Skrevet av Emne: Mage, Rumpe, Lår  (Lest 5627 ganger)

Utlogget Sasha

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 39

  • Jente, 25 år, 173cm, 72kg. Mål: 60 kg, stram kropp
Mage, Rumpe, Lår
« : 30. mars 2004, 16:04 »
Her, er helt ny her - ble anbefalt å gå hit for å få tips til hvordan jeg kan komme i form.

Er 23 år, 1.73 høy, 73 kg. Har elendig kondis, da jeg ikke har trent på årevis.

Nå er det vel på tide å gjøre noe med det, og jeg kunne tenke meg å komme ned på trivselsvekten min som er ca 60-63 kilo.

Mitt største problem er magen som har begynt å få litt for mye valker, så det jeg ønsker meg er en slank, stram mage!

Ellers vil jeg også stramme opp rumpe og lår, men magen er det aller viktigste.

Jeg har en veldig stillesittende jobb, så derfor har vekten bare økt jevnt og trutt de siste årene.

Tenkte å bli med typen og broren min på trening, de driver med vekter og slikt. De foreslo at jeg kunne sykle og bruke ro-maskin.

Jeg har prøvd Ripped Fuel i kombinasjon med å drikke massevis av vann, dette fungerte bra en uke, men så gikk jeg rett og slett litt lei av å leve på "piller og vann". Spiste jo litt mat innimellom, men det var ikke mye. Så vekten går jo fort nedover da, men jeg trente ikke samtidig som man vel skal.

Jeg håper noen kan gi meg et bra treningsopplegg og en diett som vil gi meg slank, stram mage, rumpe og lår, samt at jeg går ned ca 10 kilo.

Så håper jeg at jeg klarer å bli så motivert at jeg holder ut denne gangen, da blir jeg på en måte sparket litt igang Smiley

Så kan jeg vel poste noen før og etter bilder etterhvert også...

Spent på svar, på forhånd tusen takk!
.: Sasha :.

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
SV: Mage, Rumpe, Lår
« #1 : 30. mars 2004, 17:08 »
Spiste du veldig lite i denne fasen?
Da var det nok minst like mye muskler som fett som forsvfant gitt....
Hva slags kost har du?
Bare det å spise sunt vil hjelpe deg kraftig.
Du trenger 2100kcal på en rolig dag. Jeg vil da anbefale at du legger deg på 2000kcal om dagen og trener litt regelmessig.

For å stramme opp, kan du begynne på et fullkroppsprogram. Det ligger et på kroppsygging og fitnesse forumet (tror jeg det er) Dette er perfekt for en å komme i gang med.
For å få en flat mage og alt det der må du rett og slett ned i fettprosent, og punktlanking funker ikke! Du må fjerne fett fra hele kroppen. Kroppen bestemmer selv hvor den vil ta fra hovedsaklig.

Begynn å gå turer med kjæresten din eller noe. Nåe r det jo så fint vær, at dette hjelper nok på både forbrenning og humør.
men hvis du ikke har trent noe på lenge, så vil nok rett og slett litt styrketrening hjelpe på både muskelmasse som øker forbrenningen og fettprosenten din vil reduseres samtidig, da nybegynnere kan både bygge og slanke seg samtidig.

Du kan fortsette med ripped fuel hvis du vil. Men det betyr ikke at du skal droppe noe av maten! Du trenger energi for å funke i hverdagen, og hvis du ikke spiser begynner kroppen å gå på sparebluss, forbrenningen nedsettes og du legger på deg mer fett hvis du begynner å spise igjen!

Uansett. Hvorfor skal du ikke begynne med vekter... syns kjæresten og broren din kunne anbefalt deg å trene med vekter også::dry::

Send meg en pm. med spesifikke spm hvis du vil... Wink
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Mage, Rumpe, Lår
« #2 : 30. mars 2004, 17:16 »
Veldig enig i det RoAcHeZz skrev.

Skjønner heller ikke hvorfor du ikke kan løfte vekter. Det vil bidra til økt muskelmasse, bedre fettforbrenning og til å "stramme opp" som du selv sier at du ønsker. Sjekk ut nybegynnerprogrammet øverst på kroppsbygging og fitnessforumet. Det kombinert med fornuftig kosthold og kardiotrening vil hjelpe deg til å nå måla dine  Smiley
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
SV: Mage, Rumpe, Lår
« #3 : 30. mars 2004, 21:13 »
Som de andre sier her, vekttrening er kjempeeffektiv trening, i kombinasjon med kardio. Beste måten å få igang forbrenningen på er å gå en rask tur om morgenen før frokost. 20-30 min rask gange. Drikk en shake(hvis du tar proteintilskudd) eller et stort glass vann for å "vekke" kroppen og ut på tur. Spis frokost med en gang du kommer inn. Havregrøt f.eks. Velg et fullkroppsprogram 2-3 ganger i uken. Velg vekter så tunge at du klarer å gjennomføre settene, og kjenner at musklene jobber.  Du trenger ikke være redd for å få store muskler, vi jenter har som oftest ikke anlegg for å bli store.(men alt er jo relativt! Wink)

