Skrevet av Emne: Exit datakropp  (Lest 64495 ganger)

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #255 : 13. april 2011, 00:09 »
Kettlebellprogresjon: https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Anstc1LqBheCdENCVGVzM2t1Ql9FQVpxSXpKQ2hNQVE&hl=no&authkey=CNnTp4oK

Har for det meste gjordt tohåndssving og rykk, litt enhåndssving og enda mindre støt.
Støt trives jeg dårlig med, det er så lite flyt i den øvelsen. Det er rykk jeg går for å bli god i.

Grepet blei plutselig en seriøs begrensning mot å kunne gjøre rykk over tid når jeg kom opp på 28 kg. Det føles da ut som huden har tenkt å krølle seg av. Jeg trenger å lære meg til å holde vekta kun på de to ytterste ledda av fingrene, og trene opp styrken der. Et triks der er visstnok å trene med bommullshansker: http://www.youtube.com/watch?v=FDeBaZyMw9s#noexternalembed

Og så har jeg begynt å merke poenget med konkurransekulene, at de har lik størrelse uansett vekt. Gir lite mening å trene rykkteknikk med ei lita 16 kilos kule når 36-kiloskula er mye større og krever en annen bevegelse. 20 kg er letteste konkurransekule de har på VT, har tenkt å bli venn med den, gjøre lange serier utover fire minutt.

I dag gjorde jeg sju tohåndssvingx7, tretti sekunds intervaller, med den på 56 kilo. Blodsmak og mye pusting og pesing i lang tid etterpå. Jeg ligger etter på kondisfronten. Kjører lite tilleggsøvelser på beina nå utover 531, for å få plass til kondistrening, men da må jeg jo klare å finne tid også skal det gi mening.

Her er 531-arket mitt: https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Anstc1LqBheCdEE0dllBd0pZZWVRNUJxUi1KT0pKSXc&hl=no&authkey=CKHk3jk

Jeg gjør kun toppvektene, de som er merka med blått, og tar alle setta der. Et toppsett i mark. En øvelse per dag. Det går jamnt oppover, men sakte. Planen er å bytte til regulær 531 når dette har stagnert.

Holder meg foreløbig til handtelpress som hovedpressøvelse. Sunnere for skuldre og slikt leser jeg mange si, og så har jeg nå satt øynene mine på femtikiloshandtlene, og har lyst til å presse på til jeg behersker de. Kan godt være det er optimistisk å tro at det blir i år, vi får se. Foreløbig ca to kilo opp hver måned i den øvelsen.

Inspirert av denne artikkelen http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/plp_the_60day_challenge gjør jeg nå armhevinger, kroppshev, to enkle beinøvelser og planken hver dag hjemme - med gradvis sakte økning i volum. Utover i mai kommer mengden her til å bli henimot obskøn, ti minutt med planken siste dag, lol, forhåpentligvis gir det resultat. En veldig tidsbesparende og effektiv måte å trene på.

For bein: Sitte med kne og hofte i 90 grader mot en vegg, på tid, og ha kne og albuer i gulvet, og sparke beina opp og bak.

Ellers: Smerter i høyre kne - gjør ikke beinøvelser som belaster kneet utover 531 mark og bøy. Har googla litt og kneproblemet kan være av typen som er forårsaka av at jeg generelt sett er stiv og støl og har feil holdning hist og pist, altså svært vanskelig å rette opp. Hadde jeg hatt mye penger skulle jeg gått fast til osteopat.

Smerter i høyre akilles, helt nederst, har muligens gått for lenge for mye uten sko, eller hoppa for mye tau for fort.

Gryende smerter i høyre hofte, som kjennes når jeg drar beinet mot magen. Ignoreres foreløbig. Sikkert noe a la kneproblemet i årsak og løsning.

Slik er det å begynne å bli gammel, med en kropp optimalisert for sitting framfor en skjerm.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #256 : 03. oktober 2011, 00:37 »
Lang kjip sommer med nesten bare World of Warcraft. Livet har nå lysna og jeg har begynt å bevege meg litt igjen. Jeg er ennå ikke over terskelen til der man gleder seg til å trene og kjenner lengsel i kroppen hvis det uteblir.

Egentlig burde jeg drive med crossfit. Men det koster mye penger, vil kreve livsstilsomlegging for å tilpasse livet mitt en ekstern timeplan. Og viktigst av alt - jeg kan ikke gjøre rykkbøy og frontbøy, hvoruten rimelig mange crossfit-øvelser ikke lar seg fullføre.

