Skrevet av Emne: Exit datakropp  (Lest 64521 ganger)

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Exit datakropp
« #225 : 12. april 2010, 01:47 »
Fyllesyken e bra! Det er ingen sykdom. Kols og astma e noe langrennsløpere e plaget med og det kommer en ny dag hver dag! Kjør deg opp!
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #226 : 12. april 2010, 08:55 »
Fyllesyken e bra! Det er ingen sykdom. Kols og astma e noe langrennsløpere e plaget med og det kommer en ny dag hver dag! Kjør deg opp!

Bror!!

Det siste halvåret har jeg drukket altfor lite alkohol, og som resultat har jeg vært syk tre ganger, mot en gang på tre år før det. Dårlig statistikk. Ikke kom trekkende med manglende årsakssammenhenger her, for jeg vet jeg har rett.  Grin

Mer sprit, mer trening, mindre syk.   >Cheesy
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Exit datakropp
« #227 : 12. april 2010, 12:39 »
Bror!!

Det siste halvåret har jeg drukket altfor lite alkohol, og som resultat har jeg vært syk tre ganger, mot en gang på tre år før det. Dårlig statistikk. Ikke kom trekkende med manglende årsakssammenhenger her, for jeg vet jeg har rett.  Grin

Mer sprit, mer trening, mindre syk.   >Cheesy

Ja nettopp! Eg kan kun snakke ut fra egne erfaringer. Er aldri syk! Brokk deriomt, men det er heller ingen sykdom!
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #228 : 12. april 2010, 22:54 »
:-)

Kan godt være jeg begynner å drikke igjen en dag men det blir i så fall ikke for å holde meg frisk :-P

Fikk testa sykkelen i dag. Den har samla støv i over et år nå. Rolig tur, fra der Fjellveien starter til Kalfaret. Fant ut at sykkelen er for gammel og skral til å brukes til noe seriøst. Penger til ny har jeg ikke så det ligger an til å bli lite sykling denne sesongen. Satser på turer med sekk.

Kom meg bort på VT i kveld. NullFokus var der og instruerte en nubi. Jeg prøvde å perse i apollon-mark. Tok 125 greit, men bomma på 135. Tok 150x5 med vanlig stang etterpå. 10x5 armhevinger og litt støtteøvelser, utstrekking og så hjem.

Hjemme klarte jeg å ta kald dusj i et minutt. Brukte gymbossen til tidtakning. Hodet var ikke med, det får bli neste steg. Men det var helt kaldt ellers, bare ikke full sprut. God følelse etterpå. Satser på å bygge meg opp til to eller tre minutt med full sprut og hodet med, det får være bra.


Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #229 : 21. april 2010, 16:20 »
Har ikke vært i humør til å logge noe siste uka, men jeg har fått trent litt.

Trener nå 5x5-aktig. Helkropp og lineær progresjon. Har gått mye ned på vektene og tenker at det er helt riktig. Bøy fra 80 kg, skråbenk fra 40. Skal ta mark i dag, 130x5 har jeg tenkt.

Noen sporadiske korte morgenøkter med litt tøy og bøy og holdningsøvelser. Turer til bana på Skansemyren, tar 50 minutt herifra. Tenker å gå med sekk etterhvert.

Tok skråbenk med apollon-stanga i går og det kjennes bedre ut for meg enn med vanlig stang.

Kroppshev har jeg gjordt ti sett med to reps spredd utover øktene, inspirert av denne: http://www.elitefts.com/documents/pull-ups1.htm

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #230 : 16. mai 2010, 20:24 »
Noen ganger må det bli verre før det blir bedre igjen. Traff nettopp på sampol-Øyvind på gata, han maste og mente jeg måtte komme meg på trening, etter at jeg sa at jeg for tiden er deprimert og sitter hjemme og spiller data. Ok Tirsdag skal jeg innom VT, uansett!

Øyvind rapporterte ellers om trasige forhold på sentrum atletika. En mulig fordel er at han er desidert sterkest der.

Spiller egentlig ikke så mye data. Har fått gått noen turer på fløyen. Totimers turer er veldig god sovemedisin!

Med von om at det står bedre til med alle dere andre :-P

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Exit datakropp
« #231 : 17. mai 2010, 10:48 »
Der e du jo! Lurte på kor du ble av.. Spilt bc2???
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #232 : 19. mai 2010, 21:33 »
Har spilt bc2 multiplayer i kansje en halv time. Blei bare forvirra og døde hele tia. Dessuten er det plagsomt realistisk. Team fortress 2 er mye morsommere! Og starcraft 2. Men jeg er litt lei dataspill nå, det er gøyest i små mengder.

Kom meg innom VT endelig i dag. Tok litt markløft og aarmhevinger, samt et par støtteøvelser. En fin start. Skal prøve å være der litt i morra og fredag også. Reiser vekk lørdag og blir borte til over neste helg.

Begynner å bli optimist igjen! Har funnet ut at jeg skal slutte å gå rundt og skamme meg over at jeg primært sett driver dank. Det er jo forårsaka av helseproblem. Tror det er veldig lurt å slutte med.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #233 : 04. juni 2010, 21:29 »
Ok har begynt å trene litt igjen. Var vekkreist forrige uke på et selvutviklingskurs, og har i alle fall midlertidig fått troa på meg selv og framtida tilbake igjen. Også motivasjon til å trene.

Har gått tur opp til Skansemyren omtrent hver dag, med 20 kg vann i sekken. Mulig jeg skal legge på litt. Bruker ikke hoftebeltet så flaskehalsen er mest at det gjør vondt over skuldrene. Må kansje til med hoftebeltet av den grunn når det blir tyngre.

