Skrevet av Emne: IQ-test?  (Lest 6076 ganger)

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: IQ-test?
« #30 : 11. september 2009, 17:04 »
Indeed. Grin

Husker for øvrig at Hr Thyve fikk 170 eller no på en test han tok. Han og sa at det var noe som gikk an å trene opp.

Det går an å trene opp for å få høyere score, fordi IQ tester baserer seg på at man ikke har trent på de. Det betyr ikke at IQen blir høyere Wink Men sånn ellers er jo IQen noe som vokser gjennom store deler av livet, men for det meste når man er ung.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: IQ-test?
« #31 : 11. september 2009, 18:15 »
Hm, jeg leste på mensa side ellerno at på ekte IQ-tester (raven, Wais osv) kunne trening (dvs masse iq-tester på internett) bare gi deg maks 3 poeng ekstra uansett. Og hvis du tar en test flere ganger så telles bare det første resultatet.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: IQ-test?
« #32 : 11. september 2009, 18:22 »
Indeed. Grin

Husker for øvrig at Hr Thyve fikk 170 eller no på en test han tok. Han og sa at det var noe som gikk an å trene opp.

Jeg likte aldri hr. Thyve, men jeg må innrømme at jeg savner han litt.  Hvor ble det av han?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: IQ-test?
« #33 : 11. september 2009, 18:24 »
Jeg likte aldri hr. Thyve, men jeg må innrømme at jeg savner han litt.  Hvor ble det av han?
Moro å diskutere med, liksom ikke det samme uten han. Han ble nok banna, serru.

Det betyr ikke at IQen blir høyere Wink
No shit.. Wink Poenget er jo å score høyt, hvordan det gjøres er jo ett fett. Så fremt man ikke bruker fasiten, dat is.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: IQ-test?
« #34 : 11. september 2009, 18:26 »
Min sønn scoret 136 på mensa.dk sin test når han var 10 år.  Det var mildt sagt sjokkerende...Smiley
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: IQ-test?
« #35 : 11. september 2009, 18:33 »
Dayum. Smart unge?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: IQ-test?
« #36 : 11. september 2009, 18:39 »
Han er veldig smart, men det var da måte på.Smiley  Det var jeg som satt og gjorde en test etter ett veddemål.  Han så på og jeg spurte om han ville prøve etter jeg var ferdig, jeg sa at han ikke måtte bli skuffet om det ble lavt i og med at denne er beregnet på voksne... Hvem var idioten etterpå?Smiley
Sendte for artighets skyld mail til mensa.dk og jeg fikk svar etter noen dager. De sa at scoren hans er antageligvis er endel høyere da denne er beregnet for voksne, det stod også at dette er en test der tilfeldigheter ikke kan slå inn.  Man kan altså ikke ha flaks.Smiley
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: IQ-test?
« #37 : 11. september 2009, 18:49 »
Hehe kult. Men mener å huske å ha lest et sted at unger scorer høyere på det meste som har med figurer å gjøre. Husker ikke helt hva som var grunnen, men tror det hadde noe å gjøre med hvordan skolen-"formen" *kremt* ødela enkelte deler av fantasien og hjernen.. hehe.. biggrin Nå er ikke jeg så inne på hjernen, men det var noe med at skolen er formet på en måte som gjør at aktiviteten (t-t-tog du an) i enkelte deler av hjernen blir noe nedsatt, mens aktiviteten i andre deler av hjernen stiger. Eller no.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: IQ-test?
« #38 : 11. september 2009, 18:58 »
eg t-t-tog an. Joda, de er helt sikkert mer kreativ og ser løsninger bedre enn oss voksne.  Han gruser meg uansett i både Geni og TP nå da så enten er han forholdsvis smart eller så er jeg dritdum.  Antageligvis er det en kombinasjon av begge deler. Grin
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: IQ-test?
« #39 : 11. september 2009, 19:13 »
Han er veldig smart, men det var da måte på.Smiley  Det var jeg som satt og gjorde en test etter ett veddemål.  Han så på og jeg spurte om han ville prøve etter jeg var ferdig, jeg sa at han ikke måtte bli skuffet om det ble lavt i og med at denne er beregnet på voksne... Hvem var idioten etterpå?Smiley
Sendte for artighets skyld mail til mensa.dk og jeg fikk svar etter noen dager. De sa at scoren hans er antageligvis er endel høyere da denne er beregnet for voksne, det stod også at dette er en test der tilfeldigheter ikke kan slå inn.  Man kan altså ikke ha flaks.Smiley


Hvis han fikk 136 på den og det ikke var en kosmisk særegenhet av flaks eller lignende inni bildet, og testen heller ikke regner ut fra alder (mener at den testen ikke gjør det) så er han et geni. Det er et enormt gap mellom prestasjonene til en voksen og en 10 åring på en slik IQ test. Jeg mener å huske at maks-scoren på den testen er 145. Med tanke på at den testen er beregnet på voksne som har hatt mange flere år på seg, og at IQ egentlig skal regnes utifra alder, så kan du vel regne med at han har en IQ godt inni geni klassen.

Heldigvis kommer den norske grunnskolen til å gjøre det de kan for å få han ned på et gjennomsnittsnivå Wink Hvor gammel er han nå?

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: IQ-test?
« #40 : 11. september 2009, 19:15 »
Heldigvis kommer den norske grunnskolen til å gjøre det de kan for å få han ned på et gjennomsnittsnivå Wink
Well said!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: IQ-test?
« #41 : 11. september 2009, 19:24 »
Hvis han fikk 136 på den og det ikke var en kosmisk særegenhet av flaks eller lignende inni bildet, og testen heller ikke regner ut fra alder (mener at den testen ikke gjør det) så er han et geni. Det er et enormt gap mellom prestasjonene til en voksen og en 10 åring på en slik IQ test. Jeg mener å huske at maks-scoren på den testen er 145. Med tanke på at den testen er beregnet på voksne som har hatt mange flere år på seg, og at IQ egentlig skal regnes utifra alder, så kan du vel regne med at han har en IQ godt inni geni klassen.

Heldigvis kommer den norske grunnskolen til å gjøre det de kan for å få han ned på et gjennomsnittsnivå Wink Hvor gammel er han nå?
Han fyller 13 år i oktober.  Dvs at testen ble tatt for ca 3 år siden, og om de har forskjellige tester eller ikke vet jeg ikke, men jeg mener da at det var mulig å score vesentlig høyere enn 145?  Høres rart ut om skulle score såpass høyt da.  Skal lete i gamle mailer når jeg kommer hjem, tror jeg har lagret svaret jeg fikk iallefall.

Når det gjelder skole er han forholdsvis uinteressert, men klarer seg godt.  Fantasybøker er interessen, det dukker stadig vekk opp nye merkelige bøker.Smiley
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: IQ-test?
« #42 : 11. september 2009, 19:34 »
Han fyller 13 år i oktober.  Dvs at testen ble tatt for ca 3 år siden, og om de har forskjellige tester eller ikke vet jeg ikke, men jeg mener da at det var mulig å score vesentlig høyere enn 145?  Høres rart ut om skulle score såpass høyt da.  Skal lete i gamle mailer når jeg kommer hjem, tror jeg har lagret svaret jeg fikk iallefall.

Når det gjelder skole er han forholdsvis uinteressert, men klarer seg godt.  Fantasybøker er interessen, det dukker stadig vekk opp nye merkelige bøker.Smiley

Det kan være jeg blander med en annen lignende test Wink Uansett skal ikke maks score ha noe å si på resultatet med mindre man scorer veldig høyt.
På en ekte mensa test er vel maks score på en god del mer regner jeg med.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!