Skrevet av Emne: Exit datakropp  (Lest 64363 ganger)

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #180 : 23. februar 2010, 00:09 »
Gripzmark til 115. Fikk opp 117,5 også men måtte slippe den i gulvet. Dette var med olympisk stang. Det blir enda litt breiere grep med gripz rundt styrkeløftstang.

Uke 3-mark til 155 kg x10. Ikke striks med pusting mellom repsa. Ser ut til at jeg ligger i forkant her siden det jo bare skulle være en rep til tops i dag. Det handler sikkert litt om at nå spiser jeg litt mer enn da jeg testa maks, og at jeg testa maks kort tid etter lang tids sjukdom. Uansett greit nok og jeg tenker ikke å legge på mer enn fem kilo til neste runde.

Fikk rigga meg til til supersetta og såvidt begynt, da jeg såg at dette har jeg jo ikke tid til. Sosiale forpliktelser både før og etter trening gjorde at tida ikke strakk til. Kan enten ta dobbeløkt i morra, eller tenke at slik blei nå det. Heller mot dobbeløkt.

Ganske mye pes å drive med sirkeltrening når det er mye folk der borte. Best å kunne gjøre noe som krever minst mulig utstyr. Eller, komme på et anna tidspunkt. Skal prøve å huske på det til neste mandag.

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Exit datakropp
« #181 : 23. februar 2010, 00:12 »
Hva er forskjellen på olympisk stang og styrkeløftstang?

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #182 : 23. februar 2010, 00:35 »
Styrkeløftstang er litt tjukkere. Kjenner ikke til måla men det er lett å merke, spesielt hvis man setter på fatgripz.

Pluss at knurlinga er mye hardere på styrkeløftstengene, da. Og så er de stivere.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #183 : 23. februar 2010, 22:36 »
Spinning 1745, 25 minutt uten oppvarming og nedtrening. Fem topper, kom over 160 på alle.

Etterfulgt av sirkeltreninga som jeg egentlig skulle tatt i går. Tok en runde i går og derfor bare fire i dag.

Det gikk fint, men da jeg skulle til på kettlebellsvinginga på slutten fant jeg kjapt ut at nå blir det litt mye her. Droppa det, spiste, tøyde, dro hjem.

Blad fra TN i posten i dag. Artikkel fra intervall-folka på NTNU. De har funnet ut at proteinshake, spesifikt 30 gram isolat, rett etter intervalltrening gir vesentlig bedre kondisforbedring over tid. Hva mer, de trente 4x4-intervaller fem ganger i uka i fem uker, og fikk 0,5% bedre oksygenopptak hver økt. Altså ikke overtrening. Interessant! Jeg er rimelig sikker på at øktene de foreskriver er hardere enn en gjennomsnittlig spinningtime for meg.

https://www.tn.no/drivkraft/artikler/25-bedre-kondisjon-med-protein

Utlogget Bue

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 239
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 239

Sv: Exit datakropp
« #184 : 23. februar 2010, 23:35 »
Korleis synes du det fungerer å ligge i kaloriunderskot og køyre 531? Vurderer å starte med 531 eg også. Virke artig!  Smiley

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #185 : 23. februar 2010, 23:46 »
Det jeg gjorde var å gå i kaloriminus først og så teste maks. Litt avhengig av hvor langt ned man vil gå kalorimessig tror jeg det er lurt.

Ellers synes jeg 531 er glimrende å kjøre på vektnedgang. Fordi programmet kun er et rammeverk for enkel progresjon i baseløfta. Størstedelen av øktene bestemmer man over selv, utifra hva man ønsker å oppnå.

Jeg har forøvrig brukt google docs til å kjøre matregnskap, i de periodene jeg har veid mat. Her er et av regnearka:
regnekarklink

Maten før/etter trening ligger fast. For middagen kopierer jeg opp matvarer fra lista nederst, og bestemmer mengde gram av de forsjellige ingrediensene til det er passelig mye av alt. I dette tilfellet skulle jeg lage levermiddag og tenkte å bruke lapskausblanding, men melet til jamninga til den brune sausen, og melka, inneholdt så mye karbohydrater at det ikke blei plass til flere grønnsaker.

