Skrevet av Emne: Hardere venstre slag  (Lest 1794 ganger)

Utlogget unik

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Hardere venstre slag
« : 14. september 2009, 16:38 »
Hei. Jeg lurer på hvordan jeg kan bli "bedre" med venstre hånda, jeg har drevet med boksing i snart 2 år, og merker STOR forskjell på høyre og venstre slag. jeg lurer på om det finnes noen lette og enkle måter på å få trena opp venstre arma slik at slagene blir hardere, vil helst bli bedre til hook og uppercut, jabben er helt ok !


takk for svar  Smiley

callan

  • Gjest
Sv: Hardere venstre slag
« #1 : 14. september 2009, 16:42 »
Vist du er høyrehendt, så holder du jo den bak deg, og jabber med venstre for og "stikke" motstanderen.  Høyre slaget er ditt hemmlige våpen den du knocker med Smiley så ville foukusert på veldig raske exsplosive venstre slag så han mister fokus. Eller motsatt vist du er venstrehendt.

Slage begynner jo fra beina så bruker du hofta, mye teknikk så tren på teknikk. Da får du harde slag Smiley

Utlogget unik

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Hardere venstre slag
« #2 : 14. september 2009, 17:01 »
jaja, jeg vet alt det der med teknikk osv, å begynner å få den ganske på plass nå. men synes enda jeg er alt for svak i venstre hånda, er det ikke noe måte å få trena den opp på da? eller er det beste å slå tunge slag på sekk ?

callan

  • Gjest
Sv: Hardere venstre slag
« #3 : 14. september 2009, 21:30 »
Jeg slår hardt på tungsekk + jeg har traktordekk og ei slegge jeg hamrer løs på Smiley

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Hardere venstre slag
« #4 : 15. september 2009, 01:40 »
Teknikk og hurtighet er tingen.
Raskere rotasjon og større utslag mens du fortsatt klarer å legge kroppsvekten bak slaget er ~alt.

Få en god jab tar årevis med trening.

Litt muskler hjelper jo også, men det kommer i annen rekke.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Hardere venstre slag
« #5 : 16. september 2009, 13:16 »
Raskere rotasjon og større utslag mens du fortsatt klarer å legge kroppsvekten bak slaget er ~alt.
Større utslag=hente slaget..? :Smiley

 Er jo endel du kan gjøre..prøv å legg inn noen spesifikke øvelser i styrketreninga di..
Men hvis du mener at jaben din er bra,så er er vel ikke teknikken helt på plass når det gjelder
uppercut og hook..?
Selv har jeg en superpinglete jab..så jeg har fokusert på å gjøre den ganske så hurtig med tiden noe
som har fungert ganske bra.Mangler endel styrke på den..hooken min derimot er ganske bra..det har mye med teknikk å gjøre..

"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Hardere venstre slag
« #6 : 16. september 2009, 13:50 »
Større utslag=hente slaget..? :Smiley
Nei, må ikke nødvendigvis trekke seg bakover for å få mer rotasjon. De fleste gidder/klarer ikke å få hofta langt nok frem og nok vridning med magen, det blir fort 5-10cm.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hardere venstre slag
« #7 : 16. september 2009, 13:52 »
Få en god jab tar årevis med trening.

Da er du rimelig talentløs i utgangspunktet, med mindre du mener at man må opp i muhammad ali klassen for å regnes som en god jabber.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Hardere venstre slag
« #8 : 16. september 2009, 21:56 »
Nei, må ikke nødvendigvis trekke seg bakover for å få mer rotasjon. De fleste gidder/klarer ikke å få hofta langt nok frem og nok vridning med magen, det blir fort 5-10cm.
Ja..men det er like viktig å ikke rotere for mye som det er rotere(hofta altså)..
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!