Skrevet av Emne: Exit datakropp  (Lest 64353 ganger)

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #135 : 22. januar 2010, 20:32 »
Det blei trening i dag også. Følte meg daff, trøtt og litt sjuk men vurderte vel egentlig ikke å gå, tenkte heller i hvilken grad jeg eventuelt kommer til å angre. Men økta blei grei, den. Mye bedre enn onsdag, men ikke fullt så lett som mandagen. Var virkelig saltimen på tirsdag så tung? Eller er det fordi jeg er sjuk? Sikkert begge deler.

Oppe i 90 i bøy i dag. Skikkelig dype, noe annet enn jeg har drevet med før.
Negative chins, tre sett med fire reps på ti sekund, skiftende grep. Vanvittig tung. Gruer meg til hvert sett. Men det gikk greit. Neste uke begynner jeg å legge på vekt, er planen.

Tok 60 sekund x3 med planken. Fra mandag av blir det med 25 kg på ryggen, og fra 20-30 sekund igjen, kansje med to sekund økning fra økt til økt.

Helt strak mark med krum rygg og gripz,  40 kg x8 x3 i dag. Tar åttere istedet for tiere siden jeg gjør øvelsen ganske sakte. Dette er faktisk veldig tungt for grepet, med gripz. Ikke så mye vekt men settet varer lenge og underarmene blir sure.

Ellers: Han fra LA biter i et veldig surt eple og begynner 5-3-1 fra scratch med belastning i tråd med det Jim foreskriver. Han sa han hadde ei skikkelig ræva økt for litt siden.

Da jeg kom dreiv tre av de digre folka som trener der på med hellstring i ribbeveggen, med strikk og slikt. Kult å se at de ikke klarte det spesielt mye bedre enn meg :-P

Det er en hyggelig fyr fra Kristansand eller deromkring som driver med sheiko om dagen. Altså er han på VT mye, og lenge av gangen. Bra bøyteknikk har han også.


Jeg er litt i villråde om hva jeg skal gjøre kostholdsmessig for å gå ned i vekt, og om hvordan jeg skal tilpasse treninga det at jeg kjører mot kaloriunderskudd. Mye lavintensitetstrening kansje, og muligens etterhvert å droppe sett? Det jeg gjør kostholdsmessig er nå å sikte meg inn mot 2000 kcal om dagen. Ca 500 tett opp mot trening or resten etterpå. Ikke spising fra ti på kvelden til før trening-måltidet.

Leser litt i ebøker om forskjellige diettopplegg og det står veldig mye rart. Tenker at det kansje mest handler om å finne en måte å gjøre det på som gjør at jeg kan holde ut sulten. Og få i meg nok protein. Resten er detaljer. Eller? Det å spise restriktivt og telle kalorier og slikt er så forbanna mye pes at jeg tror jeg foretrekker rask nedgang og at vekta forsvinner raskt framfor å gå å være sulten og veie mat hele jævla våren.

Tusen kalorier i minus per dag gir et kilo fettvev i minus per uke. Tenker det er der jeg vil ligge.

Og så må jeg få målt kroppsfettet snart.

Edit: Vikinghallen selger kroppsanalyse til 200 kr nå i januar! Skal prøve å stikke bortom der i morra.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #136 : 24. januar 2010, 19:59 »
Innom VT i går. Hadde bestemt meg for å ta 100 kettlebell-snatch, og det gjorde jeg. 50 på hver arm, ti om gangen og pause mellom setta til pulsen roa seg. Og masse utstrekking.

Kettlebellsnatch må jo være den utimate øvelsen for vektbasert kondistrening. Man bruker hele kroppen, man både drar og dytter og beina er med. Det må gjøres eksplosivt, det må gjøres raskt, og det er bra hvis pulsen skal høyt opp. Neste gang skal jeg ha med pulsklokke.

Har bestilt meg håndleddsbeskyttere til kettlebelltrening: http://pullum-sports.co.uk/strength-training-equipment/kettlebells/eleiko-kettlebell-wrist-wrap/prod_607.html

Sløvedag i dag.