Utlogget Bue

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 239
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 239

Sv: Exit datakropp
« #186 : 24. februar 2010, 08:52 »
Høyres bra ut. Skal teste maksløft neste veke, starter programmet veka etter. Takk for godt svar.

Fekk ikkje opna det google-dokumentet (stod at eg ikkje hadde tilatelse). Har laga ein ca-plan for kosthald no. Skal teste det ut nokre veker og sjå korleis det fungerer, trur kanskje det blir litt i minste laget med mat. Skal lage ein logg så kan kanskje hive inn litt info der.

Takk igjen og lykke til vidare!

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #187 : 24. februar 2010, 21:02 »
531 uke 3 bøy i dag. Tre reps på 130 på topp. Det var fryktelig tungt. Kunne kansje pressa ut en eller to til med mye good morning.

Sirkeltrening med facepull, arnoldpress, kroc rows, hofteløft og dragonflag-trening. Gikk greit.

Droppa kettlebell-svinging pga tidsmangel (og litt fordi jeg var sliten).

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #188 : 25. februar 2010, 22:29 »
Daff. Har spist lite. Kom meg avgårde litt over seks, så på FF instruere vegard i benkpressteknikk - veldig lærerikt - og så spinnig fra kvart over sju. Veldig bra altså. Jeg burde trene kondis hver dag. I alle fall hver dag jeg ikke trener styrke. Hei vent, det er jo det jeg skal, ifølge planen min.

531 uke 3 skråbenk i morra, deretter blir det 10 dager til neste tunge vektøkt. Lurer på om jeg skal skru ned matinntaket littegrann.

Strakk ut beina umiddelbart etter spinninga, og gikk så rundt og lekte meg med lette overkroppsøvelser. Syntes den maskina der man ror mot seg på skrått ovenfra kansje kan være bra for nedste trapezius.

Fant på en ny øvelse, som kansje kan ha noe for seg. En ting er å få skuldrene i riktig posisjon i det horisontale planet, altså vri de slik at hendene kan gå langt nok bak på topp. Noe annet er å vri de slik at håndflatene peker utover og ikke framover. Prøvde meg litt fram og -

Ligg på golvet med henda langs kroppen og med panna og nesen i golvet også. Vri hendene slik at tomlene peker ut fra kroppen og videre så langt du klarer opp mot taket. Mens du hele tida holder tomlene pekende mest mulig oppover flytter du strake armer opp til hendene klapper sammen over hodet. Og ned igjen på samme måte, og gjenta. Poenget er å få bevegelse i skuldrene, ikke i brystkassa, derfor skal panna være i golvet hele tida. Eller kansje det ikke er noe vits?


Ellers så har jeg fått dette med vektvest helt på hjernen. Tror egentlig at jeg kommer til å bestille. La kontoen gå i rødt og lukke igjen øynene. Prøver å få klarhet i hva det hele vil koste. Noe rundt 4500 kr vil jeg tippe.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #189 : 26. februar 2010, 21:27 »
Under 112 på vekta i dag. Jeg ser endringer i speilet. Det rare er at livvidden har ligget på 109 hele tida siden jeg begynte å måle.

Mye input.

Økta:
55 minutts intervallspinning til oppvarming. Problemløst siden hovedøvelsen i dag var skråbenk.
skrågripzbenk uke 3 til 6x62,5. Nokså sikkert under forrige ukes 11x57,5. Jeg smiler og er glad og stoler på at JW ordner progresjon for meg.

Gule bulgarere, fem tiere. Prøvde meg fram med forskjellig vektmengde og fotposisjon. 50 kg på de siste to setta, Vegard tok jo nesten 20 reps med den vekta da kunne jeg nesten ikke ta av for å ta ti.
Jeg kjente at rumpa var med, men svien kom i låra. Flytta fram og tilbake på foten men slik var det. Jeg opplevde også at jeg fikk en konveks svai i ryggen som nok er uheldig.
Konklusjonen er at dette ikke er noen øvelse for meg. Prøver kansje en annen variant seinere.

