Skrevet av Emne: Exit datakropp  (Lest 64559 ganger)

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #210 : 20. mars 2010, 17:20 »
:-D

I dag: Litt hoppetau. Bøy 60x5, 90x5x3. Gripzskråbenk 20x5x2, 40x5, 55x5x3. Sju treere med regulære kroppshev innimellom. Litt utstrekking, litt småøvelser.

Alt dette på ca 50 minutt. Fikk tilogmed tid til å prate litt med Øyvind. Kom på plass litt over fire og gikk ut klokka fem. Imponert over min egen evne til å ting gjordt når det er påkrevd. Hadde det bare vært slik i livet forøvrig også :-P

Styrken kjennes grei ut og jeg føler meg trygg på at med 5x5-økter ut neste uke blir det årnings igjen og i rute mot nye høyder når jeg får starta med 531 neste mandag. Kondismessig må jeg gjøre noe, virker som jeg har tapt meg mer der av stillesittinga enn styrkemessig.

Så det må bli neste målsetning: Å få trent kondis i morra. Enten en tur på en eller annen fjelltopp eller noe slikt, eller spinning 1615 på VT.

Jeg er bare 95% frisk, har ennå litt snørr og hoste igjen.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #211 : 21. mars 2010, 19:08 »
Kom meg på spinning i dag. Fikk også gjordt litt støtteøvelser.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #212 : 29. mars 2010, 00:45 »
531-skråbenk i går. Glømte at jeg skulle ta maks på siste settet. Etterpå kroppshev og hofteløft, samt småøvelser.

Gikk en tur opp mot fløyen i dag, snudde etter den lange bratte som munner ut på Skansemyren, og turen tok da rundt en time. Hvis jeg kommer igang med daglige turer med sekk kan det bli ei grei rute.

Jeg spiser ganske mye, nesten bare sunn mat. Er ikke i humør til å telle kalorier eller til å gå rundt sulten, så jeg tipper jeg er på vei opp igjen i vekt. Derfor er det ekstra viktig å komme igang ordentlig med trening, slik at det kan bli ekstra muskler og ikke ekstra fett.

Var forøvrig kjipt å trene lørdag i 13-14-tida. Nesten ingen folk og de som var der var dølle. Tok kontakt med noen, eneste som ikke vifta meg vekk var ei ung jente som trente med uforholdsmessig fornuftige øvelser. Det viste seg å være kusina til Alex, som får program og veiledning hos han :-P

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Exit datakropp
« #213 : 29. mars 2010, 13:56 »
Tok kontakt med noen, eneste som ikke vifta meg vekk var ei ung jente som trente med uforholdsmessig fornuftige øvelser. Det viste seg å være kusina til Alex, som får program og veiledning hos han :-P

Ung jente med bleka kort hår? Du må ikke la deg vifte vekk! Eg vet om mangen som skulle selv vært viftet vekk der nede!
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #214 : 02. april 2010, 15:23 »
Nei ikke ho med lyst hår, ei med mørkt.

Vanskelig å starte en samtale når den andre åpenbart ikke er interessert. Flakkende blikk og "Ja ja. Ja." til svar.

Fikk trent på mandag, knebøy til 120x5. Det var som jeg hadde frykta tungt, og det blei bare fem reps. Kunne ha skvisa ut et par til kansje med mye framoverlening.

Tirsdag kom jeg meg på spinning, og da syntes jeg kroppen fungerte bra.

Onsdag følte jeg meg sliten og tenkte å ta treningsfri, kansje gå en tur. Da ville jeg lagt opp til trening mandag-torsdag-lørdag, helt greit det. Utover ettermiddagen begynte jeg å bli kald, klokka seks fraus jeg så mye at jeg skjønte at nå blir jeg sjuk, og på kvelden kom feberen. Den er borte i dag, heldigvis ingen toukersgreie denne gangen ser det ut som. Men jeg er ennå såpass forkommen jeg bare såvidt kan klare å sitte ved dataen over lengre tid.

Jeg har vært veldig mye sjuk de siste åra, og i vinter har det tatt helt av. Skulle til å skrive at det er fint lite å gjøre med dette, men det er det kansje likevel? Jeg har hørt eller lest noe om at isbading eller kalde dusjer styrker immunforsvaret. Eller kansje det har noe med der jeg bor å gjøre, luftforurensing i byen eller sopp?

