Skrevet av Emne: Få massive skuldre med Tommi og Daniel  (Lest 6032 ganger)

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: Få massive skuldre med Tommi og Daniel
« #15 : 30. august 2009, 23:24 »
men så var jo Upright roing på treningsforums artikel(husker ikke helt hvem som skrev den, men det var om de verste øvelsene som man ikke skulle ta. sååååååå?

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: Få massive skuldre med Tommi og Daniel
« #16 : 30. august 2009, 23:27 »
Kilde: http://www.bodybuilding.com/fun/betteru26.htm


utdrag:

"The Upright Row is one of the most harmful exercises you can expose your shoulders to. The problem with the exercise lies in the position your arms must be in in order to perform the movement. This position is called "internal rotation."

To demonstrate internal rotation, hold your arms straight out to the sides with your palms down. Now rotate your hands forward as if you were pouring out a glass of water in each. To do the upright row, the arms are bent at the elbow then internally rotated.

Utlogget Tommi Thorvildsen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: Få massive skuldre med Tommi og Daniel
« #17 : 31. august 2009, 12:23 »
 Grin Som du ser ut i fra artikkelen kjøres det med smalt grep noe jeg ikke liker, da øvelsen tar mer på front skulder også...Jeg har trent i 18 år og brukt up right row til tider og har ikke hatt noen skader i skulderen pga den øvelsen, men du trenger ikke kjøre den om du er usikker vettu og ikke liker den, hold deg til det du liker...Men det er en god øvelse for bredden på skuldrene om du kjører øvelsen riktig med et brett grep..Ikke gjør ting så vanskelig..Skulle jeg gjort det vanskelig måtte jeg jo rakket ned på mange champions hele tiden... Coleman også, han kjører i teorien mye feil på øvelser i følge boka...men 8 ganger Mr. Olympia ,hva skal man si....? Du kan ikke akuratt argumentere med hans fremgang og hans metoder,eller?... Det funket for han.Det er bodybuilding alle champions har sin trenings greie, metoder og øvelser de liker. Dorian hadde high intensity training . Han burde kansje ikke kjørt så tungt altid siden han hadde 9 avrivninger i kroppens muskulatur ..men 6 ganger Mr..... Olympia. Phill heath kjører jo ikke øvelsene riktig han strekker ikke helt ut på øvelsene. Men han har vunnet flere profesjonelle show......Arnold trente 2 timer på morgen og 2 timer på kvelden på diett..Han måtte jo bli super over trent på diett..men vant Mr. olympia 7 ganger. Noen mener press bak nakken er skadelig for skuldrene, mens andre sverger til den og aldri har hatt skader. personlig liker jeg ikke denne øvelsen. Noen mener Nedtrekk bak nakken er bedre enn foran. Jeg lærte av Dorian Yates at foran er bedre fordi du jobber i en lengre bane du får stangen lengre ned foran enn bak....osv.Kroppsbygging er en Individuell sport der alle champions ikke har de samme teoriene/metodene med trening,øvelser, intensitet,mat osv... Hadde det vært kun en metode som var super bra hadde alle fulgt den,  alle hadde trent de samme øvelsene, trent like lenge pr gang og spist akuratt de samme kildene av protein. Håper du skjønner poenget!


Ha en god dag!

kosttilskudd av høy kvalitet til lav pris!

www.tomminutrition.com
Tommi Thorvildsen

Besøk meg på www.tomminutrition.com



Utlogget Lucid

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Få massive skuldre med Tommi og Daniel
« #18 : 31. august 2009, 12:41 »
men så var jo Upright roing på treningsforums artikel(husker ikke helt hvem som skrev den, men det var om de verste øvelsene som man ikke skulle ta. sååååååå?

upright rows er en kongeøvelse for skuldrene
Sterk, blid og full av dop!