Interessant lesing om intervalltrening:
http://www.tn.no/artikler.aspx?id=177
http://www.ntnu.no/eksternweb/multimedia/archive/00030/Helgerud_et_al_Aerob_30526a.pdf

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #137 : 25. januar 2010, 22:17 »
Greit. Var på VT bortimot to og en halv time i dag. Det inkluderte 12 minutt solarium, men likevel. Jeg kommer meg visst ikke under to timer. Dette går ikke lenger, jeg trenger å bruke tid på andre ting, som å springe etter damer, eller aller helst, få damer til å springe etter meg. Dame-CVen min er slik at folk som får høre får lyst til å grine, le eller nekter å tro at det er sant.

Jeg trenger at treningene tar kortere tid.

Det jeg har gjordt lenge nå, i alle fall et år, er å trene etter 5x5-formelen - knebøy, dytt, dra - tre ganger i uka, legge på litt fra økt til økt. Nå har jeg lagt på litt assistentøvelser, mest for å rette opp holdningsfeil og kroppslige ubalanser.

Hadde jeg kun gjordt bøy, dytt, dra kunne jeg kansje klart meg med en time. Men jeg trenger assistentøvelsene, som facepull og hofteløft.

5/3/1 har et løft pluss to hjelpeøvelser hver dag, såvidt jeg har forstått.

Martin Berkham skriver om et treningsopplegg med virkelig lite trening som han fulgte lenge med gode resultat.

Bodybuilderopplegget med en kroppsdel hver dag og kjøre seg helt ut, og ikke trene på nytt på ei uke er det jo mange som vokser på. Eller?

German volume training har jeg lest litt om. 10x10, eventuelt med avkorta pauser. Ikke gjenta samme øvelse før det har gått ti dager. 10x10 med et minutt pauser skulle vel kunne ta 20-25 minutt.

20-rep pustebøy skal jo være helt suverent for muskelvekst, og tar jo bare 3-4 minutt pluss oppvarming. Sikkert maks et kvarter. Pluss litt dilldall og man kan ha en time å strekke på og fremdeles være ute igjen før det har gått en time.

Framover tenker jeg å ikke ha noe fast program, men trene rimelig ad-hoc. Tenker jeg vil sørge for å gi hver kroppsdel juling med jamne mellomrom. Ellers får jeg se hva det blir til.

Som jeg lenge har tenkt, det er mot crossfit jeg er på vei.

Spisemessig går det greit. Mye sult på dagtid men ikke slapphet. Spiser røffly 550 kcal (fiskebolleboks) før og 600 kcal rett etter trening (tre bananer pluss 110 gram whey 90). Og en ganske alminnelig middag etter der igjen. Veier meg inn under 117 om dagen, tror vekttapet ned fra 120ish stort sett er mageinnhold.

Kroppsanalyse på onsdag. Skulle i dag men PT-en var sjuk.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #138 : 26. januar 2010, 20:42 »
Saltime i dag, samme som sist tirsdag. Passer veldig bra inn i timeplanen min å gå på den timen så jeg regner med at jeg blir fast deltaker der utover våren. Lettere nå enn forrige tirsdag, men fremdeles tidvis veldig slitsomt. Glømte pulsklokka. Masse utstrekking etterpå.

I morra har jeg tenkt å ta ei økt med styrkerykk. Har ikke gjordt noe olympisk siden i høst og styrkerykk er tøft!

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Exit datakropp
« #139 : 27. januar 2010, 11:16 »
Saltime i dag, samme som sist tirsdag. Passer veldig bra inn i timeplanen min å gå på den timen så jeg regner med at jeg blir fast deltaker der utover våren. Lettere nå enn forrige tirsdag, men fremdeles tidvis veldig slitsomt. Glømte pulsklokka. Masse utstrekking etterpå.

I morra har jeg tenkt å ta ei økt med styrkerykk. Har ikke gjordt noe olympisk siden i høst og styrkerykk er tøft!

Stilig ja! Du hadde jo en gang planer om å ta meg igjen i rykk eller styrkerykk om du vil.. Vi må rykke sammen, eg har blitt klokere der og videreformidler gjerne..
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #140 : 27. januar 2010, 11:20 »
Stilig ja! Du hadde jo en gang planer om å ta meg igjen i rykk eller styrkerykk om du vil.. Vi må rykke sammen, eg har blitt klokere der og videreformidler gjerne..