Å begynne å flytte er jo en diger operasjon. Kalde dusjer er i teorien lett gjennomførbart. I teorien.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #215 : 02. april 2010, 15:53 »

Har søkt litt etter informasjon om kalde dusjer og immunforsvar. Mange steder blir det nevnt at det er en sammenheng, uten kildehenvisning. Beste stedet jeg fant er her:

http://ownyourhealth.wordpress.com/2008/04/16/cold-showers-whats-the-evidence/

Et poeng det at ingen kan tjene penger på kalde dusjer og at det derfor blir brukt lite penger på forskning på feltet.

Fant også ei side der det står at endel eliteutøvere, deriblant rugbyspillere, bruker isbading i tro om at det fremmer restitusjon: http://sportsmedicine.about.com/od/sampleworkouts/a/Ice-Bath.htm.

Trenger nok litt tid til å psyke meg opp tilstrekkelig til å forplikte meg ovenfor meg selv til å begynne med dette her.

Utlogget Hellbouncer

Sv: Exit datakropp
« #216 : 02. april 2010, 16:11 »
Dette er intressant. Paul Newman hadde visst en rutine med å dyppe hodet i isvann med engang han våknet hver morgen. Jeg har litt lyst å prøve det, høres forfriskende ut. Om det ikke hjelper for noe fysiologisk, så blir man garantert tøffere og mer mandig av det.
Die trying

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #217 : 02. april 2010, 16:14 »
Jepp. Det er et ganske viktig poeng. Og det kjennes ihvertfall godt ut etterpå - visstnok. Pluss at det er veldig lite sannsynlig at man tar skade av det.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #218 : 02. april 2010, 16:30 »
Enda en artikkel om vektbasert intervalltrening for å miste fett på tmuscle: http://www.tmuscle.com/readArticle.do?id=3715397

Gleder meg til å bli frisk.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #219 : 07. april 2010, 21:21 »
En liten start på VT i kveld. Tok 20-40-60-80-90-100x5 i knebøy og det kjentes passe ut. Endel småøvelser, strekke ut og hjem etter mindre enn en time.

Til nå i år har jeg fått trent lite og vært mye sjuk. Tror jeg har mye potensiale på kort sikt. Foreløbig legger jeg ikke opp til noe spesielt program. Tenker kansje å prøve å stikke innom der borte og gjøre litt hver dag.

Neste uke er det meldt bra vær og jeg tenker å tørke støv av sykkelen og ta noen lengre turer.

Prøvde å dusje i kaldt vann i dag etter trening. Det var så kaldt at det brant. Skrudde over på varmt etter kansje 15 sekund :-P En start det og. Egentlig veldig morsomt - måtte psyke meg opp på forhånd og det er jo bare bra selv om det føles veldig fælt. Sto og lo for meg selv i dusjen etterpå.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #220 : 08. april 2010, 07:55 »
Prøvde å dusje i kaldt vann i dag etter trening. Det var så kaldt at det brant. Skrudde over på varmt etter kansje 15 sekund :-P En start det og. Egentlig veldig morsomt - måtte psyke meg opp på forhånd og det er jo bare bra selv om det føles veldig fælt. Sto og lo for meg selv i dusjen etterpå.

Veldig bra hvis du kan stå og le i dusjen på VT. Det ville jeg satt stor pris på.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Exit datakropp
« #221 : 08. april 2010, 11:21 »
Kommer du til å fortsette m kald dusjing? Ka du trur? Bedre å flytte fra grauten du bor i...
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #222 : 10. april 2010, 18:29 »
Nytt problem: Brakkesjuke. Pinlig.

Tenker å prioritere opp kondistrening, turgåing og slikt.

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Exit datakropp
« #223 : 10. april 2010, 19:44 »
Nytt problem: Brakkesjuke. Pinlig.

Tenker å prioritere opp kondistrening, turgåing og slikt.

Mye syk du! Tror du må kjøre deg opp på brennevin og sigg!
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #224 : 11. april 2010, 21:01 »
:-P Ja veldig mye sjuk. Glad for at jeg slipper fyllesjuke og kols/astma i tillegg.

I dag kom jeg meg opp til anstendig tid, og opp til toppen av Løvstakken. Hadde en avtale, så da måtte jeg bare. Kom meg innom VT et kvarters tid rett før stengetid også og gjorde noen småøvelser.

Prøvde med litt semikald dusjing. Sikkert 18-20 grader. Klarte å komme meg under og å stå der noen minutt. Men jeg tipper mye av gevinsten ligger i selve kuldesjokket. Da blir gradvis tilvenning kontraproduktivt.

Og i morra kommer en ny dag!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!