Skrevet av Emne: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no  (Lest 85456 ganger)

Utlogget Ejay

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 603
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 603

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #75 : 07. september 2009, 19:17 »
så du vil ha strengere lovgivning,samtidig som at straffene ikke skal være strengere enn at du kan bruke bol uten årisikere fengsel pga fare for å minske din valgmuligheter i livet
var det dette  du mente med innlegget ditt ?
Fengsel for bruk av steroider er litt i overkant ja  :Smiley
195 høy

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #76 : 07. september 2009, 19:27 »
Nr1 det ser forferdelig dumt ut
Det ser dumt ut å bole?  biggrin Du sitter vel ikke der og tror at alle som boler blir som Arnold, at ALLE som boler er gullkjede-blankskaller med BMW og amstaff? woot For da må jeg dessverre meddele deg at du har gått glipp av noe vesentlig.

nr2 det sier en hel del om holdninger og generelt syn på seg selv
Akkurat hva sier dette om holdningen til personen da, om jeg tør spørre? Om personen ikke deltar i organisert idrett men bare trener for å konkurrere mot seg selv ser jeg ikke noe problem, ei heller noe spørsmålstegn ved personen holdning.
Og det med synet på seg selv, den må du gjerne gre ut litt mer om. Stygt redd det kommer noe a la "alle som boler har dårlig sjøltillit" eller noe i den duren der.. Tongue

nr3 den store majoriteten av de som trener ler av apekattene som ikke har mer vett eller selvtilitt en at de må ty til bol
Du kjenner majoriteten av de som trener, antar jeg?  Smile

nr4 Det gir et veldig feil singnal "les fristelse" til hengslete ungdom som enda ikke er ferdig utviklet på noen måte.
Ikke få bolere som har endt opp på psyk....
Jeg syns det gir feil signaler å sende Beverly Hills og alskens ungddomsserier på tv av akkurat samme grunn, og mener at disse tv-seriene frister smågutter til å bole i mye større grad enn det svære bolere gjør. Hva er drømmekroppen da? Ja, nettopp, Brad Pitt og Ronaldo, ikke Coleman eller han svære bolern på 140 kg på det lokale gymmet.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget fenri_s

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #77 : 07. september 2009, 20:01 »
Åpenbart et sårt tema for deg dette,helt topp med bol,gi gass biggrin


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #78 : 07. september 2009, 20:11 »
Åpenbart et sårt tema for deg dette,helt topp med bol,gi gass biggrin


Ikke sårt i det heletatt, jeg har bare en dårlig dag og elsker å ta det ut over fjompenisser. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #79 : 07. september 2009, 20:14 »
Jeg synes illegalisering er det smarteste man kan gjøre. Hva angår røyk er meg revnende likegyldig i denne sammenhengen. Vi diskuterer steroider, ikke røyk. For all del, det er et poeng i "hvorfor illegalisere steroider og ikke røyk?" osv., men man vet godt at det er annerledes med røyk pga. helt andre faktorer. I begynnelsen trodde man røyk var bra for helsa, og nå er det i praksis utenkelig å se for seg at røyk noen sinne vil bli ulovliggjort pga hvor utbredt det er + grunnene folk har til å bruke det. Det samme kan man si om alkohol - hadde folk begynt å drikke alkohol i dag, hadde det så klart blitt ulovlig på flekken, i likhet med hasj. Alkohol og røyk vil aldri forsvinne. Når det gjelder anabole steroider har vi hele tiden visst at det er farlig. Det er i ferd med å bli et samfunnsproblem og ordet "megarexia" er ikke lenger et like fremmed ord blant massene. Av og til står det frem en og annen som snakker ut om bivirkningene man kan få av det. Illegaliser det. Det høres kanskje drøyt ut å si, men sånn jeg ser det bunner det å være mot illegalisering i kun egoisme, uansett hvordan du legger det frem. Å si at "dette er livet mitt. Skal du ta fra meg noe av det som betyr mest i livet mitt?" holder ikke. Ikke i denne sammenhengen. Da svarer jeg ja, i så fall. Viss man veier opp ens egne fordeler mot samfunnets ulemper av anabole steroider, burde man ganske kjapt kunne resonnere seg frem til hva majoriteten av befolkningen er best tjent med, uansett om det ikke "burde" være et problem fordi folk "burde" vært i stand til å ta bedre valg.

Det blir litt som med fildeling... Du kan godt ha lastet ned masse musikk uten å være en drittsekk av den grunn, akkurat som at du godt kan være en boler og være verdens kjekkeste kar, men å si at fildeling/steroidebruk burde være lovlig (fordi man selv laster ned musikk og film eller fordi man selv boler) er selvsagt idiotisk. Det er egoistisk. Det handler litt om å forstå hvem man egentlig er, og hva slags valg man har tatt. Begge deler fører til problemer, og begge deler kan til en viss grad gjøres noe med av illegalisering.

