Skrevet av Emne: Exit datakropp  (Lest 64586 ganger)

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #120 : 15. januar 2010, 22:34 »
Kostholdsopplegget mitt begynner å ligne på intermittent fasting. Da spises all mat innen 8 timer, og de ande 16 timene i døgnet spiser man ingenting. Linken over er til sida til en svenske som har fått folk til både å bulke og deffe med et slikt opplegg. Fordelene er at det er lettvint med få måltider, og at folk ikke (!) blir sultne.  Det tar tid å etablere vaner, har litt å gå på ennå for å få kostholdet helt slik jeg vil ha det.

Grei trening i dag.

Knebøy kommer til å bli hardt igjen i løpet av de neste ukene. Tok 75 kg i dag og legger på fem fra økt til økt. Korte pauser, tre femmere. Planen er å dure på med femkilos hopp og når det ikke går, gå ned til 100 eller så og derifra legge på 2,5 kg fra økt til økt.

Begynner å få vanvittig tro på rumpetrening. Bra for baseløft, bra funksjonelt, bra for kroppsholdning og - skadeforebyggende.

Jeg vil streve mot å effektivisere øktene slik at jeg enten holder på med vekter, eller strekker ut, eller prater med noen. Å dille rundt i pausene er virkelig bortkasta tid, det er alltid noe som kan tøyes.

Og ellers:
Såg vandreren i incline bench-benken. Den som kalles giljotinen. Dette kan DEFINITIVT gå galt.

Da han fra LA skulle begynne på 5/3/1 brukte han 100% av det han trodde var 1RM som utgangspunkt. Ikke 90% som JW foreskriver. Så nå bommer han på løft og banner og steiker. Men legger ikke ned vektene, istedet vil han la være å legge på til neste syklus. Hm.

Han ganske runde med kort krøllete lyst hår og briller tok nesten 270 i halvmark, med reimer. Han klarte ikke låse ut, men kom ganske langt opp.

I morra tidlig blir det kansje ei kjapp økt med noe intervallgreier på VT, fra kl ti.

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Exit datakropp
« #121 : 16. januar 2010, 10:12 »
Kostholdsopplegget mitt begynner å ligne på intermittent fasting. Da spises all mat innen 8 timer, og de ande 16 timene i døgnet spiser man ingenting. Linken over er til sida til en svenske som har fått folk til både å bulke og deffe med et slikt opplegg. Fordelene er at det er lettvint med få måltider, og at folk ikke (!) blir sultne.  Det tar tid å etablere vaner, har litt å gå på ennå for å få kostholdet helt slik jeg vil ha det.

Grei trening i dag.

Knebøy kommer til å bli hardt igjen i løpet av de neste ukene. Tok 75 kg i dag og legger på fem fra økt til økt. Korte pauser, tre femmere. Planen er å dure på med femkilos hopp og når det ikke går, gå ned til 100 eller så og derifra legge på 2,5 kg fra økt til økt.

Begynner å få vanvittig tro på rumpetrening. Bra for baseløft, bra funksjonelt, bra for kroppsholdning og - skadeforebyggende.

Jeg vil streve mot å effektivisere øktene slik at jeg enten holder på med vekter, eller strekker ut, eller prater med noen. Å dille rundt i pausene er virkelig bortkasta tid, det er alltid noe som kan tøyes.

Og ellers:
Såg vandreren i incline bench-benken. Den som kalles giljotinen. Dette kan DEFINITIVT gå galt.

Da han fra LA skulle begynne på 5/3/1 brukte han 100% av det han trodde var 1RM som utgangspunkt. Ikke 90% som JW foreskriver. Så nå bommer han på løft og banner og steiker. Men legger ikke ned vektene, istedet vil han la være å legge på til neste syklus. Hm.

Han ganske runde med kort krøllete lyst hår og briller tok nesten 270 i halvmark, med reimer. Han klarte ikke låse ut, men kom ganske langt opp.

I morra tidlig blir det kansje ei kjapp økt med noe intervallgreier på VT, fra kl ti.

