Skrevet av Emne: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no  (Lest 85484 ganger)

Utlogget goldenretriever

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #135 : 08. september 2009, 01:25 »
idiotisk av Vg å fremstå som om mannen fikk utlagt tarm grunnet dopmisbruk. Er mer sannsynlig at han tilfeldigvis har fått ulcerøs colitt eller morbus Crohn. Dopbruket kamuflerte kanskje sykdommen. Betennelsen har satt seg i tykktarmen med påfølgende sår og skorper. Så har det ikke vært mulig å prøve med humira eller remicade eller lignende for de måtte hasteopere grunnet fryktet tykktarmsprekk.

Hvorfor skal liksom dopbruk føre til tarmbetennelse?


Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #136 : 08. september 2009, 02:26 »
Jeg er imponert over all vitenskapen og ekpertisen her inne som enkelte innehar.
Dere har sikkert helt riktig i det dere sier. Legene tar naturligvis helt feil og Kjell Robin har spist på seg defekt endetarm og massvis av andre ting pga. usunnt kosthold som f.eks. cola og is.
 Jeg synes dere kan ta telefonen å ringe til Kjell Robin for å helbrede han (for når Snåsamannen klarer det er jeg ikke i tvil om at dere også klarer det) så kanskje han slipper å være syk som ender med så stygg omtale i media. Det er helt tydelig at enkelte av dere kjenner han som persjon og personlighet veldig godt.  what

Gud hjelpe meg for en gjeng.  woot

Etter å ha lest artikkelen og fått opplevd en ganske trist og gripende historie sitter jeg igjen med en positiv oppfatning av mannen som velger å stå frem i media med sine plager for å si sin versjon av livet sitt, den i mine øyne riktige versjonen vel og merke.
Han fremstår som veldig ydmyk og kanskje litt angrende i min oppfattelse av han.

Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #137 : 08. september 2009, 07:17 »
Jeg er imponert over all vitenskapen og ekpertisen her inne som enkelte innehar.
Dere har sikkert helt riktig i det dere sier. Legene tar naturligvis helt feil og Kjell Robin har spist på seg defekt endetarm og massvis av andre ting pga. usunnt kosthold som f.eks. cola og is.
 Jeg synes dere kan ta telefonen å ringe til Kjell Robin for å helbrede han (for når Snåsamannen klarer det er jeg ikke i tvil om at dere også klarer det) så kanskje han slipper å være syk som ender med så stygg omtale i media. Det er helt tydelig at enkelte av dere kjenner han som persjon og personlighet veldig godt.  what

Gud hjelpe meg for en gjeng.  woot

Etter å ha lest artikkelen og fått opplevd en ganske trist og gripende historie sitter jeg igjen med en positiv oppfatning av mannen som velger å stå frem i media med sine plager for å si sin versjon av livet sitt, den i mine øyne riktige versjonen vel og merke.
Han fremstår som veldig ydmyk og kanskje litt angrende i min oppfattelse av han.

Tror nesten du har brukt opp alle forsøkene dine på å være fornuftig bestefar her inne på forumet når du kommer med et så tafatt forsøk på å avvæpne alle de som har bidratt i denne diskusjonen.

Til en annen ting..
Den røde tråden gjennom hele artikkelserien om Kjell (også den nye med søsteren innblandet) handler om at de savner et apparat som skal hjelpe dopmisbrukerne og de pårørende. Hva er det de egentlig etterlyser? Som jeg ser det finnes det tjukt med helsesentere der gratis terapi tilbys, sykehusene våre koster ikke allverdens å beøke de heller og politiet er ikke sene om å gripe inn hvis "roid-ragen" utspiller seg i det offentlige rom.

For meg virker hendelsesforløpet slik som dette:
Mann føler han er for liten --> Mann bruker medisinske hjelpemidler for å bli større --> Mann er dum i hodet og bruker altfor mye hjelpemidler --> Mann får plutselig størrelse/vekt tilsvarende 2 menn inne i seg som organene skal forsørge, dette går jo selvfølgelig ikke = Syk mann som går til media

Hadde de medsinske hjelpemidlene blitt tatt ut av regnestykket hadde vi sluppet denne VG-artikkelen.
En intreressant ting er at dersom "Dum mann"-biten også hadde blitt tatt ut hadde vi sluppet denne artikkelen.

Det apparatet Kjell søker er muligens han gamle traveren på gymmet som hører til steroidebrukernes grand old men som faktisk vet hvordan dette skal brukes og kan gi tips og råd. For at man kan bruke streoider trygt er det jo ingen verdens tvil om, det er jo hele dette forumet et levende bevis på. Lite dødsfall som nevnes i trådene her (unntatt DeMayo da).


Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #138 : 08. september 2009, 09:08 »
idiotisk av Vg å fremstå som om mannen fikk utlagt tarm grunnet dopmisbruk. Er mer sannsynlig at han tilfeldigvis har fått ulcerøs colitt eller morbus Crohn. Dopbruket kamuflerte kanskje sykdommen. Betennelsen har satt seg i tykktarmen med påfølgende sår og skorper. Så har det ikke vært mulig å prøve med humira eller remicade eller lignende for de måtte hasteopere grunnet fryktet tykktarmsprekk.

Hvorfor skal liksom dopbruk føre til tarmbetennelse?



...dette har sikkert ikke legene i Arendal ikke tenkt på, synes du skal ringe å si ifra.....
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #139 : 08. september 2009, 09:51 »
Ps.. dere er klar over at de fleste av oss kunne brukt vekst og det ville sannsynligvis ikke syntes noe særlig på oss...
Det er ikke magisk.

Hehe, det tror jeg få 20 åringer er klar over. Virker som om det er få 30 åringer som vet no spes om det heller. Sitter endel selgere og gnir seg i henda over uvitenhet her

...dette har sikkert ikke legene i Arendal ikke tenkt på, synes du skal ringe å si ifra.....

etter det jeg ser av artikkelen er det ingen kommentarer der fra leger i det hele tatt? Det er Kjell Robin som sier at dopmisbruket førte til utlagt tarm, ikke legene.

Utlogget microape

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 207

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #140 : 08. september 2009, 10:14 »
Med en gang man bruker noe ulovlig eller tabubelagt, så konkluderer leger med at akkurat det har skylda. Akkurat som når man opplever psykiske problemer etter å ha prøvd hasj e.l. en gang eller to. Mulig at problemene har vært der lenge før, men ikke faen om legene konkluderer med det.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #141 : 08. september 2009, 10:43 »
idiotisk av Vg å fremstå som om mannen fikk utlagt tarm grunnet dopmisbruk. Er mer sannsynlig at han tilfeldigvis har fått ulcerøs colitt eller morbus Crohn. Dopbruket kamuflerte kanskje sykdommen. Betennelsen har satt seg i tykktarmen med påfølgende sår og skorper. Så har det ikke vært mulig å prøve med humira eller remicade eller lignende for de måtte hasteopere grunnet fryktet tykktarmsprekk.

Hvorfor skal liksom dopbruk føre til tarmbetennelse?



Å da mener du fremdeles at dopingmissbruk ikke var en medvirkende årsak?
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #142 : 08. september 2009, 10:47 »
Dette ville vel være nærliggende å tro at kanskje leger har litt større forutsetninger for å relatere årsak/sammenheng enn de ufaglærte, som i den tid de åpner munnen forsvarer sitt eget dopmisbruk. Det er ingen som sier at man får ulcerøs kolitt el. liknende av anabole steroider, men i dette tilfelle kan det ha vært en sammenheng i tillegg til flere andre faktorer som verken du eller jeg vet noe om. Men at ett angivelig stort inntak av steroider ikke skulle ha noe annen virkning på kroppen enn muskelvekst er en ønsketenkning....
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #143 : 08. september 2009, 10:53 »
Hvorfor i all verden står denne typen frem? Er det meningen at det skal virke avskrekkende for andre som bruker/har tenkt å bruke steroider? Er det for å bli kjent sånn at han tjene penger på å reise rundt å holde foredrag?

Uansett blir det for dumt å si: Se hva som skjedde med meg etter å ha brukt en million på steroider!
Hvis noen står frem med utlagt tarm og ødelagt lever og sier at de har brukt en million på sprit og øl, kommer det til å skremme andre fra å drikke seg full i helgene?

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #144 : 08. september 2009, 12:51 »
Er vel vanskelig å finne statistikk for sånt noe, men de som er litt inne på det mener jo at sørlandet og Møre og Romsdal(?) er verst..

Visse subkulturer i Arendal var antagelig de siste i verden som sverget til at Platinum-bukser var kule og trendy. Jeg tror ikke det foreligger noen faktisk dokumentasjon på at det er mange steroidebrukere i Arendal, men det er et ganske bred enighet om at så er tilfelle.

