Skrevet av Emne: Johann  (Lest 121520 ganger)

Utlogget Johann

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

  • There is no tomorrow!
nå er du klar for konk. kanon bra løfting i dag. grattis med ny pers. har mye mere å gå på.
Ja, gleder meg og gruer meg !!! Smiley Takk, ja satser på 220 i bøy snart!

Pers i hva da? Smiley

Bøy:

170x2

200x2 - "jævlig" misfornøyd her, hadde 5 repper i sikte men det klarte jeg faen meg ikke idag!!!!


Benk:

130x1 Smiley)))


Bicepscurl handtel:

29x6

22x10

20x12


Shrugs i maskin:

85 4x10


Facepulls:

2x15


Alt i alt en god økt_ Smiley

Utlogget Johann

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

  • There is no tomorrow!
Grunnen til at du sliter over knærne er jo at ryggen din er bøyd som en banan fra starten av, dermed ender du opp på i helt feil posisjon mot toppen. Anbefaler deg å trene lett og jobbe masse med teknikken din og bevegeligheten i hoftene.. det skal under ingen omstendigheter være greit å bomme over knærne, om du drar med god teknikk.

Kan legge til at allverdens halvmark vil ikke hjelpe på utrettingen din. Hadde dette problemet selv før, og teknikk er løsningen. Det er uansett ikke nødvendig å ødelegge ryggen mer enn nødvendig, når du har andre øvelser som sliter sånn på ryggen i strongman.
Tusen takk for tips Evis! Vet at teknikken suger, men vet ikke hvorfor jeg ikke har giddet å jobbe med det egentlig :S Skjønner det at jeg ikke kan fortsette slik på den måten, for før eller seinere så ryker det noe tenker jeg. Takk for at du "banket" det litt inn i meg!!!

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Tror det var et godt tips du fikk av Evis der ja Smiley Belive me, ikke kult å få trøbbel med ryggen og måtte starte helt på nytt med mark-styrken. Jeg har selv gjort det 3 ganger nå (fra 280-300+ og ned til 200 igjen). IKKE kult i det hele tatt og ødelegger motivasjonen big time..

Og du burde terpe teknikk i bøy og.. Så ut som en krumming av ryggen som sikkert ikke er helt bra i lengden..

MEN når det er sagt - Lykke til i helga på din første(?) konk Smiley Hold roen og gjør ditt beste er mitt tips.

Utlogget Johann

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

  • There is no tomorrow!
Tror det var et godt tips du fikk av Evis der ja Smiley Belive me, ikke kult å få trøbbel med ryggen og måtte starte helt på nytt med mark-styrken. Jeg har selv gjort det 3 ganger nå (fra 280-300+ og ned til 200 igjen). IKKE kult i det hele tatt og ødelegger motivasjonen big time..

Og du burde terpe teknikk i bøy og.. Så ut som en krumming av ryggen som sikkert ikke er helt bra i lengden..

MEN når det er sagt - Lykke til i helga på din første(?) konk Smiley Hold roen og gjør ditt beste er mitt tips.
Skjønner... må faen få gjort noe med det nå:) Er bøyen så dårlig teknisk og altså? Ser at ryggen løfter mye på tunge løft men er den så krummet?

Tusen takk Ivar Cheesy Ja, skal delta på min første konk til helga Cheesy Gleder meg!! (har ikke begynt å bli nervøs ENDA) Skal trå til og gjøre det beste!!

Hvordan går det med treningen Ivar? Du slutta plutselig og logge Tongue


Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Skjønner... må faen få gjort noe med det nå:) Er bøyen så dårlig teknisk og altså? Ser at ryggen løfter mye på tunge løft men er den så krummet?

Tusen takk Ivar Cheesy Ja, skal delta på min første konk til helga Cheesy Gleder meg!! (har ikke begynt å bli nervøs ENDA) Skal trå til og gjøre det beste!!