Incline benken? Ka e det for noe? Gleder meg uansett hvis det kan gå gale.. Han lille runde med briller kalles vel tuba.. Han liker ikke å låse skikkelig ut. Trener en del med han og det er koselig. Han og tannlegen har sitt opplegg, mye rare gym-løft. Ikke alt godkjent etter mitt syn men hva vet jeg.. Mulig de leser loggen her så eg bør ikke slenge for mye skit..
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #122 : 17. januar 2010, 00:13 »
Hmm mulig det er decline bench det heter. Den der man ligger lavere med hodet enn med hofta.

Var utafor VT i dag kl 10 men akkurat denne dagen kom ikke ho som skulle åpne seg inn, og vi blei stående å vente i et kvarter på leting etter securitas pr telefon. Jeg kunne bare være der til litt over halv elleve. Blei litt hoppetau og noen få kettlebell-snatch med 16 kg - de har definitivt potensiale for kondistrening.

I morra blir det ikke trening.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #123 : 18. januar 2010, 22:00 »
I dag hadde jeg virkelig ikke lyst til å trene. Veldig sliten mental. Gikk ut døra av rein vane. Og fikk ei fin økt.

80 kg knebøy føltes lett og greit, rumpeøvelsene føltes lettere enn tidligere. Fikk gjordt 5-5-5 dips selv med kort pause. Lurer på å holde meg til femmere der og heller legge på vekt, 2,5 kg i uka. Facepulls gikk fint. Gjorde tre sett med fire tisekunds negative kroppshev og det var tungt. Ca like tungt som tre reps var forrige uke. 50 sekunds planke x3 var veldig tungt men det gikk. Det blir 55s på onsdag og 60s på fredag. Neste uke med 25 kg på ryggen, fra 20-30s. Var mer effektiv, tøyde mer i pausene.

Jeg var der rundt halv sju. Halv åtte var det ca dobbelt så mange folk inne i barbellkroken som det var plass til. Definitivt feil tidspunkt å være der på.

Tannlegen var innom omtrent da det var fullest og prata med våte øyne om forholdene i Haukelandshallen. Nesten ingen folk og benker breie som treseters sofaer med hydraulisk failure-beskyttelse. Tipper han blir endel mindre å se på VT framover.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #124 : 19. januar 2010, 19:54 »
Time i sal i dag. Bootcamp på vektertorget kl 17. Passa bra inn i timeplanen min forøvrig og i motsetning til slik det er med fulle spinningtimer slipper man å møte opp en halv time i forveien.

Litt oppvarming og så sirkeltrening med kansje 15 stasjoner. Tjue sekund av, tjue sekund på i 35 minutt eller så. Noen lette øvelser og noen tunge. Helt greit, blei sliten nok.

Litt bekymra for hvordan dette passer med tredagers styrketreningsopplegget mitt, om det blir for mye på enkelte muskler. Får se hvordan det går. Torsdag er det det en bootcamp-saltime på studentsenteret, og den er det Olav som har. Tror han har litt anna opplegg. Tenker å gå og se.

Han fra LA kom mens jeg holdt på å strekke ut. Noen hadde fortalt han om at jeg har skrevet om han her i tråden. Han sa han tenkte å melde seg inn i en styrkeløftklubb, odin-noe, og bli seriøs. Bra for han, hvis han blir å trives med det.

Noen attenåringer prøvde å gjøre bøy. En av de instruerte, og han hadde ikke peiling. En anna var tydeligvis helt ny. Stakkars fyr, få så dårlig veiledning. Jeg gikk bort og ga et tips eller to og trakk meg vekk. Kansje jeg snart kommer til et stadie der jeg blir å gripe inn når jeg ser åpenbare nubs lære vekk tøys.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #125 : 19. januar 2010, 20:02 »
Faen det er så jævla mye pes med all spisinga. Kommer hjem fra trening som et slakt og må til å orge på kjøkkenet. Ønsker meg mat som triller inn i munnen ferdig tilberedt mens jeg sløver framfor dataen.

Og alt jeg trenger å gjøre nå er å varme kjøttsuppe i mikroen. Er dette latskap?

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #126 : 19. januar 2010, 22:02 »
Det stadiet der du føler at du må gripe inn er farlig, for det tyder på at du har pådratt deg livsvarig empati. Mye bedre å komme til det stadiet der du alltid har kamera i sekken i tilfelle en eller annen kløne skulle finne på å skade seg stygt under knebøy eller benkpress i smithmaskinen. If you get it on tape, you could get it in cash er mitt motto der.

