Skrevet av Emne: Exit datakropp  (Lest 64371 ganger)

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #165 : 15. februar 2010, 20:21 »
Utfordringer ellers i livet gjør at jeg ikke kan prioritere å telle kalorier og å bruke krefter på å gå rundt sulten. Blir derfor noe mer spising framover. Spiste endel i går. Bra med futt på treninga i dag.

Mark uke to til 7x145. Da var det faktisk grepet som rauk, slapp vekta ned etter siste heving. Brukte overhåndsgrep.

Sirkel med kettlebell-hopping, armhevinger, framoversidehev, negative kroppshev - 5 ned 3 opp.
Fem runder med ti reps over alt. Kettlebellhoppinga var for lett, selv når jeg etterhvert brukte gullklumpen. Kan sikkert ta set med 12 reps med 56 kg neste gang. Klarte faktisk å gjennomføre alle 50 armhevingene sånn rimelig greit - her har det definitivt skjedd noe. Sidehev var latterlig tungt. Negative kroppshev med 5 sek ned og 3 opp var veldig veldig tungt. Var langt unna å gjøre det strikt.

Alt i alt synes jeg denne sirkelen fungerer bra. Får jeg på plass noe som kan gi svie i beina blir det nært perfekt.

Til slutt, 15 minutt med tohånds kettlebellsvinging, 16 kg. 40 sekund på 20 sekund av. Det var slitsomt. Veldig slitsomt fra halvveis og ut. Men det gikk, og teknikken var skappelig hele veien. Veldig kult! Kansje kutte ned pausen til 19 sekund og øke settet til 41 sekund neste uke.

Planen min med kettlebelltreninga er å kjøre et kvarter med langintervaller etter hver styrketreningsøkt. 16 kg på mandager med 40/20 arbeid/hvile. 32 kg på onsdager med 25/35 arbeid/hvile og 56 kg på fredager med 10/50 sekunds arbeid/hvile. Eller noe slikt. Og så øke lengden på settene og korte inn på pausene litt etter litt.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #166 : 16. februar 2010, 19:49 »
Kort spinningøkt. Syra kom fort, hadde 165 i makspuls og under 140 tror jeg i snitt. Følte meg likevel ikke helt ferdigtrent etterpå, og lekte litt med ei stang og komplekser. Bare littegrann - merka grepet blei flaskehalsen, og ville spare meg. Potensielt sett mye hard grepstrening i programmet mitt nå og det er jo visstnok lett å overtrene akkurat de musklene.

Viktor var tilbake etter deload og prøvde å perse bøy/benk/mark. Han har så sterkt grep at han tar markpersen sin med dobbel overhåndsgrep.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #167 : 16. februar 2010, 23:24 »
Har tenkt å begynne å poste linker her til interessante ting jeg leser om trening og slikt også.

Børge Fagerli skriver interessante ting om kosthold. Mye kjent fra før men likevel:
http://www.iform.no/pub/art.php?id=1210
http://www.iform.no/pub/art.php?id=940 bra om kostholdsmyter

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #168 : 17. februar 2010, 00:20 »
Blei skikkelig luremus-trening i dag, er sugen som faen på å få trent igjen. Gleder meg til økta i morra!

Har lagt en plan for hva jeg skal gjøre utover 531-øvelsene.

Mandager:
531-mark med gripzmark til oppvarming

supersett, 10-15 reps, fem runder:
armhevinger med håndtak
fem sekunds negative kroppshev
lett framoverbøyd sidehev
56 kilos kettlebellspensthopp

15 minutts langintervall med 16 kilos kettlebell til slutt

Onsdager:
531-bøy med gripzvendinger til oppvarming, hvis jeg har rampe.

supersett, 10-15 reps, fem runder:
1-beins hofteløft med hold i toppen
kroc rows
facepull
arnoldpress
dragon flag-lignende mageøvelse på benk
kneløfthoppetau i 30 sekund (for å få pulsen opp og litt mer bein)

15 minutt kettlebellsvinging med 32 kg til slutt.

Fredager:
531-gripzskråbenk

Kort rykk-økt, hvis jeg har tid og er i humør. Inkludert forsøk på rykkbøy.

Og så, 50 repetisjoner av en sammesatt bevegelse med stor stang på 30-40 kilo bestående av:
roing
markløft
hang clean
frontbøy
(push)press, ned bak hodet
good morning
knebøy
push press over hodet
eksentrisk strakmark

magehjul i pausene, fem tiere totalt.

15 minutts kettlebellsvinging med 56 kg til slutt.


Dette skulle ha potensiale til å bli slitsomt. Får prøve det denne uka og se hva kroppen synes. 531 deload-uke om to uker, får ta det mer med ro da.

