er lurt å starte opp så rolig som jeg gjør, spesielt siden jeg legger opp til et ganske høgt treningsvolum.

Litt etter fire, altså rundt en time før stenging, ramla alle digre folka inn. Fenriken hadde komt litt før, han høye svære kroppsbyggeren var der (og tok 7x200 bøy, minst, det var det jeg såg), Patrick var der, og en anna diger høy fyr som koste seg med 140 i frontbøy. Noen undervannsrugbyspilllere var der også.
Virker som det er i timen før stenging eliten dukker opp :-P

I morra skal jeg i barnedåp og blir det trening, blir det sannsynligvis vektintervaller, seint på dag.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #112 : 10. januar 2010, 20:57 »
Vektintervaller seint på dag er det det blei.

Planen var fire runder med to minutts økter hver med:
40 kg markløft
armhevinger fra kne til failure og så bicepscurl
16 kg kettlebellsvinging
planken og situps
pause

Etter første runde skjønte jeg at det ikke kom til å gå, og la ned til tre runder og tok fire minutts pauser. Det fungerte halvbra. Jeg er ikke sterk nok i kroppen enda tror jeg, slik at musklene og ikke hjerte og lunger blir flaskehalsen - i den grad det bør være. Tror jeg tok for tunge vekter, kunne sikkert holdt med 30 kg markløft og 12 kg kettlebell. Eventuell kortere økter og mer pause.

Fornøyd med at jeg kom meg bort! Sukkerorgien i selskapet etter barnedåpen hjalp på motivasjonen.

Sliten nå. Skal bli godt å sove. Jeg har begynt forsiktig vektmessig men ikke volummessig. Tror dette blir bra.

Ja, en liten ting til. Tok hofteløft uten stang mens jeg venta på plass i dag, og fikk mer giv i rumpa da enn med stang. Jeg kom høyere uten, kan være et moment.
Så husker jeg denne artikkelen: http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_body_training_performance/dispelling_the_glute_myth
Og ifølge den er det endel ting jeg bør gjøre før jeg begynner med hofteløft med stang. Så, jeg tenker gjøre slik det står der og ta enklere kroppsvektøvelser istedet for hofteløft, gjøre det ei stund, og se hvordan det går.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #113 : 10. januar 2010, 21:54 »
http://www.x-rep.com/ om hvorfor delvise reps, altså der man kutter ned bevegelsen, er bra. Kansje noe av dette er det vandreren har forlest seg på.

Lurer på å bare kjøre negative kroppshev, lenge. Etter litt googling leser jeg hist og pist at negative / eksentriske reps er bra greier. Og kroppshev er jo en øvelse der det passer veldig bra å gjøre dette på. Etter som jeg har hørt av tannlegen og fenriken er ti sekunders negative bra. Kan kansje ta sikte på tre sett med ti negative reps som hver tar ti sekunder, før jeg går videre.

Men jeg vil helst lese mer om dette først.

Fant! http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_body_training_performance/accentuated_eccentric_training
Forøvrig en veldig interessant artikkel!

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #114 : 11. januar 2010, 21:46 »
Grei trening i dag. 65 kg knebøy, rumpetrening i henhold til artikkelen linka til to poster over, tre tiere med negative dips og 3x3 negative chins der jeg prøvde å holde meg på topp i fem sekund, senke meg ned i fem sekund og klatre opp igjen på fem sekund. Skulle egentlig være tre femmere men det var for slitsomt. Får jobbe meg opp mot fem reps etterhvert.

Prøvde ut litt nye mageøvelser deriblant koffertløft - hold kroppen strak og løft ei vekt opp med ene hånda fra bakken. Men det tok nesten utelukkende quadratus lumborum. Så det blei tre sett med planken som magetrening i dag og.

Spiste lite fram til ca kl tre, da hadde jeg i meg en liter melk og litt magert fenalår. Måtte spise litt rosiner før jeg var helt ferdig med økta men det gikk overaskende bra sett i forhold til hvor lite jeg hadde spist på forhånd. Der jeg jobber nå for tiden er det mulig å få gratis mat til lunsjtider. Jeg tror jeg bare må bestemme meg for ikke å spise før jeg kommer hjem, for å ha struktur og kontroll. Gratis mat er fint men vektnedgang bedre.