Har ambisjoner om ei styrkeøkt med 1 baseløft og 1 støtteøvelse - om ikke hver dag, så helst 4-5 ganger i uka. Hvis tid, lek med øvelser som promoterer fleksibilitet og kroppskontroll.
Kondis må jeg prioritere opp, realiteten er at det er viktigere å være god på enn styrke. Har prøvd litt å spurte opp trappene til Johanneskirka - det skulle kunne fungere som en daglig rutine, gitt at jeg bor rett attmed og lite tid kreves for å få blodsmak.

Litt usikker på om det jeg trenger i livet nå er fokus på trening. Men det å være fysisk kapabel, det å føle at kroppen er klar, det er en tilstand der mange av livets utfordringer blir enklere å ta fatt i enn hvis man i hovedsak kjenner seg feit og daff. Hm.

Utlogget Hellbouncer

Sv: Exit datakropp
« #257 : 03. oktober 2011, 23:00 »
Teller på knappene angående crossfit selv. Ikke dumt å få noen til å trene seg, men det er altfor dyrt. Rykkbøy og fbøy lerer du fort viss du vil.

Trenger alltid trening i livet, særlig på høsten.  Fett at livet lysner :-)
Die trying

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #258 : 06. oktober 2011, 22:18 »
Kroppen min er så skakkjørt dvs sittet i stykker at skal jeg få til de bøyvariantene må jeg bruke tid og være målretta, så kan det komme på plass etter et ukjent antall måneder.

Jeg vurderer å svi av endel penger på treningsutstyr, blant annet vektløftingsko med høy hæl, og noen fikse greier som heter rumble roller, som skal være veldig bra å rulle på, istedet for skum. Vil kunne hjelpe endel. Ja, og en sokk som strekker leggen mens man sover: http://thesock.com/

Og vektvest da, 50 pund. Det har jeg tenkt på i årevis.

5-sifra saldo på konto, med inntektsforhøyelse i vente - riktig tid å bruke penger på.

Sliten i dag, har tatt hviledag. Rastløse bein på kvelden. Der ligger mitt potensial: Å begynne å trene sjøl om jeg er sliten.

Vektertorget har fjerna kalkboksen!1 De blei lei sølet. Nå kan man låne en pose i resepsjonen. Veldig kjipt.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #259 : 07. oktober 2011, 08:22 »
Vektertorget har fjerna kalkboksen!1 De blei lei sølet. Nå kan man låne en pose i resepsjonen. Veldig kjipt.

Det er nedsig. Vet at noen idioter insisterte på å dra med seg klumper overalt der de gikk, men mange av dem er borte nå. Jeg må altså spise en boks is i dag slik at jeg har magnesiumboks til neste trening?

Artig at styrkeløftklubben min kan ha magnesiumbøtte og en vaskedag i måneden uten at noen får astma, eksem eller ME av for mye magnesium på gulvet, mens et treningssenter som blir vasket kontinuerlig ikke klarer det. Jeg tror feilen er for lite korporlig avstraffelse på treningssenter.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Exit datakropp
« #260 : 07. oktober 2011, 12:55 »
Det er nedsig. Vet at noen idioter insisterte på å dra med seg klumper overalt der de gikk, men mange av dem er borte nå. Jeg må altså spise en boks is i dag slik at jeg har magnesiumboks til neste trening?

Artig at styrkeløftklubben min kan ha magnesiumbøtte og en vaskedag i måneden uten at noen får astma, eksem eller ME av for mye magnesium på gulvet, mens et treningssenter som blir vasket kontinuerlig ikke klarer det. Jeg tror feilen er for lite korporlig avstraffelse på treningssenter.
Virker som det fortsatt er mange som knekker de opp og tar de med seg overalt/spiser de/smører seg i skrittet. Var 3-4 hele klosser mandagskveld. Tirsdag var bøtten slikket tom. Forøvrig ekstremt dårlige ryddemanerer ute og går for tiden. Det trengs en misantrop til å sette et eksempel av noen. Begrav en kar under sitt eget og andres rot og la han ligge til advarsel for andre? Grin

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Exit datakropp
« #261 : 07. oktober 2011, 13:28 »
Virker som det fortsatt er mange som knekker de opp og tar de med seg overalt/spiser de/smører seg i skrittet. Var 3-4 hele klosser mandagskveld. Tirsdag var bøtten slikket tom. Forøvrig ekstremt dårlige ryddemanerer ute og går for tiden. Det trengs en misantrop til å sette et eksempel av noen. Begrav en kar under sitt eget og andres rot og la han ligge til advarsel for andre? Grin

Skal bare kvitte meg med siste rest av raseriindusert Ebola, og så stiller jeg i neste uke for å ta de minste og slå i hjel de største med  >Cheesy
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #262 : 11. oktober 2011, 13:35 »
Merker stor forbedring i trappespurtformen allerede etter ei uke og 6 økter tror jeg. Har trappa opp til fem arbeidsrunder, pluss oppvarming og nedvarming, totalt sju. Planen er å gå opp til totalt ti, så begynne å småjogge istedet for å gå ned igjen, deretter begynne med mansjettvekter på bein og armer. Eller vent, da er sikkert vektvesten i hus Cheesy