Med det sagt hadde det vært fint om myndighetene ikke var så uærlige når det gjelder anabole steroider. Det er ikke slik at du får en drøss med bivirkninger med en gang du så mye som ser på anabole steroider, og det er heller ikke slik at du ikke kan bruke anabole steroider over lang tid og aldri oppleve bivirkninger. Dette er nok noe av grunnen til at steroidemiljøene rekrutterer nye medlemmer; man blir fortalt at det ikke er så farlig som statens helseorgan skal ha det til, og får høre egenerfaringer som tilsier at dette ikke er så farlig som man kanskje skulle tro osv. Sånn sett skjønner jeg godt at folk som bruker steroider kan bli litt provosert av artikler som denne. Det blir fremstilt som at det nøvendigvis må gå verre med en som boler, enn det realistisk sett ofte vil. Så jeg skjønner at Atle Kielland blir irritert, selv om det er enkelte ting han kunne spart seg for å si.

Utlogget Mr_Erik1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 735
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 735

  • Pumping iron..!:-D
Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #80 : 07. september 2009, 20:35 »
Jeg synes illegalisering er det smarteste man kan gjøre. Hva angår røyk er meg revnende likegyldig i denne sammenhengen. Vi diskuterer steroider, ikke røyk. For all del, det er et poeng i "hvorfor illegalisere steroider og ikke røyk?" osv., men man vet godt at det er annerledes med røyk pga. helt andre faktorer. I begynnelsen trodde man røyk var bra for helsa, og nå er det i praksis utenkelig å se for seg at røyk noen sinne vil bli ulovliggjort pga hvor utbredt det er + grunnene folk har til å bruke det. Det samme kan man si om alkohol - hadde folk begynt å drikke alkohol i dag, hadde det så klart blitt ulovlig på flekken, i likhet med hasj. Alkohol og røyk vil aldri forsvinne. Når det gjelder anabole steroider har vi hele tiden visst at det er farlig. Det er i ferd med å bli et samfunnsproblem og ordet "megarexia" er ikke lenger et like fremmed ord blant massene. Av og til står det frem en og annen som snakker ut om bivirkningene man kan få av det. Illegaliser det. Det høres kanskje drøyt ut å si, men sånn jeg ser det bunner det å være mot illegalisering i kun egoisme, uansett hvordan du legger det frem. Å si at "dette er livet mitt. Skal du ta fra meg noe av det som betyr mest i livet mitt?" holder ikke. Ikke i denne sammenhengen. Da svarer jeg ja, i så fall. Viss man veier opp ens egne fordeler mot samfunnets ulemper av anabole steroider, burde man ganske kjapt kunne resonnere seg frem til hva majoriteten av befolkningen er best tjent med, uansett om det ikke "burde" være et problem fordi folk "burde" vært i stand til å ta bedre valg.

Det blir litt som med fildeling... Du kan godt ha lastet ned masse musikk uten å være en drittsekk av den grunn, akkurat som at du godt kan være en boler og være verdens kjekkeste kar, men å si at fildeling/steroidebruk burde være lovlig (fordi man selv laster ned musikk og film eller fordi man selv boler) er selvsagt idiotisk. Det er egoistisk. Det handler litt om å forstå hvem man egentlig er, og hva slags valg man har tatt. Begge deler fører til problemer, og begge deler kan til en viss grad gjøres noe med av illegalisering.

Med det sagt hadde det vært fint om myndighetene ikke var så uærlige når det gjelder anabole steroider. Det er ikke slik at du får en drøss med bivirkninger med en gang du så mye som ser på anabole steroider, og det er heller ikke slik at du ikke kan bruke anabole steroider over lang tid og aldri oppleve bivirkninger. Dette er nok noe av grunnen til at steroidemiljøene rekrutterer nye medlemmer; man blir fortalt at det ikke er så farlig som statens helseorgan skal ha det til, og får høre egenerfaringer som tilsier at dette ikke er så farlig som man kanskje skulle tro osv. Sånn sett skjønner jeg godt at folk som bruker steroider kan bli litt provosert av artikler som denne. Det blir fremstilt som at det nøvendigvis må gå verre med en som boler, enn det realistisk sett ofte vil. Så jeg skjønner at Atle Kielland blir irritert, selv om det er enkelte ting han kunne spart seg for å si.

det med røyken er bare ett eksempel på att det finst laaangt verre ting her i landet som burde bli tatt hånd om før man snakker om å illegalisere aas, skal det vere lovlig å røyke, drikke alkohol og spise på mcdonalds, så får det faen meg vere lov til å bruke aas, skal 1 ting bort så får enn ta med seg resten også.
eat,train,sleep,repeat.