Når det gjelder mat er det viktig å spise lite, men ofte. Vil ikke anbefale Ripped fuel, brukte extreme versjonen en tid og da jeg sluttet gikk jeg rett opp igjen. Viktig å legge om kostholdet slik det passer med DIN hverdag, og som du klarer å gjennomføre. Prøv i første om gang å kutte ut brus, snacks og småspising. Spis frukt og grønt. Salater og dressing(her finnes det masser av dressinger som er fettfattige og som gir smak) Jeg spiser f.eks salatblanding med ruccola salat, agurk, tomater og brune bønner med fransk dressing til lunsj. Bare et eksempel. Håper du har blitt litt klokere nå. Lykke til. Så får du bare komme tilbake for motivasjon! biggrin


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget Sasha

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 39

  • Jente, 25 år, 173cm, 72kg. Mål: 60 kg, stram kropp
SV: Mage, Rumpe, Lår
« #4 : 02. april 2004, 02:00 »
Tusen takk for alle svar! Jeg hadde som sagt ikke trent noe som helst på 7 år eller noe, så min kondis er på bånn.

Men et sted må man jo starte, så denne uken har jeg trent fra tirsdag (da jeg startet), onsdag, torsdag og skal trene idag fredag. Trodde aldri i verden jeg skulle klare å bli motivert til å gidde å trene i det hele tatt, men etter de få gangene jeg allerede har vært der nå, så merker jeg hvor deilig det er å komme nydusja hjem etter en trening. Siden jeg nå også har noen å trene sammen med så tror jeg det vil gå mye bedre.

Det jeg har gjort disse dagene er å ro på ro-maskinen i 40 minutter, slik at jeg har forbrent totalt 400 kalorier per gang. Jeg gjør sånn at jeg først ror 20 minutter, tar 1-2 minutter pause og drikker vann, før jeg fortsetter å ro i 10 minutter, så en liten pause og drikker vann, før jeg til slutt tar 2 x 5 minutter. Kjenner jeg svetter som bare det, og at det tar på kroppen både her og der. Er blitt skikkelig støl både på lår, korsrygg (!) og siderygg, samt magen (tok 3 x 10 situps etter roingen). Er også støl i nakken/skuldrene. Men det betyr vel bare at jeg har jobbet bra?

Lurer forresten litt på hvordan det er med uttøying, jeg har tøyd ut litt kjapt med lårene og litt på armene, men har ikke gjort det så veldig nøye. Så jeg lurer på hvor viktig det egentlig er med uttøying etterpå? I gymtimene på skolen lærte vi jo alltid at det var veldig viktig å tøye ut, men så har jeg hørt/lest andre steder at det ikke er noe farlig å droppe uttøyingen, bortsett fra at det er ubehagelig neste dag da. Hva mener dere om det?

Jeg har brukt litt vekter også, men ikke så mye ennå. Jeg tenkte jeg først skulle ro endel og få igang kondisen min, kanskje en uke eller to, før jeg startet med vekter?

Når det gjelder diett, så var det fine tips fra LilleMy, jeg har skjønt at det er dumt å sultefore seg, da sparer kroppen på det som er av fett. Nå spiser jeg 4-5 måltider om dagen, klokken 09, 12, 15, 18 og eventuelt 21 hvis jeg skal legge meg sent. Går mye i frukt, grønnsaker, pasta (m/Creme Fraiche - er det ok?), grovbrød og drikker masse vann.

Brus, snacks og godterier er jeg ikke så spesielt glad i uansett, så det er ikke noe problem å droppe. Men jeg er veldig glad i appelsinjuice, men det er vel egentlig bare sundt?

Men bra at jeg kan ha en dag i uken som jeg får spise hva jeg vil, slik at jeg ikke mister all motivasjonen heller.

Jeg har sluttet å ta så mye Ripped Fuel, da jeg egentlig tok den for å hindre matlysten, siden jeg klarer fint å spise hver 3. time uten å bruke den. Men jeg tar 1 Ripped Fuel (extreme versjonen) ca en halvtime før trening, for å få ekstra energi, og det funker bra. Da tar det vel også litt lengre tid før jeg blir "immun", siden jeg tar det så sjelden...?

Har tatt noen bilder idag sånn at jeg vet hvordan jeg så ut ved starten, og så tenkte jeg å ta nye bilder med jevne mellomrom, så jeg ser fremgangen. Det blir vel den største motivasjonen, når resultatene begynner å komme. Håper å se forandring etter 1 måned ihvertfall med trening 5 dager i uken. Er det sannsynlig?
.: Sasha :.

Utlogget BabyLunah

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

SV: Mage, Rumpe, Lår
« #5 : 02. april 2004, 08:00 »
Bare husk å ikke tren styrke på de samme musklene 2dager på rad..