Øktene skal ikke behøve ta fryktelig lang tid. Supersetta skal kunne gjøres på en halv time. Jeg har tenkt å gå litt kjapt gjennom 531-øktene. Er jo bra varm etter fem minutts hoppetau og noen reps på sistesettet kan jeg ofre for å spare litt tid på kortere pauser.

Tror forøvrig det er få som leser her lenger, jeg får jo sjeldent kommentarer. Skriver mye gjør jeg. Uansett nyttig å ha tråden som ei dagbok for meg selv.


Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Exit datakropp
« #169 : 17. februar 2010, 15:59 »

Tror forøvrig det er få som leser her lenger, jeg får jo sjeldent kommentarer. Skriver mye gjør jeg. Uansett nyttig å ha tråden som ei dagbok for meg selv.


We are watching you Grin Eg les kvar einaste oppdatering. Er berre ikkje så flink til å kommentere Wink

Utlogget Hellbouncer

Sv: Exit datakropp
« #170 : 17. februar 2010, 17:32 »
We are watching you Grin Eg les kvar einaste oppdatering. Er berre ikkje så flink til å kommentere Wink
Leifbjørn er ikke den eneste, følger med deg. Blir spennende å se hvordan det utvikler seg med 531 opplegget ditt, og sammenligne med hvordan mitt 531 opplegg går.
Die trying

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #171 : 17. februar 2010, 21:54 »
Ok :-P

Økta i dag blei som foreskrevet i innlegget over. Uke 2-bøy til 122,5 kg, fem reps. Var sterke good morning-tendenser så jeg gav meg mens leken var god. Litt trist siden jeg tok femmer på 140 i høst. Trøsten er at da gikk jeg ikke like langt ned.

Supersetta holdt jeg på med i bortimot 50 minutt. Brukte 23 komma noe til facepull, 30 til roinga og 20 til arnold-press. Samme vekter som jeg brukte på toppsettene forrige uke. Det var veldig slitsomt. Hadde tanker om å gi meg etter fire sett, og om at dette umulig kan gå i lengden og at jeg kommer til å bli overtrent. Men jeg sto løpet ut, liker ikke å forandre på planene under selve økta.

Så blei det pause med dusjing, shake-drikking og to timer salsa.

Kettlebell-svinging - 32 kg i 15 minutt, 20 sekund på og 40 sekund av. Gikk rimelig greit, blei mer sliten på mandag med 16 kg. Har fått gnagsår på begge ringfingerne, dvs huden er slitt av. Håndtaket er ikke breidt nok til å få god plass til å holde med tre fingre på to hender. Må sikkert teipe på fredag.

I kveld tenker jeg at denne måten å trene på passer meg utrolig bra. Supersett-opplegget gir meg masse overskudd. Jeg har lyst til å fortsette å trene når jeg er på vei hjem. Gleder meg til neste trening. Dette er bare fantastisk bra.

Det med overtrening tror jeg ikke er noe å bekymre seg for. På supersetta tar jeg såpass mye pauser at sirkulasjonssystemet i liten grad begrenser vektmengde. I dag er det egentlig bare roinga og arnoldpress som teller overtreningsmessig, tenker jeg. Resten er dilleøvelser. Pulsen er langt under intervalltreningsnivå. Og da går det jo helt fint.

Har tenkt å gå en tur i morra. Og har pånytt begynt å sikle på vektvest. Vektvest vil la meg bære vekt uten å krumme skuldrene framover, i motsetning til slik det blir med sekk. En 150 punds vektvest vil sikkert koste 3-4000 tusen å få hit. Det er mye penger, for meg.

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Exit datakropp
« #172 : 18. februar 2010, 03:32 »
We are watching you Grin Eg les kvar einaste oppdatering. Er berre ikkje så flink til å kommentere Wink
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Exit datakropp
« #173 : 18. februar 2010, 03:33 »
Viktor var tilbake etter deload og prøvde å perse bøy/benk/mark. Han har så sterkt grep at han tar markpersen sin med dobbel overhåndsgrep.

Hvem er Viktor?
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #174 : 18. februar 2010, 10:41 »
Viktor er en fyr fra sørlandet jeg har kommet i prat med. Han har begynt med sheiko, har lange økter og har vært der mye. Han er høy, lys, litt kraftig og blid.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #175 : 18. februar 2010, 21:55 »
Tur på Fløyen i dag. Tenkte å gå lenger inn men hadde ikke tid. Fikk prøvd ut mine nyinnkjøpte yaktrax pro (300 kr gsport) og de ga kanongrep både på hard snø og is. Gikk forbi folk på vei ned som såg ut som de trodde de kom til å dø - som åpenbart ikke hadde regna med at veiene mot fløyen for tiden er en mellomting mellom skøytebane og akebakke.