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #81 : 07. september 2009, 20:44 »
Det er neppe representativt for ALLE brukere. Men jeg har da hørt om flere som budsjetterer med mellom 100-200 tusen på èn diett (en diett er alt fra 3-6 mnd), også er det vel sikkert noen som har en aldri så "liten" oppbyggingsfase i forkant av dietten....om denne fasen er inkludert i de 100-200 tusen vites ikke.

Så Kjell Robin sitt missbruk mener jeg er representativt, men selvsagt ikke for alle som benytter anabole steroider. Mange kan missbruke dem i årevis uten å merke noenting, andre blir syke på sin første kur, mens atter andre blir syke etter 6 år.

Selvsagt var det et utrolig dumt valg som Kjell Robin gjorde, det er det ingen tvil om, og hadde han visst det han gjør idag, regner jeg med valget hadde blitt annerledes. Det er vel nettopp det han forsøker å nå ut til ungdommer og unge voksne med, at DE ikke skal gjøre samme feilen som han gjorde. Uavhengig av mengde og dosering!



100-200k  på en diett??da må dem enten kjøre noe abnorme mengder eller ha helt elendige priser på det de bruker  Tongue


Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #82 : 07. september 2009, 21:08 »
Ja det blir jo ett av to det Wink Jeg regner med det er sistnevnte jeg da Smiley

men at det går mye penger på en diett er sant.spiser man over 1kg kjøtt om dagen + endel kylling og masse kosttilskudd(lovlig) som trengs så går det fort endel penger ja.

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #83 : 07. september 2009, 21:11 »
Det er så lett for dere å sitte trygt nå og klage på alt denne karen gjorde feil og hvor FLINK dere er som klarer å "bruke" rundt alle verdens bivirkninger. Jeg er ikke ondskapsfull men dere får nok kjenne det på kroppen dere også.

Det som er merkelig fra et utenfra perspektiv er at folk er så naive. Tror dere virkelig at det er såre enkelt å holde dosene nede? Tror dere at dere kan holde dere til 12 ukers kuren dere har lest om i Bill Phillips boka? At dere skal aldri bruke mer enn ett gram testo i uka og alltid være av like lenge som på? Jeg er 100% sikker på at 9 av 10 av dere aldri har den selvkontrollen. Til den ene av dere som har det, gratulerer. Du kan helt sikkert trøkke et helt liv uten å bli plaga. Poenget er at for mange går dette helt over styr. Det er ikke fordi mannen er dum, men fordi sånn er vi skapt. Høyere doser fungerer bedre. Ergo, når du først bruker steroider er steget opp til å øke dosene nesten ikke eksisterende.

At han har brukt en mill er ikke veldig usannsynlig. Ligger du på proffnivå med vekst doser går pengene fort. I tilleg har du alt som hører til som ikke nødvendigvis er steroider. Noe for å våkne, noe for å få sove under de verste svettetoktene, noe for bloaten, noe å deffe på, noe for gynoen, noe for boost på trening etc etc.

Respekt til mannen som stiller opp og tør å gnikke skyggesiden i ansiktet på dere.

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #84 : 07. september 2009, 21:22 »
det med røyken er bare ett eksempel på att det finst laaangt verre ting her i landet som burde bli tatt hånd om før man snakker om å illegalisere aas, skal det vere lovlig å røyke, drikke alkohol og spise på mcdonalds, så får det faen meg vere lov til å bruke aas, skal 1 ting bort så får enn ta med seg resten også.
Selvfølgelig ikke. "Two wrongs doesn't make a right" er det noe som heter. Røyk, alkohol og MCDONALDS er tre forskjellige ting som må tas hånd om hver for seg. Jeg har bevisst valgt å ikke ta stilling til noen av de tingene, fordi jeg ikke trenger det, samt at jeg ikke ønsker å føre debatten på villspor (begynner vi å diskutere røyk, begynner røykere å blande seg, diskuterer vi alkohol begynner folk som drikker å blande seg etc. Det blir slitsomt og er fullstendig unødvendig). Du kan ikke si at "Jammen de røyker jo, så hvorfor skal ikke jeg få lov til å bole?". Men en sånn "parallell-tankegang" kan man hele tiden flytte grensen litt og litt, og til slutt ender det med at man må forby sjokolade fordi det ikke er bra for deg eller converse sko fordi det er dårlig for foten din.

Jeg har spist på McDonald's. Jeg har drukket alkohol. Jeg har ikke røyket enda, hverken hasj eller vanlig tobakk. Jeg har ikke brukt noen form for narkotika, og jeg har så visst ikke brukt steroider. Fellesnevner for alle disse er at de er alle skyld i samfunnsproblem (vel... Man kan kanskje ikke si at McDonald's alene er skyld i et "samfunnsproblem" i Norge, altså fedme, så sånn sett er det litt urettferdig å trekke McDonald's inn her), men kan alle klandres i like stor grad for at de er blitt et samfunnsproblem? Nei. Det er mye lettere å ødelegge livet med steroider eller narkotika - å drikke og å spise junk food kan ikke sammenlignes med dette i det hele tatt.