Klokere i rykk også? Det er drøyt. Det var ille nok at du ble klokere i støt.  Wink
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Exit datakropp
« #141 : 27. januar 2010, 17:54 »
Klokere i rykk også? Det er drøyt. Det var ille nok at du ble klokere i støt.  Wink

Klokere ja, men ikke veldig klok. Henter 2,5-5kg innen kort tid vil eg tro og håpe..
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #142 : 27. januar 2010, 22:33 »
Var på plass i sjutida. Triple styrkerykk oppover til jeg tok en singel på 57,5. Når jeg kommer over 50 merker jeg at vekta ikke smeller på plass helt i topp, jeg må løfte den opp siste resten med armene. Kan sikkert få helt fin økt bare med å ta sett på 50.

Sheiko-sørlendingen heter Viktor og var på plass i dag og. Vi kødda litt rundt med gripzmark. Jeg klarte 110 fint, og 120 fikk jeg akkurat opp før det glapp. Kult!

To-hånds kettlebellsvingintervall, 30/30, ti runder. 16-20-24-32-32-32-32-24-20-16. Funka veldig bra! Må begynne å ha med pulsmåler, har en halvveis uttenkt målsetning om å nå 170 i puls på hver eneste trening.

Masse uttøying og med småpauser og slækking blei det totimersøkt i dag også.

Ja, tok sånn bodyanalyse i dag, i vikinghallen. Januarpris 200, men til vanlig koster det ikke mer enn 250. Da begynner det å bli såpass billig at man kan gjøre det ofte.

Siden desember i fjor har jeg ifølge testene lagt på meg 1,9 kg muskler, og 4,5 kg fett.
21,2 kg fett på kroppen totalt, og fettprosent 18,3. Fettprosenten er ikke så ille.
Jeg kan altså ta av 10 kg fett før fettprosenten begynner å krype mye under 10. Framover nå blir fokuset å spise maks 2000 kcal om dagen, og å holde aktivitetsnivået oppe. Så får jeg se hvor mye vekta går ned etterhvert.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #143 : 29. januar 2010, 11:56 »
Bootcamp-time med Olav på studentsenteret i går kl fem. Meg og 30 19-årige jenter.

Helt greit. Ikke så tungt som Olav hadde fått meg til å tro.

Uklart hva det blir i dag. Lurer på å ta 10x10 supersett med roing, skråbenkmanualpress og hoftepress, men får se.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #144 : 29. januar 2010, 12:09 »
Det er alternativmesse på VT i dag kl 1530. Fat Gripz, steinsimulator og annen moro. Bare å komme!
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Exit datakropp
« #145 : 29. januar 2010, 12:23 »
Det er alternativmesse på VT i dag kl 1530. Fat Gripz, steinsimulator og annen moro. Bare å komme!
Seriøst? Eller er det berre du som skal tøffe deg? :p Gløymte treningsbukse i dag, men kanskje eg tek meg ein tur likevel.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #146 : 29. januar 2010, 12:38 »
Nei, det er han tynne PT'en, Svogeren, de to tynne, Ali og kanskje meg og deg og en til.

 Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #147 : 29. januar 2010, 15:50 »
Kult! På vei bort nå.

Dagens kosthold:
En boks first price fiskeboller
110 gram proteinpulver, 90-varianten
Tre bananer
Ni egg
En pakke frossen spinat, 450 gram.

Skal egentlig ha mer karb og mindre fett til middag, men omelett er raskt å lage og i dag har jeg det travelt så det er det det blir.

Sulten begynner å sette seg.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #148 : 29. januar 2010, 17:17 »
Kom for seint til alternativtreninga.

Mye folk i kroken. Kom etterhvert igang med 10x10 supersett med hofteløft og 40 kg gripzroing. Blei svett og sliten men vet ikke om jeg er helt fornøyd. Var for lette vekter til at det blei styrketrening syntes jeg og for lite trøkk til at pulsen blei skikkelig høy. Brukte rundt 15 minutt. Kansje jeg tok for mye pauser og mangla trøkk. Kansje vektene var for lette til kondistrening. Ja ja.

Kjente roinga i biceps, det har aldri skjedd før tror jeg.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #149 : 29. januar 2010, 18:01 »
Her er linken jeg lovet deg:

http://www.egoscue.com/

Og en bonuslink til han jeg kjenner som tipset meg om metoden:

http://funksjonifokus.no/

Kan ta med den ene boken på trening en dag. Meldes om det.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!