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: Få massive skuldre med Tommi og Daniel
« #19 : 31. august 2009, 13:06 »
Grin Som du ser ut i fra artikkelen kjøres det med smalt grep noe jeg ikke liker, da øvelsen tar mer på front skulder også...Jeg har trent i 18 år og brukt up right row til tider og har ikke hatt noen skader i skulderen pga den øvelsen, men du trenger ikke kjøre den om du er usikker vettu og ikke liker den, hold deg til det du liker...Men det er en god øvelse for bredden på skuldrene om du kjører øvelsen riktig med et brett grep..Ikke gjør ting så vanskelig..Skulle jeg gjort det vanskelig måtte jeg jo rakket ned på mange champions hele tiden... Coleman også, han kjører i teorien mye feil på øvelser i følge boka...men 8 ganger Mr. Olympia ,hva skal man si....? Du kan ikke akuratt argumentere med hans fremgang og hans metoder,eller?... Det funket for han.Det er bodybuilding alle champions har sin trenings greie, metoder og øvelser de liker. Dorian hadde high intensity training . Han burde kansje ikke kjørt så tungt altid siden han hadde 9 avrivninger i kroppens muskulatur ..men 6 ganger Mr..... Olympia. Phill heath kjører jo ikke øvelsene riktig han strekker ikke helt ut på øvelsene. Men han har vunnet flere profesjonelle show......Arnold trente 2 timer på morgen og 2 timer på kvelden på diett..Han måtte jo bli super over trent på diett..men vant Mr. olympia 7 ganger. Noen mener press bak nakken er skadelig for skuldrene, mens andre sverger til den og aldri har hatt skader. personlig liker jeg ikke denne øvelsen. Noen mener Nedtrekk bak nakken er bedre enn foran. Jeg lærte av Dorian Yates at foran er bedre fordi du jobber i en lengre bane du får stangen lengre ned foran enn bak....osv.Kroppsbygging er en Individuell sport der alle champions ikke har de samme teoriene/metodene med trening,øvelser, intensitet,mat osv... Hadde det vært kun en metode som var super bra hadde alle fulgt den,  alle hadde trent de samme øvelsene, trent like lenge pr gang og spist akuratt de samme kildene av protein. Håper du skjønner poenget!


Ha en god dag!

kosttilskudd av høy kvalitet til lav pris!

www.tomminutrition.com

så kan jo alle lure på hvorfor ronnie coleman har så syk fremgang enn normale mennesker. ja vet at noen kan ha svært gode gener, men hallo, reality check

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: Få massive skuldre med Tommi og Daniel
« #20 : 31. august 2009, 13:07 »
ja,,arnold burde ha blitt overtrent, men så vet man jo at han brukte hestesteroider som han selv har sagt.

Utlogget Tommi Thorvildsen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: Få massive skuldre med Tommi og Daniel
« #21 : 31. august 2009, 17:53 »
 Grin Unasett vil det altid bli snakk om steroider.. I hvilken som helst sport om noen er super gode i det dem driver med. For eksempel han som slo verdens rekorden nå på 100 meter, Bolt er et super talent. Men nå skal jeg tenke som noen av dere og si som dere:  "Han vant fordi han brukte steroider og mer enn de andre konkurrentene sine det er derfor han vant"og han klarte helt sikkert å snike seg unna pisse testen. Ingen kan klare å løpe så fort, selvfølgelig må han bruke mer medikamenter enn de andre utøveren sine".Hadde jeg også gjort som han og tatt det han gjør så hadde jeg løpt like fort..........He He..Skal si til dere som tror det handler bare om steroider en ting: Tror der Arnold brukte noe mer enn andre på den tiden..så tror dere feil, akuratt som Ronnie Coleman skulle bruke noe mer enn noen andre av sine konkurrenter, om det var snakk om steroider. De atletene som konkurrerer i en sport står alle på lik linje.
Noen av dere glemmer en utrolig viktig faktor: Ronnie og Arnold trente hardere enn sine konkurrenter og var ekstremt seriøse med alt og hadde en syke som de fleste ikke har,de gav seg ikke...Mange som vil satse på eksempel kroppsbygging  klarer ikke i lengden å holde "trykke oppe" de holder rett og slett ikke ut diett, hard trening og presset dag ut og dag inn, dem må på fylla , feste eller rettferdig gjøre seg med å si til seg selv: "det er fordi han arnold bruker enorme mengder steroider han vant og samme med Ronnie og kun det". Mange som ikke når sine mål leter etter en lett løsning som unskyldning for å selv ikke klare sine mål,,som steroider..DET FINNES IKKE NOEN LETT LØSNING TIL SUKSESS! . Steroider vil ikke føre til at du vinner noe som helst..Den som har best gener, trener hardest , og er mest seriøs vil har større sjanse for å vinne og det er det det handler om også i kroppsbygging!