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Exit datakropp
« #176 : 19. februar 2010, 19:31 »
531opplegget ditt virker spennende. Vil tro det er bra for å brenne fett og få bedre kondis i tillegg til styrken. Bra gripzvendinger i dag forresten Thumbsup

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #177 : 19. februar 2010, 20:10 »
Ja! Kom meg til 90 kg med gripzvendinger! Aldri prøvd å makse før, vel jeg har prøvd, men da har jeg prøvd med teknikk. Prøver jeg å bruke ordentlig vendeteknikk kommer jeg knapp til 60 kg.

Grepet var ikke problemet på 90 kg heller.

Fra start:
Tok skråbenk uke 2 til 57,5 x11. Har altså mye å gå på her. Har jo trent de aktuelle musklene endel på mandag og onsdag også, ser ut til at hyppig trening bare er bra for disse musklene.

Så gripzvendinger,

Supersettgreiene med stort stang, beskrevet i en lang post litt lenger oppe, fungerte dårlig. Fikk vondt i håndleddene av frontbøyinga. Ikke blei det god kondistrening og ikke blei det god styrketrening. Stanga er for krunglete å dra på og løfta legger for store begrensninger på når man kan puste. Droppa hele greiene etter to sett.

Neste fredag blir det et anna opplegg. Kansje supersette gule bulgarere og magehjul og ikke noe mer, og bruke litt mer tid på olympiske øvelser før. To gode økter med sirkeltrening i uka er kansje mye nok.

Kettlebellsvinging med 56 kg til slutt. 15 runder, 10 sekund på, 50 sekund av. Rakk seks svinginger per runde. Mindre slitsomt enn på onsdag, og det er greit. Tror det må være aldeles ukult å krumme ryggen for å fange 56 kg på vei mot gulvet, fordrer at man ikke er helt utslitt med slike vekter.

Ikke helt overbevist om at så tunge kettlebellsvinginger er bra for skulderbladposisjonering.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #178 : 21. februar 2010, 18:08 »
I går, ingenting.

I dag, spinning 1615. Bra time og bra instruktør. Lite futt hos meg, men kom meg over 160 3-4 ganger, 170 som topp.

1. Var jævlig daff i dag etter å ha rangla littegrann og meditert halvannen time. Men fikk satt ræva i gir, gjordt husarbeid og trent. Og nå er jeg full av energi og handlingskraft. Jeg glømmer alt for ofte at slike tilstander av trøtthet lar seg forandre av aktivitet.

2. Jeg har gått ganske lite ned i vekt. Perioden med 2000 kcal per dag strikt blei kort, før jeg fant ut at det var for mye pes å holde på med det. Nå veier jeg ikke, men spiser mindre enn jeg trenger - tipper jeg ligger rundt 2500 pluss minus, ikke over 3000. Dette skal bety vektnedgang.
Hmm når jeg ser etter, så har jeg gått ned et kilo i uka de siste 3-4 ukene, hvis de laveste målingene settes opp mot de høyeste. I praksis er det mindre. Men uansett, det jeg har tenkt er at det er godt mulig jeg legger på meg muskler nå også, for jeg har aldri trent så hypertrofi-orientert som jeg gjør nå. Og forut for denne treningsperioden var et lengre tidsrom med sjukdom og inaktivitet.

3. Jeg tror jeg kan ha nytte av lavintensitets-kondistrening. Makspuls 140, en time eller mer. Det er over et år siden jeg gjorde dette i særlig grad, det var mens jeg bodde attmed Løvstakken og gikk turer der flere ganger i uka. På intervallspinninga merker jeg at det er de korte intervallene som fungerer best for meg, de lange blir bare veldig slitsomme.
Dette blir jo et tidsspørsmål. Og litt om vær og føre. Får se hva det blir til framover.

4. Tannlegen var på VT i dag, Haukelandshallen var stengt pga et arrangement. Han fortalte om benkskjortene sine. For å komme inn i den trangeste måtte han rulle seg i talkum først og trengte tre mann til å spenne den på. Den er så trang at han mister følelsen i armene og hendene. Og så skal man bokstavlig talt slippe ned stanga når man løfter med skjorte, men slipper man litt for langt opp eller ned kan det fort gå veldig galt.
Dette høres ut som noe for veldig spesielt interesserte.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #179 : 21. februar 2010, 19:40 »
Bare for å ha det notert ned ett sted:

Dumbell power sequence:
dumbell high pull
snatch
row
deadlift
squat clean press

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!