"Å være dum burde være smertefullt"

 >Cheesy
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Exit datakropp
« #127 : 19. januar 2010, 22:07 »



Han fra LA kom mens jeg holdt på å strekke ut. Noen hadde fortalt han om at jeg har skrevet om han her i tråden. Han sa han tenkte å melde seg inn i en styrkeløftklubb, odin-noe, og bli seriøs. Bra for han, hvis han blir å trives med det.

Noen attenåringer prøvde å gjøre bøy. En av de instruerte, og han hadde ikke peiling. En anna var tydeligvis helt ny. Stakkars fyr, få så dårlig veiledning. Jeg gikk bort og ga et tips eller to og trakk meg vekk. Kansje jeg snart kommer til et stadie der jeg blir å gripe inn når jeg ser åpenbare nubs lære vekk tøys.

Eg fortalte han om Odin, men trur ikkje eg nevnte at du skreiv om han her Smiley Han bør komme seg opp i vekt og trene litt meir fornuftigt, så blir det nok bra styrke på han etterkvart.

Har merka ofte i det siste at eg har lyst til å gripe inn når folk trener knebøy. Spesielt dei som er mjuke nok til å køyre skikkeleg teknikk(det er som oftast dei fine jentene, hehe).

Utlogget Hellbouncer

Sv: Exit datakropp
« #128 : 20. januar 2010, 00:18 »
Hender jeg deler ut et tips eller to. Enten fordi noen er så noob at de tror at jeg er "han som kan løfting" eller fordi noen vil låne puslingutstyr som den ekle puten eller drareimer. Siden jeg ikke får betalt har jeg ikke empati, derfor blir rådgivningen sånn at de ser ut som de vil slutte å trene etterpå. En gang var det litt uheldig da nooben mente min far kunne ha småvekter under helen når hen tok bøy. Jeg forklarte tydelig og utfyllende med ca 5 ord hvorfor ikke. Så kom det frem at det var PTAlex som hadde sagt det var en god løsning. Er selvfølgelig enig med meg selv men liker ikke å trakke i hans bed.
Die trying

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #129 : 20. januar 2010, 07:49 »
Hender jeg deler ut et tips eller to. Enten fordi noen er så noob at de tror at jeg er "han som kan løfting" eller fordi noen vil låne puslingutstyr som den ekle puten eller drareimer. Siden jeg ikke får betalt har jeg ikke empati, derfor blir rådgivningen sånn at de ser ut som de vil slutte å trene etterpå.

Word. Det er greit å svare når noen spør, for da viser de i det minste litt vilje til å komme seg ut av sin tarvelige tilværelse. Å gi dem reimer eller gaypad'en går også greit, men det er lov å le.

Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #130 : 20. januar 2010, 20:54 »
:-D


Følte meg sliten og hadde ikke lyst til å trene i dag. Hva gjør jeg med det? Jo, pakker sekken, labber bort på VT og plasserer meg under stanga. Erfaringsvis er jeg ikke istand til å bedømme om jeg har en god eller dårlig løftedag på forhånd, har tatt feil mange ganger. Men ikke i dag.

85 kg bøy var tungt, ikke kjempe-tungt, men definitivt mye tyngre enn det burde vært. 140 kg mark gikk, tungt det og. Tok 2x 100 gripzmark forresten, fornøyd med det!

Ellers litt armhevinger, rotator-ting, planke, roing og slikt. Var litt lite effektiv og blei nokså sulten mot slutten.

Den bootcamp-timen fra i går sitter virkelig i beina. Vel, og treninga før også. Sur som pokker på baksida, helt fra nederste del av rumpa og ned til knea. Og noe inni leggene fikk kjørt seg i meste laget i går, sikkert når jeg skulle stabilisere splitthoppa.

Lurer på om jeg skal legge om til en type tredagerssyklus:

Dag en med vanlig vekttrening, knebøy og slikt.
Dag to med vektbasert kondistrening. Kettlebells, 40 kilos markløft ad nauseam, den type ting.
Dag tre går jeg en tur eller stikker bort på VT, varmer opp, tøyer ut og prater skit.
Gjenta.

