Skrevet av Emne: Noen som har erfaringer med kviser + kosttilskudd?  (Lest 1203 ganger)

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Noen som har erfaringer med kviser + kosttilskudd?
« : 08. september 2009, 23:51 »
Heihei

Har tidligere sliti en del med kviser, men er heldigvis omtrent kvitt problemet nå.

Så har jeg et spørsmål, noen av dere som har opplevd økt kviseproblematikk som en følge av kosttilskudd?

Tenker meg å gå til innkjøp av Proteiner, Kreatin og Omega3-6-9 nå, noen som har gjort noen erfaringer her? Jeg tror ikke de skal ha noen innvirking positvt eller negativt på kviser? Noen som har noe konkret å komme med her?


Utlogget Lars Ivar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 256

Sv: Noen som har erfaringer med kviser + kosttilskudd?
« #1 : 09. september 2009, 01:01 »
Er vist ting som tyder på en viss sammenheng mellom diverse bestanddeler i mieriprodukter og kviser. Har hørt fra hudlege at både laktosen og fettet kan være ugunstig for de som er disponert for slike problemer. Merker selv problemer med huden av ting som inneholder billige myseproteiner, slik som 100% whey og Whey Tech fra PF, 90+ fra EJ osv. Ting med whey isolate i seg, slik som Myo og TN sine proteiner går helt fint. Ellers er erteprotein, eggeprotein osv sikkert også helt greit. Anbefaler å prøve en liten boks og se hvordan du reagerer, eventuelle problemene du får vil forsvinne når du slutter med pulveret. Men grovt sett, styr unna laktose og melkefett.

Kreatin har jeg ikke sett noe sted at det spiller inn, det burde være helt trygt.

Omega 3 er i seg selv et naturlig betennelsesdempende stoff, så dette kan ofte ha en positiv/forebyggende effekt.

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Noen som har erfaringer med kviser + kosttilskudd?
« #2 : 09. september 2009, 01:07 »
Er vist ting som tyder på en viss sammenheng mellom diverse bestanddeler i mieriprodukter og kviser. Har hørt fra hudlege at både laktosen og fettet kan være ugunstig for de som er disponert for slike problemer. Merker selv problemer med huden av ting som inneholder billige myseproteiner, slik som 100% whey og Whey Tech fra PF, 90+ fra EJ osv. Ting med whey isolate i seg, slik som Myo og TN sine proteiner går helt fint. Ellers er erteprotein, eggeprotein osv sikkert også helt greit. Anbefaler å prøve en liten boks og se hvordan du reagerer, eventuelle problemene du får vil forsvinne når du slutter med pulveret. Men grovt sett, styr unna laktose og melkefett.

Kreatin har jeg ikke sett noe sted at det spiller inn, det burde være helt trygt.

Omega 3 er i seg selv et naturlig betennelsesdempende stoff, så dette kan ofte ha en positiv/forebyggende effekt.

Okei, takk for nyttig svar Smiley

Betyr det du sier at jeg bør styre unna vanlig melk og? eller misforstod jeg helt?

Utlogget Lars Ivar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 256

Sv: Noen som har erfaringer med kviser + kosttilskudd?
« #3 : 09. september 2009, 08:30 »
Nei, betyr vel mer at man gjerne har en grense for hvor mye meieriprodukter kroppen tåler å få i seg i løpet av en dag, og at man dermed ikke skal begynne å overdrive inntaket. Normalt melkeinntak går helt fint, men sånn 4 liter H-melk om dagen kan fort bli i meste laget.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!