Odda-mannen mente jeg kunne kjøpe kettlebell til å ha hjemme, når jeg først er igang her med kroppshev og fancy armhevinger. Har lett litt rundt og det ser ut som pro grade kettlbell på 24 kg med gummibelegg kan komme i hus for godt under 1000 kr. Men det begynner å bli mye penger nå, og all den tid jeg bor så nærme VT venter jeg med det.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #263 : 14. oktober 2011, 01:10 »
Leker med tanken om å kjøpe turnmatte på 100x200x6 cm, omtrent slik de har i kjelleren på VT. Må da være et glimrende stuemøbel for en singel mann. Det blir nok for dyrt nå men gøy å tenke på!

Utlogget Hellbouncer

Sv: Exit datakropp
« #264 : 19. oktober 2011, 20:34 »
Turnmatte er flott møbel for en singel mann :-) Trenger bare det og et fett stereoanlegg.

Du vil ikke ha noe problem med å henge med motorisk på crossfit.. Det er hardt, men det er nok få der som har mer å fare med enn deg når det gjelder teknikk og øvelseutvalg.
Die trying

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #265 : 21. oktober 2011, 00:14 »
Hmm sier du det altså.

Er ferdig med alle bestillingene mine fra USA i kveld, og kommer til å se røde tall på kontoen når regninga fra Jetcarrier på moms og shipping kommer. Skulle vel ha tinga her i løpet av november.

Dette er det jeg har bestilt:
Elitefts: Foam slant http://www.flexcart.com/members/elitefts/default.asp?m=SR&SearchPhrase=foam+slant

50 punds vektvest av feteste type med alt tilbehør fra weightvest.com

et par sokker til å tøye leggene med mens man sover (thesock.com)

roguefitness.com:
ab-2 abmat for crossfit-style situps
liten og stor blå rumble roller, til selv-massasje - skumrulling.
pakke med noen strikk og baller, det som trengs til å gjøre WOD-ene fra http://www.mobilitywod.com/

performbetter.com:
jungle gym xt - billig og bra system for hengende håndtak og løkker
prostretch plus - dings til å strekke legger med. Rykkbøy!1
24 kg pro grade kettlebell

Tilsammen litt mer enn 6000 pluss det jetcarrier skal ha for frakten.

Viktige prioriteringer! Turnmatte får komme etterhvert.

Og ja, fikk vektløftersko i posten, do-win med høy hæl. Høyreskoen var ubrukelig, må derfor sende begge i retur og vente til de får inn blå str 47 på nytt om noen uker. Eller virker de bra.


Når det gjelder trening tenker jeg å vri fokus til å handle om kondis, prehab og holdningsskapende øvelser, samt tøying, masse masse tøying. Og når SiB-medlemskapet mitt går ut midten av neste sommer og jeg ikke lenger er student, da skal jeg forlate VT og gå for crossfitklubbmedlemskap. Dobbelt opp har jeg ikke råd til. Jeg er spent på hvordan Crossfit Bergen sine nye lokaler blir.


Og: Smerter i kneet som ikke vil bli bedre av seg selv, tydeligvis, spesielt tilknytta knebøy. Og i hofta og akillesen også, alt på høyre fot. Bestiller time hos osteopat.

Noen som vet om en jobb som med god timelønn, som ikke er særlig kompisert eller stressende, der det er mulig å jobbe kun en par-tre dager i måneden?

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #266 : 24. oktober 2011, 18:01 »
Alt er bestilt og så å si framme på terminal i New Jersey, unntatt vektvesten, som forhåpentligvis også vil rekke båten som går 1. november - +/- 5 dager.

Vil ha clubbells og turnmatte også men det kommer til å ta litt tid før penger finnes til det.

Osteopat-time bestilt for å få fiksa kneet, spesielt. Har bladd litt i artikler om utstrekking, holdning og prehab på t-nation, lurer på å ta med PC-en bort en dag, ta meg god tid og prøve ut forskjellige ting.

Trappespurtinga må vente til kneet blir bra. Tenker å komme meg på spinning eller andre saltimer - men det er litt hektisk for tida.