Kosttilskudd av høy kvalitet til lav pris!

www.tomminutrition.com
Tommi Thorvildsen

Besøk meg på www.tomminutrition.com



Utlogget Lucid

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Få massive skuldre med Tommi og Daniel
« #22 : 31. august 2009, 18:02 »
Grin Unasett vil det altid bli snakk om steroider.. I hvilken som helst sport om noen er super gode i det dem driver med. For eksempel han som slo verdens rekorden nå på 100 meter, Bolt er et super talent. Men nå skal jeg tenke som noen av dere og si som dere:  "Han vant fordi han brukte steroider og mer enn de andre konkurrentene sine det er derfor han vant"og han klarte helt sikkert å snike seg unna pisse testen. Ingen kan klare å løpe så fort, selvfølgelig må han bruke mer medikamenter enn de andre utøveren sine".Hadde jeg også gjort som han og tatt det han gjør så hadde jeg løpt like fort..........He He..Skal si til dere som tror det handler bare om steroider en ting: Tror der Arnold brukte noe mer enn andre på den tiden..så tror dere feil, akuratt som Ronnie Coleman skulle bruke noe mer enn noen andre av sine konkurrenter, om det var snakk om steroider. De atletene som konkurrerer i en sport står alle på lik linje.
Noen av dere glemmer en utrolig viktig faktor: Ronnie og Arnold trente hardere enn sine konkurrenter og var ekstremt seriøse med alt og hadde en syke som de fleste ikke har,de gav seg ikke...Mange som vil satse på eksempel kroppsbygging  klarer ikke i lengden å holde "trykke oppe" de holder rett og slett ikke ut diett, hard trening og presset dag ut og dag inn, dem må på fylla , feste eller rettferdig gjøre seg med å si til seg selv: "det er fordi han arnold bruker enorme mengder steroider han vant og samme med Ronnie og kun det". Mange som ikke når sine mål leter etter en lett løsning som unskyldning for å selv ikke klare sine mål,,som steroider..DET FINNES IKKE NOEN LETT LØSNING TIL SUKSESS! . Steroider vil ikke føre til at du vinner noe som helst..Den som har best gener, trener hardest , og er mest seriøs vil har større sjanse for å vinne og det er det det handler om også i kroppsbygging!

Kosttilskudd av høy kvalitet til lav pris!

www.tomminutrition.com

enig. folk kan si hva de vil, men grunnen til at arnold ble best var fordi han trente smartest. og kanskje 1 av tusen kroppsbyggere hadde den samme stålvilja som han også
Sterk, blid og full av dop!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Få massive skuldre med Tommi og Daniel
« #23 : 31. august 2009, 18:03 »
Honnør til Tommi for ryddige, artige og gode svar!

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Få massive skuldre med Tommi og Daniel
« #24 : 31. august 2009, 18:16 »
Hvorfor har dere paragraf 5 i forumreglene, når ingen av mods bryr seg om den?

Utlogget etn91

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 485
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 485

Sv: Få massive skuldre med Tommi og Daniel
« #25 : 31. august 2009, 18:17 »
men så var jo Upright roing på treningsforums artikel(husker ikke helt hvem som skrev den, men det var om de verste øvelsene som man ikke skulle ta. sååååååå?
Fått med meg at det ikke er bra for skuldrene selv jeg, men som Tommi sier, det er individuelt! Noen tåler det, andre ikke..! Smiley
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116330.0

Gammel treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=102601.0


Det er fordi jenter som bygger muskler driter i gutter som måtte føle seg truet...de liker ordentlige menn! Wink

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: Få massive skuldre med Tommi og Daniel
« #26 : 31. august 2009, 23:34 »
Grin Unasett vil det altid bli snakk om steroider.. I hvilken som helst sport om noen er super gode i det dem driver med. For eksempel han som slo verdens rekorden nå på 100 meter, Bolt er et super talent. Men nå skal jeg tenke som noen av dere og si som dere:  "Han vant fordi han brukte steroider og mer enn de andre konkurrentene sine det er derfor han vant"og han klarte helt sikkert å snike seg unna pisse testen. Ingen kan klare å løpe så fort, selvfølgelig må han bruke mer medikamenter enn de andre utøveren sine".Hadde jeg også gjort som han og tatt det han gjør så hadde jeg løpt like fort..........He He..Skal si til dere som tror det handler bare om steroider en ting: Tror der Arnold brukte noe mer enn andre på den tiden..så tror dere feil, akuratt som Ronnie Coleman skulle bruke noe mer enn noen andre av sine konkurrenter, om det var snakk om steroider. De atletene som konkurrerer i en sport står alle på lik linje.
Noen av dere glemmer en utrolig viktig faktor: Ronnie og Arnold trente hardere enn sine konkurrenter og var ekstremt seriøse med alt og hadde en syke som de fleste ikke har,de gav seg ikke...Mange som vil satse på eksempel kroppsbygging  klarer ikke i lengden å holde "trykke oppe" de holder rett og slett ikke ut diett, hard trening og presset dag ut og dag inn, dem må på fylla , feste eller rettferdig gjøre seg med å si til seg selv: "det er fordi han arnold bruker enorme mengder steroider han vant og samme med Ronnie og kun det". Mange som ikke når sine mål leter etter en lett løsning som unskyldning for å selv ikke klare sine mål,,som steroider..DET FINNES IKKE NOEN LETT LØSNING TIL SUKSESS! . Steroider vil ikke føre til at du vinner noe som helst..Den som har best gener, trener hardest , og er mest seriøs vil har større sjanse for å vinne og det er det det handler om også i kroppsbygging!