På vektertorget har jeg lagt opp til en slags 5x5/531-hybrid. Trene hver dag, veksle mellom bøy/mark/skråbenk, flate toppsett og lineær progresjon, lette vekter i starten. 2-3 støtteøvelser i sirkel i etterkant, som chins, armhevinger og good morning, 3-5 sett med tiere. Korte økter.

Tok bøy der borte i kveld, tre femmere på 85 kilo og litt uttøying. Jeg og Leifbjørn blei stående å prate med Olav. Pokker så mye han kan. Bergen mangler et treningssenter orientert mot crossfit/bootcamp-lignende trening. Olav sa  Jiu Jitsu-klubben sannsynligvis skal begynne med crossfit-timer til høsten. Jeg vurderer å begynne med iu Jitsu igjen, spesielt den brasilianske varianten (lekeslossing satt i system). Mer sosialt å trene i klubb, men mindre fleksibelt.


Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #234 : 05. juni 2010, 22:56 »
Både tur til skansemyren og VT-økt i dag. 140 kg mark x5, deretter sirkeltrening. Rundt 10 toere med hammerkroppshev, 4-5 tiere med arhevinger, ettbeins hofteløft og facepull med strikk. 3x30s med planken. Har virkelig mista mye styrke i magen, før tok jeg jo et minutt med ekstra vekt. Tempoet på sirkeltreninga legger jeg slik at jeg blir litt sliten og anpusten, men ikke nok til at det begrenser løftekapasiteten vesentlig. Synes det er greit.

Framover: Skal reise litt rundt i sommer, så det blir ikke faste treningsrutiner hele veien. Det vil også si at det er lurt å trene masse når jeg har anledning. Turene med sekk er ok til å lage grunnkondis og brenne fett, men pulsen blir ikke særlig høy. Styrketrening hver dag er greit så lenge vektene er lette. Skal jeg gjøre mer må det bli utstrekking/bevegelighet, og intervalltrening. Noen spinningtimer ville sikkert gjordt seg.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #235 : 08. juni 2010, 10:27 »
Tur til skansemyren med 30 liter vann i sekken, opp 10 liter fra forrige uke. En helt annen verden, av smerte. Hoftereim blei tvingende nødvendig. Har funnet ut at å stramme brystreima nokså mye og å strutte med brystet slik at skuldrene får avlastning er en god måte å bære på. I tillegg fremmer det i stor grad god holdning.

På VT på kvelden - skråbenk var dagens baseøvelse. Deretter kroppshev, kettlebellsvinging og utfall i sirkel. Blei etterhvert fryktelig sliten. svinge 48 kg kettlebell x10, kroppshev x3, utfall med 12 kg kettlebells x10 på hvert bein, kroppshev x3, gjenta. Bra greier!

Dropper sekkturen i dag. Tror skuldrene mine kan trenge en dag pause.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #236 : 10. juni 2010, 21:55 »
Sekktur i går gikk mye bedre enn på mandag, og i dag enda bedre igjen. Satser på å gå med 30 liter hver dag denne uka, og øke til 36 på mandag.

Blei ikke tid til VT-tur i går (dårlig planlegging?) men i kveld var jeg der. Snakka litt med fenriken som mente det er tull å ikke bruke hoftebelte når man går med tung sekk. Ok.

Markløft-femmere til 145. 120 var såpass tungt at jeg tenkte det kom til å bli skikkelig fælt, men det gikk fint. Sirkel etterpå ettbeins hofteløft, dips med brystet opp og fram, trapezius-roing på robenken og frontbøy. Letteste sirkelen jeg har hatt til nå så det gikk ganske fort.

Tenker at dips må være greit å ta hvis jeg presser brystet opp og fram. Låra henger rett ned og leggene bakover. Satser på at det ikke vil sabotere holdningsarbeidet mitt.

Frontbøy kan jeg egentlig ikke ta på skappelig vis. Jeg må skreve for ikke gå opp på tærne og stanga detter fram og gruser håndledda. Jeg ville gjøre noe som fokuserte på framside lår. Har ikke vært sur der på det jeg kan huske, mens baksida blir føkka opp i dagesvis bare jeg tenker på good mornings. Tenkte litt på beinpress, men tok isteden frontbøy, der jeg står med hælene oppå den totomsfirtoms-biten som slenger rundt på VT. Med to tommer under hælene går det som en lek. Det vil si, kondismessig blei jeg grusa selv med 30 kilo over stanga. Latterlig. Skal definitivt gjøre mer av det.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #237 : 12. juni 2010, 12:21 »
I går blei det ikke sekktur, og kun ei kort økt på kvelden der jeg tok dagens baseøvelse, skråbenk med 45 kg, tre femmere. Dårlig planlegging, latskap - og kansje det at jeg har brygga på en forkjølelse. Såpass utslått i dag at jeg skal holde meg i ro. Muligens ørlite feber, er ihvertfall slapp. Satser på at dette går over fort.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #238 : 15. juni 2010, 23:55 »
Rolig omvisningstur med mora mi i går til Skansemyren. Sekkløs tur i pratetempo til rundemannen i dag. Droppa vektertorget. Var på vei men snudde tre skritt etter at jeg lukka døra bak meg. Følte meg ikke 100% pigg etter forkjølelsen. Men i morra, har jeg bestemt meg for, er jeg frisk og det blir full gass både med sekk, bøy og sirkeltrening.

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Exit datakropp
« #239 : 16. juni 2010, 11:15 »

Hohooo, du må trene selv om du ikke føler deg 100%. skal man føle seg 100% for å gå på trening så blir det vel sjelden trening på de fleste.. Fyllasyke, lett forkjølelse osv, kjør på!!!
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!