Videre har det blitt hevdet at det er mye vold i Arendal, og den tituleres gjerne som "Banke du-byen" av dens stolte lokalbefolkning. Dette stemmer godt med egne inntrykk. Jeg har vokst opp i nærheten, og jobbet en kort periode som ordensvakt på et utested i Arendal. Likevel finner jeg ikke dekning for noe slikt i SSBs voldsstatistikk; der Arendal kommune likestilles med for eksempel Bykle. Det skal sies at det er anmeldte forhold som telles her, og det er metodisk sett en ganske så upresis gjengivelse av hvor mye vold (for eksempel i form av fyllebråk) som faktisk forekommer.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #145 : 08. september 2009, 13:23 »
Kunne jo forsåvidt vært interessant å lese "Doping gjorde livet mitt til et himmelrike", og så ta en oppfølgingsartikkel f.eks hvert 5. år...


Den filmen heter vel "The unbelieveable Ronnie Coleman"? Oppfølgeren het "The Cost of Redemption".
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #146 : 08. september 2009, 13:47 »
Ok, da har vell Kjell Robin kommet fram til den konklusjonen helt på egen hånd.
Eller kanskje legene har sagt det til han, Einstein?

Har forøvrig stor respekt for at Kjell Robin står frem i media og forteller sin historie. Synes det er latterlig av folk å si at han syter etter sympati osv, grunnen til at han står frem slik er jo blant annet for å sette en tankevekker i hodet på unge folk som bruker eller vurderer å bruke steroider.

En ting det forøvrig står null respekt av, er de folka her på forumet som sier de aldri har brukt steroider, og har trent systematisk, hardt og spist riktig i 10år+, men når det er diskusjoner om steroider kan de alt om doseringer, kurer osv. Utrolig irriterende. Når det kommer opp diskusjoner om doping prøver mange bolere å vri seg unna med "røyk, alkohol, mcdonalds, kjøre bil er da like farlig som steroider detblablalblalblalblablabla". De som røyker, drikker og spiser på macern innrømmer ihvertfall at de gjør det. Det har heller ingenting med idrettsprestasjoner å gjøre. Hvis alle bolere kunne gått med ei t-skjorte der det står "JEG BRUKER BOL" med stor skrift, hadde jeg respektert dem, men når de isteden benekter at de bruker steroider og sier at styrken og resultatene kommer av mange år med mye og hard trening, bra kosthold osv, har jeg null respekt for dem. Selvopptatte juksepaver sier jeg bare...

jeg har null respekt for de som snakker om ting de ikke kan noe om...

men, for å kommentere utspillet ditt: hvem tror du har skrevet artikkelen? Larsen eller en journalist? Hva tror du journalisten helst vil skrive av a) utlagt tarm skyldes sykdom som sannsynligvis har kommet pga komplikasjoner ved inntak av store mengder ditt og datt, eller b) utlagt tarm pga steroider?

Jeg aner ikke da jeg ikke har sett legejournalen hans, men det har ikke du heller så tenk bittelitt før du skriver så bastant neste gang. Sjelden alt er svart/hvitt vet du...

Utlogget metalhead

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 99

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #147 : 08. september 2009, 13:53 »
Nei. Det er mye lettere å ødelegge livet med steroider eller narkotika - å drikke og å spise junk food kan ikke sammenlignes med dette i det hele tatt.
Interressant.... Du mener altså at steroider har forårsaket flere dødsfall her i landet enn fedme og alhoholmisbruk?

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #148 : 08. september 2009, 13:57 »
jeg har null respekt for de som snakker om ting de ikke kan noe om...

men, for å kommentere utspillet ditt: hvem tror du har skrevet artikkelen? Larsen eller en journalist? Hva tror du journalisten helst vil skrive av a) utlagt tarm skyldes sykdom som sannsynligvis har kommet pga komplikasjoner ved inntak av store mengder ditt og datt, eller b) utlagt tarm pga steroider?

Jeg aner ikke da jeg ikke har sett legejournalen hans, men det har ikke du heller så tenk bittelitt før du skriver så bastant neste gang. Sjelden alt er svart/hvitt vet du...

Tatt dette i betraktning så kunne vel også du spart deg for å mene noe i denne saken, eller så blir det jo litt selvmotsigende....
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: -Doping gjorde livet til et hælvete. VG.no
« #149 : 08. september 2009, 13:58 »
Interressant.... Du mener altså at steroider har forårsaket flere dødsfall her i landet enn fedme og alhoholmisbruk?

husk at tallene her må måles opp mot antall brukere. Garantert totalt flere som dør av fedme og alkoholmisbruk, men samtidig er det 100-1000 gangern på antallet som er rammet kontra steroidebrukere.  

En annen ting er jo definisjonen av hva som definerer en boler/steroidebruker. En gang i livet, 30 dager med winstrol..  er du en boler da? Teknisk sett ja, men.. blir feil å se på det sånn etter min mening.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!