Kosttilskudd av høy kvalitet til lav pris!

www.tomminutrition.com

ok, godt svart. stemmer at de fleste "champions" gjør det samme, men de som trener smartest, hardest å de som har funnet ut hva som er best for deres egne kropper vinner. godtatt.
Men la oss si som alle vet at arnold brukte en del steroider. Så var det jo derfor han ikke ble overtrent med de syke settene å repsa. for når man bruker steroider klarer kroppen mer. Et eksempel:
Så vist man tar to mennesker som har akkuratt like gener, akkuratt like smart, og har akkuratt nøyaktig lik kropp, og de trener helt lik utførelse. Den ene tar steroider, den andre ikke. De trener helt likt. Så den ene personen som tar steroider klarer jo selvfølgelig å trene mye mer, og dermed få fortere og bedre resultater. Så med andre ord så kan man ikke bli mr. olympia uten å ha brukt steroider?

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Få massive skuldre med Tommi og Daniel
« #27 : 01. september 2009, 00:49 »
Grin Som du ser ut i fra artikkelen kjøres det med smalt grep noe jeg ikke liker, da øvelsen tar mer på front skulder også...Jeg har trent i 18 år og brukt up right row til tider og har ikke hatt noen skader i skulderen pga den øvelsen, men du trenger ikke kjøre den om du er usikker vettu og ikke liker den, hold deg til det du liker...Men det er en god øvelse for bredden på skuldrene om du kjører øvelsen riktig med et brett grep..Ikke gjør ting så vanskelig..Skulle jeg gjort det vanskelig måtte jeg jo rakket ned på mange champions hele tiden... Coleman også, han kjører i teorien mye feil på øvelser i følge boka...men 8 ganger Mr. Olympia ,hva skal man si....? Du kan ikke akuratt argumentere med hans fremgang og hans metoder,eller?... Det funket for han.Det er bodybuilding alle champions har sin trenings greie, metoder og øvelser de liker. Dorian hadde high intensity training . Han burde kansje ikke kjørt så tungt altid siden han hadde 9 avrivninger i kroppens muskulatur ..men 6 ganger Mr..... Olympia. Phill heath kjører jo ikke øvelsene riktig han strekker ikke helt ut på øvelsene. Men han har vunnet flere profesjonelle show......Arnold trente 2 timer på morgen og 2 timer på kvelden på diett..Han måtte jo bli super over trent på diett..men vant Mr. olympia 7 ganger. Noen mener press bak nakken er skadelig for skuldrene, mens andre sverger til den og aldri har hatt skader. personlig liker jeg ikke denne øvelsen. Noen mener Nedtrekk bak nakken er bedre enn foran. Jeg lærte av Dorian Yates at foran er bedre fordi du jobber i en lengre bane du får stangen lengre ned foran enn bak....osv.Kroppsbygging er en Individuell sport der alle champions ikke har de samme teoriene/metodene med trening,øvelser, intensitet,mat osv... Hadde det vært kun en metode som var super bra hadde alle fulgt den,  alle hadde trent de samme øvelsene, trent like lenge pr gang og spist akuratt de samme kildene av protein. Håper du skjønner poenget!


Ha en god dag!

kosttilskudd av høy kvalitet til lav pris!

www.tomminutrition.com

Flott innlegg!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Få massive skuldre med Tommi og Daniel
« #28 : 01. september 2009, 05:15 »
steroider har ihvertfall nada med om en øvelse er skadelig for en person eller ikke
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: Få massive skuldre med Tommi og Daniel
« #29 : 02. september 2009, 09:14 »
steroider har ihvertfall nada med om en øvelse er skadelig for en person eller ikke

nei, men man kan ha mye høyere treningsmengde enn de som ikke bruker. dermed blir man fortere større. Vist en skal vinne et champion mesterskap, mr.olympia spesielt så må en ty til anabole steroider, som er veldig synd, fordi man kan ikke komme på topp 10 engang vist man ikke bruker steroider.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!