Hvordan går det med treningen Ivar? Du slutta plutselig og logge Tongue


Neida, var ikke ment som at bøyen var ikke veldig dårlig altså.. Ble litt mye ryggløft bare Smiley Men ellers så det bra ut for min del.
Ja, skjønner godt at du gleder deg. Blir nok bra skal du se.. Er positivt å delta uansett åssen det går, da får man sett sine svakheter/styrker og vet hva man skal prioritere til neste konk. Pluss konkurransenervene blir som regel mindre og mindre for hver konk. Ser ut som et tøft felt i år, så det blir spennende å se! Er ikke sikker på om jeg får sett selve konken, men muligheten er der faktisk Smiley

Ja, har ikke blitt noe logging for min del i det siste nei.. En stor grunn til det er at dataen min er ødelagt Tongue
Men formen er ikke så ille alikevel. Gått litt ned i vekt, men styrken er rimelig grei. Bygger opp mot ny pers i benk hvertfall. Eller den har jeg allerede tatt, men det ble reppepers på gamle maksen min. Håper jeg klarer det i bøy og militærpress og, så skal jeg si meg fornøyd Smiley

Skal ha meg en dag eller to med persing om 17 dager (før jeg drar ut på jobb igjen), og da skal jeg legge ut noe film hvis det blir noen bra løft Wink

Lykke til i morra hvertfall! Blir nok bra skal du se Smiley

Utlogget Johann

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

  • There is no tomorrow!
Håper det går bra på konk ja... skal nok klare øvelsene men når espen lund feks kommer og koser seg med vektene så skal det nok litt til å hevde seg i år ja:P Men jeg er nå med på gøy og erfaring for nå, så får jeg heller prøve å kjempe om topp 5 neste år Wink Hadde vært artig å hilst på deg igjen da, om du skal til bergen å se på! Smiley

Ser i loggen din at styrken er RIMELIG grei ja Tongue Hvor mye har du gått ned i vekt siden du var på det største?

Gleder meg til å se video av maksløft når den tid kommer, har du noen mål kanskje? Smiley

Takk igjen Ivar Smiley Skal gjøre mitt beste og håper på å perse litt for min egen del så er jeg fornøyd! Smiley

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Film som faen !!!! ALT SKAL FILMES, OPPVARMING OXO !!!
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sterkt dette her, men to ting, kunne godt kjørt bøyen en del dypere og hva tenkte du på når du gikk for en tredje repetisjon der? Grin

Utlogget Johann

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

  • There is no tomorrow!
Film som faen !!!! ALT SKAL FILMES, OPPVARMING OXO !!!
Men Erik, det vet du jo at jeg pleier Wink

Sterkt dette her, men to ting, kunne godt kjørt bøyen en del dypere og hva tenkte du på når du gikk for en tredje repetisjon der? Grin
Takk Evis Cheesy Holder på med tøying for å bøyen dypere, du ser allerede hvor stiv jeg er MED bøysko Tongue

Hva jeg tenkte ja Tongue haha, tenkte sikkert, kjør på helvete heller!!! Tongue Men sjans i havet var det faen meg ikke !!!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Men Erik, det vet du jo at jeg pleier Wink
Takk Evis Cheesy Holder på med tøying for å bøyen dypere, du ser allerede hvor stiv jeg er MED bøysko Tongue

Hva jeg tenkte ja Tongue haha, tenkte sikkert, kjør på helvete heller!!! Tongue Men sjans i havet var det faen meg ikke !!!

Kjør på med masse goblet-squats hver dag og før knebøyen, det bør hjelpe på.

Lykke til i morgen i forresten.. Eg kommer og ser på tenker eg.

Utlogget Johann

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

  • There is no tomorrow!
Har prøvd goblet-squats men glemte det ut Tongue Tusen takk for tips:))

Takk Smiley !!!

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Håper det går bra på konk ja... skal nok klare øvelsene men når espen lund feks kommer og koser seg med vektene så skal det nok litt til å hevde seg i år ja:P Men jeg er nå med på gøy og erfaring for nå, så får jeg heller prøve å kjempe om topp 5 neste år Wink Hadde vært artig å hilst på deg igjen da, om du skal til bergen å se på! Smiley

Ser i loggen din at styrken er RIMELIG grei ja Tongue Hvor mye har du gått ned i vekt siden du var på det største?