Det er fryktelig lett å sitte og trekke dumme overflatiske paralleller mellom ting som "høres" ut som det samme. Og det er det du gjør her.

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #85 : 07. september 2009, 21:24 »
Det er så lett for dere å sitte trygt nå og klage på alt denne karen gjorde feil og hvor FLINK dere er som klarer å "bruke" rundt alle verdens bivirkninger. Jeg er ikke ondskapsfull men dere får nok kjenne det på kroppen dere også.

Det som er merkelig fra et utenfra perspektiv er at folk er så naive. Tror dere virkelig at det er såre enkelt å holde dosene nede? Tror dere at dere kan holde dere til 12 ukers kuren dere har lest om i Bill Phillips boka? At dere skal aldri bruke mer enn ett gram testo i uka og alltid være av like lenge som på? Jeg er 100% sikker på at 9 av 10 av dere aldri har den selvkontrollen. Til den ene av dere som har det, gratulerer. Du kan helt sikkert trøkke et helt liv uten å bli plaga. Poenget er at for mange går dette helt over styr. Det er ikke fordi mannen er dum, men fordi sånn er vi skapt. Høyere doser fungerer bedre. Ergo, når du først bruker steroider er steget opp til å øke dosene nesten ikke eksisterende.

At han har brukt en mill er ikke veldig usannsynlig. Ligger du på proffnivå med vekst doser går pengene fort. I tilleg har du alt som hører til som ikke nødvendigvis er steroider. Noe for å våkne, noe for å få sove under de verste svettetoktene, noe for bloaten, noe å deffe på, noe for gynoen, noe for boost på trening etc etc.

Respekt til mannen som stiller opp og tør å gnikke skyggesiden i ansiktet på dere.

du har NULL peil på det du prater om:
-høyere doser gir ikke nødvendigvis bedre resultat.
-å holde seg unna steroider i lange perioder er null stress om man har litt psyke
-pengene går mer på mat enn den "DYRE" veksten du snakker om

har aldri sagt det ikke er bivirkninger ved bruk av steroider.har postet det gang på gang her inne!



Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #86 : 07. september 2009, 21:34 »
du har NULL peil på det du prater om:
-høyere doser gir ikke nødvendigvis bedre resultat.
-å holde seg unna steroider i lange perioder er null stress om man har litt psyke




Jo litt peil har jeg. Men ikke så mye som deg tøffen som får det du bruker til dealerpris og passer på å nevne det i annenhver post :-)

Høyere doser gir ikke nødvendigvis bedre resultater. Men taket for hva som ikke gir mer effekt ligger langt over det som er medisinske eller såkalte "forsvarlige" doser.

Men det er ikke vits å kverulere med deg. Du forsvarer dette for din egen del og det har jeg også gjort.

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #87 : 07. september 2009, 21:39 »
Jo litt peil har jeg. Men ikke så mye som deg tøffen som får det du bruker til dealerpris og passer på å nevne det i annenhver post :-)

Høyere doser gir ikke nødvendigvis bedre resultater. Men taket for hva som ikke gir mer effekt ligger langt over det som er medisinske eller såkalte "forsvarlige" doser.

Men det er ikke vits å kverulere med deg. Du forsvarer dette for din egen del og det har jeg også gjort.

bruker ikke en dritt jeg..er natty bb Smiley
ja klart alle som bruker GOOGLE  er dealere..lol

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #88 : 07. september 2009, 21:54 »
Når vi nå diskutere dette igjen...En ting er bra på tf. Det store flertall som boler av medlemmene holder stort sett kjeft om det. Det er ikke status å nevne det her i motsetning til mange andre forum. Det finnes også en del oppegående folk her som faktisk har brukt og skjønner hvor det leder hen, og klarer å formulere en advarende pekefinger på en god måte.

Som B.B så fornuftig sier; du begynner i det små, "kontrollert", og så vokser dosene deg over ørene for du klarer pokker ikke å leve livet uten trøkket...Hvis du i tillegg er litt vennelaus, depresiv, manisk, eller ekstremt selvopptatt så går det den veien høna sparker relativt raskt.
Så objektivt sett, i små doser går det sikkert greit å bruke, men vis meg den pjokken som ikke øker dosene, stacker inn noe ekstra og legger på et gir for hver kur...

Ikke begynn, det er så enkelt som det....

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #89 : 07. september 2009, 21:59 »
faen å godt det er å bruke treningsforum å kverulere med folk på under dietten,så slipper jeg å gjøre det med dem rundt meg,spesielt nå som jeg har en høygravid en her  Grin
skulle tenkt på det her før.. >Cheesy

thanks Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!