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Mage, Rumpe, Lår
« #6 : 02. april 2004, 11:39 »
 Wink bra stå på, ta bilder veldig lurt da blir du positivt inspirert av deg selv Grin
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Utlogget Sasha

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 39

  • Jente, 25 år, 173cm, 72kg. Mål: 60 kg, stram kropp
SV: Mage, Rumpe, Lår
« #7 : 02. april 2004, 17:42 »
Noen som har noen kommentarer til mitt spørsmål ang. uttøying? (Om det er skadelig å ikke tøye ut, eller om det bare er ubehagelig?)

Jeg er grusomt støl i hele kroppen aldri opplevd lignende Smiley Så derfor jeg lurer... om det er farlig/skadelig? Klarer jo nesten ikke å snu meg i senga når jeg sover *le*
.: Sasha :.

nann-rosita

  • Gjest
SV: Mage, Rumpe, Lår
« #8 : 03. april 2004, 11:45 »
Noen som har noen kommentarer til mitt spørsmål ang. uttøying? (Om det er skadelig å ikke tøye ut, eller om det bare er ubehagelig?)

Jeg er grusomt støl i hele kroppen aldri opplevd lignende Smiley Så derfor jeg lurer... om det er farlig/skadelig? Klarer jo nesten ikke å snu meg i senga når jeg sover *le*

Hei, tror nok du trygt kan tøye de muskelgruppene du har trent. Men ikke FOR mye, ikke nødvendig med spagaten , selv om du har trent bein. Jeg selv er VELDIG sløv å tøye, men tar en runde når jeg trener ben og bryst...Burde sikkert tøyd mer ....

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Mage, Rumpe, Lår
« #9 : 03. april 2004, 19:37 »
Nå spiser jeg 4-5 måltider om dagen, klokken 09, 12, 15, 18 og eventuelt 21 hvis jeg skal legge meg sent. Går mye i frukt, grønnsaker, pasta (m/Creme Fraiche - er det ok?), grovbrød og drikker masse vann.


Å spise hver tredje time er bra. Prøv å få i deg proteiner i hvert måltid (rent kjøtt, fjærkre, egg, fettfattige melkeprodukter, fisk, tunfisk m.m.) Vær litt forsiktig med frukt, grønnsaker, brød og pasta pga karbohydratene. Av karbohydrater så prøv å hold deg til mest mulig trege karbohydrater som grovt brød (ikke loff), naturris (ikke hurtigris) osv. Pass også på å få i deg nok sunt fett og vær forsiktig med fett fra kjøtt, melkeprodukter osv. Vann er supert!
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Mage, Rumpe, Lår
« #10 : 05. april 2004, 10:18 »
Skal du stramme opp rumpe og lår så er knebøy og strake markløft garantert resulteter på rumpa og lår. Bare få en til å hjelpe deg med teknikk.

Ellers så er en bra diett det som funker for magen
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Mage, Rumpe, Lår
« #11 : 05. april 2004, 10:32 »


Hei, tror nok du trygt kan tøye de muskelgruppene du har trent. Men ikke FOR mye, ikke nødvendig med spagaten , selv om du har trent bein. Jeg selv er VELDIG sløv å tøye, men tar en runde når jeg trener ben og bryst...Burde sikkert tøyd mer ....
Grin ga deg en honnør, slik at du blir inspirert til å tøye, veldig viktig å tøye etter hver økt, vedlikehold av bevegeligheten må opprettholdes. Stretching kan gjøres utneom på egne dager. TØY og bøy.  headbang
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

nann-rosita

  • Gjest
SV: Mage, Rumpe, Lår
« #12 : 05. april 2004, 14:32 »

 Grin ga deg en honnør, slik at du blir inspirert til å tøye, veldig viktig å tøye etter hver økt, vedlikehold av bevegeligheten må opprettholdes. Stretching kan gjøres utneom på egne dager. TØY og bøy.  headbang


hatt en laaaang diskusjon ang tøying vs stretching med en venninne som studerer ved Idrettshøyskolen!! ler. så jeg vet man kan tøye, men på en annen side er det jo ikke dø-nødvendig da!!! men deilig når man har trent..hehe

Utlogget Sasha

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 39

  • Jente, 25 år, 173cm, 72kg. Mål: 60 kg, stram kropp
SV: Mage, Rumpe, Lår
« #13 : 06. april 2004, 14:09 »
Hei, skriver innom litt igjen, for å få litt mer veiledning...

Det gjelder når jeg spiser grovbrød, hva slags pålegg kan jeg da bruke? Ost og leverpostei er vel neppe å anbefale, så jeg lurte på om noen kunne sette opp en liten liste over pålegg som er bra for meg å bruke på grovbrød?
.: Sasha :.

nann-rosita

  • Gjest
SV: Mage, Rumpe, Lår
« #14 : 06. april 2004, 14:30 »
Hei, skriver innom litt igjen, for å få litt mer veiledning...

Det gjelder når jeg spiser grovbrød, hva slags pålegg kan jeg da bruke? Ost og leverpostei er vel neppe å anbefale, så jeg lurte på om noen kunne sette opp en liten liste over pålegg som er bra for meg å bruke på grovbrød?
kokt laks gjørseg faktisk på brød , makrell i tomat , magert kjøttpålegg som kalkun, kylling osv..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!