Det vil bety dramatisk mindre trening med tunge vekter. Men jeg vil trene mer kondis og utholdenhetstrening, og hvis kroppen ikke takler volumet som følger av seks treninger i uka må jeg jo gjøre noe. Vil jo gjerne ha det slik at jeg orker å gjøre noe etter trening og ikke bare kommer hjem og blir et slakt framfor dataen.

Olav var på VT med en klient, fikk prata med han litt. Han forteller at saltimene hans er så harde at folk slutter å komme etterhvert og så blir timen tatt av plakaten pga for få oppmøtte. Men samtidig synes han det er kjipt å legge opp til lavere treningseffekt. Han fortalte litt om noen endringer i Ju Jitsu-klubben, virker som han prøver å få folk i form der. Han sa de har halvparten av norgesmestrene nå - så det ser ut til at det begynner å bli sving på ting. Han fortalte meg om hvordan man kan trene opp halsmusklene slik at kvelertak blir vanskelig. Ja, og så sikter han seg inn mot 300 kg mark.

Fyren begynner å bli et jævla monster.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #131 : 21. januar 2010, 07:53 »
Hvem er denne Olav, og hvor langt er han fra 300kg i mark? Kan ikke huske å ha sett noen slike på VT på en stund.  what
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #132 : 21. januar 2010, 12:17 »
Han jobber som PT for SiB. Det er bilde av han med kettlebell på veggen der de har bilde av alle som jobber der. Han har pers 205 i mark nå sa han så det er nok et langsiktig prosjekt.

Forøvrig er det jeg skreiv i går om overtrening og å trene mindre er bare tøys. Saken er at jeg ikke er frisk. Har vært forkjølt hele uka og merka på jobb i dag at jeg hangla. Gikk tidlig hjem, blir berettiga sløvedag i dag. Må bare bli frisk igjen så blir det full gass!

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #133 : 21. januar 2010, 12:24 »
Han jobber som PT for SiB. Det er bilde av han med kettlebell på veggen der de har bilde av alle som jobber der. Han har pers 205 i mark nå sa han så det er nok et langsiktig prosjekt.

Forøvrig er det jeg skreiv i går om overtrening og å trene mindre er bare tøys. Saken er at jeg ikke er frisk. Har vært forkjølt hele uka og merka på jobb i dag at jeg hangla. Gikk tidlig hjem, blir berettiga sløvedag i dag. Må bare bli frisk igjen så blir det full gass!

Ach. Fra 205 til 300 er minst tre måneder, selv med strongmanfrokost.

Klokt utsagn til slutt der. Du blir ikke sprekere av å trene mindre. Man trener minimalt når man er syk, og når man er frisk trener man stadig mer og hardere, avbrutt av korte perioder med lite trening for å hente overskudd. Latterlig enkelt når man tenker på det, men vanskelig å huske når man er sin egen trener.

For å sitere Dan John fritt etter hukommelsen:

"Den som trener seg selv har en idiot til klient"

Det som har hjulpet meg mest har vært å finne et program jeg tror på, og så følge det uten å tilpasse for mye. Da er det lettere å justere volum, intensitet og hvile slik at man får progresjon over tid. Når jeg skriver mine egne programmer blir det alltid for lange perioder uten hvile, og utidig stagnasjon etter noen måneder.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #134 : 21. januar 2010, 18:09 »
Tror vel det blir mer tre år :-P Olav er mannen til å kjøre slike prosjekt.

Interessant å høre erfaringene dine når det gjelder programmering. Jeg har erfart noe lignende. Nå, vil jeg vil trene både mye kondis og vekter, og jeg har ikke sett noen gode program som kombinerer begge deler. Vel der er crossfit, og crossfit er det jeg kommer til å ende opp med skulle livssituasjonen min endre seg slik at det blir lite tid til trening.

Basert på en Lyle McDonald-artikkel skriver Mehdi, han bak stronglifts.com, om at intervall-trening kansje ikke er så forbanna bra likevel. At det gir lite ekstra forbrenning, og er så hardt at det er vanskelig å kombinere med vekttrening tre ganger i uka. For eksempel.

Hm. Skal jeg revurdere treningsopplegget mitt, og satse på mindre intervalltrening?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!