Utlogget Archheretic

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Exit datakropp
« #267 : 25. oktober 2011, 22:37 »
Gøy å se at du forsatt logger litt, wow er livsfarlig for trening og sosialt liv! ^^

Jeg bruker do win rogue skoene, de har ikke fult så høy hel som de vanlige do win skoene.
De funker veldig bra å løfte med, men kvaliteten er ikke all verdens.
Selv med flere runder med lim så er sålen bak på skoene løs, venter egentlig på den dagen der sålen skal krølle seg og legge seg dobbelt når jeg går bakover med 200kg på ryggen, tror det kommer til å gjøre vondt!
Ellers så har jeg fått lufte hull til venstre stor tå, og det ser ut som høyre stortå er på vei til å slite seg ut også (ja jeg klipper neglene).

Kjipt de fjernet magnesium podiet, var jo det som gjorde gymmet magisk. Snart blir dere vel bedt om å bruke straps når dere marker, og fortalt at om dere vil trene underarmene så får dere ta under arms curls, det er den veien det pleier å gå.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #268 : 03. november 2011, 02:39 »
Stusslig det du forteller om skoa. Vel, jeg er allerede god venn med skomakeren.

Det har vært snakk om å legge ned SiB Sentrum - skjer det, kommer VT tilå bli uutholdelig.

Jeg tror ikke stedet kommer til å degenerere så mye mer, har egentlig tro på positiv utvikling på sikt etterhvert som kunnskapene trikler nedover til massene. Jeg tror også Alex har vært en viktig pådriver på det stedet på mange felt, får håpe han fortsetter der.

Siden det er et studentsted blir det slik at kundene byttes ut over tid, og de fleste er unge og opptatt av biceps. Slik sett holder VT forbausende bra standard. Jeg synes det er mye færre kule folk der nå for tiden enn det har vært noen gang mens jeg har trent.

Jeg har bestemt meg for ikke å fornye medlemskapet hos SiB neste semester. Da blir det crossfit som gjelder. Den sosiale biten, å kunne trene i grupper med folk på min alder med samme syn på trening som meg, er et viktig moment. Kunne få kamerater, og møte jenter som ikke er bimbo og som det faktisk vil kunne gå an å legge an på uten å føle seg pedo - 99,5 prosent av jentene på VT faller under disse to kategoriene. Det, samt å få gruppepress og coaching mot å trene hardere. Jeg trener generelt sett med for lav intensitet. Og: For 750 kr måneden utgår det med skyhøye kneløft å være støttemedlem.

Usikker på om det blir Crossfit Bergen eller This is Crossfit. Bør vel ta prøvetimer begge steder før jeg fatter valg. TiC virker trivelig, CB mer ambisiøst. Får se.

Las veldig god artikkel på t-nation om kne-rehab som gjorde at jeg avlyste osteopattimen. Ifølge artikkelen er trikset å bli mjuk i lår og legger, og gjøre helvetes mye gluteus maximus-rekrutteringsøvelser. Den, pluss Eric Cressey sine skulder-artikler dikterer mye av treninga mi nå. Det går i tøying, strakmark og draøvelser, spesielt øvelser der jeg trekker armene bakover over horisontalplanet. Ustrukturert så langt, trenger å få satt dette opp i et system, gjerne satse på to hjemmeøkter pluss en tur på VT hver dag.

Så langt virker det som det store trikset når det gjelder uttøying er å spenne imot når muskelen er strekt ut maksimalt. Dette gjør at innside lår er enklest å tøye, strakmark gjør bakside nokså enkelt, mens framside blir litt mer utfordrende, spesielt siden jeg får smerter hvis jeg hviler på bøyd kne. Alt dette blir lettere når pakkene fra USA kommer. Det vil si, tid og innsats vil det jo fremdeles kreve, kansje tilogmed i større monn.

Leker med tanken om å sette meg som mål å ta noe slikt som 10000 armhevinger, 5000 kroppshev og 10 timer planken i løpet av 2012. Og etter den veldig gode kronikken i BT i dag om lavkarbo versus vegetar-kosthold slår tanken meg om at det vil være helt uproblematisk å spise lakto-vegetariansk som crossfitutøver. Egentlig uansett, det er bare et spørsmål om hvor mye proteinpulver man gidder spise. Jeg har tidligere tenkt at den viktigste grunnen til at jeg ikke er vegetarianer, er proteinbehovet som følge av vekttrening, men det er egentlig et ugyldig argument. Hm.

2x sjukilos clubbells er i hus. Et fint leketøy, gøy rett og slett, litt som å sjonglere, balanse og koordinasjon blir viktig. God og anderledes grepstrening. Kule ting å ha!

Utlogget Luv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Exit datakropp
« #269 : 03. november 2011, 04:15 »
Kan informere deg om at SiB sentrum ikke skal legges ned. De skal leie lokaler til de ubrukelige psykologistudentene når eksamen nærmer seg. Sitter selv i Studentparlamentet.
"Shit don't make no sense"
-JegTrenerNaken

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!