I morra har jeg tenkt å gå bort på sib sentrum og leke med ei romaskin. Kjøre noen ettminuttsintervaller, kansje.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #115 : 12. januar 2010, 19:45 »
Roing blei det, med ettminuttsintervaller etter litt innkjøring. Ganske fornøyd med hvor mye jeg klarte å gi. Blei fryktelig dårlig teknikk mot slutten av draga. Og ryggen tror jeg var rimelig krum hele tida. Litt komplisert å puste to ganger per tak.

Hadde ikke med sko og kippa mye ut av festet. Bakside lår fikk kjørt seg - igjen. Har vært rimelig sur i hamstrings lenge nå så jeg tenker å droppe hellstring i morra.

Greit å prøve noe nytt. Tror sykling passer bedre for meg enn roing, spesielt med det programmet jeg har nå.

Ellers har de fått et knebøystativ til på SiB sentrum, og fjerna ene benken samt noen av maskinene. Sikkert for å fylle opp på Alrek.

Har spist lite så langt i dag og det har gått bra. Nå blir det å spise masse mat!

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #116 : 13. januar 2010, 23:10 »
Middag først i dag, og trening seint. Var der til dama kom og jagde meg ut mitt armuttøyinga. Inngangspartiet på VT såg ut som en søledam, nei vent, det VAR en søledam i dag. Stakkars renholder hvis han ikke kan skrive ekstra timer.

70 kg knebøy. I dag merka jeg at baksida var mye mer med enn den har pleid å være. Utstrekking og rumpetrening ftw.
120 kg mark - og det var jammen tungt! Tok med gripz til 90. Gripz er gøy.
litt armhevinger fra kne. Blir ordentlige neste onsdag. Kansje negative?
lekte litt med 2/1 negative bicepscurl i preacherbenken. Jobba meg opp til 18 kg, tok fem reps med ca 4-5 sekund eksentrisk fase. Ei hånd ned, to hender opp. Følte meg teit. Preacher-curls, for faen!
planke, 40s x3. Starta med 20s x3 forrige tirsdag og i dag gikk greit. Bra greier. Skal gå til 60s x3 og så ta med 25 kg på ryggen med kortere sett.
Pendalay Gripz-roing. 30 kg x10x3. Var litt for lett. 40 kg neste uke. Og da etter markinga.

Tenker å legge inn biceps på onsdager siden jeg skal begynne å variere grepet når jeg tar kroppshev på mandager og fredager. Tre sett, begynne med pullup-grep, så hammer-grep, så chins-grep.

Kondis på slutten utgikk siden det var så seint på dag.

Delte stativ med volleyball-mannen da jeg tok bøy. Han har fått seg gymboss og fortsatte etterhvert med noen tabataer, kettlebell til slutt men først støt, men ikke fra bunn kun fra hengende posisjon. Hang clean pluss push press på engelsk. Han traff haka si og en tannbit spratt ut. Bare en liten bit, men han ville til tannlege og file kanten ned.

Ellers, får lite oppbacking i familien for det jeg bedriver av trening og livsstil tilknytta dette. Den ene søstra mi, som er lege, tror jeg har en spiseforstyrrelse. Den andre søstra mi tror jeg har blitt kontrollfrik. Faren min, som nå er i 70-åra og alltid har vært i bra form og godt trent for langdistanseutholdenhet, mener jeg burde veie 86 kg gitt høyden min. Mora mi mener jeg ødelegger kroppen med å spise proteinpulver. Ja ja :-P

I morra blir det spinning. Fredag blir det tur til Løvstakken. Det er meldt overskya, men det er første fridagen jeg har. Kjipt at jeg misser finværet med en dag. Fredagsøkta blir på studentsenteret lørdag morgen, for å bli ferdig i tide til andre forpliktelser. Søndag blir fridag, tenker jeg.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #117 : 14. januar 2010, 07:49 »
Ellers, får lite oppbacking i familien for det jeg bedriver av trening og livsstil tilknytta dette. Den ene søstra mi, som er lege, tror jeg har en spiseforstyrrelse. Den andre søstra mi tror jeg har blitt kontrollfrik. Faren min, som nå er i 70-åra og alltid har vært i bra form og godt trent for langdistanseutholdenhet, mener jeg burde veie 86 kg gitt høyden min. Mora mi mener jeg ødelegger kroppen med å spise proteinpulver. Ja ja :-P

Artig gjeng!

 Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #118 : 14. januar 2010, 20:48 »
:-)

Spinning i dag. Skulle være intervallspinning men med en instruktør som legger opp til åtte minutts drag - - ikke helt min greie. Men ho sa fra når midten var så jeg kunne ta pause da. 144 snitt og 174 topp i en time. Greit nok.

Og rumpe og hamstrings er med. Måtte skifte stilling litt for å få framside lår til å trøkke. Her skjer det ting.

Tøyinga går også bra. Det jeg legger opp til å gjøre er å tøye hjemme. Fem posisjoner, holde et minutt, med to sider blir det ti minutt. Gjør det om morgenen, og skal prøve å få gjordt det en gang til i løpet av dagen - i tillegg til etter trening. Jeg synes å merke framgang allerede.

Endring i planene for i morra. Løvstakken utgår og det blir VT-økt på ettermiddagen.

Kostholdsmessig - har lurt på å droppe slanking nå, siden jeg legger opp til ganske brå volumøkning i treninga. Men det går såpass greit å spise lite at jeg tenker jeg bare fortsetter.

Plan: 90-protein om morgenen hvis inntaket dagen før blei i minste laget, ellers ingenting fram til 14-15-tida. Da en liter 1,5%-melk og kansje litt tørka kjøtt og noen oliven, slike ting. Trening, shake og diger middag på kvelden, med overvekt av protein, fett og karb-fattige grønnsaker.

Veie hver dag etter dusjen etter trening, og måle livvidde. Skrive på plakat som henger igangen og følge med. Dette gjenstår å komme i gang med.

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Exit datakropp
« #119 : 14. januar 2010, 22:21 »
:-)

Spinning i dag. Skulle være intervallspinning men med en instruktør som legger opp til åtte minutts drag - - ikke helt min greie. Men ho sa fra når midten var så jeg kunne ta pause da. 144 snitt og 174 topp i en time. Greit nok.

Og rumpe og hamstrings er med. Måtte skifte stilling litt for å få framside lår til å trøkke. Her skjer det ting.

Tøyinga går også bra. Det jeg legger opp til å gjøre er å tøye hjemme. Fem posisjoner, holde et minutt, med to sider blir det ti minutt. Gjør det om morgenen, og skal prøve å få gjordt det en gang til i løpet av dagen - i tillegg til etter trening. Jeg synes å merke framgang allerede.

Endring i planene for i morra. Løvstakken utgår og det blir VT-økt på ettermiddagen.

Kostholdsmessig - har lurt på å droppe slanking nå, siden jeg legger opp til ganske brå volumøkning i treninga. Men det går såpass greit å spise lite at jeg tenker jeg bare fortsetter.

Plan: 90-protein om morgenen hvis inntaket dagen før blei i minste laget, ellers ingenting fram til 14-15-tida. Da en liter 1,5%-melk og kansje litt tørka kjøtt og noen oliven, slike ting. Trening, shake og diger middag på kvelden, med overvekt av protein, fett og karb-fattige grønnsaker.

Veie hver dag etter dusjen etter trening, og måle livvidde. Skrive på plakat som henger igangen og følge med. Dette gjenstår å komme i gang med.

Ja du må droppe slanking! Det kler deg ikke, du e stor, høy og sterk!! Sånn eg har lært hvertfall.. Ikke hør på familien, de har ikke peiling leger eller annet dusteri... Kjøre sitt eget løp er tingen, hør kun på de som er større eller sterkere enn deg... Eller småmus som meg,,som kun hører på større sterkere menn....
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!