Gleder meg til å se video av maksløft når den tid kommer, har du noen mål kanskje? Smiley

Takk igjen Ivar Smiley Skal gjøre mitt beste og håper på å perse litt for min egen del så er jeg fornøyd! Smiley

Høres ut som en god plan og rett innstilling! Smiley

Tja.. siden jeg var på mitt tyngste har jeg gått ned ca 8 kg. Vekta ligger rundt 120 kg + - nå. Går litt opp og ned etter rutinene på hverdagene. Blitt veeeldig lite trening og spising i sommer pga jobbing, flytting, kurs i friperioder, ferie etc. 10 treninger i sommer kanskje Tongue

Tok 3x190 i benkpress for en uke siden, der har jeg et mål om 210 kg.
Knebøy har jeg trent svææært lite i år, men tok alikevel greit rep på 240 for litt siden, så har mål om 260++ der hvis jeg får trent jevnt i 2-3 uker nå og kneet ikke blir værre.
Militærpress er jeg litt spent på, for der synker jeg raskt hvis jeg ikke får trent det jevnt - men målet er å slå gamlepersen på 3x130 hvertfall Smiley
Så da får vi se åssen det går!

Utlogget Johann

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

  • There is no tomorrow!
Kjipt at du har fått trent lite da...  Men ser jo at styrken har holdt seg!!!
Gleder meg til å følge med Smiley Men skal du satse på strongman igjen eller har du mistet lysten??

Utlogget Johann

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

  • There is no tomorrow!
Jepjepp, ikke mye å skrive hjem om av dagens konk desverre:)))

Startet med truckpull som jeg gjorde uten oppvarming, vips så var konken igang... og jeg som skulle holde hodet kaldt og tenke teknikk osv, endte opp med å stresse meg avgårde såvidt 4 meter!!! det gikk til helvette!!

Stokkpress, hadde en god følelse, stokken virket god men der og gikk det til helvette, tok en rep griselett, og stressa som seff avgårde til neste uten å tenke og der bomma jeg på banen og fikk NESTEN utlocket reppen, men neida... prøvde igjen og det og var bom... hadde varmet godt opp før dette men stressa som faen og klarte ikke å tenke på det jeg skulle gjøre, og da jeg hadde bommet 2 ganger stakk jeg med 30 sek igjen tiden uten og tenke at jeg kanskje skulle hvilt i 15 sek før jeg evt kunne prøvd en ny rep... Så sykt drit for dette var en av gulløvelsene mine(trodde jeg) Det var 3 andre som ikke klarte vekta.

MArkløft:

Dårlig feeling under oppvarming, grisepump i rygg og 100 kg virket tungt.... Begynte med åpningsløftet på 200, det gikk helt ok. Så dreit jeg i 220 og hoppet rett på 240 noe som gikk meget fint. neste var 260, var veldig psyket opp og klar for dette, dette også gikk meget greit. Så trodde jeg man skulle få velge vekt selv så hadde tenkt å prøve meg på 270, men stangen ble ladd med 280 kg og tenkte ikke engang at det var 280, hadde tunnelsyn og så bare på stangen hele tiden og tenkte ikke på noe!! Gikk bort psyket som faaaaen og klar for dette, og det gikk faen meg opp og!!!!! Aldri vært så fornøyd etter et løft før, og aldri overasket meg selv så grundig før!!!! Lå her etter markløft på 7.plass vistnok. Tror rørbakken vant denne øvelsen med 300 kg i mark?

Conans wheel, aldri prøvd dette før, og aldri studert teknikken noe heller så måtte bare kjøre på og prøve mitt beste... prøvde å får den langt opp på brystet, men i helvette til tungt det var!!!! klarte seriøst ikke å flytten den i det hele tatt!!! grisetungt!!! Falt deretter ned til 11 og tenkte at jeg fortsatt hadde stein og dekk igjen noe som jeg har trent bra på og fått bra til på trening, men fikk så vite at dem hadde lagt inn en CUT der bare de 6 beste gikk videre, FAEENNNN!!!! Stokk, stein og dekk er det eneste jeg hadde trent på mot konk!! Gledet meg som faen til dekk og stein men dengang ei!!!!!

Synest det var en artig konk og har tydeligvis utrolig mye og lære angående dette og kommer til å satse videre og kjøre på! Litt kjipt at mye av øvelser og regler ble tatt på sparket, kunne vært mere gjennomtenkt synest jeg. Men absolutt artig å være med på noe sånt! Utrolig kjekke folk  også:)))


Filminga ble bare av selve konk og ikke oppvarming osv pga det var så sykt mye stress!!!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=Azjn1NDKqjc

http://www.youtube.com/watch?v=CtlJxhVPSLw

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!