Framside lår hos meg kan være understimulert, lenge siden jeg har kjent trøkk der. Kansje jeg skulle tatt beinpress en dag.

Gripzmillitærpress 30 kg, fem tiere. Helt greit.


Tilbake til inputen.

FF sa så lenge man trener under 60-70% av maks, altså omtrent rundt 10RM, kan man egentlig trene så mye man vil og kroppen vil adaptere, uten at man blir overtrent. Men sliten må man regne med å bli.

Snakka veldig lenge med Olav. Informasjonsbombe. Skal vurdere å begynne med egne prehab-økter.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #190 : 27. februar 2010, 19:04 »
Ok så blei jeg stiv av de gule bulgarerne - nedpå rumpa, og i den innerste og bakerste fjerdedelen av låra. Tipper det blir verre i morra.

Ikke trening idag.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #191 : 01. mars 2010, 18:12 »
Ingen trening i helga. Sliten i dag av at jeg har hatt det travelt og stressa endel i det siste. Hadde mest lyst til å legge meg å sove i ettermiddag men rusla nå bort på VT. Tok de foreskrevne markløftene, deload-uka begynner i dag, det var fort gjordt. Tok to runder med sirkeltreninga i rolig tempo. Tok vanlige kroppshev - klarte ikke mer enn ca 4 breie med overhåndsgrep og 6 smale med hammergrep før jeg ikke ville klart å heise meg langt nok opp. Kansje jeg skal prøve å få inn noen vanlige kroppshev også og ikke bare lange serier med negative.

Målte fettprosent på vekta på SiB sentrum til 15,6 i dag. Nå har jeg kjøpt meg potetgull og sjokolade. Blir utskeielse i dag, men planen er fremdeles rolig kaloriminus fram mot påske.

Tviler på at jeg uansett kommer til å kunne slanke meg inn i de gamle buksene mine, siden jeg sannsynligvis har fått såpass mye større muskler. Og større skal de bli.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #192 : 03. mars 2010, 22:50 »
Trøtt i ettermiddag, sov til halv ni, var på plass på VT klokka ni. Mens jeg gjorde deload-knebøy lasta vandreren opp så mye vekter det var plass til på beinpress-maskina og gjorde 10 cm lange beinpress. En vakker dag kommer han til å kveste seg.

To runder med samme sirkeltrening og vektbelastning som de to foregående onsdagene.

Prøvde litt å trene framside legg med kettlebells mot slutten. Merka jeg er mye sterkere i høyre enn i venstre. Olav har sagt dette er veldig lurt å gjøre for å få økt mobilitet i ankelleddet. Så dette er noe jeg bare må til med.

Har vært veldig sliten og daff denne uka. Tror det er relatert til ting som ikke har med trening å gjøre.

Alle forestillingene mine om at jeg har lagt på meg så fordømt mye muskelmasse blei gjordt til skamme da jeg rydda garderoben i går. Kommer stort sett inn i alle gamle klær, med unntak av et par bukser, og går jeg ned litt til, slik jeg tenker å gjøre utover våren, blir det ikke behov for de store garderobeutsiftingene. Like greit.

Tidvis går jeg jo rundt og er halvstressa og halvdeprimert, lite gunstig for det hormonelle klimaet, gir mye kortisol og lite testosteron. Ja ja. Lite å gjøre med utenom å trene som faen, tenke positivt og prøve å ikke stresse så mye :-P

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Exit datakropp
« #193 : 04. mars 2010, 10:39 »
Hvem er vandreren? Er det han av utenlands opprinnelse som alltid er der, uansett? Med håret glattet litt bak og kaktuser under armene?

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #194 : 04. mars 2010, 10:42 »
Hvem er vandreren? Er det han av utenlands opprinnelse som alltid er der, uansett? Med håret glattet litt bak og kaktuser under armene?

Spot on!

Nydelig figur.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!